November 2009 mama's (DEEL 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door Miss Moneypenny, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Alissa slaat het rollen gewoon over en gaat meteen kruipen/tijgeren denk ik, hihi. Dat grommen op de buik is zo herkenbaar. Ik laat hem dan ook meestal ff aanklooien hoor.

Nou ik ga maar eens wat nuttigs doen. Roan blijft maar slapen, hij ligt er alweer 3 uur in. Net zoals je zegt Marleen, dan zal hij het wel nodig hebben. Gisteren was namelijk echt drama dus ik vind het stiekem wel fijn.

O ja, vrijdag ga ik op kraamvisite bij mijn vriendin. Ze is donderdag bevallen van een zoontje: Sem! Ben zo benieuwd...

2. Happymommy84

@Chantal: Echt verschrikkelijk zeg! Mijn vriend heeft zijn beide ouders niet meer en ik zie hoeveel pijn hem dat doet. Zijn vader stierf toen hij 10 was en zijn moeder stierf 2 jaar geleden. Hij heeft het er ook heel moeilijk mee dat zijn ouders Roan nooit hebben gekent. Ik weet dat er hier op het forum een topic is over moeders die hun vader of moeder verloren vrij kort na de bevalling. Misschien heb je daat steun aan, alhoewel het gewoon onwijs KL*TE blijft. Heel veel sterkte meid!

3. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Chantal... 24 uur om afscheid te nemen is wel erg kort... kan me voorstellen dat dat het verwerkingsproces moeilijker maakt.
    In de "normale 5 dagen" word je dan wel geleefd, maar is toch wel fijner. Ook omdat je het "afsluit" met een begrafenis of crematie.
    Wel dikke respect dat hij zijn lichaam afstaat aan de wetenschap!!
    Nogmaals heel veel sterkte.

Ik ga ook maar eens wat doen, beetje was vouwen en zodra Alissa weer van de partij is naar buiten toe, ff aan de wandel.. Zonnetje schijnt :D

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ allemaal idd de 3 R-en zijn belangrijk

en besef ook heel goed dat t bij ons ligt waarschijnlijk en daarom ook cb ingeschakeld (was wachtlijst :( die komen aankomende vrijdag dus)
    ik en manlief beide hebben moeite met r te laten huilen dan pakken we dr veel te snel op en knuffelen en ect
    gevolg ik kan mn kont niet meer keren :)

en dat slapen.... ze kan wel zichzelf enorm goed vermaken
    rolt de huiskamer door, druk met ik wil zitten en kruipen en t geklep van dr, wild spelen in de box... achter de katten aan

en je zou zeggen cool dat ze zo snel gaat maar heb er toch behoorlijk moeite mee met dr bij te houden ect
    + t lijkt gewoon zo niet meer op een baby :(
    je moet r al steeds in t oog houden want ze vreet vanalles uit

(heeft overigens niks mee te maken dat we al voor 2de bezig zijn)

om een lang verhaal kort te maken

ik hd van mezelf nog wel zo verwacht behoorlijk streng te zijn... maar t is naar t andere uiterste geschoten

5. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Even een heeeeel ander onderwerp..:

Hadden jullie tijdens de zwangerschap en nu ook, behoefte aan een boek, met de ware verhalen? Zonder de romantiek? Over wat je kan verwachten..? Ik hoor heeeeel graag jullie verhalen...
    Plannetje in aantocht..

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    WOW.... wat zwaar om t zo te moeten verwerken en zon snelle afscheid
    ik vind het een hele dappere keus van hem dat ie deze beslissing heeft kunnen nemen.

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ja... in de boeken en bladen lees je alleen rooskleurige verhalen en zie je uitstekend uitziende moeders die nooit een slapeloze nacht of een klotedag heeft gehad

je leest echt te weinig in de media over de andere kant

maar dat vond ik al voor de zwangerschap;)

ik lees die boeken en bladen ook niet
    gaat allemaal woppa de bak in
    ook niet over onwikkelen ect want maakt je alleen maar onzekerder

8. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Dankje voor je reactie... ben het volledig met je eens... Ik hoor graag meer verhalen...

9. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Gefeliciteerd, zie dat je meisje vandaag 5 maanden is!

10. Chasmi

Chasmi Actief lid

28 feb 2009
    305
    0
    0
    Office Manager
    Meiden, dank jullie wel voor de steun..

Trieske, ik ga zeker even kijken! Bedankt voor de tip!

Claire, het was ook zwaar. 's ochtends om 8:15 uur is hij overleden, toen heb ik iedereen die hij opgeschreven had gebeld nadat de begravenisondernemer was geweest. En hadden we 's avonds om 19:00 uur een afscheid. Het was fijn om dit nog te kunnen doen voor hem. Hij had zijn eigen muziek uitgezocht (Led Zeppelin met Stairway to heaven, Metallica met Nothing else matters en Josh Groban met You Raise me up) en wilde dat we als afsluiting zouden proosten met een glaasje wijn op het leven. Wij moesten van hem doorgaan met ons leven en genieten van elkaar....Hoor het hem nog zeggen...

Maar goed, ik wil jullie bedanken voor de lieve woorden en de steun..

En nu ga ik erover ophouden, snik...

