November 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Zonnebeertje, Feb 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    vreemd hoor. Kun je geen klacht indienen (over haar gedrag dan) bij dat echocentrum?

2. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @kleinwonder : echt balen hoor .....gek mens was het ook !

@all : er is nog zat te doen maar verveel me ontzettend .....bah ...
    ga dus maar even een wasje aanzetten of zo ...

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik ben weer terug! Winkelen is niet meer aan mij besteed. Ik dacht alleen maar aan mijn bedje...Ik ga nu maar even een uurtje of 2 liggen voordat ik ga eten in de stad.

Kleinwonder: Ik vind het echt vervelend voor je dat het niet is gelukt. Je verwacht er heel veel van en als het dan niets is kan ik me voorstellen dat je met een klote gevoel weer weggaat. Hopelijk volgende keer beter en als ze weer zo stom doet zou ik er gewoon iets van zeggen! Niemand heeft het recht om zo tegen je te spreken, althans dat hou ik me altijd voor als mensen vervelend doen!

Maxje: Vervelende situatie. Ik begrijp het wel een beetje uit mijn omgeving en weet je, je kan er echt niets anders aan doen dan een luisterend oor bieden. Als ze liever met iemand anders praat die niet zwanger is kan ik me dat ook goed voorstellen en dan denk ik dat je dat gewoon moet laten gaan. Zo'n buik is natuurlijk wel heel confronterend.

Als ik hier om me heen kijk vraag ik me echt af waar die nesteldrang blijft...het is een beetje een rotzooi hier. Alles is wel netjes maar overal liggen tijdschriften en dat soort dingen. Dat is echt helemaal niets voor ons dus ik denk dat ik na mijn tukje toch maar even aan de bak moet. Zin in ook...

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik heb net even bij mijn man in de babykamer gespiekt. Laminaat wordt zo mooi! :D

Mijn moeder is nu voor ons soep aan het maken :D

5. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Maxje dat is een moeilijke situatie van je vriendin, wat ik van mezelf weet is dat interesse tonen en dingen vragen je goed doen beter dan dat mensen het vermijden. Het is moeilijk want iedereen gaat er anders mee om, hopelijk slaagt icsi voor hun.

Kleinwonder wat verschrikkelijk balen zeg bij ons duurde het wel 45 minuten en de kleine lag ook met zijn handen voor het gezicht, hopelijk snel een betere echo voor je snap dat je baalt.

6. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Hey meiden, ik ben de afgelopen week zo enorm moe dat ik gewoon de fut en energie niet kon opbrengen om hier mee te lezen en mee te kletsen. Sorry hooor!

Kreeg wel iets mee van een hoop zieken en een hoop gekwakkel, hoop dat het inmiddels met de betreffende dames weer wat beter gaat.

Zag ook iets over de kraamzorg intake, die heb ik van de week telefonisch gehad. Was een leuk gesprek, helemaal geen gezeur over of ik alles al in huis had maar meer uitleg over wat de kraamzorg kwam doen. Wel werd me gevraagd of ik de uitzetlijst al doorgenomen had of behoefte had aan een nieuwe: nou nee, ik heb hem al keurig in gebruik als afstreeplijst. Verder geen commentaar of vragen naar wat ik wel en niet in huis heb.
    Meer praktisch of ik stagiaires wil (prima), huisdieren heb (ja), in huis rook (nee natuurlijk niet) of ik een kraampakket geregeld heb (ja), welke voeding ik wil geven (borst) en hoe laat/lang/vaak ze komen (8 dagen, 49 uur, beginnend met 8 uur p/d afbouwend naar 4 à 5). En uiteraard het 24 uursnummer dat ik mag bellen tijdens de bevalling als de vlos het seintje geeft.

Verder bezig geweest met de kinderopvang: mijn moeder gaat oppassen, en er zitten 1 à 2 weken bij waarop we op donderdag en vrijdag de hele dag opvang nodig hebben. Dan had ze liever dat hij daar bleef slapen, ze zag ´t niet zitten om 2 dagen achter elkaar in de spits ons kind te komen halen en brengen. Logisch, en verstandelijk gezien een goed plan, maar mijn hele lijf roept NEEEEEEEEEEE!
    Pfff, even doorbijten maar, ik weet dat hij het leuk gaat krijgen bij oma, maar heeft er iemand een tip hoe ik mijn gevoel dat ook duidelijk maak?

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ kleinwonder, balen dat jullie niks konden zien en ook die echoscopiste zo raar deed. Gelukkig mogen jullie wel terug komen.

@sybje leuk kapstokje, vind de lief spulletjes erg leuk. Nog ff wachten dan krijgen wij ook een winkel in de stad hier.

Met de intake werd bij mij ook naar die dingen gevraagd, thermometer badje enzo. Ze heeft zelfs het kamertje bekeken.

