November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nu nog mijn financien. En de IBG. Sjongejonge.

2. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

@Chebu en Jtzd, balen van die regeldingen! Hoop dat het allemaal goed komt.
    @Tipp, het is even moeilijk zo'n situatie, soms zou je die mannen toch, maar ja bedenk dat het voor je man ook zwaar is. Kan hij vanavond niet de woonkamer leeghalen (gewoon alle benden bij elkaar vegen in dozen doen en dan later uitzoeken, dan zit jij niet in de bende en heeft hij minder stress om op te ruimen).

Jooze

3. Niet meer actief

Ooooh mijn god.. als je het over de duivel hebt! Net op het moment dat ik dit typte komt er weer een brief binnen dat mijn uitkering rond is!
    Hoe kan dat nou als ik niet alles ingeleverd heb?

GRRRR.... wat moet ik doen?

Trouwens, krijg ook echt heel weinig volgens mij :( wat is ook alweer het rekensommetje dat je van een bedrag wat je per dag krijgt kan uitrekenen hoeveel dat dan per maand is?

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    He he, alles af.

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    oh mijn god... Krijg ik net een mailtje van mijn man dat als hij alle uren die ik van hem vraag niet werkt we in notime in de financiele shit zitten, "zeker met de uren die nog gaan komen met de bevalling"

Nou vraag ik je! Dan werkt ie toch lekker door... Dan beval ik wel alleen met mijn moeder erbij... Dan blijft ie verdorie toch lekker weg!

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @JsztD, dan kan volgens mij. Hier wel. Wat voor uitkering is dat? Wanneer ga je weer werken?
    Ik moet nu alleen nog de formulieren voor kinderbijslag invullen. Maar dat kan pas als het kind er is.

7. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Jeeeeeeeej :thumup: :thumup: :whistle: \:D/

8. Niet meer actief

Tipp hoezo dan wat voor uren?

En dat is de WAZO ofzo toch.. zwangerschapsuitkering... ik ga weer aan t werk 10 weken na mijn bevallingsdatum, weet ik dus nog niet echt precies!
    Kinderbijslag formulieren krijg je automatisch thuis als die kleine er is toch? En kindertoeslag kan ik wel al nu aanvragen?

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Tipp, balen! Man is zelfstandig? Ergens kan ik me het wel voorstellen. Geen werk is geen geld. Maar voor de bevalling moet ie echt wel een uitzondering maken!

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @JsztD, hier niet. Die formulieren moet je hier downloaden en dan een kopie van het geboortebewijs meesturen.
    Heb trouwens geen idee hoe het in Nederland zit hihi.

11. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Tipp,

Even rustig ademhalen, uurtje nadenken en dan komt er toch iets positiefs uit. je man is er ieder geval druk mee in zijn hoofd anders zou hij niet mailen. hij laat je niet lullen en gaat verder met zijn werk. Blijkbaar maakt hij zich ook mega druk, maar om iets anders waar jij je druk om maakt en dass een beetje jammer.

Werkt ie ook in het weekend? Zo niet zou ik zeggen laat hem goed uitslapen dan even hard aan het werk zodat de woonkamer schoon/ opgeruimd is, pizza bestellen en even goed bedenken hoe jullie de komende week door komen. Anders blijf je frustaties opbouwen.

Jooze

12. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    jep, eigen zaak. En hij is panisch voor geldzorgen. Kan ik me wel voorstellen... Maar zulke opmerkingen gaan me echt te ver. :mad: En het stomme is dat ie vaak uren vergeet op te schrijven, die kan ie dan niet factureren. En dan zeurt ie nu over uren die ik zou vragen... :(

13. Niet meer actief

Ooh shit ja.. mn buddy zit in duitsland :( hihi naja ga maar eens even lezen hoe dat dan allemaal zit.

Weet er iemand hoe het trouwens zit met toeslag die oma kan krijgen om op te passen?

14. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    geen idee. Moet ze daarvoor niet bij een gastouderbureau ingeschreven staan? Ik weet dat san daarmee aan het stoeien is geweest laatst...

15. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Dat is heel ingewikkelt omdat dat veranderd wordt. Vroeger kon elke oma gewoon geld krijgen als die opastte. Maar die regels zijn veranderd. volgens mij moet je inderdaad ingeschreven staan bij een gastouder bureau en dat betekend weer dat je huis aaan allerlei voorwaarden moet voldoen.

Kan je niet iets vinden op internet?! Let wel op dat het om recente info gaat!

Jooze

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ingewikkeld zeg! Met dat gastouder.

17. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Als ik even in mag breken.....

Zag jullie vragen over gastouderopvang. Wij hebben dat geregeld bij VIa Viela. Ze komen wel thuis, maar wij vonden het wel meevallen met de regeltjes. Er zijn trouwens meer bureau's die dat doen, maar die weet ik zo niet....

Breekt weer uit.....

18. Niet meer actief

Ja ik wil haar dan ook wel inschrijven bij een gastouderbureau, en ze mogen opzich wel komen kijken... weet ikm eteen dat allesg oed is voor mn kleintje :) want ik woon nog hier.. maar weet niet of ik het dan ook krijg?

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @JsztD, jij bent toch ook groot geworden.....

20. Niet meer actief

Goedemorgen..

Even aan het bijlezen hoor..

Deel Deze Pagina