Ja Canada is ook heel ver weg Janny! Is best wel lekker hoor Kijk bijvoorbeeld ik heb hier een hele relaxte kraamtijd. Ken hier wel wat vrienden maar GEEN FAMILIE AT ALL! En het maakt me echt niks uit, lekker scharrelen met z'n drietjes straks. Wel fijn is dat mn moeder komt half december maar voor de rest, HEEEEEERLIJK!
Wij doen daarom een kraamfeest in Nederland met de kerst. In 1 keer alle mensen over de vloer. En gaan we in mei met de kleine naar mijn schoonouders. En nu ga ik eten koken. Aardappelpuree met rode kool en worstjes en als toetje banaan met vanilleijs en chocoladesaus hihi Laters...
Owja dat gaan wij ook doen een kraamfeest of kraamborrel! Maar dan ergens in mei. Jij hoeft niet de vliegen naar NL maar ik wel dus wacht ik liever nog even, anders is de baby zo klein en het is zo'n lange vlucht (10uur).. Wauw je gaat lekker eten zeg, mmm krijg er honger van, ik ga nu pas lunchen! Ik heb echt pas de laatste twee weken zin in lekkere dingen ik kijk steeds in de koelkast en in de "lekkere dingen la". ECHT ERG! hahaha
Ik heb net stampot ijsbergsla met gehaktballetjes en lekkere saus op. Nu ga ik zo douchen want we moeten vanavond naar het UMCG, mijn schoonvader krijgt morgen een zware operatie, zal dus wel veel in Groningen zijn de aankomende weken.
Hmm, Helaas mijn schoonouders wonen 1 plaatsje verderop... Had verder weg gemogen! @Janny, succes met je schoonvader! En wat bevallen betreft, het duurt niet lang meer of we zijn met zijn allen aan de beurt! Dan denk ik dat het helemaal druk wordt op het forum mbt die en die is bevallen. Jooze
Net als stampot rauwe andijvie. Je kan echte aardappels gebruiken of aardappelpuree. Ijsbergsla snijden en die op het laatst (als de puree of de aardappels klaar zijn) toevoegen en doorroeren. Eigenlijk heel makkelijk. Dank je Jooze! Dat kunnen we goed gebruiken!
Uk gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed is gegaan. Baylee Ik moet volgende week vrijdag weer naar de verloskundige en dan kijken ze of ze nog in een stuit ligt. Ik dacht dat ze al weer gedraaid was maar vanmorgen voelde ik denk ik haar hoofdje in mijn zij. Maar ja, ik herken ook niets dus misschien was het wel een kontje... Ik heb eindelijk verlof! Het was nog een hoop gedoe maar daar wil ik niet meer aan denken. Ik ga me nu bezig houden met mijn roze wolk! En eten...ik heb honger
@Imni, ja dat vliegen. Vandaar dat we in mei naar mijn schoonouders gaan. Dan is ie wat ouder. Het is 'maar' 7 uur vliegen. Ik moet wel alles meenemen: melk, potjes etc. Waar mijn ouders wonen gebruiken ze nogal veel Chinese producten. Nou echt niet! Zo'n kraamfeest is echt een goed idee. En je kleintje is dan wat ouder en heeft al wat meer weerstand. Nou ja, ik sta toch alleen maar toe dat alleen papa, mama, opa en oma kind kusjes geven Of is dat te streng? @Janny, dat klinkt ook lekker! Ik wil ook wel een stamppot andijvie hebben maar ze hebben hier geen andijvie!
schoonmaken...hmmm misschien dat iemand even wat nesteldrang kan sturen nar mij. Daar heb ik namelijk helemaal nog geen zin in. Zelfs niet in het wassen van de kleertjes. Erg he!
Chebu, Je moet vooral doen & laten waar je jezelf het best bij voelt! Mn op dat moment. Met Tycho vond ik alles best iedereen mocht hem vastpakken e.d. Maar hij liet het ook toe. Het ligt aan jou, je hormonen, je man en je baby. Wat wel helpt is dat wat je wilt ook duidelijk met je vriend/man te bespreken. Kan hij je steunen, want soms is het moeilijk om dingen te weigeren net na je bavalling! Kraamzorg wil ook wel helpen, maak er gebruik van! Jooze
Wat een verhalen over schoonouders! De mijne wonen ook niet om de hoek, maar zijn echt schatjes! Schoonmama woont in Amerika en komt in december langs voor een week. Maar ze is echt een heel bescheiden type, weet nu al zeker dat ze behulpzaam zal zijn zonder zich op te dringen en dat ze zich ook best af en toe onzichtbaar zal weten te maken! Schoonpapa en de rest van de schoonfamilie woont in Italie en daar willen we liefst zelf een lang weekend heen in december als alles goed gaat. Heb vandaag mijn middagdutje gemist, dus ben nu al moe... Maargoed, nog even de boel hier opruimen (vriendlief is nog een paar uur aan het vergaderen, dus die is vrijgesteld...). Dan nog gedachtenloos wat t.v. kijken, heerlijk! Wat zijn er trouwens veel bij wie de baby nog in stuit ligt zeg! (of zit ik dat nu te verzinnen?) Hopen dat alles nog de goede kant op draait! Beatrice: Heerlijk van je verlof genieten nu, al het andere lekker vergeten hoor!
Ja precies Chebu GEEN ENGE CHINEESE MELKPOEDER gebruiken, of gewoon lekker borstvoeding... Ik denk ook dat het er heel erg aan ligt wat de baby nou fijn vind, sommige willen in die tijd alleen maar naar mama. Ik heb hier het boek, oei ik groei. Ik heb het al gelezen en ben benieuwd of het echt herkenbaar word bij de beeb. Ik hoor er heel verschillende reacties over. Heeft iemand hier nog meer het boek? Waar ik wel van schrik in het boek zijn de boze en gefrustreerde reacties van mama's op zo'n huilerige baby, zou dat echt zo zijn? Ik snap wel dat je er gek van word maar om met je baby te smijten?
smijten met baby's? Wie doet nou zoiets? Thanks janny... Ga ik denk ik van de week maken Ik ga zo naar gym... Partneravond
navond, vandaag een lekker lui dagje gehad. heb even de poststukken op orde gebracht...had alles van een half jaar ofzo in de la van de kast gestopt. heb alles nu weer lekker op orde. en even lekker aan het knutselen geweest met mijn 3d kaartjes heb mijn mannetje net op bed gestuurd. heeft weer last van zijn nieren. heeft vaak last van niergruis, wat hem nu ook weer plaagt.