Gisteren bij de vk geweest en alles was goed. Morgen mag ik een liggingsecho laten maken. Echt leuk om ons prulleke weer te zien. Heb nog maar 2 keer eerder een echo gehad. De vk wist bijna zeker dat het met het hoofdje naar beneden lag, maar ze kon het niet voelen. Vinden wij natuurlijk niet zo erg! Ben gisteren ook nog naar mijn vriedinnetje geweest die net was bevallen. Lekker hoor zo'n mopke, maar het was wel een flinke meid. 8 pond. Vk denkt dat ons kindje ong 6.5 tot 7 pond zal worden.
Ja, het onderwijs is echt leuk! Natuurlijk zitten er ook nadelen aan, maar dat is in elk beroep zo, volgens mij. Weet je, als ik in de uitgerekende week beval, heb ik de voorjaarsvakantie in februari ook nog gratis achter mijn verlof aan. Heb jij dat ook?
Nou ik heb het heel luxe, ik neem namelijk meteen mijn ouderschapsverlof op en die loopt precies tot de meivakantie. Heb dan nog twee weken vakantie en hoef dan pas weer te beginnen. Ben in totaal dus 7 maanden thuis
Hi, Onderwijs, wel lekker veel vakantie, maar je zit ook altijd aan de vakanties vast (en dat maakt met kinderen dan weer niet veel uit). Wat betreft die 37 weken echo stel je er niet te veel van voor het is zo groot je kan bijna niks van zien. Jooze
Jullie liever dan ik, zie er echt weer naar uit om te gaan werken! Maar ja ik was al een tijdje thuis haha
Ik heb ook de liggingsecho gehad en inderdaad... saaie echo want je ziet niks haha Naja ik zag zn hartje even flink kloppen en dat was dan wel weer fijn
@JsztD; ik keek net even in je fotoalbum. Je hebt er echt prachtige foto's instaan. Dat wou ik ff kwijt. Liefs Hummel.
Meiden vechten idd meer. Ze zouden veel pittiger zijn dan jongentjes. Daarom is Noah's karakter in de ziekenhuizen al vaak vergeleken met dat van een meisje @all word toch wel een beetje jaloers als ik jullie verhalen lees dat je de 37 weken gepasseerd zijn. Had dat ook zo graag mee willen maken met alle bijbehorende ongemakken... Misschien een volgende keer. Heb gisteren nagesprek in UMCG gehad en ze hebben niet echt kunnen ontdekken waarom Noah nu zo vroeg geboren is. De placenta was wat aan de kleine kant en er was een beginnende ontsteking te zien. Ze weten niet of die ontsteking de oorzaak is van de vroeggeboorte, of dat de ontsteking het gevolg is van 5 dagen met ontsluiting liggen. Het risico dat dit bij een volgende zw.sch weer gebeurt is groot, al zal het dan waarschijnlijk niet zo vroeg gebeuren, maar min. 2 a 3 weken later.
ik heb al sinds 2 dagen meer pijn in mijn onderbuik, nu al een paar uur harde buiken om de paar min. Spannend! Het voelt wel anders als bij mijn dochter, maar elke bevalling is natuurlijk anders. Het komt iig wel opzetten en zakt weer af, alleen zijn ze veeeel minder pijnlijk dan de weeen die ik had bij mijn dochter
Ik heb ook betaald ouderschapsverlof. In totaal heb ik recht op 255 uur. Na de zwangerschapsverlof neem ik anderhalve dag op tot de zomervakantie. Dan heb ik voor het volgend schooljaar ook nog uren over, maar ik ga even bekijken hoe ik dat ga verdelen. Heerlijk he?
Spotlight, wel interessant om te lezen, al dat medische. Al had ik liever gehad dat het jullie bespaard was gebleven. Jullie Noah heeft een zeer goed karaktertje en doorzettingsvermogen. Jullie mogen met recht trots zijn op jullie dappere vechter. Maxje, spannend! Jeetje, ben benieuwd of het door gaat zetten bij jou. Je bent al zowat 38 weken he? En jullie dochtertje was ook te vroeg? Nou, het zou heel goed kunnen dat jij deze week nog gaat bevallen, of niet? Ik hou het forum goed in de gaten!
Ja, echt een lekker vooruitzicht. Weet niet of dit alleen in het onderwijs zo is, eigenlijk. Je kan na het betaalde ouderschapsverlof (ca. 80-90% van je loon) ook nog onbetaalde ouderschapsverlof opnemen. Maar dat ga ik niet doen. Heb al genoeg vrij zo.
Oh Maxje, wat spannend! @ Spotlight: ik ben blij dat het goed gaat met Noah! En bedenk maar dat de laatste loodjes van de dames hier niet altijd even prettig zijn Over een eventuele volgende: Eerst maar even afwachten hoe het nu allemaal gaat. Mocht het allemaal voospoedig verlopen en het gaat hartstikke goed, dan zou ik wel openstaan voor nog een kindje. Ik ben helaas al 35, dus zou niet te lang kunnen wachten.. Mijn man heeft 2 kindjes, kort op elkaar, en die zei dat het echt zwaar was in het begin (nu is het heel leuk) en had liever gezien dat we wat meer tijd konden nemen, maar we zijn allebei niet de jongste meer..
Jeetje, lees ik nou goed dat het al over 2e kindjes gaat? Haha, ik ga eerst genieten straks van deze, en m'n lijf laten herstellen. Het liefst wil ik er niet te veel tussen, maar ik kijk er zo naar uit om straks pijnvrij te zijn... dat lijkt me echt heerlijk!
Hi, @Spotlicht, lijkt me moeilijk om een gesprek te hebben zeker omdat je er niks meer aan kan veranderen. Wel vreemd ook om te horen dat je bij een event volgende zwangerschap weer probelemen kunnen komen. @Maxje, spannend en wees maar niet bang de ween kunnen ook gewoon erger worden! Ik ben jaloers. @Marbo, jammer dat je inderdaad geen keus hebt om langer te wachten met het kiezen voor een 2e. Maar dicht op elkaar is wel leuk! @Werken, Mijn lief en ik werken allebei parttime. Ik werk 28 uur en Jurgen 32 allebei 1 doordeweekse dag vrij. 3 dagen kinderopvang. Ik werk wel wisselende diensten dus het komt regelmatig voor dat ik nog een andere dag vrij ben. Soms gaan de kids dan niet naar kdv. Ik kan ouderschapsverlof opnemen (70% vergoed) misschien dat ik daar ook wat mee ga doen. Jooze
Hier gaat computeren nauwelijks, nog steeds veel pijn aan me ribben...toch ff korte reactie... morgen mijn laatste werkdag @ 2e kindje: wij hopen op een 2e kindje over een jaar of 3/4 wanneer we een iets stabielere situatie hebben. @ verlof: ik heb alleen zwangerschapsverlof, geen rechtop betaald ouderschapsverlof dus begin half februari weer...