zo wat veel activiteit hier ineens!!! Staan en tandjes???? wowwwww wat gaat de ontwikkeling ook hard ineens!! @ schaterlach... prachtig is dat... en wat ook al meer zeiden over de tranen in je ogen bij elk nieuw stapje in de ontwikkeling... HIER ook zo'n softie.... hihihi da's toch apart, dat je van zoveel trots en liefde kan gaan janken.. vrouwen! Evelien.. knuffel!!! helaas heb ik er zulke dagen ook nog wel eens tussen, gelukkig veel minder als in het begin... dat was drama, maar dat weet +/- iedereen wel. Kitty.. als je denkt dat het voor ieders nachtrust beter is dat Sep beneden slaapt zou ik dat gewoon doen. Is maar voor eventjes tot jullie verhuist zijn ja... en het is niet alsof je hem in de kelder doet.. toch??? hihihiih Wendy.. komt steeds dichterbij .... nieuw huis!!! (is wel heel snel gegaan allemaal trouwens!!)
En farah, niet bezwaard voelen hoor, Is alleen maar mooi dat je zo kunt genieten!!! Helemaal ook met de gebroken nachten nog... Ik ben niet te genieten als Alissa 's nachts loopt te spoken. Vanacht ook weer rond 3 uur, neeeeee hè gaan we weer dacht ik..ik heen en zei nog iets van,moet dat nou je bent geen baby meer.. haha Maar gelukkig was dit met een speen op te lossen en de lakentjes even opnieuw strak instoppen. Zo heeft ze het nog gehaald tot half 8. Ook al ben ik uiteindelijk misschien maar 20min wakker geweest, ben nu niet te genieten... eerst maar eens een pakje peuken bij de pomp halen 100m verderop
meiden ik merk dat op byna niemand reageer omdat ik zelf een puinhoop ben (wil verder nisk overloslaten en jullie niet mee lastig vallen )voor geintresseerde via pb. maar ik neem even afstand van jullie. sorry
hee wenneke, wat naar..doe je rustig aan enne pb en kan altijd he.. sterkte! wow flex gelijk 2 tandjes! Sep ligt alweer heel lang te slapen.. volgens mij is zijn dag/nacht ritme gewoon soort van omgedraaid..
En als je hem dan overdag dan niet zo lang laat slapen? voedingen om het 3 uur geeft en dan laatste fles papfles en dan kijken tot hoe ver hij het haalt.
Afstand nemen is niet erg, doe ik ook zo vaak! Doe rustig aan, maak rustig je kuurtje af en we zien je wel weer verschijnen! En anders op hyves ofzo...
Zohé... ik hoop dat ik het kan bijhouden hier, er wordt hier echt heeeeel druk gekletst! Chasmi, ik las je verdrietige verhaal over je vader. Heel erg veel sterkte en natuurlijk gecondoleerd vanaf deze kant. Ik weet helaas hoe het voelt, mijn vader werd ernstig ziek toen mijn oudste zoontje 3 maanden oud was en overleed toen hij 6 maanden oud was... echt verschrikkelijk om in zo'n gelukkige periode zo'n groot verdriet te moeten hebben. En ja.. ik heb ook verschrikkelijke haaruitval! Heel irritant! Ik las iets over slapen en een ritme. Hier heb ik geen beste slaper. Mijn oudste zoon (Bram, van 7 juni 2007) sliep altijd als een os, dus ik dacht dat dit normaal was. Maar mijn jongste (Thijs, van 18 november 2009) slaapt 3 x 45 minuten overdag en dan 's avonds vanaf 19.30u tot 8.00u de volgende morgen. Hij krijgt om 23.00u en om 4.00u dan nog een keer eten (ik geef borstvoeding). Verder drinkt hij 6 x overdag en dus nog 1 x 's nachts, dus 7 voedingen in totaal. Ik geef nog geen vaste voeding. Maar al met al loopt het best lekker hier. Dat vind ik wel het voordeel van deze leeftijd, je hebt je kindje cht al leren kennen en kan veel beter op hem/haar inspelen dan in het begin, dan is het maar een beetje gokken wat ze willen.
