November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @Magdalena Heel veel suc6

Wat spannend de eerste novemberbaby al onderweg! en ik moet nog 6 weken (maximaal 8) dus zoooo gek idee...

@ Conny ahhh balen zeg, ik heb dat ooit met broodjes erin gedaan en daarmee bijna brand gehad (lang leve de rookmelder)

Hier mijn 1e verlof dag gevierd... ff met man naar de intratuin geweest, gewoon lekkker kijken, en weinig kopen.... en even heerlijk wat gegeten daar.. nu is hij gaan werken en ga ik zo weer opruimen hier ;)

2. Niet meer actief

Ik kan je niet helpen Chebu ik herken het!
    Al eet ik de laatste weken stukken minder

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Serieus? Hoe komt het?

4. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Chebu, kipfilet is niet zo erg hoor, dat is mager vlees. En in kaas zitten ook goede stoffen. Wat dat betreft kies je geen extreem slechte dingen uit om te snoepen. Beter dit dan chocola o.i.d.
    Ik ben trouwens mijn hele zwangerschap al verzot op jong onbelegen kaasblokjes met komkommer-saus...

5. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    Hallo !

Ben dr weer! Lekker gewerkt, was rustig. Nu lekker vrij! Morgen nog een hele drukke dag!

@vreetbuien van chebu haha; ach meid geniet er nog ff van, je mag best wat meer hebben, daarna gewoon weer even streng voor jezelf. Ik geniet ervan! heb gisteren poffertjes gegeten :oops: met slagroom :oops: en ijs :oops: lekkerrr!

@jooze, doe je rustig aan! Ik hoop ook voor je dat het snel voorbij is, lekker je kleine vasthouden is echt iets waar je naar verlangt toch! En de beeb mag zo langzamerhand best wel komen. Ik zal voor je duimen! :D

6. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    Haha @janny komkommersaus? Wat is dat dan? Klinkt erg lekker! :D

7. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik ga eens even lekker uitgebreid badderen... Lekker geurtje in het water, boekje d'r bij... En daarna lekker in pyjama op de bank tv kijken!

8. Niet meer actief

Klinkt heerlijk, geniet ervan!

Hier alles redelijk rustig alhoewel ik wel de hele dag door harde buiken heb. (zo'n 15 per uur, heb ze even getimed haha) Net naar de apotheek gehad, heb dus eindelijk mn receptje kunnen bemachtigen. (Schimmelinfectie.. :rolleyes: )

Het is trouwens net of onze zoon bij iedere harde buik zn voeten extra hard in mijn zij drukt, heel fel haha.

Ben benieuwd hoe het bij Magdalena gaat, spannend hoor..

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @Whabbit klinkt lekker, geniet ervan!

10. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Dat is van Remia, weet niet of ze dat ook op Aruba verkopen? Eigenlijk een saladedressing, maar ik smeer het op de blokjes kaas... jammie!

11. 078mama

078mama Niet meer actief

So zwemmen met 2 kinderen is best wat intensiever dan zwangerschapszwemmen haha. Maar het was wel erg leuk. Ik heb de glijbanen maar even overgeslagen.

Chebu Ik heb de rare tik om nu heel de tijd ijsblokjes te eten. Ik vind het heeeerlijk. En je kan ze ook maken van bv cola als je een smaakje wilt en tja het is alles behalve slecht. Misschien is dat een idee?

12. Niet meer actief

Trouwens, even een vraagje waar ik al een tijdje over na loop te denken.

Ik lees vrij veel berichten op het internet (op verschillende forums) dat vrouwen zich al met 38/39 weken willen laten inleiden. Niet omdat er lichamelijk iets is, of iets met de baby maar puur omdat ze het zelf te zwaar vinden worden.
    Is dit 'normaal'? Ik bedoel: een zwangerschap duurt toch gewoon 40 weken en indien alles in principe goed is met jou en de baby wil je toch niet eerder bevallen? Ik bedoel iedere vrouw heeft het zwaar de laatste weken, tja..

Of is dit heel normaal? En gaan gyn/verloskundigen hier zo makkelijk mee akkoord?

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik denk dat veel mensen dat zeggen of zo voelen maar een vk of gyn gaat daar bijna nooit mee akkoord. Je zegt natuurlijk best snel dat je er helemaal klaar mee bent. En inderdaad een zwangerschap duurt gemiddeld 40 weken maar medisch is het tussen de 37 en 42 weken. En sinds mensen dat weten willen ze graag een shortcut nemen. Op dit moment teken ik ook voor een bevalling bij 38 weken maar wel natuurlijk.

14. Niet meer actief

Ja inderdaad. Ik zou een bevalling bij 38 weken ook meer dan prima vinden :) maar ik zou niet met 37 weken bij de verloskundige durven te vragen of ze me misschien willen inleiden. :oops: En denk ook niet dat ik het zou willen op die manier, tenzij er lichamelijk complicaties zijn of er iets niet helemaal goed gaat met de kleine.

15. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ben ik het helemaal mee eens! En als een zwangerschap tussen de 30 en 35 weken zou duren, zouden ze al met 30 weken vragen om in te leiden. Nee hoor, zo lang er geen medische redenen zijn, moeten ze de baby's mooi laten zitten... vind ik.

16. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Een vriendin van mij is met 39 weken ingeleid, ook puur voor haarzelf omdat het zwaar was en ze van alles last had.
    tegenwoordig gaan ze daar wat makkelijker mee om en werkt de gyn wat makkelijker mee.
    Ikzelf ben daar niet zo'n voorstander van... Tuurlijk mn laatste weken zijn wel zwaar en zou willen dat het voorbij was, maar om me voor deze reden te laten inleiden.... Nee denk het toch niet
    Een zwangerschap bestaat niet voor niets uit +/_ 40 weken toch

17. Niet meer actief

Wat zijn wij sterke dappere dames zeg! Petje af voor ons. ;)

(En dan straks als we allemaal 40 weken zijn smekend naar de verloskundige gaan of ze ons pleassssee wil inleiden)

18. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Spannend... De 2de baby is onderweg

19. Niet meer actief

Chebu ik heb werkelijk geen idee hoe het komt... echt veel minder eetlust al dehele week!

Kleinwonder, volgens mij doen ze dat echt niet snel.. inleiden.. vriendinnetje van me had ook ontzettend veel lichamelijke klachten maar ze lieten haar doorlopen.. uiteindelijk zelf bevallen met 41+3

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik word vanzelf tien dagen over de datum ingeleid. Maar ik wil 'm wel uitdragen.

Deel Deze Pagina