November 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knarboor, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meid

je moet ff naar de site gaan van eva van hoorn daar kan je je aanmelden en wordt je binnen 5 dagen door hun gebelt om een afspraak te maken ;)

2. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Mamatje77, wat een rot bericht. Heel veel sterkte voor jullie. En ik hoop je nog eens te zien hier!

x

3. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0

Oke thanx dan zal ik daar eens gaan kijken.
    Mijn verloskundige doet daar de echo's dus dat is wel leuk heb je meteen een bekend gezicht.

Dat echo bureau waar jij het over had zit in zwaag zeker? Zal die link ook eens bekijken!

4. Niet meer actief

mamatje, heel veel sterkte meis!

5. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    @Mamatje.. jemig meis.. dit had ik niet willen lezen.. ontzettend veel sterkte met dit kleine GROTE verlies..ik weet hoe je je voelt.. hele dikke knuffel. en volg je hart en neem je tijd...

@Robijntje.. wat moet die beslissing idd moeilijk zijn geweest.. alleen de gedachte al.. lijkt me vreselijk

@Bloempjuh.. jaaah jij was t met die mooie echo.. en idd.. iedereen baseert een keuze op zijn/haar eigen levensindeling, maar ook op ieders eigen gemoedstoestand en principes.. daarom ook vind ik dat iedereen in haar waarde gelaten moet worden.. gelukkig hoeven we het niet altijd met elkaar eens te zijn.. maar respect is altijd een groot goed. en dat vind ik erg belangrijk..

en verder ben ik t alweer kwijt.. ik voel weer krampjes steekjes en al dat soort ongein.. nou ja. .ongein.. ik vind t heerlijk..ben er blij mee.. en t voelt weer goed..

geeft iig weer positiviteit..

Wij gaan zo ff naar Prenatal en schoenen halen voor de kids.. die zijn nu naar school dus gaan wij ff rustig weg.. Marijn gezellig mee.. ff lekker eruit..

Tot later weer...

6. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Veel plezier bruisje!

7. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Ohh wat ik nog helemaal was vergeten terug te koppelen..
    de zwangerschaps 'groei' BH's van de HEMA.. :D WAUW wat een uitvinding! :D
    Kheb er 2 gekocht (wit en zwart) om uit te proberen.. en ik wil er bijna geen afstand meer van doen.. wat zitten ze fijn.. en dat voor 9.95 per stuk..:thumup:

Mamatje wat lees ik nou! Heeeel veel sterkte met dit verlies.. :cry:

@Bruisje en ...ben even je naam kwijt sorry :oops: ja erg misselijk hoop ook dat het morgen weer beter gaat :rolleyes:

Groetjes Mo

8. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Ja maar Bloempjuh, ze kunnen nooit met zekerheid zeggen of je een kind met down krijgt of niet.

Er zijn ook genoeg gevallen bekend die te horen kregen dat ze een verhoogd risico hadden op een kind met down en dit bleek bij deze geboorte gewoon gezond te zijn.

Dus neem je wel een risico dat je mischien wel een gezond kindje laat aborteren.

Ik zou die keuze niet kunnen maken.

Maar goed, ieder zijn keuze.

9. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Thasmo, zijn ze een beetje leuk om te zien?

Ik zit erover na te denken om zo'n voedingsbh van Marlies Dekkers te scoren (heb alles van Marlies Dekkers). Die lijken me wel wat en helemaal omdat ze die maar eenmalig uitbrengt.

xx

10. Niet meer actief

hihi ben blij dat je wat aan mijn tip hebt gehad! ;)

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    goeiemiddag allemaal,

lijst is weer bijgewerkt

hier moe moe moe en moe
    heb alles bijgelzen wat een hoop gebabbelt :)

@ mamatje ik heb je pbtje gestuurd

hmmm hmmm de testen hmmm niet in verdiept, maar ik sta al automatisch onder zware controle ivm epileptie en schildklierproblemen

en de 3d/4d echo willen wij niet
    Wel extra gewone echos
    maar ik wil de gelaatstrekken en alles niet voor de bevalling al zien

12. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik wil even reageren op iemand die zei dat als je een kindje met down ook een open ruggetje kan krijgen
    Nou dat klopt dus niet
    Kinderen met down hebben meestal een hart aandoening en een ontwikkelings achterstand
    Het heeft meer met cromosomen te maken
    Er zijn 23 chromosomen. Normaal gesproken zitten in elke cel twee exemplaren van ieder chromosoom. Maar bij downsyndroom zijn er van chromosoom 21 geen twee exemplaren, maar drie exemplaren aanwezig.

