November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hey thnx..
    Tja de box staat nu boven, half in elkaar gezet :p
    Vind het erg moeilijk wanneer we hem beneden neerzetten enz. Ik zou het nu al wel willen, maar dat is zo ontzettend vroeg dan zit ik straks weken lang naar die box te staren haha.
    Ook willen we nog een nieuwe eettafel kopen binnenkort en het ligt een beetje aan wat voor eettafel we kopen waar de box komt te staan.. Dus ik denk dat we wachten tot we de eettafel hebben en dan kijken hoe de box het beste erbij past.

2. Niet meer actief

Chebu gefeliciteerd met je verlof! lekker lekker!

3. Niet meer actief

nee nu ga ik m nog niet opzetten.. misschien pas als de kleine er is..

4. summer4life

summer4life Actief lid

29 mei 2008
    117
    0
    0
    hallo iedereen
    ik hoop dat ik dit berichtje goed post, zat steeds verkeerd
    ik ben 3 dec uitgerekend, vind het erg leuk om hier te lezen.
    zijn er nog meer die rond deze datum zijn uitgerekend?
    kunnen we meschien ervaringen over het zwanger zijn uitwisselen
    wij hebben onze babykamer bijna klaar

groetjes van
    Summer

5. Niet meer actief

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Iedereen in dit gedeelte is alleen uitgerekend in november, dus ik denk dat je beter even naar de december mama's kunt gaan, daar is iedereen die uitgerekend is in december.
    Succes!

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Hoi hoi

Ik heb weer even lekker geslapen. 's middags slapen is op de een of andere manier makkelijker dan 's nachts.

Wij kunnen als het goed is de box deze week ophalen! Ik denk dat ik hem dan gelijk opzet, niet dat het nodig of makkelijk is maar meer omdat ik dan te ongeduldig ben... Ik mag de box tegelijkertijd ophalen met de bugaboo. Die zal ook wel helemaal klaar staan aan het einde van volgende week hihi

Vanavond gaan Uk en ik naar het ziekenhuis voor een rondleiding. Ik ben benieuwd...

7. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Chebu: Wat heerlijk, je laatste werkdag! En wat lief dat je die kleertjes hebt gekregen van je collega's! Gefeliciteerd met je verlof!
    @Corien: Goed nieuws dat alles goed was! En ach, we hopen maar dat die kilo's er straks weer af zijn he? Het misstaat je in elk geval niet, je bent een leuke meid om te zien!
    @Kleinwonder: Nee, de box zit bij ons nog in de doos.
    @Domino: Ja, dat lijkt mij ook geen ideale situatie. Misschien loop je wel 2 weken over tijd, dat zou dan weer een geruststelling zijn...

@Kraamzorg: Heb er een beetje gemengde gevoelens over. Aan de ene kant kan je haar volgens mij niet missen als je je eerste kindje krijgt, aan de andere kant hoef ik ook niet constant iemand om mij heen.
    @Werk van je man: De mijne neemt alleen de minimale 2 dagen vrij. Dit komt mede omdat hij voor zichzelf rijdt op de vrachtauto. Gaat anders teveel geld kosten als die truck te lang stil staat.

Heb vanmiddag ook een gesprek gehad met de directeur van mijn basisschool over betaald en onbetaald ouderschapsverlof. Blijk dat ik 255 (!) uur recht heb op BETAALD ouderschapsverlof! Jeetje, wat veel! Heb ik even uitgerekend hoeveel vrije dagen ik dan heb. Het komt erop neer dat ik tot aan de zomervakantie de dinsdagmiddag en woensdag vrij ben (dinsdagsmorgens was ik al vrij), en na de zomervakantie dan nog elke woensdag vrij kan krijgen. Tjeempie! Dan slinkt je werkweek wel! Dan hoef ik straks alleen nog maar de donderdag (hele dag) en vrijdagmorgen te werken. En na de vakantie moeten we maar even zien hoe we het gaan inplannen.
    Nou moet ik nog even uitzoeken hoeveel uur ik p/m moet opnemen bij het gastouder-bureau.

Misschien een beetje een ingewikkeld verhaal, maar het komt erop neer dat ik bijna een jaar lang de helft maar hoef te werken voor bijna hetzelfde maandloon. Heerlijk toch?

8. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Goed, Kersje heeft gesprek gehad op d'r werk en die liep weer ff anders dan verwacht: mijn contract wordt niet verlengd. Ik zit er nu 2,5 jaar, dus ze hadden me per 1 nov een onbepaalde tijd moeten aanbieden en ik had er al over nagedacht dat dit kon gebeuren, maar 3 weekjes voor mijn verlof eigenlijk niet meer zo.
    Maar goed, we moeten maar eens ff kijken hoe dit juridisch en financieel allemaal in elkaar zit. Ik neem aan dat ik ook nog wel genoeg rechten heb!

@beatrice: Fijn he, zo'n middagdutje, ik vind hem ook beter dan mijn nachtrust idd! Vreemd is dat.

Zojuist nog bij cesartherapie geweest en ik ben eigenlijk een beetje uitbehandeld. Overdag gaat het heel aardig met die halve dagen en veel rust en die moeilijke nachten krijgen we er waarschijnlijk niet uit. Ik ga nog 1 ding proberen (mss voor jou ook handig Beatrice): mijn voedingskussen achter mijn rug om (ipv voor om), zodat je daar tegenaan terug kunt rollen. En/of een laken op mijn matras leggen (horizontaal ipv verticaal) waaraan ik me kan optrekken en terugrollen zeg maar. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, haha!

Zo, nu ga ik weer koken voor de badkamer-arbeiders hier in huis. Het gaat goed, het tegelen verloopt vooralsnog prima, ik moet gewoon nog ff geduld hebben.

Tschusss allen, fijne avond.

9. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    mooie buik klein wonder!

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Spotlight: Wat een zorgen hebben jullie. Ik hoop dat de testuitslagen goed zijn. Groeien doet jullie kleine man goed zo te lezen! Ik brand een kaarsje extra vanuit Den Haag .
    Tipp: Gaat het weer een beetje? Klinkt niet echt lekker! Kwam dat nou `gewoon´ door de verflucht?
    Kleinwonder:Mooie buik!
    Kersje: Wat een ellende! Sta je nu straks op straat? Pff, kun je er echt nog even bij gebruiken, hoogzwanger je contract zien aflopen :(
    Janny: Wat een luxe! Betaald ouderschapsverlof is sowieso luxe, maar zoveel is helemaal mooi! Is dat dan nog buiten je gewone vakanties om? Je werkte in ´t onderwijs toch?
    Chebu: Volgens mij ben je de eerste met verlof? Lekker hoor, geniet er van!

Kraamzorg in huisHet lijkt me héérlijk dat de wc, badkamer en vieze was door een ander wordt gedaan. Wat een luxe om daar in elk geval even geen omkijken naar te hebben.
    Mijn man neemt waarschijnlijk ook in ´t begin vrij, hij wil wel graag wat instructies van de kraamzorg geloof ik. ´t Begint voor hem steeds dichterbij te komen en daarmee enger te worden. Hebben meer mannen dat, dat ze ´t toch wel een beetje eng vinden om zoveel verantwoordelijkheid te krijgen straks?

Hier gaat alles trouwens weer gewoon goed, de baby schopt weer lekker :D

11. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Summer, je hebt inderdaad ook dit berichtje weer verkeert geplaatst.
    Je zit nu bij de november mama's en aangezien je 3 dec bent uitgerekent moet je dit berichtje plaatsen bij de December mama's

12. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @janny: dat klinkt beter dan mijn gesprek, haha! Lekker hoor, ik ben er stinkend jaloers op, die voorwaarden in het onderwijs. Maar ik weet ook de keerzijde ervan (mijn ouders zitten allebei in het onderwijs), dus het is allemaal geen pracht en praal. Maar geniet jij maar lekker van je ouderschapsverlof!

@san: fijn dat alles weer goed is. Mij lijkt het trouwens ook heerlijk dat al die dingen gedaan worden en ik wil gewoon graag professionele hulp in de eerste week dat ik zo'n kleintje heb. Weet er echt niets van, dus dat kunnen we goed gebruiken hiero.
    En als ik d'r zat ben, stuur ik d'r gewoon weg, zo simpel is het ook wel weer volgens mij.

Sjow, we kunnen eten hiero!
    Eet smakelijk allen!

13. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Ik ben jaloers op je, lekker een middagdutje. Hier wilde ik gaan slapen maar de buren zijn aan het verbouwen dus dat zit er niet in.

Ja ben benieuwd wat vanavond gaat brengen.

Bij ons staat de box al een aantal weken in de kamer, hij staat mij niet in de weg en de katten kunnen eraan wennen. Wel ligt er zilverfolie in de box zodat de katten er niet ingaan en het werkt nog ook. Ze hebben er nog niet ingelegen.

@ KerstjeB, Jemig dat is vervelend dat je contract niet verlengt wordt... hebben ze een "goede reden" gegeven !

14. Niet meer actief

Dit ligt er maar net aan welke kraamhulp je krijgt. Niet alle kraamhulpen willen deze klusjes doen. Dit hoorde ik laatst. Anders mag ze bij ons de tuin wel doen :p :)

Trouwens.. ff een SPOEDJE!
    Ik heb zometeen (over 40 minuten) mn eerste zwangerschapsgym. Nu vraag ik me dus af: Wat moet ik aan? Ik kan toch gewoon normale kleren aan? Mn vriend zat al te geinen over gympakjes en turnschoentjes ;)

15. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    @ Kleinwonder, zou gewoon een trainingsbroek en een t-shirt aantrekken, kleding die lekker zit.

16. Margreet; wat vervelend, ik snap dat je je zorgen maakt. Nou maar even afwachten of het idd zo is. Sterkte!

Janny; dat met dat huis is volgens mij nep, maar dat is met alles zo geloof ik. Ze doet net alsof ze daar wil gaan wonen. Net als in het Gooi en New York, daar ging ze ook (zogenaamd) wonen. Een programma met een vette knipoog, ik vind het wel grappig!

Whabbit; welkom terug! Klinkt lekker die vakantie. Gecondoleerd, idd jammer dat hij zijn achterkleinkind straks niet kan zien.

Tipp; dat klinkt niet best, wat zal je man geschrokken zijn! Rust maar lekker uit, beterschap.

JsztD; wauw, dat zijn mooie foto's!

Spotlight; Goh wat spannend allemaal. Ik hoop voor je dat de uitslag goed is, hoe was je gesprek?

KleinWonder; mooie buik! Ik doe altijd een joggingsbroek (van prenatal) en een t-shirt aan naar de zw.cursus, veel plezier!

Kersje; balen zeg van je werk, hoop dat je er uit komt. Ze kunnen je toch niet zomaar op straat zetten in deze situatie? Ik vind het raar, suc6!

De box staat bij ons ook al een aantal weken, honden zijn er al aan gewend.

Kraamzorg lijkt me ook heerlijk. Beetje hulp in het huishouden en professionele hulp en advies, zeker voor mijn man wel nuttig. Hij moet ook leren hoe hij de baby in bad moet doen enzo. Ook houd ze jou en de baby goed in de gaten w.b. gezondheid. Vind ik wel prettig. Mijn man neemt één of twee weken vrij (manager doet niet moeilijk) en mijn moeder kan ook nog een week vrij nemen als het nodig is.

Ik heb een paar nieuwe foto's in mijn album gezet van de babykamer, zijn wat leuker. En het matrasje hebben we vandaag opgehaald, dus kon het bedje opmaken, staat nu eindelijk ook op de foto.

17. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Thanks... Ja, hij was wel geschrokken. Ik heb de halve dag geslapen. Ik begin zowaar honger te krijgen :D

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Sorry, maar als je in december uitgerekend bent, dan post je toch niet bij november zeg maar? Er is toch ook een topic voor decembermoeders (nogal duidelijk ook)
    Of zijn dat de zwangerschapshormonen hiero? :rolleyes:

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    nee mee eens....

20. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Hoi hoi,

Gesprek is goed gegaan. Ze zijn nog steeds erg tevreden en vandaag ging het alweer beter met hem. Uit het bloedonderzoek is gebleken dat hij geen infectie heeft. Als hij de nacht stabiel doorkomt, mag hij morgen van de intensive care af en naar een ander ziekenhuis met high care! Een stap de goede richting in dus.

Als ik morgen tijd heb, laat ik wel even weten of hij verhuisd is.

Deel Deze Pagina