November 2009 mama's (DEEL 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door Miss Moneypenny, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het is verschillend, hier op het cb wordt het ook geadviseerd, maar op andere cb's 'mogen' flessen van 210/7 weer wel.
    Het is inderdaad zo dat je max. 1 liter mag geven, alhoewel ik niet denk dat het kwaad kan als het eens een keertje iets meer is.

En zo is het!

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    bij ons krijgt ze 3 flessen 210+7 waarvan 3 flessen + 3 schepjes rijstebloem
    de laatste fles is 240+8 en 8 rijstebloem

en dan tussendoor wat thee en een halve liga en een heel 'potje' fruit/groente

CB arts vond t wel iets veel maar zei dat ze t blijkbaar nodig heeft anders zou ze t niet allemaal opdrinken/eten en niets waaruit blijkt dat de niertjes t niet aan kunnen

neem aan dat dit per kind ook verschillend zal zijn?

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    idereen is geloof ik zn daai allemaal aan t vinden in t dagelijks leven en ritme zo te lezen

vandaag voor t eerst gewerkt maar pfffffff :):(
    als het goed gaat kan ik binnenkort stoppen en lekker gewoon moeder zijn en huisvrouw en vrouw vrouw :D

4. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Claire!!!! Jezus wat veel...hahah en zoveel pap ook...
    Maar als ze het nodig is??

(krijg ineens zo'n beeld van Hans & Grietje, die volgestopt worden door de heks...)

De sollicitatie ging goed!!!! Heb er een heel positief gevoel bij. Van hun kant werd dit ook geuit! De brief had zo'n hun interesse gewekt en leek haast te mooi om waar te zijn. Maar nu ze mij hadden gesproken vonden ze de brief ook daadwerkelijk bij me passen! (hun woorden!!! Dus kan HOPELIJK alleen maar goed nieuws betekenen)
    Uiterlijk over een week word ik gebeld met de uitslag!
    Duimennnnnn

Oh en Claire... suggereer trouwens niet dat je de heks bent hoor, hahahaha lijkt wel zo als ik het getypt heb.. moest gewoon ineens aan dat sprookje denken

5. Chasmi

Chasmi Actief lid

28 feb 2009
    305
    0
    0
    Office Manager
    Anakin, bedankt voor de condoleance. Het is heel moeilijk allemaal maar we zullen hier met tijd wel een weg in gaan vinden denk ik.. Mijn zoontje heet ook Thijs en is geboren op 21 oktober 2009:)

@voedingen.. Hier zit Thijs op 4 flessen per dag van 210 a 220 ml zijn laatste fles is een gewone fles en die krijgt hij rond 19:30 uur dan is het slapen tot de volgende ochtend 6:00 uur a 6:30 uur.. Tevens krijgt hij 's ochtends fruithap en om 17:30 uur groentehap.. Alhoewel hij tot nu toe alleen de bruine bonen met appeltjes goed eet, zodra het groen is begint hij al te huilen:( Hij houdt niet van groente...:)

6. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    hoi pipeloi,

ik meld me ook weer even..

Chantal, gecondoleerd en heel veel sterkte!

Mleeen, ik help mee hopen hoor! Te gek dat het voor je gevoel zo goed ging!!!WOOOOOOOOOT:)

Wendy, dikke knuf en neem je tijd!

Wilma, tandenfee dus al langs geweest:) hihi, kan ze lekker beginnen met de frikadellen enzo hahahaha:)

Hmmm, over voeding...hier 4 flessen van 180+6, laatste fles is met rijstebloem rond 19.30 ongeveer. 's morgens fruitje, tegen eind van de middag groenten (niet echt standaard nog) Hij slaapt meestal zo vanaf uurtje of 18.00, geef hem dan (vaak slapend) nog een fles tegen 19.30 dus en dan slaapt ie gemiddeld tot ongeveer 7.00/7.30 u. Dan krijgt ie een fles en slaapt dan meestal verder tot een uurtje of 10...
    Overdag meerdere wat kortere slaapjes...vaak in de middag wat langer 1x

Verder, gesprek met directeur ging eigenlijk erg goed, was wel enorm zenuwachtig ervoor, maar is goed gekomen...Het hoe nu verder is een heel verhaal, waar vast niet iedereen zin in heeft, dus mocht je willen beppen dan pb maar ofzoiets:)

Ik heb trouwens vandaag voor hannes een konijntje gekocht! hihi, hij vindt het fantastisch...benm benieuwd hoe het gaat, of er niemand allergisch is(ikzelf mss) en of het op het balkon wel lukt, zeker in de zomer zeg maar...Hij heette cappucino, maar das veel te moeilijk, dus ik heb hem/haar 'PIP' gedoopt:D

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

whaahha maak je niet dik vond hm wel grappig :p

ja en t ergste is echt dik is ze dus echt niet het gaat vooral om de lengte :$ heeft ze echt van dr papa
    maar ja zolang cb happy is en vooral zij zelf ermee vind ik t best..... ze weigert alleen pertinent bloemkool te eten ongeacht of t een potje potje is of zelf gepureerd

en aardbei kan ze hoogstwaarschijnlijk niet tegen

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ lilage fijn dat je gesprek goed is gegaan!