wow 7 voedingen nog.... Ik ben altijd teleurgesteld als we ineens weer op 5 flessen zitten... (ik ben ook zo'n zeur...) Ik weet dat het nog niet hoeft, maar het maakt het zo makkelijk...8)
* en inmiddels beginnen de zenuwen behoorlijk aan te slaan voor mijn gesprek.... ben misselijk en heb al wel 10x geplast sinds 13:00
Wendy, ik denk dat je t je niet persoonlijk moet aantrekken. (Bedoel ik niet verkeerd he ) Iedereen probeert op t moment een weg te vinden in haar leven, met of zonder obstakels, ziek zijn, zich niet lekker voelen of wat dan ook. Ik merk zelf ook, dat ik soms ff snel en vluchtig bijlees en dan ff reageer op wat ik onthouden heb, puur omdat t mezelf ook te veel is op t moment! Ik denk dat dit voor meerdere meiden zo is. Maar super in elk geval dat je huisje zo snel opgeleverd word en maar hopen dat die antibiotica snel zn werk doet en je dan weer snel op de been bent!
En 7 voedingen Anakin! Wow... dan vraagt je ventje nog veel, niet? Hier zit ik nu met Roann op 4x210+7 en een half potje van t fruithapje (met moeite).
met bv zat ik ook nog op 7 voedingen maar sinds een week of 2 steeds meer fles.. Ga het morgen is proberen..iedere 3 uur fles (wakker maken dan maar) en dan laatste pap..wie weet is dat het.. Succes met gesprek!!!!!!!!!!!!!! proberen lekker jezelf te zijn. Hier even opruimen, eten maken (ehm frietpan aan), voetbal kijken bij oudste en dan zelf sporten..nog best hoop te doen!
Farah, fijn toch, dat je je zo lekker voelt! ik kan ook genieten van mn kereltje, maar voor de rest staat alles wel zo'n beetje op zn kop (en dat dadelijk al bijna een jaar als ik me dat zo s terug denk...) Wilma, WAUW al 2 tandjes! hier nog niks te bespeuren in zn lachebekkie! Kitty, wanneer ga jij ook alweer verhuizen? En ik zou toch kijken, als t beter is voor ieders nachtrust, om Sep zolang beneden te laten slapen. Misschien s een nachtje proberen?
om half 6 pas... dus heb de hele dag om alle nagels kort te wieken... inmiddels maar aan mijn teennagels begonnen Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat de maximale hoeveelheid per aangeboden flesje maar 200ml mag zijn.. ivm de niertjes. En dan max 1 liter per dag... Op een goede dag, zoals ik dat noem, krijgt Alissa: 4 flessen van 200ml + 1 fruithap + 1 groentehap (waarvan 1 papfles: 3 bolle/volle eetlepels rijstebloem) En soms als we lopen te klooien: 5 flessen van 200ml + 1 fruithap Dacht ook, als je naar 4 flessen gaat dat je dan moest verhogen... maar blijkt dus niet.. Nou ja zo doe ik het dan... Als je kindje maar tevreden is!
Nog 7 voedingen, dat is inderdaad veel als je het vergelijkt met flesvoeding, maar voor borstvoeding is het niet bijzonder veel op een dag. En ik geef nog geen vaste voeding, dus als je op 4 flessen zit inclusief een groenten- en fruithap, dan zit je eigenlijk ook op 6 voedingen toch? Het scheelt dat ik nog ouderschapsverlof heb, dus ik heb heel de dag niks anders te doen dan voor mijn kids te zorgen, heerlijk! Over 7 weken ga ik weer werken (heb ik ook weer zin in trouwens), dan ga ik overdag flesvoeding geven, want kolven zie ik niet zitten op mijn werk. Dus dan zal hij wel minder vaak willen drinken. Ook is hij dan 6 maanden en ga ik beginnen met vaste voeding. Leuk! Maar ook weer zo'n tranentrekkende mijlpaal, het eerste hapje... Ik ben sowieso een emotioneel wrak sinds ik kinderen heb Succes met je gesprek Miss Moneypenny!