November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    hallo iedereen,

lekker kriebels he voor een babykamer voor jullie dat heb ik ook :D

en bij ctg is weer goed gegaan dus morgen weer pff..

jdzt. ik doe graag hiih. en met mij gaat het goed hoor. ik blijf lekker rustig aan.

jootje, heel leuk babykamer :D

Maxje hoe was gisteravond gegaan?

tipp hoe is het verder met je?

janny ik heb niet echt uitgeslapen maar wel half negen op gestaan valt wel mee toch. hihi. hoe is het zelfs met je?

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @jaki : geluukig zeg dat je ctg steeds goed is , wel en opluchting of niet ?

@jootje : ja hihi en wil het morgen allemaal af hebben voordat ze me dinsdag weer willen houden in het zh ...erg he ...
    morgen komt de buuv mijn luxaflex soppen (vindt ze leuk ) en s'middags komt mijn schoonmoeder de ramen lappen ...dan is dat ook weer klaar ...

3. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    sybje. ja dat wel.. op gelucht zeker weten.. maar dinsdag weet ik meer of alles goed met navelstreng van ons dus. zij gaan via echo kijken. als het goed gaat dan blijf de baby lekker nog in mijn buik. als het niet goed gaat dan wordt afspraak wanneer en hoe en wat dus maar belangrijkste is dat alles goed met de baby.

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @jaki dat is waar ! ik zal heel hard voor je duimen ! en voor de beeb natuurlijk ook

5. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    @jaki ook ik duim mee !

6. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    @sybje: fijn zeg zoveel hulp!

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    jaki, op de vorige pagina heb ik verslag gedaan ;)

Sybje, onthoudt dat pijn je vriend is bij de bevalling, elke wee brengt je dichter bij je kindje. Hoe pijnlijker de wee is, hoe meer hij doet!
    Als je goed in het bevallingsproces zit gaat het echt allemaal vanzelf, dan gaat er een knoop om in je hoofd en onderga je het. NIet teveel nadenken, door adrenaline rem je de bevalling juist, dus ook niet teveel bezig zijn met timen en letten op wanneer er weer een wee komt. De eerste uren kun je best nog wel wat doen, een filmpje kijken, douchen, heen en weer lopen.

8. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Maxje: Blij dat je weer thuis bent he? Je hebt groot gelijk door de rest van de dag lekker te nixen. Wel leuk dat je het gezellig hebt gevonden. Nu maar hopen dat je lichaam niet gaat protesteren.
    En op zich vind ik het niet zo heel erg dat mijn ouders gaan emigreren. Heb er niet zo'n heel goede band mee (met mijn moeder wel), maar tegenwoordig heb je heel snel contact en we gaan ook wel regelmatig naar Canada toe. Ik neem aan dat zij ook wel 1x per jaar naar Nederland komen, dat doet mijn zus ook.

@Jootje, anders ga je vanmiddag maar even lekker een tukkie doen. Het is zondag en rotweer, dus het mag!

@Sybje, jeetje meis, wat ben jij altijd actief! Hoe krijg je het toch voor elkaar? En heerlijk dat je zoveel hulp hebt! Ik gun het je van harte! En ik hoop voor je dat je dinsdag niet hoeft te blijven in het zh.

@Jaki, met mij gaat het goed hoor! Zo lang ik maar rustig aan doe en niet te veel bezig ben.
    Fijn dat je ctg's steeds zo goed gaan! Ik heb er alle vertrouwen in dat het dinsdag dan ook helemaal goed zit met de echo.

Ons mannetje is trouwens wel ontzettend veel aan het schoppen de laatste paar dagen. Nu ook tegen mijn ribben aan. Als ik wakker word, wordt hij ook wakker, en hij valt pas 's avonds weer in slaap als ik ook ga slapen. Voel hem dus de hele dag.

9. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    @janny, kan geen tukkie doen..moet op verjaardag.
    ons beebje is ook heel actief, soms wat té!

10. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    @nationaliteiten: Wij zijn beide Nederlands maar wonen in Belgie.. Als het goed is, wordt hier het kindje geboren. Ze krijgt echter niet een Belgische nationaliteit, maar de Nederlandse, omdat we beiden Nederlander zijn. Vind het inderdaad een prettig idee om in Belgie te bevallen..
    Mijn ouders wonen in de buurt van Utrecht, dus helaas niet om de hoek, maar we houden elkaar dagelijks op de hoogte (skype!)

Wij gaan morgen het kinderkamertje schilderen. Omdat deze dmv een kast wordt gescheiden met de ouderslaapkamer, vroeg ik mij af hoe lang het duurt voordat ik weer op mijn eigen kamer mag gaan slapen..iemand enig idee hoelang dat duurt?

Mijn man vertrekt vanaf vandaag vanavond naar Utrecht en komt dan donderdags weer terug.. :( Ik eerst heel stoer gezegd dat ik dat niet erg vond, maar nu alles dichterbij komt, vind ik het stiekem toch wel naar om hem elke week zo lang te moeten missen :( Hij heeft wel beloofd naar huis te racen, mocht het zover zijn ;) desnoods over de vluchtstrook!

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    GOEIEMORGEN!

Alweer lekker bezig geweest. Wassen, stofzuigen, bed opmaken, strijken, met mama gebeld etc.
    Nu ff rusten hoor!

@Beatrice, lekker in Valencia. Ok, ik ben nog nooit in Spanje geweest, maar het lijkt me lekker.

@Maxje, en nu lekker rustig aan thuis. Heerlijk

@Baylee, Brugge is ook erg leuk. Ze hebben daar heerlijke pralines in de winkels ;)

@Janny, toe maar naar Canada, da's ook niet naast de deur. Mijn oom heeft er 16 jaar gewoond, maar hij woont nu in Engeland.

