@Gepke rustig aan doen meid hoop voor je dat het goed blijft gaan... @Naatje wat een mooi cadeau zeg...
Meiden met eczeem: is het hydrocortison zalf die je niet meer mag gebruiken? Mijn zoon gebruikt die namelijk samen met daktarin. Heb het dus elke dag aan mijn handen maar heb geen idee of het kwaad kan. Hier gaat alles overigens nog toppie. Geen kwaaltjes, wel al een dikker wordende buik. Had niet gedacht dat dat al zo snel zou zijn bij een 2e zwangerschap. Vandaag is de dag dat is de vorige keer mijn miskraam kreeg. Zal blij zijn als die voorbij is. Dan ga ik ook maandag de gyn bellen voor een echo.
Hier geen vis maar heb net wel de visoliecapsules van VSM gekocht. Die zijn trouwens duur, bijna 15 euro voor 30 capsules. Volgende keer maar eens kijken of ze van een ander merk niet goedkoper zijn. Maar vis is dus erg goed om te eten tijdens de zwangerschap.
Hier nog even een stukje betreft vis: Kwik en dioxines: vis Gebruik geen roofvis zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn in verband met kwik en dioxines . Eet ook niet meer dan 300 gram vette vis (haring, makreel, sardines, zalm) per week in verband met dioxines. Ook geen vacuumverpakte vis. Tonijn in blik mag wel. bron: medic info. Waarschijnlijk weten jullie het allemaal wel. Maar ik dacht; het kan vast geen kwaad.
Och meid toch de visolie tabletjes van de DA zijn super goedkoop bijna 5 euro voor 60 tabletjes Ik zou daar echt naar gaan kijken als je weer wat gaat kopen Ik heb ook de zwangerschapstabletjes van DA met foliumzuur enz voor ook bijna 5 euro per 60 tabletjes Die visolie dingen moet je 3x per dag innemen (nou ze kunnen mij de pot op ik eet nooit vis alleen mackreelsnack met tom saus en 1 vind ik al genoeg) En die zwangerschaps tabletjes 1x per dag Ik heb trouwends net een blikje mackreelsnack op met brood Mmmm Ik ga zo ook haring proeven bij de poiez ze hebben een nieuwe gebouw namelijk Onze poeskes willen naar buiten en ik ben zoooooo bang dat ze weer ziek worden enz... Ik ga voor 3 katten een harnas kopen en de rest is bekent met naar buiten kunnen Ik heb gesport vandaag en ben kapot!
Zooo dat scheelt een hoop geld! Ik trap daar altijd in he, denk altijd ik wil het beste voor mn kind en om de een of andere reden is dat altijd het duurste. Maar de goedkopere dingen zijn net zo goed. Ga maar eens naar een baby zaak. Daar staan kastjes met laadjes. Die heten dan commode en je betaald er zo 600 euro voor. Ga naar de ikea en daar verkopen net zulke ladekastjes en die heten dan Björn of zo en je betaalt er 250 euro voor. Zodra het woord "baby" ergens voor staat betaal je zo het dubbele. Wat kunnen die fabrikanten goed op onze gevoelens en emoties inspelen dankzij onze hormoontjes kopen we het nog ook...
Ja dat klopt yihaa dat is overal hetzelfde! Hier toch maar geen haring gekocht pin apparaat deed het niet en bij de visboer kon ik niet pinnen helaas nu dus maar een hamburger gebakken maar ook lekker hahaha
@yihaa,voor mijn zoon had ik een leuk wit kastje.. 50 gulden (toen nog) bij karwei, is commode geweest. Staat nu in huiskamer met printer ed erin maar denk dat ik t kastje een verfje geef en t gewoon weer als commode ga gebruiken..600 euro voor een commode uitgeven, dat is t me gewoon echt niet waard @kleintje..blehh vis alleen eraan denken maakt me al misselijk. Ik heb wel veel chips behoefte!
