November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik hoop maar dat ze het nog hebben. Vooral die cd wil ik ook! Ik heb hier ook alleen maar witte. Vond ik makkelijk in de was. Maar ik zoek nog wat leuke voor de wagen. Daar kunnen die met die autootjes ook mooi in.
    Ik ben benieuwd of ze zich door al die graaiende handen heenworstelt.
    Maar mijn moeder is een profi. Ze gaat ook elk jaar naar de Dwaze Dagen hihi

2. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Goedenmiddag,

Heb niet bijgelezen want het is veel te veel, nog mensen bevallen met volle maan?!

Ik heb vandaag "de"mijlpaal gehaald ben 37 weken! Vanochtend liggings echo gehad en ja hoor kindje ligt netjes met het hoofdje naar beneden!

Ga weer snel verder later oren jullie weer van me

Jooze

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Weer een update van Tipp. Ze verwacht dat ze morgen weer naar huis mag! Helaas dus nog niet vandaag...

Baylee gelukkig was alles weer goed! Ik moet vrijdag weer naar de vk. Ik ben benieuwd of die kleine van mij ook al een beetje aan het indalen is...

Hebben jullie allemaal zo veel afscheiding joh... Ik heb er eigenlijk weinig last van. *afkloppen*

4. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ik verdrink bijna in de afscheiding...blegh...maar ja hoort erbij he.....

de wibra zit hier helaas niet in de buurt, dan moet ik toch zeker 1 uur met de auto er op uit......dat heb ik er niet voor over hoor.
    Heb sowieso alles nog in huis van onze zoon die 2 jaar terug geboren is...
    maar de aanbiedingen klinken wel leuk...

nog 2 dagjes dan horen we of het toch een z.huis bevalling gaat worden in stuit of keizersnede...

Over een weekje zou onze eerste geboren worden...die was er al met 35 weken! raar idee hoor.....maar ik ga me niet teveel op die data pinnen......straks loop ik nogvet over

Meiden nog veel te doen in hun verlof?

Geniet ervan als je nog geen eerste kindje hebt rondhobbelen..die vreten nu nl energie! En je hebt helemaal geen tijd voor jezelf nu, want als je dat al hebt omdat je eerste bv zoals bij mij een middag tuk doet,....dan heb je jouw middag slaap nog nodig.....dus doe je ook niks voor jezelf.....
    en s'ochtends moet je je kind entertainen....
    daarom vind ik het erg jammer dat ik bij onze eerste maar 2 dagen verlof heb gehad, toen was hij er al....je maakt het nl nooit meer mee, dat je "alleen" bent als je zwanger bent.....
    Ach ja.....ik heb nu in ieder geval al langer verlof gehad dan bij onze eerste.....

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @wibra : ooh leuk ...wil ook nog wel effe ....had de vorige keer trouwens dekbedovertrekjes gekocht voor het bedje bij de wibra ....dat was echt hele slechte kwaliteit .......daar baalde ik wel van ...dus die heb ik bij mijn moeder neergelegd ....voor als het daar slaapt ....
    maar ik ga nog wel effe kijken van de week ....

@jooze : ohh jeetje ...ppff gelukkig voel je de kleine goed !

@jsztd : ooh uitkijken he !

@ bailey : fijn dat alles weer goed was bij de gyn ...veel plezier bij je vriendin !

@all ik ga nog even met mijn nds stoeien denk ik ....verder doe ik niet echt veel

6. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    Ik wil ook naar de Wibra :(

Maar is een beetje ver, 10 uur vliegen en dan nog waarschijnlijk met de auto haha, gaat niet!
    Volgend jaar kom ik met twee lege koffers naar NL, volladen! :D

Nu bestel ik bij de Hema via de site of via mijn moeder. Die geeft het aan iedereen mee die maar deze richting op komt. Zo heb ik heel veel van Ikea en de Hema, love it! :D

Ik heb trouwens besloten dat ik ga proberen de laatste 3 weken vol te maken. Gewoon heel rustig aan, als het niet gaat, verzet ik mijn klanten ofso, dan word het wel een beetje half werken maar maakt me niet uit. Ik wil zo graag die twee extra weken erna. Hier krijg je in totaal maar 12 weken dus dat is niet zoveel. Dan zou je als je kindje 6 weekjes is het al moeten wegbrengen, dat is vroeg!

Ik weet trouwens nog niet wat ik ga doen na de bevalling of ik ga werken (dan in ieder geval parttime) of dat ik thuis blijf. Wat doen jullie?

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Ienie en mini, balen dat dat allemaal niet op Aruba zit. En het is natuurlijk wel een beetje ver hihi. Ik heb al die winkels hier ook niet in Duitsland maar goed, er komen vaak mensen hier langs. Het is gelukkig niet zo ver.

Waar koop je op de Antillen babyspullen? Welke winkels hebben ze daar? Is het duur? Of krijgen de meeste mensen hun spullen?

8. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    Nee dat is wel lekker, duitsland valt wel mee, en je hebt weer andere winkels daar. Ik moet hier heel erg zoeken naar dingetjes. Kost me echt veel tijd. EN energie! Er is hier zo weinig. Maargoed, heeft ook wel weer zn charmes denk ik dan maar! Op curacao zit een prenatal maar daar ga ik pas volgend jaar naartoe, mag nu niet meer vliegen jammer genoeg...

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb toen op aruba ook wat rondgeneusd voor babyspulen .......maar ik kon echt niet iets vinden ...was echt minimaal ...

ik ga na de bevalling 20 uur werken .....echt alleen maar voor de ping ping ...van mij hoeft het niet

10. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    Ja minimaal en STOM, van die amerikaanse troep. Roze voor de meiden en blauw voor de jongens. Niks is katoen in alles zit polyester enzo, bah! Ik hou van naturel en lekker katoen maar dat is hier moeilijk!
    Je hebt hier 1 nederlandse kinderkleding zaak maar daar betaal je makkelijk 50,- (gulden) voor een truitje! ja daaag!

