November 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knarboor, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Nou moet wel zeggen dat ik meer eet en een strakke broek heb. Toch raar, het is nog zo klein, maar elke avond een opgezette buik. Had ik normaal ook na eisprong.

2. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18

3. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Dus hup... morgen bellen!

4. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Ja, mar ik wil ook niet zo n zeikerd wezen die persee nu een echo wil...

5. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Welnee, je moet aan jezelf denken. Jij moet zo ontspannen mogelijk zijn. Erg belangrijk voor lassie, haha!

6. moppie31

moppie31 Actief lid

5 mei 2007
    103
    0
    0
    je bent geen zeikerd..kom nou..jij bent onzeker en zo'n inwendige echo kost even een paar minuten..kan mij niet vertellen dat zo'n harry daar geen tijd voor heeft..kom nou..
    Moet ik anders ff bellen..afgelopen jaren aardig wat haar op die tanden van me grkegen hoor..hahahaha..

7. Jessica26i

Jessica26i Niet meer actief

goedenavond meiden

Kom weer even op me roze wolkje voorbij vliegen iedereen bedankt voor de super lieve reacties...
    @ annie helaas nog niet gehoord maar wel gezien misschien kunnen we vrijdag het wel horen hihihih ben zo blij.....

Nu op naar 7 april pfff komt nu wel lekker dichtbij....

Dikke kus en knuf

8. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Je hoeft het ook niet perse te horen, zien is al heeeeeeeeel fijn!
    Ben echt blij voor je.

9. Jessica26i

Ja kan het ook nog niet geloven nu hoop ik dat het 7 april goed uitpakt en dat ons frummeltje gezond is

10. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Daar moet je ook gewoon vanuit gaan. Kop op!
    Maar of het gezond is, in hoeverre is dat dan al te beoordelen?

11. Jessica26i

ze gaan kijken of het kindje een j of m en als het een j is een vlokkentest omte kijken of het de ziekte van duchenne heeft...............

12. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    @Jessica meis wat geweldig.. een kloppend hartje.. heb er zo op gehoopt...

@Debie.. heeeey daar ben je dan.. gezellig.. hoe voel je je nu? werken de meds een beetje?

@zonnetje.. ook een mooi echo las ik .. SUPER..

als er meer waren sorry.. dan ben ik t kwijt, maar geweldig mooi

@Claire.. rustig an joh..

ik ben alles alweer kwijt hoor.. morgen weer een nieuwe dag..

13. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.389
    0
    0
    nog spannende tijden voor jou jessica!

Zonnetje: fijn dat alles goed was!

14. Jessica26i

Ja ben zo gelukkig zit echt op me roze wolkje en voorlopig val ik er nog ff niet vanaf

15. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ja, ik weet dat ze dat bij jou gaan onderzoeken, maar vanaf hoeveel weken en hoe gaan ze dat dan onderzoeken? Als je het er niet over wilt hebben is het ook goed he?!

16. Jessica26i

Ja wel hoor
    ze gaan bloedprikken van edwin en van mij en aan de hand daarvan kunnen ze het dna zoeken want een jongentje moet hebben en vinden ze dat niet dan word het een meisje 7 april moet ik bloedprikken en dan als het beetje meezit weten we net voor de paas of we ons hummeltje mogen houden.... hier onder nog ff dat onderzoek ;)

Wat is vrij foetaal DNA?

DNA is het genetisch materiaal dat zich in iedere cel van ons lichaam bevindt. Het patroon van dit DNA wordt gevormd door de genen die kenmerken zo als de kleur van onze ogen, ons haar maar ook genetische aandoeningen coderen. Vrij foetaal DNA is genetisch materiaal van de baby dat in het bloed van de moeder kan worden waargenomen. Hoewel het nog niet duidelijk is welk mechanisme verantwoordelijk is voor het vrijkomen van dit DNA, is inmiddels wel bekend dat dit vrije foetaal DNA vanaf de zesde week van de zwangerschap tot en met twee uur na de bevalling in het bloed van de moeder aanwezig is.

Hoe wordt vrij foetaal DNA gebruikt om het geslacht van de foetus te bepalen?

Door middel van geavanceerde technieken kan het bloed van de moeder vanaf de zevende week worden onderzocht op de aanwezigheid van genetisch materiaal dat normaal alleen bij mannen aanwezig is, SRY of DYS14. Als deze mannelijke genen in het bloed van de moeder kunnen worden aangetoond kan dus worden aangenomen dat de baby een jongetje is. Kunnen deze genen niet worden aangetoond dan is het dus waarschijnlijk een meisje. Aangezien het totale percentage van de baby afkomstige vrije DNA dat in het bloed van de moeder voorkomt zeer gering is (ongeveer 3%), zou de afwezigheid van mannelijke genen echter ook kunnen betekenen dat er te weinig vrij foetaal DNA is afgenomen. Er worden momenteel aanvullende testen ontwikkeld om na te gaan of er inderdaad voldoende vrij foetaal DNA is afgenomen. Totdat deze testen afdoende ontwikkeld zijn zal er echter afgegaan moeten worden op de huidige resultaten die suggereren dat testen pas vanaf de zevende week betrouwbaar genoeg voldoende vrij foetaal DNA opleveren en dus betrouwbaar zijn.

Wie kan deze test ondergaan?

Deze test is beschikbaar voor vrouwen bij wie geslachts gebonden genetische afwijkingen in de familie voorkomen of waarbij het geslacht op de echo onduidelijk te herkennen is. Dit kan namelijk een indicatie zijn van een bepaalde onderliggende genetische afwijking. (De test kan in de meeste landen alleen door een arts worden aangevraagd en informatie hieromtrent moet via de arts worden verkregen.

hebben jullie weer wat te lezen ;)

17. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Jeetje echt bizar! Wat ze tegenwoordig ook allemaal kunnen! Gelukkig maar. Maar het lijkt me wel een moeilijke tijd voor je. Knap dat je zo positief bent en blijft!

18. Jessica26i

Ja het is 75 % kans dat het gezond is en 25% kans ziek dus we gaan voor de 75

19. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Heel goed meid!
    Ik ga nu echt naar bed! Ben zo moeeeeeeeeeeeee.
    Spreek je morgen weer. Droom fijn van de geweldige echo!

x

20. liss

liss Actief lid

3 nov 2007
    229
    0
    0
    He dames....

zo, ik kom me even melden.... heb een poging gedaan tot bijlezen, maar er word wat afgekletst zeg!
    allereerst Jessica..... Gefeliciteerd!
    Nieuwe zwangeren, welkom en geniet ervan...

een update van mezelf:
    dit weekend griep gehad, knap langzaam weer op.
    nog ernstig verkouden, maar dat blijkt er bij te horen toch?
    Raar is dat ik geen water meer lust, zooooo vervelend... ik dronk altijd 2,5 liter per dag, nu krijg ik er geen slok meer in... dan maar ranja...

nog 3 weekjes, dan de echo.... duurt lang!

Deel Deze Pagina