Ik heb net de pretecho gehad. Ik ben nu 28 weken. Het hoofdje van de baby lag op 27 weken, het buikje op 26 weken en 1 dag (13 dagen achter) en het bovenbeen op 25 weken en 6 dagen (15 dagen achter). De baby woog 903 gram. Nu gaat de echoscopiste dit aan mijn vk doorgeven omdat het onder de ondergrens zat. Ik moet erbij zeggen dat ikzelf op de uitgerekende datum geboren ben en 4,5 pond woog. Mijn man woog bij de geboorte 4 pond en we zijn beide klein (ik 1.60 en mijn man 1.70) De baby lag helemaal dubbelgeflapt waardoor we niets hebben kunnen zien. We mogen dan ook over 3 weken nog eens komen en dan 's avonds (zal straks weer even bijlezen) Mss is het dan toch verstandiger om 6 weken vante voren met verlof te gaan ipv 4 weken van te voren. Dan kan mijn kleintje mss nog een groeispurtje maken
he he ben ik weer .... heb al geverfd en opgeruimd ..... maar niet heus ..........heb op bed naar het plafond liggen kijken .....altijd leuk ,....ben nu wel moe .... eeehm navelbandjes hoeft niet meer .......volgens de kraamzuster van mijn schoonzus ...... @san ooh oke ....vreemd bed ....wij hebben ook een bed van 180x 220 .... met redelijk veel pootjes er onder omdat het feitelijk 2 aparte bedden zijn ......
Zit ik net lekker even buiten, voel ik iets kriebelen. blijken het van die vliegende mieren te zijn. Blijkbaar komen ze net uit, want het stik er van. en om 1 uur was er nog niets te zien Echt vies, ben maar weer naar binnen gegaan. Mag manlief vanmiddag even wat gif op strooien. groetjes MarielleB
Goeiemiddag, Net wat officiele instanties afgelopen. Moet ook gebeuren. @Lot, ik zou wel willen verhuizen uit Duitsland maar dat gaat het komende jaar niet gebeuren. @Tipp/San, navelbandjes heb ik hier liggen. Het zijn de mijne. Nooit gebruikt, ff gewassen en weer fris. Ik heb trouwens een kennis die wel die bandjes heeft gebruikt. Hier moet je ze ook hebben. Bedjes hebben hier trouwens wel stootranden en het wiegedoodcijfer is echt niet lager/hoger dan in Nederland. @Schoonmoeders en moeders: mijn moeder komt godzijdank ook naar Duitsland. Ik mis haar nu wel vaak. En de telefoon is niet zo gezellig. Schoonmoeder woont in Azie. We gaan er in april heen. Ik heb haar nog maar 2 keer gezien. Lekker makkelijk. Ik ga ff eten.
ooh ja de stootranden ...die zijn hier echt zwaar verboden ...als de kraamzorg ze ziet en je bent niet bereid ze er uit te halen ...komen ze niet ...
Serieus? Ik heb een kleed met stootranden in de box. Tja, andere boxkleden hebben ze hier niet. Maar in de box maakt het toch niet uit. De box is 1m bij 1m en hij slaapt er niet in.
Dit staat bijv op een gerenommeerde babywebsite: Vergewissern Sie sich, dass das Kinderbett über Schutzpolster verfügt. Befestigen Sie die Schutzpolster mit allen Schnürbändern am Gitterbett. Vertaling (ff met de losse hand): Kijk of het ledikant over stootkussens beschikt. Maak de stootkussens met alle bandjes vast aan de spijlen. Nou ja, ik heb een wieg voor de eerste maanden en ik ben ook tegen die dingen.
mmh volgens mij maakt het in de box niks uit ....stom eigenlijk want je hebt ook bocxkleden met allerlei frutsels er aan waar ze evt in kunnen stikken ....
ik ga het toch vragen van de stootranden ....waarom worden er zo veel verkocht dan in babyzaken ? is toch krom dan ?
Ah, das lief! Dank je wel! Nu ga ik dan ook even slijmen (haha, nee hoor, grapje) over jou. Corien, ik vond het hartstikke leuk je ontmoet te hebben! Ik herkende je meteen! Je lijkt me een hele leuke, vrolijke, gezellige, spontane, sympathieke meid. En ook was het leuk om je zus te ontmoeten! Het is altijd leuk om iemand in real life te ontmoeten, omdat je dan een beter beeld van diegene hebt. Voor de rest vond ik de voorlichtingsavond ook zeker geslaagd! Erg nuttig dat ze zoiets organiseren. Het was informatief, leerzaam, goed verzorgd, gezellig en interessant. Zeker een aanrader voor iedereen die voor bv kiest of nog twijfelt!
Mwa, ik weet niet of het krom is. Het wordt afgeraden, maar het is niet wettelijk verboden ofzo. Winkeliers hebben groot gelijk dat ze het in de winkels leggen, zolang ze er winst op maken is hun doel bereikt toch?
In Nederland zijn ze wel streng. Heb eens op een site van een verloskundigenpraktijk gekeken: Verschillen: - In Nederland mag je geen stootranden gebruiken, in Duitsland wel - In Nederland worden kruiken gebruikt, in Duitsland niet. Kan hier alleen maar van die rubberen dingen kopen en niemand gebruikt ze. Alleen als het kind ziek is. - In Duitsland krijg je standaard bij elk onderzoek na de 26e week een CTG, in Nederland niet. Ik vind het echt fascinerend. Serieus!
nee het is niet wettelijk verboden ...maar als je pech hebt komt de kraamhulp niet als je zo'n stookussen in het bed hebt ....
AAAAAAAAAAARCH... Waar is mijn zwartje jurkje, mijn witte schortje en mijn witte mutsje? Mijn man belt net. Ik kom zo met *** (die vriendin) naar huis, ik heb haar even opgehaald. Zorg jij dat er thee klaarstaat? Sinds wanneer ben ik de huissloof? Ik wil niet dat ze komt, mijn huis is een grafzooi, ik wil boodschappen doen, meneer heeft een borrel bij een klant straks en moet dus weer op tijd weg... En er moet nog verf voor de babykamer gekocht worden zodat we morgen vroeg kunnen beginnen met schilderen... Waarom snapt ie dat niet gewoon! Ik heb zelfs gezegd dat ik niet wilde dat ze kwam! Maar nee hoor... Komt niet aan! Sorry... Moest het even kwijt!
Tja, mensen die echt per sé zo´n ding willen kunnen hem er tijdens de kraamtijd uithalen en hem er daarna weer in doen. Bovendien verschilt het ook nog per kraamzorgbureau toch? Ik wil er geen hoor, net als dat ik geen aerosleep heb, geen ademhalingssensording voor onder het matras, etc. Maar ik snap wel waarom het verkocht wordt.