November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

ik werd even gek ...ik was vergeten dat de aannemer nog even foto's kwam nemen ....voor de aanbouw :oops: maar hij moest ook in de douche zijn en boven .......oohhhh men kan wel janken ....
    boven is het zo'n zooi .....en ik ben nog niet lang uit bed dus daar zal wel een behoorlijk snurk lucht hangen .......ooohh het is zo'n zooi boven ...ben eerst naar boven gerend en he spullen weg gepropt ....
    maar ik kon niet in de douche en daar lag nog een onderbroek en een bh .... :oops: oooohhhh hier kan ik dus echt niet tegen zit echt te trillen op de bank ....

en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik hier poedelnaakt alleen met een badjas aanloop .... :evil: :evil:

2. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeks kan me heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed voorstellen hoe je je voelt... Knuffel meid! Sterkte... Ik denk aan je... Dat is zo vreselijk! brrrr

3. Niet meer actief

Aiii meis! Dat is echt vreselijk, en snap me goed dat je daar gek van wordt! Is hij onderhand al weg?

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja ja ........gelukkig wel ...pppfffffff ik ga zo denk maar even douchen ....en dan 2 ramen verfen en dan laat ik mijn nesteldrang maar weer even los denk ik .....lekker opruimen dus ....gooi echt alles weg wat in de weg staat .....

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    verstandig... Ik kan mezelf nergens toe zetten vandaag. Wilde eigenlijk het plafond in de babykamer afmaken, maar ik ben er echt te lui voor :oops:

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik moet wel morgen gaan ze behangen .......moet eigenlijk de deur ook verfen maar die heeft manlief niet terug gehangen ....dus die ga ik niet verfen ...
    ik ga eerst nog een half uurtje liggen ...en dan begin ik .....hihi

7. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    grrrr. mannen... een vriendin van mijn man is van de week verhuisd, en ik krijg net te horen dat ze zo even langskomt om hier haar email op te halen... Sorry! Ik heb een pestdag, had ie dat niet even kunnen overleggen!

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hahahaha, oh Sybje sorry maar ik heb echt zo hard moeten lachen! :) Wat zul je het benauwd gehad hebben zeg, ik kan me er alles bij voorstellen!

Ons bed kan niet omhoog omdat we aan ´t hoofdeinde geen pootjes maar een plank hebben, en de rest van het bed op allerlei kleine pootjes staat. Zo´n 12-16 in totaal. Extra groot bed van 180x220 :D

Tipp, ik snap je eisen volledig, maar ik vraag me wel af hoe ´t in de praktijk zal gaan. Want je ontkomt er toch niet helemaal aan dat ze de hond af en toe opzij moet laten gaan ofzo als hij in de weg loopt. Of kan hij daar wel tegen?

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Lekker afbellen, ze gaat maar naar de bieb of naar ´t internetcafé ;)

10. Stevell

Stevell Lid

11 aug 2008
    58
    0
    0
    Haha, ik moet echt hard lachen om jullie verhalen!
    Het kost even om het bij te lezen, maar dan heb je ook wat ;)

Wij zijn bij ons thuis ook nog even snel aan het verbouwen.. echt irritant zeg.. die puinhoop..
    en dan denk je, ik zal maar eens gaan stofzuigen en dweilen, zo kan het echt niet meer.. komt de stucadoor kei vrolijk door de huiskamer gewalst :evil:

Morgen komen ze eindelijk tegels zetten in onze badkamer, moet nu iedere dag naar mijn moeder om daar te douche..
    wel gezellig, maar gaat zoveel tijd in zitten ;)

Een paar pagina's terug las ik dat San79 soms wel eens onzeker is over de periode die komen gaat, ik zit daar nu ook in, pff..
    Misschien komt dat ook omdat ik hier zoveel lees, ontdek steeds meer nieuwe dingen, waarvan ik dacht, moest ik daar over nadenken ja?
    Over van alles, bijv. wanneer moet ik alles persee in huis hebben, wat voor kleertjes doe ik hem aan, heb ik alles genoeg, heb ik dadelijk nog wel tijd om te douche en eten te maken etc etc.. en dan laat ik het nog maar niet hebben over de bevalling.
    Bij de bevallingsverhalen hier lees je dat de man dan nog maar even naar zijn werk gaat, nou.. als er bij mij iets begint gaat mijn vriend dus echt nergens meer heen he haha..
    Ben ik de enige die zo denkt? :( (zeg aub van niet!)

En om dan maar even aan te sluiten op de schoonmoeders;
    De mijne is een schat, echt waar!
    Alleen hebben mijn schoonouders meer als genoeg geld.. en mijn moeder doet het van een bijstandsuitkering..
    Ik ben zóóó bang dat mijn kind dadelijk van alles krijgt van mijn schoonouders wat echt duur is enzo, en vind dat zo zielig voor mijn moeder, ze wil het heel graag, maar kan het gewoon niet!

En mijn schoonouders bedoelen het allemaal goed, maar ik zit er nogal mee in men maag.. dadelijk vind mijn kind hun liever hij daarvan dure cadeaus krijgt etc etc..

Nou, ik zou maar stoppen met men verhaal, haha!
    Jootje, Fijne vakantie, geniet ervan!