Bij ongeveer de helft van de kinderen met Downsyndroom komt een aangeboren hartafwijking voor, waarvan daar weer de helft van ernstig is, die, zo nodig, op zeer jonge leeftijd al geopereerd kan worden met meestal zeer goed resultaat, waarbij de kwaliteit van leven daarna normaal is. Ook vaak voorkomende afwijkingen, zoals luchtweginfecties, visus-en gehoorstoornissen, hypothyreoidie(= verlaagde schildklierwerking) of coeliakie(= overgevoeligheid voor gluten), kunnen goed behandeld worden. Het is gelukkig niet zo dat alle mensen met Downsyndroom alle mogelijke bijkomende problemen ook daadwerkelijk hebben. Veel van hen hebben slechts enkele of zelfs in het geheel geen bijkomende medische problemen.

Een open ruggetje heeft weer met andere dingen te maken
    Als het vruchtje zich deelt en er heeft een storing zich aan gedient kan het zijn dat het ruggetje zich niet goed dicht
    Het zelfde geld voor open gehemelte enz

Mijn zusje bijvoorbeeld heeft:
    Een hart aandoening die verholpen is toen ze net geboren was
    Ze is nu 22 jaar en is in haar hoofdje tussen 2 en 7 jaar oud
    Ze heeft ook scoliose (een rugafwijking die nu ook verholpen is)
    En ze heeft plat voetjes hihi
    Ze is de liefste meid die er ook maar bestaat!

13. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Ik denk dus net als jij, ik vind het moet wel nog een beetje een verrassing blijven van hoe je kindje er uiteindelijk uit gaat zien...ieder zijn ding toch?

14. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Net terug van de dermatoloog, kon zoals verwacht niet heel veel voor me betekenen...

Heb nu locoïdcreme gekregen, net maar al gelijk gehaald bij de apotheek!
    Moet over 2 weken terug op controle om te kijken of t een beetje helpt... hoop t wel in elk geval!

En jij Lautjuh?

Meegroeibh's? Als donderdagmorgen de echo goed blijkt te zijn, ga ik me er s'middags ook een paar halen! Heb zo'n last van pijnlijke borsten, dat ik mn eigen bh's al niet meer kan verdragen!

Ik duik ff de bank op, ben zooooo moe...

15. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Mamatje,

Meid wat erg van je miskraam.. wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies. Hoop dat je het een plekje kan geven, voor ons makkelijk gezegd en voor jou hartstikke moeilijk :( Dikke knuffel!

Dames,

Zoals beloofd heb ik de 2 foto's van mijn 6wk3dgn echo in mijn album gezet. Heb er een foto van gemaakt, hoop dat hij duidelijk is voor jullie.

16. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Enise, gaaf hoor je echo's. Ben best jaloers. Moet nog 2 weken wachten. :(

17. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

hier gaan we wel een 2D/3D/4D echo doen even kijken welke het word ben zo nieuwschierig
    maar moet nog wachten tot 28 april voor de eerste keer

18. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ohh meid, weet dat het erg moeilijk is. Vond het zelf ook moeilijk om te wachten tot 30 maart. Maar ging dus eerder ivm bloedverlies, maar is ook niet echt leuk om zoiets mee te maken.

19. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

waarom is dat verschil toch zo groot bij mensen
    ik mag pas met 10 weken en een ander al et 6 iemand enig idee

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mijn vader heeft die locoid créme ook en hij heeft er redelijk wat baat bij!
    Ik gebruik hem zelf ook weleens als ik een flinke ontstoken pukkel heb :p daarbij helpt het ook best goed al moet je het niet te vaak smeren want er zitten wel hormoonachtige dingen in die je huid dunner maken ofzoiets?

Deel Deze Pagina