8. KersjeB

KersjeB Bekend lid

Apr 23, 2008
    820
    0
    0
    @kleinwonder: wat een rotmens zeg! Dan sta je idd zo perplex dat je er niet eens iets van kunt zeggen, kan het me helemaal voorstellen. Hopelijk is het de volgende keer iemand anders en ligt jullie kleintje dan helemaal klaar voor de foto's :)

@chebu: bij mij is die kleine ook al aan het indalen zei de VK van de week. En ik voel er eigenlijk niet zoveel van volgens mij. En ik heb ook gelezen dat ze weer iets omhoog kunnen komen nog (als ze nog niet te ver zitten), dus het is allemaal niet persé definitief.

@tipp: jij wordt goed verwend zeg. En de babykamer begint vorm te krijgen, goed hoor! Hoe voel je je nu?

@beatrice: je moet ook helemaal niet meer gaan shoppen joh! Vond het al erg dapper van je. Rust goed uit en eet smakelijk straks :)

@maxje: dat is idd erg rot voor die vrienden van jullie. Gewoon eerlijk zijn is het beste ja. Dat zal ze zeker waarderen. En geef ook aan dat je het moeilijk vind om dan over je eigen ukkies te beginnen en vraag haar of ze het aan kan geven als er iets dwars zit, dat zal ze fijn vinden om te mogen doen.

@san: doe maar lekker rustig aan, het einde nadert, iedereen begint weer wat energie te verliezen.
    Over die nachtjes slapen bij je moeder: over wat voor periode is die 1 a 2 weken? Heb je haar aangegeven dat het je op dit moment erg moeilijk lijkt? Dan kan ze daar ook rekening mee houden ipv dat zij denkt dat ze je een plezier doet. Het is van haar kant natuurlijk wel te begrijpen. En tja, eens moet de eerste keer zijn, maar als jij het ukkie nog te klein vind om uit logeren te laten gaan, dan moet je het niet doen en kijken of je iets anders kunt bedenken (vrije dag opnemen?). Komt er in ieder geval op neer: voor alles is een oplossing te verzinnen! En je hoeft je er nu nog niet echt druk om te maken lijkt mij. Je weet nog niet hoe je je dan voelt.

Hier een relaxte dag: tegeltjes gehaald, fiets weggebracht, boodschapjes gedaan. Morgen gaan we wel wat schoonmaken hiero.
    Nu is het tijd voor kipshoarmaaaaaaaaaa, jeeeeeeeeej!

9. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Kleinwonder: Tjeempie, dat mens wordt in mijn ogen steeds slechter. Snap uberhaupt niet dat zij pret-echo's doet als zij zulke opmerkingen maakt! Het is wel jullie liefdevolle baby waar ze het over heeft!

Chebu: Dat klinkt niet fijn. Wat een pech dat het pijn doet. Hopelijk zijn de steken snel weer over.

Maxje: Dat is inderdaad erg moeilijk. Wij zijn ook bevriend met een stel waarbij het al 3 jaar niet lukt. Nu gaan zij onze andere vrienden, die net een tweede hebben gekregen, verwijten. Dat vind ik heel naar. Ik snap dat het moeilijk is voor ze, maar je kan anderen niet de schuld geven van je eigen problemen. Gelukkig doen jouw vrienden dat niet. Vind het heel sneu voor ze. Probeer ze maar zoveel mogelijk te steunen, ook al is dat moeilijk.
    Hoe gaat het verder met jezelf?

San: Tja, lastig. Misschien denk je op dat moment wel anders, of is de situatie anders geworden. Misschien kan je het dan nog eens opnieuw gaan bekijken wat een goede oplossing is.

Beatrice: Wel iets leuks gekocht dan? Ga maar lekker even rustig aan doen. Anders laat je de zooi maar even voor wat het is vandaag. Morgen weer een nieuwe dag.

Kersje: Eet smakelijk met je kipshoarma! Moet er nu even niet aan denken, maar jij hebt er blijkbaar zin in, haha.

10. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik zeg chocopepernoten ....kon het niet laten en ik weet dat het gruwelijk slecht voor me is ....gewoon een paar .......heb niet veel avondeten op dus dat scheelt ....

11. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    kersje, langzaam, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam iets beter. Ik heb goeie hoopop een kuurloze afloop... Maar niet te vroeg juichen :D

12. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    dag meiden,

ik mag me bijna wel weer voor gaan stellen geloof ik... 1,5 week terug had ik meer dan 100 pagina's in te halen, en toen ik dat bijna voor elkaar had kwam er van alles tussen en had de comp ook nog even kuren waardoor ik nu weer bijna 100 pagina's achter loop. dus deze keer ga ik maar niet meer proberen om alles bij te lezen. (sorry... maar anders kom ik nooit meer aan meekletsen toe!)

hoe is het hier? nog niemand vroegtijdig aan het bevallen of dat soort enge dingen? ik begrijp uit de laatste reacties wel dat er de nodige meiden met lichamelijke klachten zijn, wat vervelend nou! rustig aan, en goed voor jezelf zorgen... dit is de periode waarin onze beebjes vet moeten worden dus dan moeten wij het een beetje kalm aan proberen te doen... maar ja, da's niet altijd makkelijk hè...

ik ben zelf afgelopen week na 6 weken vakantie (lang leve het onderwijs) weer aan het werk gegaan. nu nog 4 weken te gaan tot m'n verlof, da's natuurlijk goed te overzien maar ik heb niet zoveel zin meer... ik geloof dat ik al een beetje in de "broedmodus" zit... :oops:

13. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Margreet: Wat leuk dat je ook in het onderwijs zit! Wat doe je? Ik werk op een basisschool en heb groep 2 en groep 3/4. Heerlijk he, zo lang vakantie! Wij waren dit jaar vroeg met de vakantie en heb dus alweer 4 weken achter de rug. Ik moet er nog 6 tot aan m'n verlof en heb ook totaal geen zin meer. Nog even doorbijten he?

