November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    dat is hier in Nederland ook zo, ze laten je niet langer doorlopen dan 42 weken.

2. Niet meer actief

42 weken is 14 dagen ;)

3. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Zo, hier zit weer een wolkje lavendel op de bank! Kan me de tijd nog herinneren dat ik in bad ging en dat dan ook mijn buik onder water stond... Die tijden zijn dus duidelijk voorbij! :)

Over eerder inleiden: ik heb ongetwijfeld mazzel dat de zwangerschao tot nu toe makkelijk verloopt, maar... ik wil echt graag dat het tot in ieder geval 40 weken blijft zitten (zeg ik nu nog...). Heb toch echt het idee dat mijn buik het meest veilige huisje is voor de baby en dat hij/zij daar nog fijn even kan doorgroeien!

Ik snap wel dat als de zwangerschap veel zwaarder is mensen erop hopen dat de bevalling spontaan eerder begint, maar eerder inleiden? Denk ook niet dat er werkelijk veel situaties zijn waar de gyn daaraan meewerkt!

4. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Weet iemand of een acryl (85%) polyester (15%) dekentje mag voor de baby ?

5. Niet meer actief

Whabbit.. ik kan echtn iet wachten tot die er is.. en vooral omdat ikm ijn buik een beetje een enge plek vind haha!
    Ik denk dat ik zooo blij ben als ik zie dat die gezond is en ik m in mn armen heb en dat alles goed is pff...

@Tatlim geen idee..

6. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @Magdalena, succes!

Ik ben weer de hele middag in het ziekenhuis geweest :cry:

Vanmorgen na het honden wandelen werd ik niet lekker, zag niet meer scherp, lichtflitsen. Kon absoluut niet meer lezen. Voelde me ook gewoon echt slecht. Sander geroepen (die werkt gelukkig vanuit huis) en naar bed gegaan. 2 uur geslapen, daarna voelde het wel iets beter maar nog niet lekker.

Moest vanmiddag voor de standaard controle naar de VK daar bleek ook nog eens mijn bloeddruk weer te hoog (paar weken geleden ook al). Dus direct weer door naar het ziekenhuis voor bloedonderzoek, CTG en echo.

Met het kindje was gelukkig alles meer dan goed, beweegt goed, hartslag goed en weegt nu al ruim 6 pond.

Mijn bloed en urine gaven helaas wel afwijkingen aan, niet dusdanig dat ze het zwangerschapsvergiftiging kan noemen, maar mogelijk wel duidend op een beginnende vergiftiging.

Als ik me morgen nog zo voel als vandaag (of andere griepachtige symptonen krijg) moet ik direct komen, anders zondag morgen om 9 uur voor nogmaals bloedonderzoek, CTG en echo.

7. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Goeie avond :D

Heerlijk hier...Mijn mannetje en mijn vader zijn de laatste dingen in de babykamer aan het doen. 1 plankje boven de comode en 3 schilderijtjes. En ja...ja................het bed op klossen haha ;)

Hoe is het hier?

8. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    @Janny: mmm misschien hebben ze dat wel hier, ik krijg er honger van... net ben ik na je verhaal te lezen al een stukje kaas gaan eten mmm haha

Ik vind ook dat je zo lang mogelijk je zwangerschap natuurlijk moet uitdragen. In Amerika zijn ze ook zo makkelijk ermee, ik vind dat zo onnatuurlijk allemaal.

Hier in Aruba hebben ze een van de hoogste percentages per wereld aan keizersnedes. Ik denk gewoon omdat er niet genoeg ervaren mensen zijn en ze de 'korte' weg nemen naar het halen van een gezond kindje.

Daarom ga ik ook thuis bevallen, want ik heb een hele goede verloskundige en zij zou nooit zo snel opgeven.
    Thuis bevallen is hier heel erg raar. Als je het zegt denken ze: Huh heeft die geen geld ofso! Haha! Erg he

9. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

@Chebu, helaas aan die vreetbuien is niet veel te doen, behalve zorgen dat je in iedergeval goed eet. Wat betreft afvallen borstvoeding helpt echt heel goed (weet ik nog van de eerste).
    @Inie en minie, Thanks, ga er door komen hoop dat de kleine snel komt.
    @Inleiden 40 weken, ik weet niet hoe de vk er standaard over denkt, maar volgens mij kan het niet zo maar. Mij is het wel aangboden (ik zit al vanaf week 7 100% ziek thuis met bi, en zit er zo diir heen dat ze me eigenlijk aan de antidepressivum wouden hebben, maar dat weiger ik met een kind in mijn buik). Ik mocht het proberen vanaf 38 weken, ik wil zelf tot 40 wk doorzetten. Langer ga ik echt niet trekken. gewoon omdat die data in mijn hoofd zit. Misschien denk ik er dan anders over. Er is 1 grote MAAR als je baarmoedermond niet rijp is wordt je niet ingeleid om psychische redenen (werd mij verteld). Dus je lichaam moet er zo wie zo wel een beetje aan toe zijn.
    Duss sorry lang verhaal maar dit is wat ik weet.
    @Tatlim, zou het niet weten, maar waarom niet, als het geen dekbed is.