@ miss money...*duimduimduim voor de baan*

9. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

@Voedingen: Hier heel simpel: 4 X 210 + 7 + 5 jhbpm. Roan is erg tevreden en wij dus ook. Vanaf 6 mnd gaan we bijvoeding introduceren maar waarschijnlijk gaat dit olv een kinder dietiste ivm Roan zijn kma en hoogst waarschijnlijknog andere allergien. Wel sabbelt hij af en toe aan een liga, vind hij erg lekker.

Maar dan toch nog even een vraagje: Ik hoor steeds vaker dat er ook thee en sap gegeven wordt? Is dit naast de normale flessen? Ik zou zelf voor de rooibosthee van annick gaan maar welke sap geven jullie dan? Ben benieuwd of Roan dat ook lekker vind!

@Marleen: Wat een goed nieuws zeg! Ook ik duim voor je maar zo te lezen is het kat in het bakkie :) You're still standing...Stronger than you ever did! Yeah, yeah, yeah!!!

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ trieske wij gaven eertst af en toe rosevice ipv thee maar de cb arts vond thee beter

hoe minder zoet hoe beter
    + werkt ook fantastisch tegen darmkrampjes of als ze overstuur is en ze vind t heerlijk

dus gewoon sap is bij ons voorlopig uitgesloten

we gebruiken rooibos of buikjesthee (kruidenthee bij ah voor de hele buik reutemeteut weet de naam zo even niet) en soms een smaakje maar dan niet te sterk gewoon net wat aanglengt

11. zonnetjeE

zonnetjeE Bekend lid

8 mrt 2009
    786
    0
    0
    Rhoon
    jee claire wat veel een echte hollandse meid.
    Ik duim met je mee hoor!!!

Lilage mooi dat het gesprek goed gelopen is.

hier 4 flessen waarvan 3 van 210+7 en 1 van 180+6 en 3 scheppen rijstebloem. en af en toe s middags wat fruit.

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    pc doet maf :(

13. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Thanx Claire! Ik denk dat ik die thee ook eens ga proberen. We maken nog steeds de laatste fles met thee aan, daar wordt Roan lekker sloom van. Dus je geeft het naast de gewone flessen?

14. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Thnx for the support LADIESSS!!!

Patries, dat nummer werkt echt!! YEAH YEAH YEAH!!
    hihi ik zou dan inderdaad de thee geven van annique.
    Die krijgt Alissa ook. Ik zet gewoon een volle theepot en
    daar maak ik de flesvoeding dan mee aan.
    Ook krijgt ze na elke vaste hap een beetje thee er achteraan, ongeveer 80ml.
    Ik heb ook geprobeert Dixap van Covelt te geven.. de appel variant... kreeg alleen een hele zure kop terug en wapperende handjes van "ga weg met die troep"...
    en net wat Claire zegt... je kan beter met thee beginnen..
    Te veel zoet is niet goed ook al zijn het natuurlijke fruitsuikers.

@ aarbei... ben ik ook huiverig mee met geven, omdat dat toch één van de allergie-bommen is.

@ Flappie... euh pip... lieffffffff... Of gaat die op tijdens gourmetten met Pasen? :p

15. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Of die andere thee, wat jij wilt :D

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ja ons voedingsschema gaat zo op dit moment :

7 uur sochtends 210+7 en 3 pap
    +- 10 uur de helft van de helft van een liga (anders wordt t moeilijk beethouden) en een flesje thee zonder suiker ene keer drinkt ze hm leeg andere keer maar een betje, niets hoeft alles mag zal maar zeggen
    12 uur 210+7 en 3 pap

15,30 een heel 'potje' fruit/groente

en dan 6 uur 210+7 en 3 pap

en dan om 10 uur savonds 240+8 en 8 pap

en als ze de hik heeft (heeft ze vaak) geven we dr vaak ook thee omdat ze er dan zo vanaf is

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    zal eens kijken hoe die buikjesthee heet

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    tadaa gewoon bij appie happie

19. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    ik dacht dat venkel(fennel) afgeraden werd door het voedingscentrum...
    ik ben dus ook anti venkel voor baby's....

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    heb even gelezen wat je bedoelde maar denk dat t te maken heeft in welke mate ect

heb van Ka, cb arts of huisarts hier geen commentaar over gehad dus

Deel Deze Pagina