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Kleinwonder: Nou jah wat asociaal, je zou trouwens maar (net als in ons geval) wel veel kans op een ADHD kindje hebben en dan zo'n opmerking geven

Voor mij vandaag mijn laaste fulltime werk dag..... mmmm... heerlijk lekker!

15. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Janny: wel iets héél anders dan jij! Ik werk nl. op een ROC bij de opleiding tot verpleegkundige, dus ik zit tussen de pubers die het he-le-maal geweldig vinden dat ik zwanger ben en alles willen weten! Haha, en die er van overtuigd zijn dat het er minstens 2 of 3 zijn...
    Hiervoor heb ik altijd in een ziekenhuis gewerkt (daar "beun" ik nu alleen nog een paar uurtjes per week bij, al stop ik daar waarschijnlijk mee als beeb geboren is), maar die schoolvakanties zijn wel helemaal het einde hoor!

Kleinwonder: ik las jouw verhaal even terug, daar word je niet vrolijk van zeg! Tsss... en dat heet dan een PRETecho, zou die vrouw zich daar wel van bewust zijn?

16. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ga lezen in bed. Ben helemaal alleen. Manlief is naar een feest.
    Tot morgen (morgen vrij, wat een luxe nou nou).

Ik heb trouwens gisteravond over de bevalling gedroomd. Angst begint een beetje te komen hier hoor....

17. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Haha, ik heb er ook al over gedroomd! Als we anderen moet geloven, dromen we er nog wel vaker over. In mijn droom ben ik bevallen op 26 november, maar was helemaal vergeten mijn zusje te feliciteren die die dag jarig is... haha. Hoe gek kan een mens dromen he?

18. go4baby

go4baby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    4,845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Avond!

@ Kleinwonder: Wel een hele schattige foto! Ook al zie je weinig, wel een heel gaaf en lief gezichtje heeft jullie kleintje!

@ Tipp en Janny: heel veel beterschap dames!

@ Sybje: aggghhhh noem het niet... chocopepernoten... als ik ergens dol op ben! Maar ben net zo blij met mn nieuwe gewicht :) nog steeds minder dan voor de zwangerschap en ik snoep 's avonds helemaal niet meer. Maar die pepernoten ga ik half november zeker in huis halen en als de weeen gaan beginnen ga ik ze lekker opsmikkelen en "hij komt, hij komt... mijn lieve kleine beeb, mijn beste vriend, mijn beste kind, mijn kind voor a-hal-tijd" zingen(of zij komt, zij komt.. etc. ;))

@ chebu: nog steeds last van die steken? ben benieuwd of het inderdaad de indaling is of dat je banden extra oprekken omdat het kindje vanaf nu natuurlijk harder groeit!

Wonderlijk trouwens hoe verschillend de kraamzorg bureau's de intake doen en in welke mate ze betuttelend zijn.
    Wij hebben nog niets in huis! (paar kleertjes) Volgend weekend gaan we even rondneuzen bij zo'n grote prenatal (orienterend, vnl voor kinderwagen testritjes enzo).
    Maar ik voel nog niet echt stress ofzo.
    Ik wil ook eerst de verbouwing klaar hebben en vooral stof vrij voor ik van alles naar binnen sjouw!

Nou, ik ga lekker slapen! Morgen skelet voor plafond maken in de kinderkamer!

19. Niet meer actief

Oeee dames, mijn zwangerschapspagina vriendinnetje Devilschase is momenteel onderweg naar het ziekenhuis met 5cm ontsluiting.. hihi spanneeeeeeeeeeeeend :D

Wilde dit even melden hoor :) vind het zooo leuk voor haar... en ben zo benieuwd of t een jongen of een meisje is.. heerlijk!

Zoveel mensen in mijn omgeving krijgen rond deze tijd een kindje (in 2 weken tijd nu al bijna 6) dat ik er steeds meer naar uit ga kijken hoe t met mijn klein mannetje zal zijn straks :)

20. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Goeiemorgen!

@JsztD, allemaal verwekt rond kerst en nieuwjaar ;)

@Go4baby, de steken zijn weer weg.Geen idee wat het was. Misschien gewoon de banden inderdaad. Aan het begin van de zwangerschap had ik er ook veel last van.

Hier alles goed. Weer een slechte nacht. Maar het begint erbij te horen. Ik ga eens heel actief de wasmachine aan zetten.

Share This Page