Ik moet kijken of ik moet gaan werken voor de ping ping, ik denk het opzich niet, maar ik hou wel van een beetje spenden (en dat is alleen echt leuk met je eigen geld), en Aruba is niet goedkoop!
    Mijn man krijgt waarschijnlijk volgend jaar een goede opslag op zn salaris, dat zou fijn zijn, kan ik lekker thuis blijven met de kleine...

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh balen zeg :( Dat is dan ook niet echt babyparadijs.
    Dan veel bestellen online idd!

12. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    hoi
    Ik heb van de huisarts een ander hoestdrankje gekregen, dit moet werken. Als het vrijdag nog niet minder is moet ik even terug bellen. Krijg dan misschien een kuurtje. De longen waren schoon, maar er zit slijm op de luchtwegen. Nu hopen op een rustige nacht met veel slaap.

Over werken na de bevalling: ik werk al part time. En ik ga eerst de levensloop opmaken door 1 maand extra volledig verlof en wat dan nog over is met 1 dag minder werken. Waarschijnlijk kan dat nog voor ongeveer 6 tot 9 maanden. Bevalt het op die manier niet kan ik daarna nog altijd beslissen of ik helemaal stop of niet.
    Maar ik ben het thuis zitten nu al beu. En ik mis mijn collega's en bewoners.

groetjes MarielleB

13. Niet meer actief

Ik heb na de bevalling nog vrij tot eind februari. Dan begint de derde periode van mijn studie en dan kan ik fijn weer instromen. Ik vind het lekker om nu even 'vrij' te zijn en me helemaal op de baby kan richten maar ik vind mijn studie ook erg leuk dus denk dat ik tegen die tijd ook wel weer zin heb om lekker te studeren.

Werken daar denk ik nog lang niet aan (Haha), heb eerst nog een flinke studietijd voor de boeg!

Marielle: Hopen dat dit middeltje werkt en je snel van je klachten af bent. Lijkt me erg vervelend, helemaal 's nachts.. :(

14. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Mariëlle, beterschap! Akelig zeg, aan uitrusten kom je zo ook niet echt toe...

Jaki, wat fijn dat ze nu bij je thuis komen om een CTG te maken. Was het weer goed vandaag?

Wow, al meerdere mensen 37 weken. Sjonge, hoe kort is het geleden dat we kotsmisselijk boven de wc hingen en ons nog nauwelijks realiseerden dat we echt zwanger waren!

Mooi dat Tipp op de medicijnen reageert. Wel balen dat ze nog niet naar huis mocht, maar ja, veiligheid voor alles natuurlijk...

Wat betreft het grote afvaltopic voor na de bevalling: daar ga ik dus NIET aan mee doen. Ik wil dolgraag BV geven en ga er dus ook helemaal voor, maar ik ben juist een beetje bang voor het tegenovergestelde: dat ik teveel af ga vallen. Ben nu ongeveer 8,5 kg aangekomen en zit daarmee voor het eerst van m'n leven op een BMI van 20! :oops: Ik eet nu al behoorlijk veel, maar dat wordt straks dus echt een slagroomdieet vrees ik. Het is oneerlijk verdeeld hè...

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Zo! Krijg net een lijvig boek van mijn verzekering opgestuurd over babyverzorging, de ontwikkeling van maand tot maand, over de geboorte.
    Wat aardig zeg!

@Werken, ik heb vrij tot november 2009. Dan ga ik weer bij mijn oude werkgever aan de slag (en wie weet een tweede produceren) totdat we gaan verhuizen (waarschijnlijk ergens mei 2010).

Dus veel vakanties dit jaar hihi.

@margreet, ik doe ook niet mee aan het afvaltopic. Ik ga gewoon regelmatig zwemmen en een beetje fitnessen. Gezond eten. Veel wandelen met baby etc.

16. Niet meer actief

8-[
    Chebu, dat je er alleen al over na kunt denken :) de tweede..
    Ik zit nog met de eerste in mn 'maag'! ;)
    De tweede komt hier pas over 3/4 jaar, eerst gaan we nog trouwen. \:D/
    Hoe zit het hier verder qua 'volgende'? Gaat iedereen meteen weer verder produceren? :)

17. Niet meer actief

Trouwens: Nieuwe buikfoto in album! (Mét bol gezicht erbij :D )

18. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    haha, ja ik wacht eerst wel ff de bevalling en dergelijke af, maar ik wil geen 4 jaar wachten als het aan mij ligt met de 2de, vind anderhalf jaar ertussen heel mooi (dat scheel ik ook met mijn broer en we hebben heel veel aan elkaar) maar dat zeg ik eerst maar eens afwachten hoe alles gaat en of het ons ook dan gegund is om nogmaals zwanger te raken!

19. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik vermoed dat er bij ons geen 2e zal komen. Ben met mijn 36 jaar al mega dankbaar dat ik nog zwanger ben geraakt en het tot nu toe allemaal voorspoedig is voorlopig. Alle statistieken geven voor mijn leeftijd zoveel meer risico´s dat we het denk ik niet nog een keer zouden wagen.

Zou me mega gelukkig prijzen als dit kindje gezond blijkt te zijn en wat mij betreft zijn we dan compleet.

Sander is ook enig kind en heeft dat ook nooit als vervelend ervaren.

20. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    :) :) :) zeg, zullen we eerst maar eens even proberen of we die 1e er wel uitgepoept krijgen? :) :) :)

kleinwonder: mooie buik!

Deel Deze Pagina