Jooze

10. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Corien,

Hoop voor je dat je, je morgen beter voelt! Doe rustig aan!

Jooze

11. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    @ Jooze,

Ik vind het echt knap van je. Ik ben net een paar weken geleden binnengevallen op dit forum dus was ik niet helemaal up to date. Maar je zit al zo lang thuis joh!
    Respect hoor meid! Nog ff doorzetten! :thumup:

12. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    Eindelijk voor elkaar gekregen haha, ik heb een avatar WAUW! Ik ben echt geen computerwonder!

13. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    meiden ik ga lekker slapen! tot morgen ;)

14. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ook bij mij vallen de luiken dicht, tijd om mijn nestje in te stappen....

Corien: hoop dat jij morgen weer met betere berichten komt!

15. Magdalena; heel veel suc6!

Corien; Wel balen zeg! Hoop voor je dat het morgen beter gaat.

IK BEN GESLAAGD VOOR MIJN RIJ-EXAMEN!!! Volgende week donderdag mag ik mijn rijbewijs bij de gemeente ophalen. Dan hoop ik dat ik nog even zelf kan oefenen met rijden, dat de kleine nog even blijft zitten.

Gister weer naar de vk geweest. Ze zei dat het kindje nu helemaal ingedaald is en er helemaal klaar voor ligt. Gek idee dat het zomaar zou kunnen komen nu. Hij is ontzettend veel en heftig aan het bewegen. Ik heb alleen last van vocht in mijn benen en ben snel moe. Ook heb ik woensdagnacht de hele nacht harde pijnlijke buiken had, heb niet kunnen slapen. Nu gaat het, maar moet niet teveel op een dag doen, dan heb ik eerder last van harde buiken.

16. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    manon: gefeliciteerd met je rijbewijs!super zeg :)
    vocht in de benen heb ik helaas ook, pijnlijke harde buiken kan ik ook over meepraten....hoort er allemaal bij. Voelde me vandaag weer op en top, dus de dag lekker meegepakt.
    op visite geweest, wezen zwemmen, gestofzuigt, boodschapjes gehaalt (wel samen met mijn vriend) en vanaaf even om een bakkie bij schoonouders.
    nu lekker op bedje!

weltrusten allemaal

17. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Manon: Gefeliciteerd met je rijbewijs! Wow, goed zeg! Toch maar even gehaald he? Daar kan je erg blij van worden!

@Corien: Oei, dat klinkt niet best. Goed dat ze het zo in de gaten houden. Hoe voel je je nu, na een nachtje slapen? Blij dat het met je baby allemaal goed gaat. Hopelijk blijft die zw.verg. weg. En moet je zondag sowieso dan naar het zh?

18. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Magdalena6, oooohhh wat spannend zeg! Ik hoop dat alles goed gaat en dat je een gezond kind in je armen mag nemen.

@ManonF, gefeliciteerd met je rijbewijs. Toch fijn dat je dit nog gehaald hebt voor de bevalling. :)

Hier een goede nacht gehad. Toen ik vanmorgen naar de w.c. ging zat er een grote "prop", als je dat zo kan noemen, afscheiding bij. Nu zag de afscheiding er niet uit zoals ik gewend ben. Het was nu een beetje donker geel van kleur (sorry voor dit onsmakelijke onderwerp op de vroege ochtend) Nu vroeg ik mij zo af of dat er nog meer dames zijn die dat zo hebben gehad.
    Of zal het nog een klein overblijfsel zijn van de bloeding van vorige week?

Ik denk dat ik zo maar even naar google ga om wat na te kijken.

Tot straks.

19. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Goedemorgen! Gelukkig weer een lekker nachtje achter de rug...

Schildje: je slijmprop misschien verloren?

20. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Manon feli met je rijbewijs...super!

@ Janny: voel me nu wel redelijk en ja morgen sowieso naar het ziekenhuis (bloedonderzoek, ctg en echo).

Deel Deze Pagina