Ik heb ook een heel lieve mama Baal er alleen van dat we niet meer in dezelfde stad wonen. Ik heb het de afgelopen jaren niet echt gemist, maar nu ik zwanger ben wel hoor, pfoeh! En ik heb een auto, maar ik kan niet te lang rijden omdat dat zeer doet. Daarnaast durf ik de snelweg niet meer op (al een tijdje) dus ik ben beperkt qua vervoer
Kan me goed voorstellen dat je haar mist hoor... mijn moeder woont gelukkig 15 min fietsen bij me vandaan... In de binnenstad.. Ik zie haar gelukkig bijna elke dag. Mijn man en mijn moeder kunnen het ook erg goed vinden... Zo fijn
Dit klinkt bijna als dezelfde schoonouders.. Eng! Alleen staat 'de kast' van mijn schoonouders in Geldrop ipv. Hilversum . En zelfs het vernoem-probleem ken ik hier. Ze heet Fraugina ( ) en zei dus ook in het begin van de zwangerschap dat ze wel vernoemd wilde worden. Nou: ECHT NIET! No way! [-( [-X =; Teneerste ga ik mijn dochter geen Fraugina noemen en ten tweede hoe kan ik mijn dochter nou naar iemand vernoemen waar ik totaal geen band mee heb? Klinkt misschien heel egoistisch maar daarvoor is er gewoon teveel gebeurd tussen ons. (Ze heeft mij heel vaak gekwetst, opzettelijk met mijn 'afkomst'. Ik kom uit Groningen en volgens haar wonen daar alleen 'domme' GEHANDICAPTE mensen, bah alleen maar incest daar etc etc etc ) Gewoon aan tafel zei ze dit, terwijl ik net 4 maanden 'verkering' had met haar zoon en daar als 17 jarig gronings meisje zat. Dit heeft een jaar lang geduurd, en toen kon ik er niet meer tegen en heb ik er iets van gezegd. Nog netjes ook, dat ik me gewoon niet op mijn gemak voelde door wat er allemaal gezegd en gedaan werd door haar en dat ik de sfeer in huis verschrikkelijk vond. Antwoord? Dan donderde ik toch op.. Je moet je echt niet schuldig voelen als jullie een meisje niet naar haar vernoemen. Dat zij dat graag wil, prima maar het is nog altijd jullie keuze. (Vind ik..)
Hier ook een goede verstandhouding tussen mijn man en man ouders. Hoewel hij aan sommige van onze familiegewoontes echt niet kan wennen
Jeetje Kleinwonder, is jouw schoonloeder rechtstreeks omhoog getransporteerd uit de kelders van de onderwereld?! Wat een maf mens, om dat te zeggen over "jullie Groningers". Grapjes over heikneuters, arrogante westerlingen, stugge friezen en rare limbo´s zijn leuk, maar dit is gewoon vals!
De verstandhouding met mijn schoonvader is prima, echt een schat van een man. Maar tja de schoonloeder is helaas een ander verhaal. Ben wel heel erg blij dat mijn vriend een hele goede verstandhouding met mijn ouders heeft, ze zijn echt dol op hem en andersom ook. Ik merk dat hij de (voor mij) vanzelfsprekende gezelligheid thuis zelf echt gemist heeft. Hij vind het super gezellig als de hele familie er is op visite en hoort er echt helemaal bij. Snap echt heel goed dat je je moeder mist San, ik mis mijn moeder trouwens ook heel erg (woon in brabant, mijn familie in groningen) maar ik neem echt gewoon de auto en rij heen en weer. Anders overleef ik het niet
hihihi san, heb jij zulke vreemde familiegewoontes? Tja kleinwonder... Op zich heeft mijn schoonmoeder wel mooie namen, maar als ik besluit te vernoemen naar haar is dat om dat IK dat wil en is het voor haar een EER en niet omgekeerd (dat denk ik dan weer)... Ze heeft ong 1 jaar geleden tegen mij gezegd dat ik onverantwoordelijk bezig was. Ik wilde een kind en ik had astma, en 4 huisdieren. Dat kon nooit goed gaan. Ik zou een kind vol allergieen krijgen, dat was toch geen leven voor een kind. Ik moest op zijn minst mijn huisdieren maar eens weg doen! SORRY!?!?!?!?!?!?!?
