November 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by knarboor, Feb 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,389
    0
    0
    nee ik zou het ook niet weg laten halen..plus het is een kansberekening. Als je hoge kans op afwijkingen hebt moet je een punctie gaan doen, daar kan je dan weer een miskraam mee opwekken...
    Ik vind het een moeilijke discussie maar als ik mijn gevoel volg dan ga ik al die testen niet doen maar ieder zijn eigen mening natuurlijk!

2. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    huhhhhuh nekplooimeting hmmmmmmm zzz nog helemaal niet bij stil gestaan

het enige wat we willen weten is of het een jongen of meisje mssn wel beide is
    omdat we bij een jongetje 80% kans hebben op adhd autisme... en zelfs dan zou ik t absoluut niet 'weg' laten halen

maar dan kan ik me een beetje voorbereiden

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

hier geen meting bij esmay ook niet gehad laat het toch niet weghalen mocht het niet goed zijn

4. yihaaa

yihaaa Actief lid

May 27, 2007
    207
    0
    0
    Voor mij hoeft de nekplooimeting ook niet perse maar mijn vriend wil het graag. Het klopt dat de kans op een miskraam bij een vruchtwaterpunctie groter zou kunnen zijn dan een kindje met een chromosoom afwijking. Het is idd een kansberekening. Wij hebben het bij mijn eerste kindje ook laten doen. Voor mij geld dat ik het niet weg zou laten halen maar dat ik er enigszins op zou zijn voorbereid als het niet goed zou zijn. Daarnaast is een exta echo natuurlijk wel leuk.

5. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Een hele goedemiddag dames!

Alles goed hier? Las dat het gister met ...(weet haar naam even niet meer) goed was bij de dokter.
    Gelukkig maar meid!
    Ik heb vanmorgen weer een test gedaan en de streep is al duidelijker. Oh, nu ga ik het meer beseffen.

6. Princi

Princi Fanatiek lid

Dec 30, 2008
    2,377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ha Doortje!
    Ik was je in maart ook al even komen zoeken. Ongesteld geworden nu dus. Maar dat betekent dat je cyclus nu weer gewoon doet en dat is ook fijn om te weten toch? Volgende maand gaat het gewoon lukken en dan komt het goed. Dat moet gewoon!

Puzz, dat zeg je mooi...goed om het er even over te hebben. Ik wil het geloof ik niet. Wel een 20 weken echo maar verder... Als er dan iets uit zou moeten komen dan moet je daarover beslissen en ik weet niet of ik dat zou kunnen. Ik weet het nog niet zo goed....

Claire, heb je mijn pb-tje gehad gisteren of eergisteren?
    En hoe komt het dat je zo'n grote kans hebt op ADHD en/of autisme?

Zo ik snotter hier nog de hele dag door. De hele tijd als ik denk dat ik me beter voel en wel eens iets kan gaan doen dan valt het erg tegen en sta ik een beetje te zombieen. Dus dan maar weer verder rustig aan. Ondertussen lees ik alles wat vast zit over zwangrschap enz. Hoewel wel met puazes. Dan wordt het ineens even te veel en te spannend :)

7. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb zoiezo 10% kans op een kindje met borderline en de kans berekening met down weet ik niet en kan me ook niks schelen
    Want een downtje is echt niet het einde van de wereld
    Ok meer medische dingen,ok ontwikkelingsstoornissen maar wat je als positieve ervoor krijgt onbeschrijfbaar!

8. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

@Princi
    Een kindje met down is zwaar dat is echt zo,maar meer hoe anderen er mee om gaan
    Altijd dat gestaar,die opmerkingen...
    Het is echt hoe anderen het dan zien...

Ik heb eens gelezen dat ouders van een downtje het kindje gingen opereren aan de ogen zodat ze niet meer zo leek als een down...
    Nou echt wou die mensen aan de hoogste boom hangen!
    Was nog nooit zo boos geweest!
    Een baby!

9. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

Mar 10, 2009
    606
    2
    18
    Wij doen ook geen nekplooimeting..een kindje met down syndroom is bij ons net zo welkom....wel een 20 weken echo..ook spannend natuurlijk omdat wij eerder al een kindeje hebben gekregen met een open ruggetje en open schedeltje...die angst zit er nog steeds dat het zich nog een keer voor doet...we willen wel het geslacht van tevoren weten....

10. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

Feb 17, 2009
    1,354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Dag Dames :D :D

Ik kom me bij jullie aansluiten :D :D

Als alles goed gaat krijg ik mijn eerste kindje ook in November :D

Gefeliciteerd iedereen...

XxX

11. Delfino

Delfino Niet meer actief

hier krijg je zoiezo een 20 weken echo

12. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    1,631
    109
    63
    Female
    Hallo mede mama's-to-be,

Ik mag hier nu ook bij! Net een overduidelijk test gedaan, met een duidelijke +!
    Mijn naam is (voorlopig) Amore1, ik ben 22 jaar en mijn man en ik waren pas twee maanden bezig. Ik heb de afgelopen pagina's vluchtig doorgelezen en de lijst bekeken, maar kan over een hoop dingen nog niet meepraten (borstvoeding, ziekenhuis, testen, nog helemaal niet mee bezig! Haha).
    Denken jullie dat ik gewoon morgen al de HA kan bellen (ben nog nooit bij die man geweest!) of zal ik nog even wachten?

13. Delfino

Delfino Niet meer actief

Gefeliciteerd :D

14. Delfino

Delfino Niet meer actief

Gefeliciteerd meid! :D

15. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    @ alle nieuwe zwangeren... welkom en proficiat!!

Zie de link bij mijn banner voor de november mama lijst!
    pb mij je gegevens en ik zet je erop!

PS : Ik heb nog niet van alle nieuwe zwangeren een pb gehad
    ik ga niet achter jullie billetjes aan ;)

en nog een PS :
    ja ik ontvang jullie pbtjes maar wacht to ik er voldoende heb om het erop te zetten ;)
    Kan de lijst maar eens in de zoveel uur aanpassen!

16. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    mn broertje heeft het en meerdere familieleden ;)
    wij vrouwen dragen het gen altijd bij ons en geven het ook door
    alleen bij vrouwen is er maar een kleine kans dat het zich uit
    helaas geld dat niet voor jongetjes

17. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

Mar 10, 2009
    606
    2
    18
    Miss Moneypenny: Welkom en gefeliciteerd...

Amore1: welkom en gefeliciteerd

18. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    @nieuwe zwangeren: Gefeliciteerd meiden! We gaan met z'n allen genieten van de zwangerschap!

19. Princi

Princi Fanatiek lid

Dec 30, 2008
    2,377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Syndroom van down, adhd en autisme, natuurlijk dat is zwaar als je zo'n kindje hebt. Ik weet het wel een beetje doordat ik in de geestelijke gezondheidzorg werk. Momenteel geef ik trainingen aan normaal begaafde jongeren met autisme en maak dus van dichtbij hoe moeilijk dat is voor zowel de jongere als voor de ouders. Maar ik bedoel als het zo is dan komen mijn man en ik daar wel uit. Ik kan volgens mij toch nooit beslissen om een zwangerschap af te breken. Dat lijkt me echt veel te moeilijk. Maar goed dat is voor iedereen anders natuurlijk en dat is ook goed.

ja Puzz....aan de ogen opereren...tsss. En ik geloof wel dat de reactie's van anderen het moeilijkste zijn ja. Jij was het toch met een zusje... voor jou ook best zwaar denk ik? En het is ook zo als ze zeggen dat je van kinderen met een verstandelijke beperking ook heel plezier en verwondering terug krijgt toch?

Zo mijn ouders en zussen weten dat we zwanger zijn en nu willen ze als hun babyspullen meteen bij ons dumpen zeg. dadenlijk komen ze het wiegje brengen (mijn ouders dus) daar hebben ik en mijn zusjes ingelegen en ook mijn nichtje van 1,5. Leuk is dat hè!

Zo nu maar even een nappy doen...pff moe ben ik en die snotkop (sorry) maakt het alleen maar erger...

20. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Nieuwe november mama's, welkom en gefeliciteerd!

Ik denk dat wij wel een nekplooi meting laten doen, gewoon om voorbereid te zijn als er evt iets mis is.
    En een extra echo is altijd leuk!

Ik krijg bezoek nu, dus tot straks!

Share This Page