November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    nee heb haar niet gehoord,durfde haar ook niet te bellen gisteren maar omdat er vandaag nog geen ieuws was heb ik haar geprobeerd te bellen.maak me beetje ongerust. :(
    ze is een klant van mij maar zo'n lieve meid...hihi.heb een zwak voor haar gekregen en zeker omdat we toch redelijk samen opgingen tijdens de zwangerschap.

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Kleinwonder ik snap best wat je bedoelt maar ik kan me inmiddels ook heeeeel goed voorstellen dat je gestipt wilt worden voor de 42 weken. Als mijn vk aangeeft er geen probleem mee te hebben om me bv in te leiden met 39 weken dan zou ik het zeker doen. Ik denk dat het afhankelijk is van hoe je zwangerschap verloopt. Ik heb nu zo veel pijn dat ik er echt niet aan moet denken om nog 5 weken zo te lopen. En tuurlijk is het goed voor je kindje om te blijven zitten totdat ze er klaar voor is maar het is zeker niet slecht als ze rond de 39 weken komt. Het belang van het kind gaat voor maar als de moeder heel veel pijn heeft en daardoor geen rust dan is dat ook niet in het belang van het kind. Maar als alles gewoon goed gaat dan zou ik ook gewoon wachten totdat de natuur zijn werk doet.

3. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @Blub76

wel leuk dat jullie dan samen zwanger waren !
    Ik maak me eerlijk gezegd ook ongerust...
    Dacht misschien heb jij der nog gehoord gisteren... en dacht misschien ken jij der beter dan ik ... maar ik durfde ook niet te bellen gisteren.
    Ik vind het allemaal wel een beetje heel lang duren hoor !
    Hoop dat ze niet teveel pijn heeft...

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Bij mijn nicht duurde het inleiden ook 4 dagen en toen begon het eigenlijk pas. Uiteindelijk na 5 dagen had ze haar zoontje pas... Het schijnt best lang te kunnen duren voordat je de eerste 2 cm hebt. Maar wie weet is die kleine dame er al sinds gisteren avond... Ik hoop het maar!

5. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @ beatrice

Hier nog eentje hoor volgens mij hebben we dezelfde mening ! :D
    Ik heb ook heel veel pijn kan niet meer slapen van de pijn in me rug... dus wil ik dat ik toch nog 3 uurtjes slaap dan moet ik wel een paracetamolletje innemen... ik weet dat het niet goed is maar ik kan niet anders... Dus mocht ze volgende week voorstellen inleiden dat doe ik het ook direct hoor...
    Maar inleiden zonder reden dat doen ze toch niet denk ik...

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik ben idd een beetje bang dat uk te groot is, hij is in 3 weken tijd namelijk van 6 naar 8 pond gegaan :confused:
    Morgen ben ik 39,4 weken, dus denk dat het best goed is als hij geboren word :D
    Mijn dochter is met 39,6 weken geboren en was ook 8 pond. En ik wil graag weer lekker naar buiten kunnen om te wandelen, kan nu niet meer lopen langer dan 10 min. en dan heb ik weer dagen spierpijn :(
    Ik geniet nog heus wel hoor van het wondertje in mijn buik, weet dat ik het weer erg ga missen al die trappeltjes!

HIer in het dorp was trouwens een meisje die met 35/36 weken is ingeleid omdat het kindje toen al 9 pond was :confused: Kan toch haast niet?

7. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    oh ja, heb ook weer een achternichtje er bij :D 23 oktober geboren en heet Diaz!

8. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Gefeliciteerd met je achternichtje! Babyboom in je familie?

9. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    goedemorgen.
    ik hoop dat alles goed gaat met @ukk.
    vanacht wat een onrustige nacht gehad, maar ondanks dat toch ook wel vast geslapen (op de momenten dat ik sliep)

kwam er vanmorgen achter dat ik striemen begin te krijgen op mijn onderbuik, ondanks het smeren met creme.
    buik jeukt op de plaats waar de striemen komen ook als een gek!

ik kan me net als @kleinwonder niet indenken waarom je gestript zou willen worden voor de uitgerekende datum. Dit is denk ik inderdaad afhankelijk van hoe je zwangerschap verloopt. Als je het lichamelijk niet meer aan kan door pijn oid kan ik me best voorstellen dat je er genoeg van hebt.
    maar goed, mijn zwangerschap verloopt goed, weinig last dus ik heb makkelijk praten ;)

10. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @maxje

Maar de laatste weken groeien de baby's toch gemiddeld 200-300 per week in je buik ? Althans dat lees je overal...
    Dus in 3 weken tijd 2 pond zou makkelijk kunnen :(
    En ik snap ook wel hoor dat je gauw wil bevallen en je kleine in je armen wil hebben en het helemaal zat ben ...
    Ik ben het nl ook helemaal zat :oops:

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Maxje als mijn kleintje nu ook al 8 pond zou zijn en ik kan zo weinig dat zou ik het ook zeker vragen! Nee heb je en ja kan je krijgen... Nu ik dit zo zeg, ik denk dat ik in dezelfde situatie zit dadelijk. Mijn kleintje is ook al dik 6 pond nu. Ik ga vrijdag eens vragen hoe zij tegen deze dingen aankijkt. Niet om dan al gelijk gestript te worden maar wel om te weten waar ik aan toe ben.

