November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja ik hoor ook steeds "je weet het wel als je weeen hebt" ja ja, HOE? Instinct? :rolleyes:

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen allemaal,

Hier ook een slapeloze nacht. De zoveelste, met als verschil dat ik nu lekker om 8 uur nog een paar uur in slaap kon vallen en desnoods middagdutjes kan doen. Heerlijk!

Qua voorweeën: die (enorme) krampen die ik af en toe heb die gaan weg. Bij echte weeën ga ik er vanuit dat het doorgaat en alleen maar heftiger wordt.

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    fijn Beatrice!

Ik voel voorweeen als mestruatiepijn, onder in mijn buik.
    weeen voelde ik als een golf door mijn buik gaan, begon boven in en trok naar beneden, had ook duidelijk een begin, een piek en daarna zakte het weer af. Dat waren bij mij buikweeen, had er ook nog erg pijnlijke rugweeen bij :(
    Ben benieuwd hoe het deze keer gaat,

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Misschien door de regelmaat? Of omdat je met voorweeen gewoon door kunt praten en met echte weeen niet? althans dat zeggen ze...

5. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Dit vond ik op internet:

Het verschil met de 'echte' weeën zit in het feit dat voorweeën niet erger worden en veel korter duren dan echte weeën.Een voorwee duurt ongeveer zo'n 30-40 seconden, terwijl echte weeën minimaal 1 minuut duren. Bovendien blijft de pijn steeds hetzelfde en wordt niet erger.

Voorweeën geven geen ontsluiting, wel zorgen ze ervoor dat het hoofdje dieper indaalt en dat de baarmoedermond weker wordt

Voorweeën, ook wel valse weeën genoemd, zijn over het algemeen onregelmatig. De gehele tijdsduur kan erg uiteenlopen en varieert van enkele uren tot zelfs enkele weken, al naar gelang men er zich vroeger of later van bewust geworden is. Voorweeën kenmerken zich door hun onregelmatigheid. De ene keer zitten er 10 minuten tussen en de volgende keer een half uur

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    aha... Nou ja, ik merk het wel... Ik heb er toch geen invloed op, dus heeft het geen zin om me er druk over te maken :D

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    GOEIEMORGEN! :D

8. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Zo ik ben weer terug van control. Alles was weer goed
    Bloeddruk normaal en ons ukkie is aan het indalen, ze ligt nog niet vast.
    Ze constateerde wel een rommelende gespannen buik en de kramp die ik heb zijn indalings / oefenweeen, dus nergens om me zorgen over te maken. Volgende week gaan we bespreken wanneer en wie ik moet bellen als de echte weeen zijn begonnen.
    Ik moet nu elke week voor controle.

@ Bea, fijn dat je suiker normaal is.

9. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    goeiemorgen chebu... Jij klinkt vrolijk :D

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Tipp, oei da's inderdaad een hoge bloeddruk! *streng rusten zegt dokter Chebu*

Heb zeer goed geslapen vannacht.
    Zo, straks de gestoomde gordijnen ophalen.
    En bellen met de Nederlandse ambassade *zucht*

11. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    zal even wat eten en de cv wat hoger zetten...

12. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Goede morgen meiden!

Hier een rot nacht gehad. 5 keer eruit om te plassen en een verschrikkelijk enge droom.....:(
    Ik werd met een mes in mijn buik gestoken :( pfffff durfde niet meer te gaan slapen.

Smakelijk eten jootje ;)

Tipp doe je een beetje rustig aan vandaag

Kleinwonder beterschap!

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja wen... Ik ben al braaf... Ben genoeg geschrokken voor de rest van mijn zws :(

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik zit te zweten op de tekst van de geboortekaartjes. Manlief zei van de week doodleuk "Nou eh, je zet gewoon de naam, datum, lengte en gewicht er op".
    Grrrrrrr. Dus ik een voorbeeld gemaakt:
    Jantje Pietje, 1 november, 53 cm 4300gram.

Gelukkig snapte hij toch wel dat dat het niet ging worden ;)
    Maar wat een gedoe zeg, om het een beetje normaal op een kaartje te krijgen. Vorig jaar met de trouwkaarten heb ik ook al zo zitten stoeien.

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    wij hebben de tekst af. Mijn moeder heeft het gedichtje geschreven. En verder hebben we andere geboortekaartjes als inspiratiebron gebruikt...

16. Niet meer actief

Grrr ik vind de tekst voor het geboortekaartje ook zo lastig :( weet echt niet welk gedichtje nou t mooist is... nadeel aan alleen doen denk ik, aangezien ik een ontzettende twijfelaar ben!

17. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ukkepuk, fijn dat alles goed was!

wendy; ook rare dromen horen bij de zwangerschap, is wel vervelend he, je wordt dan zo raar wakker :(

18. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ja idd maxje ik was doods bang dat die droom weer verder zou gaan dus heb eerst ff wakker gelegen voor ik weer ben gan slapen.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij doen geen gedichtje op de kaart. Wij moeten 'm sowieso 3-talig maken en ik kan geen gedichtjes in het Russisch of het Duits er op hebben.
    Dus gewoon lekker: Dolblij zijn wij met de geboorte van
    JANTJE
    tijdstip, gewicht, lengte.
    En dat in 3 talen haha

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    nou dan is je kaartje geloof ik ook wel vol :D