November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Gelukkig maar San! Dat is weer een geruststelling! Hou de riem maar strak... hihi.

2. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    navondd...
    1e werkdag weer gehad na mijn vakantie...ben nu wel moe! moest er weer even in komen. bewoners hadden me gemist dus dat was een goed teken.

las iets over mannen en vluchttassen, nou hier nog zo'n man ;) begon vorige week ook al of ik toch al niet een tasje moest gaan pakken voor de zekerheid!

@San: gelukkig dat ie het nog doet ;) een hele geruststelling!

3. Niet meer actief

Pffjiieeeuw San.. HEERLIJKE OPLUCHTING! hihi was bij mij ook zo.. alsof ze ons zitten te pesten die kleintjes ;) zodra die CTG kwam beginnen ze te spartelen haha

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    :cry: Ik zou woensdag met mijn man uit eten gaan voor mijn verjaardag... Hoor ik net dat ie een afspraak gemaakt heeft die hij volgens hem niet meer kan verzetten :cry:

5. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    heb vandaag te horen gekregen dat het beebje van een collegaatje van mij een aangeboren afwijking heeft.
    zijn ze achter gekomen met de 20 weken echo (ze is nu 22 weken zwanger)
    congenitale hernia diafragmatica:
    dit een aangeboren breuk in het middenrif. Het middenrif is niet gesloten en daardoor kunnen buikorganen zich in de borstholte bevinden. Hart en longen zijn daarbij verplaatst.
    het kindje word na de bevalling meteen aan de beademing gelegt. wanneer er genoeg zuurstofuitwisseling is kunnen ze wellicht wat voor hun kindje doen.

vind het zo oneerlijk! vind het nu ook heel moeilijk om met haar over de zwangerschap te praten.

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hee san wat een opluchting meid! :D

7. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik ga slapen... Knuffels. Truste, tot morgen!

8. Niet meer actief

tipp slaap lekker
    jootje wat ontzettend rot zeg :( hebben die kindjes wel goede overlevingskansen of?

9. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    wat ik heb gelezen overlijd de helft, dat heeft dan te maken met hoe de longen en het hart zich hebben ontwikkelt. er worden jaarlijks ongeveer 60 kindjes geboren met deze aandoening

10. Marielle; fijn dat de arbo-arts niet moeilijk deed. Prettig als zo iemand achter je staat.

San; pff gelukkig, moet een hele opluchting voor je zijn!

Jootje; wat een vervelend bericht zeg! Ik kan begrijpen dat het nu lastig is om over de zwangerschap te praten.

Hebben jullie trouwens ook al gedacht aan de verzekeringen etc. Ik ben een beetje onze administratie op orde aan het maken en dacht opeens dat we natuurlijk ons kind straks moeten aanmelden bij de ziektekostenverzekering enzo. Kind is geloof ik tot zijn 18e gratis meeverzekerd. En mijn moeder zei dat ik niet moet vergeten om straks na de geboorte de huisarts een geboortekaartje te sturen i.v.m. de gegevens. Dat zijn van die dingen waar ik me eigenlijk nog helemaal niet mee bezig had gehouden :oops:

Ik ga zo nog even "hoe word ik mama in amsterdam-zuid" kijken, leuk programma. Gek eigenlijk Mees Maasland, vind ik niet echt bij elkaar passen... of zou hij een andere achternaam hebben?

11. Niet meer actief

Leuk voor Birgit dat ze een zoontje heeft :) ik vind Mees alleen echt geen mooie naam & zeker niet in combi met die achternaam idd :S

Jootje dat klinkt niet zo best :( wil je vriendin de kleine wel gewoon laten komen of..?
    Wel heel rot inderdaad, zou ook niet goed weten wat ik zou moeten zeggen..

12. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    precies..vind het heel moelijk.

mees vind ik ook geen mooie naam inderdaad..

13. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ach Jootje, dat is moeilijk! Het leven is inderdaad soms heel oneerlijk en keihard. Ik duim dat hun kindje het mag overleven. Bah, wat zullen ze een vervelende tijd hebben!

Ik ga zo ook even weer kijken naar Hoe word ik een mama? Nee, Mees Maasland is geen mooie combi. Is Maasland haar meisjesnaam? Zoja, hoe heet haar man dan?