Ja, en weetje wat het erge is? Ze komen zelf oorspronkelijk ook uit Groningen dus ik snap het niet haha. Ze zijn verhuisd toen mijn vriend 4 was. De tante van mijn vriend (ook gewoon wonende in Groningen) vertelde dat mijn schoonmoeder nog geen 4 dagen in brabant woonde en al met een zachte g sprak Hihi, ach het is een hele opluchting voor de provincie groningen dat deze vrouw verhuisd is
Hahhaa ik ben nu ook wel benieuwd naar de familiegewoontes van San Ik snap je trouwens helemaal hoor, ze zou juist vereerd moeten zijn dat jullie je kindje naar haar zouden vernoemen. En dat onverantwoordelijk zijn slaat echt nergens op. Mijn zus en haar man hebben beide astma (en 2 honden, 2 katten en 1 konijn) en hun 3 kids hebben nergens last van hoor! Een kind met allergieen tja, daar heb je altijd kans op maar om dan als je huisdieren maar weg te doen..
Verklaart juist alles! Ze neemt zichzelf als voorbeeld en denkt dat de rest van de Groningers ook zo zijn!
goedemorgen meiden ...ben ook maar eens uit mijn donkere hol gekropen ....beebje ging gek ....voelde al door getik vlak bij mijn lies ..niet grappig .... @san : ja ben rond 01.00 naar bed gegaan dat vond ik niet grappig .... @schoonloeder en fam ....die van mij is mwah .......soms kan ik dr wel wat aan doen en soms gaat het wel ......ze is niet geschikt om op kinderen te passen ...en laat ik nou een man die wil dat zijn moeder op ons kind pas ...heb het gevoel dat ik het dan naar de slachtbank breng ... tja en qua geld bemoeit ze zich ook overal mee maar nog wel redelijk neutraal .....als ik bijvoorbeeld zeg wil jij nog 2 fleecekleden van mij want ik gooi ze anders weg ..begint ze te stieren nee die zijn nog goed die bewaar je maar bla bla bla ...heb ze dus braaf mee genomen naar huis om ze vervolgens weg te gooien ..... of dan zegt ze ga je mee lekker samen winkelen ...en dan zijn we aan het winkelen zegt ze ineens jij mag niks kopen jij heb genoeg kleren en spullen dat soort dingen dus en manlief wil het nietin zien want hij is een papkindje .....hij kon ook geen week zonder zijn ouders .... ik zie mijn ouders soms 2 maanden niet ...tja daar lig ik ook niet wakker van toch ? mannetje kan wel redelijk goed met mijn ouders overweg ..hij mag alleen graag over ze mekkeren .... nou dat doe ik dan weer op mijn beurt over zijn ouders .... @de hormonen : mmmhh nee huilen heb ik niet zo .....had het de dagen voor de galstenen aanval wel ..... ben nu meer op oorlogspad..... heb manlief al boos opgebeld waar het brood is ...heeft ie in de vriezer gelegd ...ik kon het wel even ontdooiene in de magnetron ... ben een dochter van een bakker dan eet je geen brood uit de vriezer vind ik vies ....
oh ja over valse opmerkingen gesproken, mijn schoonloeder maakt er een sport van om mijn verleden na de scheiding van mijn ouders aan te halen. Toen woonde ik bij mijn moeder en leefde net onder de armoedegrens (ik liep in 4e hands kleren, mijn moeder kreeg de restjes uit de bedrijfskantine mee, anders was er geen eten etc.) en ze blijft maar zeggen dat ik niet met geld om kan gaan omdat ik arm ben (ik ben allang niet arm meer... mijn moeder ook niet, die heeft zich opgewerkt naar een schaal 10 *trots*) Ze zit zelf op oud geld en is totaal haar contact met de echte wereld kwijt!
