Pff, kunnen we dus weer alles opnieuw instellen... @Echo's: Geweldig!!! Gefeliciteerd!!! Ik mag donderdag weer, jippie... @Reageren: Helaas te weinig tijd om alles terug te lezen maar ik denk wel aan jullie hoor Nou ik ga maar weer eens naar mijn werk AARGGHH, net nu het zo'n heerlijk weertje is. Fijne dag allemaal, geniet van sde dag en jullie ukkies... XXX
@Claire.. grootte van je tepels maakt niets uit.. als je teruggetrokken tepels hebt kan een lactatiekundige tips geven hoe je ze naar buiten popt zeg maar..hihihih... wat tepels betreft kan iedereen bv geven.. al moet ik zeggen dat ik t een hels karwei vind.. tis hard werken en niet altijd zo romantisch als iedereen maar doet voorkomen.. bij mij heeft t iederee keer vreselijk pijn gedaan.. en met de beste hulp van de wereld werkte t toch niet.. maar wie weet lukt t nu wel.. ik blijf proberren, maar ga er niet een drama van maken.. lukt t niet of doet t pijn dan stap ik accuut over op de fles.. ik wil graag genieten van mijn kraamtijd..maar dit is nu wel persoonlijk hoor.. veel vrouwen hebben ook nergens last van en doen t met gemak..ik is jaloers..
Hey meiden, Alle berichten zijn weg, echt vervelend.. hoe is het hier?? Met mij gaat het goed, ben vandaag 9 weken zwanger.. echt heerlijk
tis trouwens wel ontzettend mooi.. en t gezicht, gevoel en band e.d. is wel echt prachtig hoor.. ik vond t altijd wel heel jammer dat ik moest stoppen, maar de pijn was gewoon te erg.. en t gedoe kostte teveel tijd.. we hopen maar op een goede keer dit keer..
Ik vind het ook eng om borstvoeding te geven, maar wil het heel graag doen. Hoop dat het geen problemen gaat opleveren.. vindt het wel spannend. En borstvoeding is echt het beste!
hier vond ik borstvoeding ook TE heftig..lukte niet echt, dronk niet genoeg etc, ..al snel op flesje overgestapt en de deal gemaakt met vriend dat hij ook een aantal nachten voor zijn rekening nam.. heb een hele gezonde zoon op flesvoeding dus denk dat ik de borstvoeding nu maar laat voor wat t is (al is dat altijd een gevoelig onderwerp..)
tja dat laatste heb ik altijd een beetje moeite mee, het welzijn van moeder is ook belangrijk! Enne flesvoeding is echt niet slecht!
In de CAO is de regeling wat zwangere medewerksters betreft niet alles meegenomen. dit komt omdat sommige zaken wettelijk geregeld zijn en niet per cao.. daarom staan niet alle details in die boekjes vermeld.. vervelend, want zo kom je als werknemer veel info te kort.. en als werkgever piep je mooi overal tussendoor.. NOU DIE VAN MIJ MOOI NIET!!! .. jullie snappen t.. ik heb t niet zo op mijn werkgever.. en dat zal ie weten ook...
Dat BV het beste is ..sja.. misschien wel, maar de FV is tegenwoordig zo geavanceerd dat er weinig verschil in zit hoor.. ik zou t vooral doen ivm de band met beebje.. en de krampjes die duidleijk (tenminste hier ervaring) minder zijn met bv dan met fv.. maar al mijn kids zijn groot geworden met de fles.. en zijn kerngezond.. Welzijn van mams is idd ook erg belangrijk.. bv is prachtig als t lukt, maar een hel als je er voor moet vechten.. die hel ga ik niet meer door.. been there done that.. NO WAY AGAIN.. En of t een gevoelig onderwerp is of niet.. ieder zijn eigen keus.. ik heb er verder geen probleem mee. of men nu bv wil geven of niet.. iemand met veel doorzettingsvermogen en die door de moeite en pijn doorbijt omdat de wens voor bv zo groot is vind ik super knap en respect.. iemand die stopt omdat ze daar geen behoefte aan heeft.. net zoveel respect.. die keuze is ook niet makkelijk.. Ik vind er persoonlijks niets gevoeligs aan aan het onderwerp, maar dat komt dus omdat het mij niet boeit of iemand nu bv of fv geeft.. wanneer je iemand minder goed vind omdat er fv wordt gegeven ipv bv dan heb ik daar dus geen respect voor.... RESPECT is het woord... ieder zijn/haar eigen keus.. Zo mijn mening hierover ook weer neergekwakt.. kan ik heerlijk gaan douchen.. *En nu niemand zich aangevallen voelen he.. dat was dus jUIST niet de bedoeling*
Iedereen moet het zelf weten hoor wat borstvoeding betreft. Maakt mij ook echt niks uit wie wat doet. Ik wil het graag proberen, als het lukt lukt het en anders geef ik ook gewoon flesvoeding. Natuurlijk is het welzijn van de moeder belangrijk Daarom als het niet gaat, gaat het niet
bne t met jullie eens merkte alleen bij VK dat ze er om vroeg en toen ik wat negatief antwoordde me gelijk een voorlichtingsavond in de maag wilde duwen..vandaar t gevoelige onderwerp.. maarre met alles doen wat goed voelt. geldt voor bv maar ook voor nekplooimetingen enne al die andere zaken waar je gewoon keuzes voor moet maken. Ik stap op mijn fietsie. oude kranten wegbrengen, boodschappies doen voor paasweekend..