@Marbo, kind wordt inderdaad Nederlander. Mijn kind ook. Dat staat in de wet zelfs. Als een kind in het buitenland wordt geboren met een Nederlandse moeder krijgt het automatisch de NL nationaliteit.

Inderdaad veel mensen met familie in het buitenland. Des te leuker...

12. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Arme jij! Vandaag maar lekker rustig aan doen hoor!
    En je ontbijt klinkt heerlijk wij hadden hetzelfde haha ;)

13. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ik heb heerlijk geslapen. We zijn echt lui vandaag we komen net uit bed :confused: maar ik had ook wel wat slaap in te halen. Ik loop ietsjes beter dan gisteren maar niet van harte heb nog veel pijn. Lijkt toch een soort spierpijn.

En zit nu nog zonder pijnstillers....:D

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Goeiemiddag Wendy haha

15. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Kersje: Einde oefening al of houd het aan? Was de kleine al ingedaald of is dit het wellicht?
    CV al gemaakt? Fijn zeg zo'n handige vent in huis! Ik ben het hier helaas zelf :rolleyes:

Over de wastafel: dubbel WAUW! Wat super knap dat je vriend die zelf gemaakt heeft! En vormgeving is ook errug mooi! Mocht ie voor zichzelf beginnen heeft ie meteen een klant!
    Heb ook een malletje gemaakt om een afgebrokkelde muur weer bij te vullen dus heb al geoefend, maar dit komt wel heel nauw! Wel een leuk klusje voor in de kerstvakantie denk ik nu... en eventjes zonder wasbak... doen we nu toch al steeds...
    Hier gaat het beetje traag... zouden dit weekend plafond in badkamer en toilet afmaken (de laatste grote klus om zelf te doen) maar die laatste loodjes... Vriend is niet vooruit te branden en ik heb ook geen zin eigenlijk maar ja... zo komt het nooit af! In elk geval komen ze donderdag de vloer leggen. Heb ik lekker uitbesteed aan de Ikea legdienst, kost geen drol! Is maar 12 m2 ofzo, maar moet aangelegd worden in de woonkamer, dan via twee piepkleine halletjes naar de kinderkamer (totaal iets van rond de 200 euri's) en dan kan ik eindelijk gaan verven en wiegje ophalen bij mn broer.

De 20ste intake kraamzorg dus dan staat er in elk geval een wiegje in huis... Ze belde vrijdag of ze as maandag al kon komen... :rolleyes: echt niet! :) dus tactisch weten door te schuiven... ;)

@ Sybje: moest hard lachen om je ui verhaal, maar als het werkt is het wel een heel goede tip! Moet ook nog verven in de kinderkamer (doe wel alles op waterbasis), maar zal die ui er zeker neerleggen! of een hele zak :)

@ Marbo: ik heb van de week ook een muurtje in onze slaapkamer gedaan met latex op waterbasis en dat was snel droog, goed geventileerd en al snel niet meer te ruiken... zegt misschien niets, maar ik had het idee dat het wel kon. Ik zou dan gewoon vroeg op de dag beginnen!

Zo, ga weer even verder met de facturen van ons bedrijf maken... moesten vrijdag de deur al uit, maar toen was ik lui... en morgen naar Nijmegen voor een fotoklus....

Fijne huiselijke knusse warme zondag allemaal! (zit op kantoor met de kachel op hoogste stand, lekker. Alleen jammer dat we geen chocomel hebben hier...

16. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    @Go4baby: da's fijn dat je de verf al snel niet meer ruikt.. :D Ik moet er toch straks in slapen. Onze slaapkamer en de babykamer hebben een open verbinding met elkaar, je kan zo over en weer lopen..vandaar..

17. 078mama

078mama Niet meer actief

Goedemiddag allemaal!

Hier gaat het nog steeds prima. Ik heb alleen al heel de dag steken in mijn doos, altijd lastig om netjes te omschrijven...Maar het voelt vervelend aan! Geen idee wat het is.

Mijn ouders wonen inderdaad wel ver weg maar het stomme is dat ik dat eigenlijk helemaal niet zo ervaar. Ze zijn nooit langer dan 6 weken weg en als ik ze wil zien dan ga ik gewoon. Voorheen vloog ik vaak voor een lang weekend heen en weer maar ja, dat gaat nu moeilijker worden. Met een kleine is vliegen niet meer even in en uit stappen ben ik bang. Ik hoop dat ze er snel aan kan wennen.

Het is echt rot weer vandaag! Ik ben net even op de hockey geweest maar het was echt vies nat. Nu maar lekker op de bank een aflevering van Grey's anatomy kijken...

18. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Het is hier ook vies regenachtig en somber weer.
    Heb even mijn fotoalbum geupload met de echofoto's (nog van de pretecho) en mijn buikfoto's dus wie het leuk vind kan nog even kijken. Van de week foto's van de babykamer maken en dan die er ook op zetten.

19. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Mooie foto's Lot!

Hier ook somber, winderig en regenachtig weer. Echt typisch herfst. Zit lekker op de bank, bezig met m'n borduurwerkje voor ons kleintje.

20. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Goedemiddag,

De verloskundige is hier net weg, heb al drie uur lang om de 5 min weeen. Uit voorzorg is ze toch maar even komen kijken.
    Geen ontsluiting en mn bm is ook nog niet rijp, oefenweeen dus.
    Moet morgen wel uit voorzorg wat urine afgeven bij de huisarts voor een eventuele blaasontsteking.

Ik ga ff lekker in bad zitten.

Deel Deze Pagina