Goedemiddag dames.... Hier een updatetje van mij van de echo en de gyno nou eerst de echo gemaakt maar moest inwendig omdat het nog zo klein is en ze dus niks konden vinden zo snel Maar daar kwam dus uit dat ik pas rond 5wkn omdat het nog zo klein is 1.9 mm en nog zonder hartactiviteit dat komt uit op 5wkn zal later vandaag me banner aanpassen...maar goed dat was het eerste toen kregen we het gesprek van de gynocoloog nou wat die zei daar viel me bek echt van open heb nog nooit zon harteloos en achterlijk wijf meegemaakt pffff nou het hele gesprek heeft 2 minuten geduurt en ze heeft niet eens de tijd genomen dat stomme mens wist nog niet eens wat ik mankeer terwijl ze al een heel dossier van mij heeft lijkt mij toch dat zo iemand dat hoort te lezen van te voren maar volgens mij moest ze snel weg ofzo maar afijn maar goed en dat mens zegt dus keihard ja als volgende week ernog geen hartje klopt moet je ermaar over denken dat je het moet weglaten halen en dat je maar moet rekenen op een miskraam nou opdat moment drong het niet zo tot me door tot ik thuis kwam en ook ff op internet ben gaan lezen en daar staat duidelijk het hartje gaat pas kloppen tussen de 6-7 wkn hooguit 8 wknen het ligt ook aan hoe het kindje ligt in je buik dus je kan niet altijd alles horen nou meiden je kan wel begrijpen dat ik dus echt heel boos ben op haar waar haalt ze het gore lef van dan om zoiets te zeggen is ze nou helemaal gek geworden ik kan er echt niet met me pet bij hoor.... maar ik ben positief en blijf positief mijn kindje groeit lekker verder in mijn buikie en dat mens krijgt het volgende week wel te horen en als het me niet bevalt neem ik gewoon een andere gynocoloog.... nou fijn verjaardagskadootje voor me hubbie zo :S :S echo staat even goed in mijn album...... groetjes Jessica
Ow ja chips drang dat heb ik ook maar ik mag maar 1 bakje per dag maar het liefst om de dag (pak het ook n iet iedere dag) Chocolade heb ik eigenlijk niet zo'n hele grote drang na, vind het wel lekker maar het is niet zo dat ik daar echt naar verlang ofzo!
Nou jessica wat een ongelooflijk trut zeg! bah bah bah! die idiote gynaceologen ook altijd niet normaal je hoort steeds vaker dat ze zo respectloos zijn etc. Als ze volgende week nog zo is dan zou ik idd een ander zoeken want zo hoef jij je niet te laten behandelen!
Ja het is met regelmaat echt een TRUT ben ook zo kwaad he pfff maar goed laat me niet op me kop zitten mijn kindje gaat gewoon groeien simpel! nee en dat is ook nog een gynocoloog in een academisch ziekenhuis dat hoor je toch helemaal niet te verwachten.....ben echt boos en verdrietig maar probeer me ff groot te houden zometeen komt me vriendin lekker met de kleine en dan heb ik ff me kop op iets anders maar goed nu volgende week vrijdagochtend een nieuwe echo
jessica, wat een harteloos mens zeg...ik hoop dat jullie beebje nu lekker doorgroeid en dat je volgende week een kloppend hartje zult zien!
@Jessica wat een raar mens zeg om maar even te bepalen dat jij jullie kindje weg moet laten halen...als ze de volgende keer weer zo doet zou ik een andere gyn willen hebben...
ik ga er wel vanuit hoor ik ben gewoon nu nog te vroeg een hartje begint normaal pas te kloppen tussen 6en 7 wkn.....
zeg hou s op jullie over al die lekkere dingen.. ik wil ook.. @Jessica.. nou ja zeg.. wat een bottemuts zeg..sjonge..maar euh. hartje gaat wel eerder dan 6 wk kloppen hoor...in week 5 al.. maar dan is het nog niet op de echo te zien...simpel omdat het nog te klein is...maar dat maakt niet zoveel uit.. vind t goed dat je zo positief bent meid...wel heel stom dat ze meteen over miskraam begint zeg.. wat een onzin...dat je een week korter bent en dus nog geen hartje ziet is toch heel normaal.. gebeurd zo vaak.... idd.. lekker positief blijven meid.. en volgende week gaat jullie beeb de gyn verassen door het hartje te laten zien..
Ja je denkt toch ook niet dat ik het over me kant laat gaan ben niet gek hoor ik bepaal het zelf nog altijd als het met 9 wkn nog niet klopt of wat dan ookvind ik het een ander verhaal maar nu nog niet ik pijns er niet over....