hihihihi sorry... dit klinkt erg grappig... Ik zie nu echt een soort hiawatha met oorlogskleuren voor me Maar ik begrijp je wel hoor... Ik vind brood uit de vriezer ook niet lekker (en ik ben niet eens de dochter van een bakker ), maar ja, als het niet ander is... ik heb op het moment vaak zo'n honger dat ik alles wel eet
Wat goed van je moeder hey! En inderdaad, vaak zijn degenen die je zo hoort praten de mensen die zelf niet met geld om kunnen gaan hoor. Mijn schoonmoeder doet alsof ze een gigantisch belangrijk persoon is en niemand zonder haar kan maar de enige met wie ze een 'band' heeft is met de kip die in de tuin rond loopt. En andere mensen maar belachelijk maken en af lopen te zeiken.. Sybje: Gelukkig zijn mijn vriend en ik het eens dat schoonloeder (Nouja, met deze benaming zal ie het net niet eens zijn ) echt niet op gaat passen. Lijkt me wel een erg moeilijke situatie als jij van mening bent dat ze niet geschikt is om op te passen?
dames: mijn laatste berichtje voor dat ik met vakantie ga.... straks eerst nog werken en na het werk vertrekken we voor 2 weekjes richting belgie, frankrijk, luxemburg en duitsland (met de camper) dus kan voor 2 wken lnag de lijst niet meer bijhouden. niet teveel kletsen hé, anders moet ik later weer zoveel terug lezen tot over 2 weekjes! (ga jullie stiekem wel missen)
Wat een nare vrouwen zijn die schoonmoeders van jullie! Ik ga later echt zoooo m´n best doen om met mijn schoondochter (of schoonzoon, je weet nooit) gewoon een normale band op te bouwen! Onze familiegewoontes zijn niet heel raar op zich. Maar bijv. op bezoek gaan dat hoef je niet aan te kondigen: je bent gewoon altijd welkom. Mee-eten kan ook altijd, is er niet genoeg dan halen we iets bij, en anders bestellen we lekker wat. Hij is gewent dat je afspreekt wanneer je komt en of je blijft eten, ook bij je eigen ouders... Verjaardagen vier je bij ons op de verjaardag zelf, en iedereen is welkom. Je nodigt niemand uit, mensen weten wanneer je jarig bent en komen gewoon aanwaaien. Tenzij je een andere dag wilt vieren, dan bel je iedereen op. En ook hier: naaste familie is er de hele dag en eten mee, de andere familie komt ´s avonds. Ach, ik probeer te schipperen en m´n ouders duidelijk te maken dat ze heus wel altijd welkom zijn, maar of ze dan even bellen als ze deze kant op komen. Moeilijk, zo´n middenweg zoeken!
*glim* ik ben ook supertrots op mijn moeder. Ze heeft er hard voor moeten vechten, ze heeft het vast niet makkelijk gehad in die periode alleen een tiener op te moeten voeden... Heeft die kip ook een band met haar? Of rent ie steeds weg? Heerlijk he? Af en toe lekker ongegeneerd mopperen over onze schoonloeders
Whahaha.. Nee inderdaad, als dochter van een bakker eet je geen brood uit de vriezer! (Dat is toch sowieso niet lekker?) Maar inderdaad momenteel eet ik alles. Ik kwam er vandaag achter dat ik de afgelopen 4 weken maar 1 kilo aangekomen ben dus ben nu aan de donuts met chocolade
Jootje, hele fijne vakantie! De laatste zonder baby-ritme, geniet van je vrijheid, hihi Tot over 2 weken, en ik zal duimen voor mooi weer voor jullie!