Ik ga even naar de HEMA. Tot vanmiddag!

12. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja idd!

En er is zeker een babyboom in de familie, hihi.
    een in juni geboren, nu al 2 in oktober, ik moet nog, en na mij nog 2 :D

Maar mijn opa en oma hadden 14 kinderen.... dus ja, heb veeeeeel nichjes en neefjes. Mijn opa is zelfs even betovergrootvader geweest! Mijn oudste nicht is al 5 jaar oma :confused:

13. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @ Beatrice

Ja die van mij is ook al ruim 6 pond althans dat schatte ze ...
    Ze zei als je gewoon bevalt met de 39-40 weken een 7,5 a 8 ponder !
    Nou kben benieuwd...
    Maar je hoort ook heel vaak dat als ze schatten het echte geboortegewicht toch een stuk lager ligt ...
    Bij me vriendin toen ook ze hadden der ingeleid met 38 weken want anders zou de baby te groot worden woog haar baby nog geen 6 pond !

Veel plezier in de stad ( in de Hema) Beatrice !

14. Niet meer actief

Klopt helemaal hoor, denk inderdaad dat het ervan afhangt hoe je zwangerschap verloopt. Ik denk er ook iedere dag aan hoe enorm ik eigenlijk bof dat alles zo voorspoedig verloopt en mocht ik dagelijks stuk gaan van de pijn dan zou ik waarschijnlijk ook het liefste gestript worden. Maar anderzijds vind ik dat je de natuur ook een zijn gang moet laten gaan en zo min mogelijk je ermee moet bemoeien.

Ik ben zelf erg benieuwd naar het gewicht van ons mannetje bij de geboorte. Alle jongens in onze familie waren rond de 10 pond! Op de groeiecho van afgelopen week liep hij precies op schema, maar het kon goed zijn dat hij nu de laatste weken nog behoorlijk in gewicht aan gaat komen. Dus die heeft eigenlijk ook weinig nut dan volgens mij?

Gelukkig hebben mijn zus, moeder én oma mij allemaal verteld dat ze hele voorspoedige bevallingen hebben gehad en dat ze echt niet door hadden dat het zulke grote jongens waren. Hier hou ik me maar aan vast ;) mocht het een grote jongen worden.

Ben benieuwd hoe het met Tipp is!

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    goeiemorgen (uhm... middag) meiden,

ten eerste: Jaki en man, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! !Mooie namen!

Ik heb een loodzware nacht achter de rug :(

Elke paar uur werd ik wakker van een gillende rug- en maagpijn en een keiharde buik (alsof er een kanonskogel in en op lag :( Warme douche, proberen te ontspannen, dan ging het in vlagen beter en slechter. Als het afzakte maar weer naar bed om ong 1,5 a 2 uur later weer opnieuw te kunnen beginnen :(

Ik ben volledig gesloopt nu :(

16. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @Kleinwonder

Ja ik ben ook zo nieuwsgierig naar het gewicht van onze kleine !
    Volgens mij is het 1 grote gok wat ze doen en tuurlijk kunnen ze voelen of ze echt klein of groot zullen zijn.
    En die metingen en geschatte gewicht is gebaseerd op lengte bovenbeen, omtrek hoofdje, omtrek buikje en nog eentje maar die ben ik effe kwijt...
    Hoe kunne ze nou weten hoe grof de structuur van de botten zijn ?
    Wij hebben toch ook allemaal andere botten ( fijner en groffer )
    Ze gaan toch uit van allemaal gemiddelden denk ik...
    Maar binnekort weten we het he :p

17. Niet meer actief

Ja nou inderdaad. Mijn zus was zwanger van haar eerste kindje (meisje) en toen werd haar met 38 weken verteld dat het een erg klein kindje was. Ze zouden al blij zijn als ze 5 pond zou zijn ofzo.
    Bij de geboorte (met 40 weken) was mijn nichtje 7,5 pond, verkeerd geschat dus.
    Ik zat ook al te denken van hoe kun je nou door het bovenbeentje op te meten, de omtrek van het buikje en de omtrek van het hoofdje het gewicht schatten? Misschien heeft ons mannetje wel GIGA billen :)

Ah tipp, klinkt als een verschrikkelijke nacht! Hoop dat je vandaag een beetje kunt uitrusten en bij kunt komen? Dikke knuffel..

18. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    thanks kleinwonder... ik lig nu op de bank, maar het rommelt nog steeds... :(

19. Niet meer actief

Hmm, klinkt toch wel heel erg heftig. Als je het niet vertrouwd moet je echt even je vk bellen hoor! Straks heb je weeen?
    Want voorweeen die zakken toch (bij mij in ieder geval) weer af (vooral na het douchen) en het klinkt bij jou toch een stuk heftiger.

Misschien even een lekker kopje thee, of een warme kruik? Wil ook wel eens helpen..

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    met douchen wordt het inderdaad wel minder... Dus ik jaag de waterrekening hier goed omhoog op het moment :)

Deel Deze Pagina