Kitty, ik vind t ook knap hoor, ik vind 4 maanden een hele tijd om borstvoeding te geven! En Farah, kan me voorstellen, dat je ook wel s een nachtje wil doorslapen inmiddels! Wat een vrolijke dame, zo op de vroege ochtend trouwens! En bv en rijstebloem, geen idee...
Hoi.. even vlug... Groente en fruit: SMorgens tussen 10 en 11 iets meer dan halve pot fruithap, smiddags bij de fles van 16uur paar kleine hapjes groente. BIj een half potje de fles ook halveren, bij heel potje groente fles weglaten.. die ga je dus langzaam vervangen...succes
doordeweeks is t ook niet druk! Meiden TIPS gevraagd.. Sep slaapt tot 3 uur goed..daarna elke uur ongeveer huilend wakker..speentje geven en weer uurtje slapen. Overdag gaat t goed maar die nachten hakken er zooo in. 3 uur voeden..hij at laatste week amper wat (maar was ook ziek) dus daar zijn we meegestopt.. Wie heeft tips om tweede deel van de nacht hem ook te laten slapen? Hij gaat op tijd bedje in (rond 8u) en slaapt overdag gewoon normaal. Begin t zo zat te worden die gebroken nachten.. Hij lijkt ook geen pijn te hebben ofzo..
Zo een paar dagen niet geweest, maar bijna niets te lezen! Waar zijn jullie allemaal? Ik was ook weg hoor dus voel je neit schuldig hihihi. De zon schijnt hier! Weet natuurlijk niet hoe lnag want er was slecht weer voorspelt. Luuk zit in een sprong en komt dus ook opeens 's nachts en overdag om de twee uur. Hij wil alleen getroost door mamma en pappa met hoge uitzondering. HIer geef ik nog tseeds bv en geef dus geen rijstebloem in de laatste papfles. Ook nog noit geprobeerd. Hbe geen zin om nog een fles af te kolven. Het kolven op mijn werk gaat mij al zo tegenstaan, maar stoppen wil ik ook nog niet. Fruithpaje krijgt Luuk als toetjes, dus niet als vervanging. Hij krijgt eerst de borst en dan nog wat fruit. Meestal 10 happen, dus redelijk wat. Groentehapje laat ik nog even zitten. Mijn dochter inmiddels drie en half kreeg haar schema zo met bv en groente: 6.30 uur bv 10 uur fruit (diksap) 13 uur bv 16 uur groente met bv als toetje 20 uur bv tussendoor kreeg ze dan nog diksap. Maar ja toen was ze al 6 maanden lees ik nu. Luuk krijgt nog 5 keer bv dus zou ik het denk ik zo doen: 6.30 uur bv 10 uur bv en fruit 14 uur bv 17 uur groente met bv als toetje 20 uur bv (of om 17 uur alleen groente als de kleine nog behoefte heeft om 22 uur. En dan om 18 uur en 22 uur bv) NOu ja heel verhaal ik hoop dat je er wat meekan. Lara wat een vrolijke meid! ja over dat slapen, helaas geen tips, kan het niet zijn dat Sep in een sprong zit of/en hij is ook ziek geweest.Luuk had ook een week wat ongeregeld heden, omdat hij weer moest wennen aan het ritme, doordat ik hem vaker aan moest leggen ivm uitdroging ook 's nachts. Tips van fysio aan kdv. Hbe eigenlijk geen idee wat z egaat mailen, maar waar ik het met haar over heb gehad is dat de hele box vol ligt met speelgoed en Luuk er net tussen past. Zo hoeft Luuk dus geen moeite te doen hij kan overal makkelijk bij. Luuk is druk aan het oefenen met rollen en dat zou hij zo dus niet kunnen. Ookz it hij vaak in de wipstoel om rond te kijken. Ja rondkijken leuk, maar helpt hem niet verde rin d eontwikkeling. En natuuurlijk de tips om zijn voorkeurshouding te veranderen, wat al een stuk veranderd is. Ze wou ook nog wel een slangs gaan om tips te geven. Maar ja hier zijn ze dan ook bezig om te kijken hoe ze de scheve hoofdjes die nu heel vaak voorkomen kunnen veranderen, zodat het weer minder gaat worden. Dus wie weet kan het kdv zijn aandele daarin hebben. Fijne zondag, ga hier zo zwemmen met mijn dochter. Ze gaat als ee speer mt ouder en kind zwemmen. Ze zit in het laatste groepje voor dat de zwemles begint en eigenlijk is dat pas vanaf drie en half en ze zit eral in vanaf 3 jaar. Ze leert er veel en is absoluut niet bang. We moeten alleen kijken hoe we het gaan combineren met Luuk want die mag als hij 5 maanden is, maar ja luuk is van 10.15-10.45 en Elina van 11.45 tot 12.15. Ja en zo lang wachten is niet wat he. fijne zondag! Gaby
Kitty, als ik het goed begrijpt krijgt sep de laatste fles om 20 uur? Die misschien iets later geven, zodat hij wat minder onrustig is s'nachts? Roann gaat hier meestal rond 19u naar bed en dan maak ik hem om 21u nog wakker voor een fles. Gaby, t is wat met die voorkeurshouding he! Ik ben er ook maar wat druk mee! Hier is de fysio vrijdag weer langs geweest voor Roann. Z'n bolletje is gelukkig alweer een stuk bijgetrokken, maar heb er ook veel tijd in gestoken, want meneertje is echt eigenwijs en wil als hij slaapt alleen maar naar rechts kijken. Na alles geprobeerd te hebben om hem toch naar links te laten kijken, uiteindelijk toch een zijliggingskussen in bedje gelegd. En ik moet toegeven, dat zn hoofdje toch al een heel stuk minder plat is dan 3 weken geleden! De fysio heeft ook een malletje van zn hoofdje gemaakt om te kijken hoe erg de afplatting is. Op het oog leek het gelukkig allemaal wel mee te vallen, maar krijg de definitieve uitslag aan t begin van de week. Hebben ze dat bij Luuk ook al gedaan? Of heeft Luuk geen afplatting? Ilse, hoe is t?