oh meiden zo lief allemaal en dat jullie zo hard voor me duimen doet me echt goed hoor....... hihi nou ga ff van het weer genieten hihih ik kom straks nog ff kijken dikke kus
Enise en Bruisje...helemaal mee eens wat betreft borstvoeding tov flesvoeding. Ik kreeg al bijna een lezing van de verloskundige. Dat ik het niet moest proberen maar gewoon moest doen en toen gaf ze me een folder met twee keer tien voorwaarden en redenen om borstvoeding te geven. Ik zei: ik moet het gewoon doen en dan krijg ik vervolgens voorwaarden? Naja... Maar goed. Ik ga het dus proberen en dan zien we wel. Ik ben groot geworden met de fles en ik doe vrij aardig al zeg ik het zelf
morgen Hier iemand die zeer zeker weer bv wil geven en ook erg voor ben. (Dat neemt niet weg dat ieder een eigen keuze heeft en het me niet uitmaakt wat een ander doet) Wel ben ik de eerste die zegt dat als het een geklooi word je er niet gelukkiger van wordt en de fles net zo goed is. Hier met Ilse 2 weken een beetje moeten klooien met kolven en de productie op gang brengen maar daarna vond ik het geweldig. Heb altijd geroepen als het lukt mooi, niet ook goed en geef max 12 weken bv. Grappige is dat ik uiteindelijk 7 maanden bv gegeven heb. Moet er eerlijk bijzeggen dat ik geen kloven e.d. gehad heb, en dat Ilse al heel snel een borst per keer dronk en daar dan zo;n 10-15 minuten mee bezig was. Super aan bv vind ik het gemak, nergens flessen, poeder, heet water meenemen maar gewoon aanleggen en klaar en is ook een geweldig troostmiddel en je kan het geven wanneer je wilt, je hoeft je niet aan een maximaal aantal ml te houden want je weet toch niet wat ze binnen krijgen. Dit verhaal is niet om mensen over te halen bv te gaan geven maar om aan te geven dat het ook super makkelijk en goed kan gaan zonder problemen. Hier vandaag een goede dag, nog niet overgegeven en voel me ook niet echt misselijk. miracles; nogmaals de vraag ivm verwijderde berichten. Waarom mag je niet elke dag meds nemen? Bij mij is daar namelijk niets over gezegt en in bijsluiter staat een voor slapen gaan. Anders toch eens navragen zo, nu maar weer gaan klooien met banner
wij zijn de woonkamer aan t veranderen kreeg t op mn heupen zouden nergens een box normaal neer kunnen zetten 'veilig' stopcontacten zitten hier zo raar maar t is gelukt gelukkig een hoekbank die je ineen kan klikken zoals je wilt borst voeding zelf wil ik t graag geven omdat ik denk dat het t meest natuurlijke is en mn man vind t nogal belangrijk (hoezo manlijk broedgedrag ) ieder moet het voor zich weten idd mijn moeder heeft alleen bij mij borstvoeding gegeven is uiteindelijk moeten stoppen omdat ik bloed begon op te geven dus hoop dat het mezelf wel lukt las iemand over bang dat het nu nog mis gaat van mij mag het mei zijn dan zijn de 3 maanden om loop nu nog steeds afscheiding te controleren en broeke te loeren denk dat dat door mn voor geschiedenis komt
Wat debie zegt is ook waar.. dat troostmiddel is wel superhandig.. en dat je t kan geven wanneer je wilt.. @onzeker.. ook ik check nog steeds.. gister voelde ik ineens een klodder naar buiten komen. (lekker detail) en schrok me wild.. gelukkig wit..*zucht*.. na de echo van volgende week zal ik pas echt gerustgesteld zijn.. dan ben ik op 1 dag na 12 wk.. dan is voor mij de eerste enge periode voorbij.... @Jessica.. ook hier draaien duimen overuren..spannend hoor.. @Debie.. super dat je je nu beter voelt.. heerlijk..
Ik ga ook flesvoeding geven ivm meds Maar het is wat bruisje zegt ze zijn nu al zo ver met de flesvoeding dat het amper uitmaakt meer Dat had fl3xie me verteld namelijk @fl3xie ik leef met je mee meid chico was een zeer lieve poessekat... En ja ik ga trouwen! Op 07-07-09 hihi Een dikke buik op mijn trouwerij... No jurk for me! Dan maar een vestje met een zwarte broek eronder