November 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knarboor, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ik was al van jullie situatie op de hoogte. Nog van het NOD-forum. ;)
    Hopelijk gaat alles goed en krijgen jullie een prachtig en gezond kindje!

2. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Dag dames, ook ik zou me graag willen toevoegen bij de november mama's. Hoop dat jullie het allemaal nog trekken, zo in de eerste 3 maanden. Ben nu overigens zwanger van de 2de.. Ik ben de eerste al aan het leren dat er een baby in mams buikje zit..

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    Proficiat en welkom!!

zie de link bij mijn banner voor de november mama lijst
    Pb mij je gegevens en ik zet je erop!

4. liss

liss Actief lid

3 nov 2007
    229
    0
    0
    Goedemiddag allemaal.

zo veel nieuwe mama's erbij,
    van harte gefeliciteerd, en geniet ervan allemaal.!

Heb even de tijd genomen om het verhaal van Jessica te lezen, en hier word voor jullie geduimd en gehoopt etc.....

Wat betreft alle onderzoeken, wij laten ook niks onderzoeken, geen nekplooimeting, punctie of 20 weken echo....
    dit omdat we beide nog erg jong zijn, en er geen redenen zijn dat er iets niet goed zal zijn...
    mochten we een kindje krijgen met een beperking dan zullen wij het wel gekregen hebben omdat we het aankunnen denk ik!

5. Jessica26i

Jessica26i Niet meer actief

Hihih fijn dat je het gelezen heb en dat je mee duimt heerlijk.......

6. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Alle nieuwe zwangeren welkom & gefeliciteerd!

Hier gaat het prima, ben lekker aan het luieren op deze vrije zondag :D Ga zo bij mijn ouders eten, gezellig :D :D

7. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    even betreft de onderzoeken...

Mijn man en ik willen wel een nekplooimeting en als het nodig is een vlokkentest e.d. Als er iets mis zal zijn met de embryo, dan laten we het weg halen. Daar zijn we het beiden over eens.
    Ik ben verpleegkundige en ik krijg via mijn werk dus veel te maken mensen die een zware aangeboren afwijking oid. hebben en hulp/zorg moeten hebben van derden.

Ik vind het goed dat de mogelijkheid er is. Het is aan een ieder welke keuze het maakt.

Liefs,
    Aleida

8. Jessica26i

Nou Aleida ben ik hellemaal totaal super met je eens ;) iemand die mij ook een beetje begrijpt...............

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ nieuwe mama's

Diegene die t nog niet gedaan hebben
    PB mij je gegevens effe
    Zodat ik vanaaf de lijst compleet kan maken~!

10. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Nou idd. Jouw situatie is een goed voorbeeld.
    Ik zou dan ook alles uit de kast halen om zeker te weten dat je een "gezond" kindje krijgt. Vooral als het een jongetje betreft. Zo'n verschrikkelijke lijdensweg wil je je kind besparen.

Dit is dus gewoon mijn persoonlijke menig hoor en ik wil niemand er mee voor het hoofd stoten oid.

Liefs,
    Aleida

11. Jessica26i

hihih ja maar hallo we zijn in nederland hoor heb je een vrije meningsuiting hihihi ;) ja absoluut die lijdens weg want heb het vaak genoeg op tv gezien en en dan ga je er absoluut over nadenken vind je het dat wel waard...........

12. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Nieuwe november mama's welkom en gefeliciteerd!

@Jessica, wat een verhaal zeg en wat een ziekte wel niet met zich mee kan brengen he!

Ik weet zelf heel goed wat t betekent om ziek te zijn, zoals Claire al schreef heb ik zelf ook Dystrofie...
    Ik weet dus ook dat je je kindje zoiets echt niet gunt en kan me jullie keuze dus ook heel goed voorstellen!

Ik hoop en duim voor jullie, dat jullie in april een goede uitslag krijgen!

13. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Welkom nieuwe zwangeren (gaat hard zeg!:))

Sterkte voor alle dames die met moeilijke dingen dingen bezig zijn, zoals ik een aantal keer heb kunnen lezen..
    Heel veel sterkte gewenst!

14. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

@bruisje
    Ohh meid zoiezo niet dweilen met cloor daar worden katten g**l van
    En de zeil of laminaat optillen en inspuiten met een reinigingsmiddel want het zal in de hoeken zitten nu
    En dat een paar x doen dan zal het wel weer goed komen met de stank
    Onze poepoe pist altijd in de keuken als ze te weinig aandacht krijgt (heel vaag want we zijn er 24 uur per dag :( ) en ik druk de laminaat een beetje omhoog zodat ik alles onder ook kan schoonmaken
    Ohh en als de kat(ten) dat nou vaker doen op die plek folie leggen (kan helpen geen exteme hulp middel maar het proberen waard)
    Of even ANTI KAT halen en dat eronder spuiten
    Wat ook kan helpen is koffiedik want katten houden niet van dingen onder hun poten (helpt bij mij niet)

Ik zie nu pas dat er al iets gezegt is over citroen sap?
    Joh dat wist ik niet!