hoi miss mommy: hier is twee weken geleden een malletje gemaakt en het was een procent afwijking. Voor een helmpje 8 procent had ze het over, dus viel mee, maar jan da ook de hele dag er druk mee. Hier slaapt Luuk ook op zijn zij, maar alleen als hij er zin in heeft want in de safetleep wurmt hij net zo lang totdat hij weer plat ligt. in de box speelt luuk oook veel op zijn zij, maar begint nu met draaien dus heeft ook weinig effect over 3 weken komt ze weer en wordt er waarschijnlijk weeer een malletje gemaakt. heeft het waarsvchijnlijk bij jou dus wel efect al die moeite! gr gaby
zo ik spiek ook ff.. en lees over afplatting, metingen, malletjes etc.. Hier heeft Marijn ook eecn redressiehelmpje gehad.. zijn metingen werden gedaan in milimeters.. bij een afwijking van 6 mm komen ze hier in aanmerking voor een helmpje.. Marijn had een afwijking van 16 mm.. zijn ene oor stond dus 1,6 cm verder naar voren dan de ander.. behoorlijk dus..hij heeft vanaf 5 mnd tot 1 jr. een helmpje gehad.. de afwijking aan het eind was 4 mm.. normaal dus... Mocht t zover komen dan zou ik het idereen aanraden.. tis ff slikken, maar de kleintjes hebben er echt geen moment last van.. tenminste Marijn niet.. bij t Roessingh inZwolle (google) ben ik geweest.. goede reputatie mbt helmpjes.. TIP.. laat ze minstens 5 x per dag op hun buik liggen in de box.. das erg goed tegen voorkeurshouding..en help ze met het leren te rollen..anyhoe..mocht een beeb toe zijn aan een helmpje.. DOEN!!!..je went er zo aan...en je krijgt er een mooi rond bolletje voor terug.... Succes dames.. HIER: alles onder controle.. alles gaat prima.. KOES
Ik meld me ook nog even lees wel mee maar heb niet veel te melden. alles loopt aardig goed hier. kussies voor jullie allemaal
Nou.....ik ben er ook weer eens... Ik kan je zeggen...ik vind het best pittig allemaal. En ben soms gewoon echt op. Ik kom net van de huisarts en deze huisarts dacht te voelen dat mijn bekken misschien toch scheef stond. Dus nu voor een foto naar het ziekenhuis. Ben benieuwd. Aan de ene kant hoop ik dat het iets is zodat eindelijk eens duidelijk is waarom ik maar klachten blijf houden aan de andere kant wil ik liever dat het niets is en gewoon over gaat. Ik kan best geduld hebben...tenminste...als niet iedereen van alles van me wil dan. Maar...het weekendje Rotterdam was echt heel leuk. Het appartement waar we waren was leuk maar warm. Zo Mara had het de eerste nacht zo warm dat ze er 38,6 door had. Zielig. De tweede nacht dus gezorgd dat het er koeler was en dat Mara wat koeler gekleed was. Verder deed ze het super. Gewoon lekker geslapen in d kinderwagenbak. En ik vond Rotterdam echt superleuk. We gaan er zeker nog eens met zijn tweetjes naar toe. Hoe is het verder met iedereen? En met alle kids?Ik zag op Hyves dat er alweer flink wat sprongetjes gemaakt worden...
Oh Wendy, gefeliciteerd ja. Mooie foto's! Ik vond het zo grappig dat Niels zijn jas zo reflecteert op de foto's
Hi Allemaal, Zo ik kom ook weer eens ff kijken. Wat hebben we toch een heerlijke kids allemaal he?! Wel fijn dat de meeste ook op hyves staan, zo blijf ik toch bij ondanks dat ik hier niet veel meer kom. @ Afplatting: Roan heeft ook een schuine afplatting en volgende maand gaan ze een meting doen. Ben benieuwd, ik vind het zelf al minder worden. @ Princi: Mijn bekken staat ook scheef, en niet zo'n beetje ook. Daardoor is heel mijn rug en eigenlijk ben ik dus helemaal scheef. Omdat ik altijd veel heb gesport heb ik er weinig last van, zelfs tijden mijn zwangerschap niet. Je ziet het bij mij ook echt door hel mijn lijf, ik zal eens een foto maken. @ Mijn lieve mannetje: Ik ben zoooooo trots!!!! Hij staat, gilt, lacht en.....rolt nu ook van buik naar rug!!! Ik moest zo huilen toen hij het voor het eerst deed. Nu doet hij de hele dag niets anders meer. Hij slaapt nu ook mooi de klok rond. Eerst kreeg hij nog een extra voeding rond 22:00 uur maar nu is om 20:00 uur de laatste en slaapt hij lekker door... Ik ben vanmiddag maar een hoop leuke dingen gaan kopen omdat ik zo'n goede bui had van al die ontwikkelingen. Hij heeft nu een kei coole sit&joy stoel. Zo'n grote plof bankje, een zilvere! En een groot aankleedkussen, ook zilver natuurlijk en en en, pfff weet het al niet eens meer. Veel te veel want ik schrok me rot bij de kassa... Hoop dat alles goed met jullie gaat en we'll keep in touch!