November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Tja maar het is een europees besluit waar ze al even mee bezig zijn en als het aangenomen word is dat per 1 oktober. Maar ja, is dat voor nieuwe of ook al bestaande zwangerschappen...

2. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hoi hoi! Ben ook weer terug van het werk!

Oh, dat zou geweldig zijn, van die 18 weken zwangerschapsverlof! Hopelijk geldt dat echt ook voor ons!

En nee, heb nog geen zin in pepernoten enzo. Heb ook zo'n principe: Niet eerder Sinterklaassnoep kopen dan dat de sint in het land is met z'n stoomboot. Het wordt elk jaar gewoon vroeger dat je het kopen kan. Vind ik voor de kinderen ook niet leuk. Of is dit nou een typische juffen-gedachte?

3. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Nou ja, als het een nog ff snel kan, graag ja. Neem aan dat ze het dan niet kunnen maken om het voor bestaande zwangerschappen niet te laten gelden...
    Ik ben pro-Brussel in ieder geval :)

@janny: ik ben geen juffie, maar ik ben het met je eens hoor (of zou dat dan weer komen door het gen van mijn ouders die allebei in het basisonderwijs zitten...? :))

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    sybje, als j de vloer goed beschermd met oude lakens of plastic ofzo moet het volgens mij kunnen... Maar eh.. Had je dat niet beter eerst kunnen doen, of had je de spullen nog niet?

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    die chocolade pepernoten verhalen van jullie drijven mij tot waanzin ....word er gek van ....heb zo'n trek nu ....oohhh word gek ...

6. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ben blij dat er iemand met mij die mening deelt! Ach, misschien denken andere meiden er straks ook wel zo over als ze in september al gek worden van hun zeurende kinderen in de winkel:

"Mama, ik wil pepernoten! Mamaaaaa! Mamaaaa! Pepernoten, nu!"

Haha, zie het al helemaal voor me.

7. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede

zou kunnen dat weet ik het niet of ik indalingsween gehad heb. haha.. en jij ook he?

8. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Zo lekker gekletst hier! Zit nog op kantoor dus effe terug lezen en reageren. Kijken hoe ver ik kom!

@ Tipp: Ha, thanx voor kramp tip! Heb meteen mn benen naast elkaar gezet ;) En van die natte vlek... ja die had ik laatst ook. Snapte het eerst ook niet :(

@ Sybje: volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken als je niet lekt hoor! Ik heb het ook niet dagelijks en denk niet dat het iets voorspelt!
    Hoe was de oppas?

@ Jaki: balen dat ondertiteling blijkbaar niet standaard aan te zetten is, want zo mis je natuurlijk meer dan je zou willen!

@ Janny: hier ook al dagen snipsnotverkouden, is ook zulk raar weer!
    Beterschap in elk geval!

@ Beatrice en Corien: harde buiken hoef je niet altijd te voelen hoor. Is gewoon een oefening van je baarmoeder die regelmatig 'traint' in samenknijpen (al vanaf het begin). Kun je extra krijgen/voelen als je wat drukker bent geweest bijv. Het hoort niet echt pijn te doen als dat wel het geval is even aan je VK melden!
    Je buik wordt gewoon wat harder en het neemt na 30-60 sec. weer af.
    Ik heb het soms als ik een dag hard gebouwvakt heb maar vaak ook niet. En als de baby in ene helemaal draait gebeurt het ook wel eens.

@ Kersje: Fijn dat de sloop gebeurt is! Hopelijk gaat de opbouw lekker snel! (bij ons niet omdat we het deels zelf deden en deels hadden uitbesteed aan iemand die het in vrije tijd doet!). Zitten nu bijna 2 maanden zonder... Maar einde is inzicht!

Ga naar huis! Ben nog niet op de helft van wat jullie gekletst hebben...
    Reageer later weer als 't lukt! moet nog de badkamert voegen :rolleyes:

liefs g4b

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ben nu alweer thuis en bekaf.
    Beeb beweegt maar verdacht weinig. Of zou ik er niet op gelet hebben als ik werk?
    Nu af en toe.
    Misschien zit ie te suffen. Net als ik
    Nog maar 10 dagen....

10. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    *heeft 2 nieuwe buikfoto's geplaatst*

11. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Vandaag weer naar de vk geweest en alles is goed. Bloeddruk was 120/75 en de buik was ook goed gegroeid. Alleen was ik nu 4,6 kilo aangekomen in 3 weken tijd. Nu zit ik op totaal 10 kg. met de eerste keer dat ik naar de vk ben geweest.

Afgelopen nacht redelijk geslapen alleen had ik veel last van mijn banden. Vooral met omdraaien was dat heel erg. De volgende afspraak staat al weer voor over 2 weken. Ja, het is nu allemaal wat korter op elkaar.

Morgen alweer 30 weken. Nog maar 10 te gaan :D :D

12. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    G4B: Ook beterschap! En veel succes met voegen en lezen!

Chebu: Kan best zijn dat je er even niet op let. Heb ik ook wel eens. Dan voelt het allemaal al zo gewoon, dan ben je er zo aan gewend, dat het niet eens meer opvalt.

Wendy: Nou, in die kleine 2 weekjes is je buik wel veranderd! Hij groeit nu lekker hard zie ik. Mooi hoor!

Schildje: Fijn dat alles goed was. 10 Kg valt toch nog wel mee? Weet niet hoor. En dat draaien in bed wordt inderdaad steeds lastiger / pijnlijker.

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    net bij de praxis de afwerklat voor op de muur en de radiatorombouw voor de babykamer gekocht...
    Dan kan ik daar van de week ook mee aan de gang :D

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest, bij de controles was alles prima. wel kreeg ik het advies rustig aan te doen omdat onze baby aan de kleine kant is (ik ben 27,5 weken zwanger).

Achteraf (tjah dat komt natuurlijk altijd schteraf;)) bedenk ik me wat met rust precies bedoel word. Ik werk full-time (38 uur) en ik loop heel de dag.
    Op zich voel ik me goed genoeg om fulltime nog te werken...
    Zou het verstandiger dan zijn om minder uur te gaan werken, of is het meer bedoeld dat ik na me werk het rustig aan moet doen?

wat denken jullie? :rolleyes:

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik denk dat misschien een combi van die 2 het beste is. Iets minder uren en meer rust na je werk... Sterkte

16. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    meiden, ik duik lekker mijn bedje in...

17. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Zo heel wat bijgelezen ben bang dat ik niet alles onthouden heb...

Beatrice mijn baas had het er ook over dat wanneer je in de ziektewet zit of voor de helft je verlof dan met 6 weken ingaat.

Wendy mooie buik, groeit mooi!

Tipp leuke babykamer zeg!

Ik ben vandaag even extra bij de vk geweest. Had de kleine een paar dagen niet gevoeld dus maakte me een beetje druk even gebeld en mocht langskomen. het hartje hoorde we gelijk heel goed en de kleine reageerde goed, gelukkig weer een opluchting. maandag gewone controle.
    Vandaag weer een mijlpaal, 28 weken :)

18. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Noatje: Tja, je kan misschien eerst proberen om na je werk rust te houden en dus niks meer te doen. Als je minder uren gaat werken, kan het toch zijn dat ze dat onder de ziektewet laten vallen? Dan moet je dus ook verplicht 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Dat vind ik dan een nadeel als dit zo zou zijn. Ik zou dit pas doen als het echt niet anders kan. Maar wel goed om jezelf denken he?

Tipp, weltrusten! Hopelijk slaap je een beetje ondanks je verstopte neus. Otrivin op het nachtkastje he?

Lot, Gefeli met je 28 weken! En fijn dat alles, ondanks je ongerustheid, toch goed was bij de vk! Is altijd weer een geruststelling he?

19. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Janny is zeker weer een geruststelling!
    Al een beetje uit de kinderwagen?

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @lot : oei dat is toch wel even schrikken .....gelukkig dat alles goed was .....

@noa : combi van die 2 denk ik .....

@all zit al weer op 31 weken ....hihi gaat het echt snel ........feitelijk kan het nog max 11 weken duren ....maar ik heb zo'n heel donkerbruin vermoeden dat dit een oktober kindje gaat worden ....weet dat ik er naast kan zitten ...maar zeker met die zwangerschapssuiker heb ik dat idee

Deel Deze Pagina