Moet wel zeggen toen de katten mijn gang vloerbedekking gingen verpissen heb ik wel ALLES gedaan met bleek!
    Dat vond ik erg belangrijk want de katten hebben binnen 2 maanden het zo verpist dat er zelfs een gele vlek zat onder het vloebedekking...

Nu heb ik alles vervangen door laminaat dat helpt heel erg!

Ohh wat lees ik nou?
    Allemaal ziektes...
    Heel veel sterkte meiden!
    Dat dit nu in deze moderne tijd nog steeds moet bestaan...

@ego berichtje
    Ik voel me super vandaag!(afkloppen)
    Heb het hele huis gedaan samen met hubbie!
    Morgen komt de grofvuil mensen alle spullen halen die we niet meer gebruiken
    Ik wil een overzichtelijke huis!
    Heeft iemand hier nu ook al de nesteldrang?

15. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ bruisje voel me met de pillen stuk beter :)

@ nieuwe zwangeren Gefeliciteerd!

@ puzz nu al nesteldrang? :) kreeg het pas vlak voor me bevalling hihi :)

wilde nog iets zeggen reageren op iemand maar weet niet meer op wie en wat!

Ohja heeft iemand al wat meer over bloemetjuh gehoort? of is ze toch opgenomen in het ziekenhuis?

16. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    hallo,

Effe een vraag van mij kant. Ik las dat iemand hun andere kind(eren) al op d ehoogte brengen. Hoe oud is het kind./ Mijn dochter is nu 2.4 jaar en ik weet eigenlijk niet wannneer het juiste moment is?

jessica: wat een keuze moet je maken. Fijn dat er in nederland de moeglijkheid is om dit te laten onderzoeken. in jouw schoenen zou ik het ook heel graag willen weten. Ik heb een paar vragen. Hoe ben je erachter gekomen dat je het gen draagt? Hbe ik het goed beregepn, dat je de vlokkentest niet doet als het een meisje is? Kunnen alleen jongens het krijgen?

Hier hebben we wel een 20 weken echo. Bij ons komt veel openruggetjes in de familie voor. Mijn zus is bevalen van een meisje met een openschedel. ik ehb veel foliumzuur geslikt, maar bij mij is onlangs b12 tekort geconstateerd en dat heeft ook invloed op openruggetjes. Dus ja wil graag met de 20weken echo weten of de rug gezond is. De nekplooimeting wil ik niet. Een kindje met down is neit makkelijk, maar mijn mening is at die kinderen heel gelukkig zijn. Ze lachen veel. Als de test nu kon zeggen het is zo of het is niet zo zou ik erover twijfelen, maar een kans is zo relatief en wil niet d ehele zwangerschap denekn er is een kans dat. want weghalen zouden we niet doen, alleen als het niet levensvatbaar is. of 24/7 aan de slangen moet.

Weet iemand heo het met Bloempje gaat?

Wat een prachtig sttukje over meoderschap. En aj hier zijn de moedergevoelens ook. Ook voor mijn ongeboren kindje. Het is toch ene stukje van mij en mijn man.

realtje wat leuk je bent uitgerekend op de geboortedag van mijn dochter.

alle nieuwe zwangern welkom en van herte gefeliciteerd.

Snoes: Een dikke knuffel van mijn kant. Sterkte met je verlies.

Faye; Je had een vraag over afscheding. Misschien een wat late reactie, maar toch. hier juist meer afscheiding. Vreslijk net alsof ik in mijn onderbroek lek. Sorry voor de details.

fijne zondag

17. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb niks gehoort van bloempje...
    ...
    Ik hoop dat alles goed met haar gaat...

Fl3x beetje last van zwangerschaps dementie haha

Jep nesteldrang komt denk ik ook door de grofvuil mensen die morgen komen ;)

18. Delfino

Delfino Niet meer actief

ik heb er idd last van nu helemaal met die medicijnen lijkt wel een zombie whahaha :) (zo voel ik me wel iig) vergeet echt alles niet normaal haha

19. Jessica26i

hoi hoi absoluut een moeilijke keuze die we moeten maken maar goed we wisten waar we aan begonnen.....wij zijn er in 2005 achter gekomen dat ik steeds slechter ben gaan lopen en toen is het balletje gaan rollen en na allerlei onderzoeken kreeg ik in 2006 het bevestigende woord dat ik niet alleen drager ben van het gen maar het ook zelf heb en normaal is het zo dat alleen jongens het krijgen alleen zijn er in nederland een aantal gevallen waaronder ik zelf waar een vrouw ook de ziekte heeft maar ik kan er 80 meer worde.....en meisjes zijn normaal alleen draagster en hebben de ziekte niet vandaar dat ze dus ook alleen een vlokkentest doen bij een jongen hoop dat ik zou je vraag beantwoord heb ;)

20. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Wij hebben het onze kinderen nog niet verteld,vind het persoonlijk nog te vroeg...als ze het op school vertellen weet gelijk iedereen het...met een week of 9a10 vind ik vroeg zat of in elk geval tot de eerste echo..

Deel Deze Pagina