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Voor een kind maakt het bedrag niet uit. Cadeautjes zijn cadeautjes. ;)
    Bij ons is het andersom: mijn ouders hebben meer te besteden en kunnen ons materieel gezien meer toestoppen (wat ze ook doen, heeeerlijk :D )

En ik ben zelf best verwend, maar wat me bijv. nog het meest bij staat is dat ik altijd met m´n oma op woensdagmiddag naar het museum ging, of een rondvaart over de grachten, en daarna lekker een softijsje bij de Mac! En op vrijdag kwam ze langs (dan kapte mijn moeder haar haren) en dan zat er altijd een boterhamzakje met wat snoepjes er in in haar tas :D
    Echt heerlijke herinneringen, die echt niet op kunnen tegen grote cadeaus!

Edit: en no way dat mijn man ergens heen gaat als de bevalling begint! Al duurt het 3 dagen, dan zit hij dus 3 dagen mijn hand vast te houden... jammer dan! Even werken... echt niet! :)

12. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja de hond aan de kant laten gaan daar kan ie wel tegen. Maar ze moet hem geen commando's gaan geven die hij niet kent enzo...

Ja zoiets heb ik ook... Het is toch zeker niet mijn probleem dat ze het internet te laat verhuisd heeft...

13. Stevell

Stevell Lid

11 aug 2008
    58
    0
    0
    Klopt, heb je ook helemaal gelijk in..

Het is denk ik ook meer mijn gevoel.. ik denk dat mijn ouders zich dan te min voelen, irritant kwaaltje van mij, denken voor anderen;)

maar ik zelf zou het niet fijn vinden als ik niet veel kan besteden, terwijl ze van de andere opa en oma van alles krijgen..
    zo kreeg mijn vader laatst tranen in zijn ogen toen hij zei dat hij allemaal niet zoveel kon geven, dan krijg je toch wel effe een brok in je keel.

maaaar dat moeten we allemaal nog maar zien hoe dat gaat lopen.. niet druk over maken steveltje!:D

14. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Hoi
    Even over de kraamzorg. Ik heb vroeger stage gelopen in de kraamzorg. Je kunt gewoon al je wensen uiten en dat van huisdieren wordt gevraagd. Je krijgt geen hulp van iemand die allergies is. Als ik toen gebeld werd dat er een plekje in een gezin was dan vroegen ze ook of ik bezwaar had tegen huisdieren. Het is ook de bedoeling dat mantelzorg (familie) voor de dieren zorgde. Wij hoefde zelfs inprinciepe geen honden uit te laten enz
    Dit ging natuurlijk altijd inoverleg met het gezin als we daar kwamen.
    Het was zelfs zo dat een gezin een nieuwe kraamzorg kon vragen als het niet klikte. Heb ik gelukkig niet mee gemaakt. Dit is wel al een tijd geleden. maar ik denk niet dat dit veranderd is.
    Heb namelijk zelf ook 2 katten en ik wil ook niet dat ik na de kraamtijd weer opnieuw moet gaan opvoeden of 2 bange katten heb.

Mijn man is denk ik niet meer bij me weg te slaan als bij mij de weeen beginnen, zo bezorgd dat hij is. Ik denk dat ik hem eerder weg moet sturen om even op adem te kunnen komen.

Groetjes MarielleB

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    mijn moeder komt me in mijn kraamtijd bijstaan, zodat mijn man naar klanten kan als dat moet. Ze heeft het al mijn haar werk geregeld. Ze is ook bij het intakegesprek...

16. Stevell

Stevell Lid

11 aug 2008
    58
    0
    0
    Bij mij komen ze van de kraamzorg volgende week vrijdag voor een intake..
    Germ, het vrouwke moet over de tempex naar binnen rollen, haha! ;)

Bij een vriendin van me, ook zwanger, is ze al geweest.. die vertelde dat je geen navelbandjes nodig had, en dat je niet van die stootranden in je ledikantje mag hebben.. was dat bij jullie ook zo?

en voor diegene die de intake al gehad heeft, deden ze ook moeilijk over stopcontacten die te laag/hoog zouden zitten, trapleuning etc?

17. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Navelbandjes staan bij mij niet op de uitzetlijst, ik heb ze alleen in huis omdat ze in de tas met spullen zaten die ik van een vriendin gekregen heb.
    Intake doe ik telefonisch ipv thuis, dus ze kunnen niet "kijken" of alles goed is. En aangezien ik geen kinderdagverblijf ben, bepaal ik zelf of ik mijn stopcontacten voorzie van een beschermplaatje of niet en waar m´n trapleuning zit. Het is geen keuring of examen ;)

18. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    inderdaad... Zij hoeft voor mij niet te bepalen of mijn huis kindproof is.... Kom nou... Maak het even! (sorry, ik ben erg dwars en opstandig vandaag!)

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    navelbandjes staan trouwens wel op mijn uitzetlijst...

20. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Wat een verhalen over de schoonmoeders, wel vervelend als je schoonmoeder niet echt te harde is, Ik heb wel aardige schoonouders, ze wonen in oostenrijk dus ook geen last van en ik ben zelf ook erg gek met mijn eigen ouders en mijn man gelukkit ook.

Bij de intake van de kraamzorg is ze bij mij niet door ons huis gegaan hoor moest vragen beantwoorden en dat was het.

Kleinwonder fijn dat jullie eruit zijn financieel erg die bemoeienis.

Jooze je leest het vast niet meer maar een fijne vakantie en fijn dat kersje de lijst doet.

Weet even niet meer wie het was, Chebu? ging/moest jij nou verhuizen uit duitsland hierheen en gaat het nog gebeuren? ben even benieuwd hoe dat is afgelopen...

Deel Deze Pagina