Even iets heeeeeeeeel anders...

Hebben jullie last van haaruitval?!?!?!?! Hier vallen de bosjes eruit, ik kan bijna een pruik gaan doneren met wat er in de douche achter blijft....

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    dank je:) tijd gaat zo snel morgen mn eertste werkdag

vandaag 11 jr terug eerde manlief en ik elkaar kennen
    waren we allebei vergeten omdat we zo bezig waren vanochtend dat ze al 5 mnd is

overigens de vraag va je over de ware verhalen...

met de nacontrole thuis (verloskundige die mn moeder ook begeleidt heeft)
    en die heeft al zon grappig duits accent, schat van een vrouw
    zei ze:
    Je moet niet raar opkijken dat er momenten zijn dat je denkt waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen......
    ik dacht nog dat zal wel meevallen
    tot we het eerste ik wil je achter het behangplakken moment hadden :)

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    jullie merken t nu wel manlief is vrije dag en kleine slaapt (eindelijk)
    mannetje heeft t huis gedaan ik alleen gestreken dus lekker even ikke tijd :)

13. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Och renate... van wat ik de eerste periode beleefd heb kun je een heel boek schrijven!!!
    Maar als iemand die leest; die neemt NOOOOOOOOOIT kinderen!

Hele goede anti-conceptie...

whahah

Ik kon ook niet positief zijn als iemand zwanger was en dat vertelde... dan begon ik alleen maar negatief te doen, met oh wacht maar dit en wacht maar dat...

of zo'n ubergelukkig zwanger paartje dat ik zag lopen hand in hand te zweven op een rooskleurige wolk, dan zat ik in m'n gedachte te zeggen, wacht maar... nu lach je nog... welkom straks in de babyhel...

Eigenlijk was ik anti-baby ineens...

is gelukkig goed gekomen ;) hou heel veel van mijn "duiveltje"

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    lol miss moneypenny

15. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Doot het steeds oppakken en knuffelen en weer wegleggen ... en dan weer huilen waarschijnlijk en cyclus opnieuwe... zijn een te veel aan prikkels, maar zijn nu ook een gewenning geworden.

Huilen betekend nu opgepakt worden en aandacht...

Ze zeggen dat je babietjes niet kunt verwennen.. ik heb zo m'n twijfels, volgensmij hebben ze gauw genoeg door hoe het spelletje gespeeld wordt

16. Happymommy84

Zo denk ik er ook over! Je snappen echt veel meer dan gezegd wordt volgens mij. En inderdaad, eigenlijk worden ze alleen vermoeieder van al dat oppakken.

@Claire: Als ze huilen zijn ze vaak ook aan het verwerken heb ik me ooit laten vertellen. Daar dacht ik dan aan als ik Roan even liet huilen. Ik vond dat ik hem de tijd moest gunnen om alle nieuwe prikkels te laten verwerken. O ja, Claire, leg je je meisje ook wakker op bed? Dat hebben wij al die tijd gedaan met als gevolg dat hij zichzelf goed in slaap krijgt, ook als hij even wakker schrikt ergens van. Heb er een keer een paar uur bijgezeten, gewoon om te kijken wat hij allemaal uitspookt in zijn slaap. Ik moet zeggen dat ik hem daardoor beter ken en dus beter op hem inspeel... En blablabla, ik kan nog wel even doorgaan hierover want ben net als Marleen heel lang bezig geweest met de juiste methode zoeken. Het kost veel tijd en energie maar je krijgt er echt een vrolijk kind voor terug. Je wil eigenlijk alleen maar goed doen door haar te troosten maar je berijkt het tegendeel (is mijn ervaring dan he)

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    dank jullie voor jullie antwoorden

ga echt mn best doen! want dacht idd haar juist blijer te maken met oppakken knuffelen en troosten

we leggen haar zoiezo wakker in bed meestal valt ze zo in slaap of ze jengelt nog geen 5 minuten

enkele keer als ze helemaal over de rooie is wieg ik haar wel in slaap

maar ze probeert nu met huilen idd continue aandacht op te eisen.... en dat terwijl ze zich ook prima zelf vermaken kan
    alleen wij hebben t r idd aangeleerd
    klinkt allemaal krom maar we zijn er mee bezig!
    ben benieuwd wat voor tips de mvr van cb vrijdag nog heeft

18. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Claire je moet maar zo denken, wat aangeleerd is kan ook weer afgeleerd worden.
    Wel wat moelijker uit eigen ervaring, maar het komt echt goed!!

Kijk naar Roan en Alissa!!! Nou en dat waren pas monstertjes... tot het ontroostbare aan toe!!

19. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Gaan jullie trouwens nog wat leuks doen aankomend weekend?????

ik heb een druk programma voor de boeg :D

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    geloof idd niet dat onze meis de ergste is ;)
    maar ja ze moet plat gezegt geen verwent nest worden natuurlijk

(ook al hebben we zo lang op dr moeten wachten)
    schiet voor haar in de toekomst ook niets op

t lijkt me nog frustrerender als het vanaf dag 1 is en je hele leven erdoor wordt beheerst en dat eertst moet overwinnen voordat je eindeijk kan gaan genieten

Deel Deze Pagina