oh wat kletsen we af zo hahah zo gaan de paginas hard vind je het gek dat niemand het bij houd whahhhahahhah maar goed dan maar alleen in het weekend een chippie
Nou ik drink en eet alles nog hoor m.u.v rauw vlees en alcohol. Als je op internet gaat zoeken wat je wel en niet meer mag word je gek. Dan zou je het liefst op water en brood moeten leven en 9 maanden in bed moeten gaan liggen. Neuh je bent zwanger, niet doodziek
goedeavond dames, Ja ik heb hier ook heel snel honger hoor vind ik zo stom van mezelf heb ik nogmaal dus nooit
Meiden.. alsjeblieft ga niet panisch doen over wat je wel of neit zou mogen eten... Zelfs al zou je nu een bakje filet american leeg eten is er nog geen man overboord hoor.. het risico dat je besmet zou kunnen raken met bacterien in rauwvlees.. is alleen iets groter bij een zwangerschap, maar normaal is de kans al nihil dus nu nog steds heel klein.. dat geldt eigenlijk met alles zo... wat je idd beter niet kunt eten, drinken, doen) Rauwmelkse kaas/producten "au le cru" Rauw vlees Lever (patei, smeerworst etc ivm teveel vit a, 1 boterham per dag geloof ik) Alcohol Roken en in het buitenland moet je idd opletten met rauwkost en salades.. hier hoeft dat echt niet hoor.. je drinkt toch ook een glas water uit de kraan? Als je een broodje gezond koopt hier dan is de sla erop echt wel gewassen.. en JESSICA.. Haring mag je juist WEL eten.. goede vetten.. alleen dan weer NIET de vacuum verpakte.. gewoon vers bij de visboer.. YAM er zijn idd vissoorten die je niet mag hebben.. Je vk kan je een handig lijstje geven, maar niet teveel over stressen hoor.. dat is zoooo zonde.. Ik drink gewoon koolzuur.. en dat mag ook gewoon trouwens.. zolang je er zelf geen last van hebt! ik heerlijk sla en komkommer en alles wat er bij hoort.. ga me te buiten aan lekkere patat en pizza goederen.. en kan geweldig genieten van al het lekkers dat er is.. de filet american koop ik uiteraard niet en laat ik staan.. ook jat ik nu ff geeen pas gedraaid gekruid gehaktballetje voor in de soep bij mijn moeder en laat ik het overheerlijke wijntje zo af en toe netjes onder de kurk zitten.... maar verder.. kom maar op wereld met alle lekkernijen..!
lees hier maar ............... http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=846 staat dat je het beter niet kunt eten.... ivm bacterie
Hoii dames! Mag ik hier ook mee kletsen? Ik word namelijk ook een november - mama! ( Als alles goed gaat tenminste.. ) Liefs
tuurlijk mag dat hoor gefeliciteerd en welkom...ook is er een late november topic vanaf 15 november omdat iedereen het niet bij houd met lezen dus daar kan je ook kijken en gezellig hier komen kletsen
@Jessica.. raar.. jusit haring is zo gezond en de vetten zo goed voor t kindje.. idd de vacuumverpakte niet.. misschien gaat t artikel daarover.. maar de verse juist wel.. vraag maar ff aan je vk woensdag.. dan weet je t zeker... Mij werd t iedere keer door de vk aangeraden om 1 x per week een lekkere haring te kopen. omdat ik neit zo'n vis eter ben.. dus dan is een haring nog wel lekker.. nou ja.. gewoon doen waar je je prettig bij voelt lijkt me...
@Mannonn.. gezellig. .en GEFELCITEERD natuurlijk.. en euh.. WELKOM UITERAARD!... tgaat idd nu ff snel, maar je went er vanzelf aan hoor.. leert iedereen vanzelf kennen en dna gaat t allemaal een stuk makkelijker.. Geniet er lekker van..
Ja maar het rare is er staat niet dat het over vacuumverpakt gaat hihih maakt ook niet uit als je het maar met mate eet denk ik dan maar.....
Ja precies.. en als je je ergens niet prettig bij voelt terwijl t wel zou mogen moet je t ook niet doen..dan voel je je er alleen maar schuldig onder.. das ook niet fijn..
Ja absoluut dit vond ik ook nog VRAAG & ANTWOORD: Alle soorten vis eten? Vraag: Mag een zwangere vrouw alle soorten vis eten? Antwoord: Nee. Vis is heel gezond tijdens de zwangerschap maar sommige soorten vis kan een zwangere vrouw beter niet eten. Rauwe vacuümverpakte vis zoals gerookte zalm en gerookte haring kan besmet zijn met de listeriabacterie. Deze vis kan vaak lang worden bewaard en juist tijdens het bewaren kunnen de bacteriën zich sterk vermenigvuldigen. Voor alle zekerheid is het beter deze vis niet koud te eten tijdens de zwangerschap. Gerookte vis die in een warm gerecht is verwerkt is veilig; door verhitten worden de bacteriën gedood. Ook zoute haring en haring uit blik kan wel gewoon gegeten worden. Zoute haring wordt kort bewaard waardoor bacteriën vrijwel geen kans krijgen zich te ontwikkelen. En vis uit blik of pot is verhit, iets wat bacteriën niet overleven. Ook met roofvissen moet een zwangere vrouw oppassen. Roofvissen zoals zwaardvis, en (verse) tonijn kunnen verontreinigd zijn met zware metalen (met name kwik). Deze stoffen kunnen nadelig zijn voor de ontwikkeling van de baby in de baarmoeder. Twee porties tonijn uit blik per week is overigens geen probleem, omdat die afkomstig is van kleine (jonge) vissen.