Manon, ik had inderdaad al gehoord dat je na de geboorte je kind moet aangeven bij de verzekering. En een geboortekaartje sturen naar je huisarts is volgens mij ook wel gebruikelijk.

Okee, het programma begint. Tot later!

14. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Dat met het huis was een beetje nep. Die had ze vast en zeker al gekocht. Wel een mooi huis trouwens, maar tjonge, wat een prijs! Daar krijg je in Drenthe bijna een kasteel voor!

15. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Spotlight, wat heerlijk dat je mannetje alleen nog maar aan de flow ligt en geen beademing heeft! Pittig ventje hoor. Nu maar hopen dat er idd geen infectie op komt zetten. Ik vind het trouwens wel super dat je ons op de hoogte houdt, terwijl je meer dan genoeg aan je hoofd hebt.

Sybje: je leest dit voorlopig niet, maar toch: beterschap! En nu maar hopen dat al het lichamelijke gedoe voorlopig even achter de rug is voor je.

San, fijn dat je beebje het nog goed deed!

*egoverhaal/klaagmodus*
    Hier vandaag een klein beetje een dipdagje. Het was me de laatste weken al opgevallen dat ik steeds dorstiger word, en dan vooral 's nachts. Op zich slaap ik prima, maar de laatste week werd ik iedere nacht een paar keer wakker omdat ik zo'n dorst heb. Vannacht zelfs minstens een liter water gedronken, terwijl ik overdag zolangzamerhand ook al vele liters drink. Had er eerst niet zo'n aandacht aan besteed, maar ineens kreeg ik er vandaag stress over dat het wel eens met m'n nieren te maken zou kunnen hebben, aangezien aan het begin van m'n zwangerschap een chronische nierziekte is geconstateerd en ik de laatste tijd meer rare dingetjes had. Dus heb vandaag toch maar even contact op genomen met de ass. van m'n nefroloog en al m'n onverklaarbare klachtjes opgesomd. Werd later teruggebeld, nefroloog denkt dat het niet van m'n nieren komt. Da's aan de ene kant natuurlijk een grote opluchting, maar aan de andere kant zei de ass dat ik me bij de verloskundige toch maar eens goed moest laten checken op zwangerschapsdiabetes... En daar werd ik dus een beetje verdrietig van. Normaal ben ik nogal van het nuchtere en niet bij de pakken neer gaan zitten en je vast zorgen maken over dingen die nog niet gebeurd zijn. Maar ik heb nu ineens visioenen dat ik niet alleen zoutloos moet eten, maar ook nog eens op m'n suiker moet gaan letten. (en allerlei andere mogelijke doemscenario's, lang leve opspelende hormonen) Dan blijft er wel weinig over om te eten! En ik moet al zo'n moeite doen om aan te komen... Pfff... Maar goed, moet morgen naar de vk dus ben benieuwd wat zij zegt, wie weet is er gewoon niks aan de hand.
    Nahja, laten we ons maar gelukkig prijzen dat de gezondheidszorg zo goed is in NL, in Afrika was het nog een tikkie lastiger geworden!
    Zo, dit was een veel te lang verhaal en er zijn véél ernstiger dingen die kunnen gebeuren, maar ik moest het ff kwijt. Sorry.
    *einde klaagmodus*

16. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    owwww... er zijn inderdaad véél ernstiger dingen... jootje, wat een vreselijk verhaal van je collega. afschuwelijk, de nachtmerrie van iedere zwangere. sterkte meid, wat kan je je dan (onlogisch, maar toch) schuldig voelen als het bij jezelf wel goed gaat...

17. Niet meer actief

Janny, wat was er met een huis dan? Kan het niet kijken want iedereen wil hier war of the worlds zien :(

En margreet wat klote zeg! Wanneer moet je weer naar de vk?

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Margreet, nog niet zoveel zorgen maken hoor. Bij mij is vandaag ook suiker in mijn urine geconstateerd, maar er zijn verder geen tekenen van diabetes.

19. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    hihihi toevallig, dan komt ze eerst bij mij en dan bij jou. Ik heb ook nedzorg en ik heb een afspraak om half 6..........

20. Niet meer actief

Hier komt de kraamzorg morgen.. ben benieuwd!
    Wat komen ze precies doen eigenlijk? :$

Deel Deze Pagina