November 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knarboor, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie78

Charlie78 Lid

1 mrt 2009
    60
    0
    0
    De Apotheek? Gaat dat niet automatisch als je contact opneemt met je HA?

2. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Best verschillend allemaal dus. Ik heb 24 maart (7 weken, 5 dagen) een intakegesprek bij de vk en dan maken ze pas een afspraak voor een echo. Die wilden ze rond 12 weken plannen. Ben zo benieuwd!

Nou lieve mama's ik ga lekker bankhangen en de laptop aan de kant gooien. Fijne avond allemaal en tot morgen.

XXXX

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    nee 9 van de tien keer moet je dit effe zelf doen ;)

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wat echos betreft

van de week mn gyn weer eens heerlijk lastig vallen en overladen met positieve testen

en dan zal ik zeer snel al de eertste echos krijgen om buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten ect

maar we moeten dr maar vanuit gaan dat t goed zit na die operatie ;)

ik voel me alleen elke keer onzeker als de kwaaltjes inene minder zijn

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Borntotry, welkom en gefeliciteerd :D
    En de misselijkheid kan inderdaad nog komen, maar zolang het niet zo is vind ik het ook net zo lekker zo :)
    Heb jij al klachtjes?

@ Lynnes, ik weet ook niet waarom ik minder onzeker ben dan de meeste zwangere vrouwen, terwijl ik er ook best een tijdje over gedaan heb.
    Misschien mijn toch nuchtere aard?
    Maar het is inderdaad wel prettig hoor, alhoewel ik ook wel in mijn achterhoofd hou dat het ook fout kan gaan.

Leuk dat jullie al een hoop spulletjes hebben! Dat scheelt weer, alhoewel ik het ook leuk vind om alles te kopen :) Maar eerst maar eens een goede echo hebben, tot die tijd koop ik nog niets.

@ Charlie, in bad in slaap vallen lijkt me wel een teken hoor :p

@ echo, volgens mij krijg je alleen een vroegere echo als je bijv. in de mmm hebt gelopen of eerder een mk of ma hebt gehad. Ik denk dat ik hem ook pas laat krijg, maar ik heb de vk nog niet gebeld.
    Maar aan de ene kant vind ik het zo ook wel prettig, omdat je bij een vroege echo weer kans hebt dat ze niet alles goed kunnen zien en soms dus ook niet zeker weten of alles wel goed is.

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Dat snap ik heel goed, vooral met zo'n eikel van een gyn!
    Zo wordt je helemaal onzeker gemaakt!
    Maar probeer er idd maar vanuit te gaan dat het goed zit, anders is de kans groot dat je je voor niets zorgen maakt! En mocht het wel fout zitten, dan is het vroeg zat om je zorgen te maken!

7. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Daar heb je inderdaad ook wel weer gelijk in Mosa. Die gedachte ga ik ook maar vasthouden...

Fijne avond,

XXX

8. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    @ wat betreft vroege echo's ik krijg de eerste op 7 weken en 5 dagen en dan schijn je al redelijk veel te kunnen zien, een heeel klein minimensje inclusief hartslag was me verteld. Omdat ik clomid heb geslikt wouden ze eigenlijk eerder een echo maar dat wil ik zelf niet, om het risico van nog e weinig zien uit te sluiten en dan alsnog in de stress moeten zitten. geen zin in!
    Ik zou t iig niet trekken om tot 12 weken te moeten wachten! veeel te lang ;) ben nogal ongeduldig van aard haha :)

@Claire85 ik zou je inderdaad geen zorgen maken, t zal deze keer vast en zeker goed zitten, en als t er twee zijn zit je helemaal gebakken! :D

@Mosa1982 we hebben de kindermeubels waar mijn zusjes en ik allemaal in hebben gelegen, echt onwijs mooi nog, alleen likje verf erover en klaar. zelfs de wieg herbruiken we, die is creme met zon mooie sierklamboe erboven, die zetten we op de slaapkamer zodat het kindje de eerste tijd dicht in de buurt is. wel zo makkelijk met voeden snachts enz. Verder moeten we nog wel veel kopen, zo leuk he! wat een voorpret allemaal!

@all hebben jullie al een voorgevoel wat het gaat worden qua geslacht? vriend beweert namelijk al bij hoog en laag dat het een jongetje is. en ik denk zelf meisje..

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    heb me net opgegeven voor MvM :D ! voelt goed zeg!

hmmm geslacht.... ik zelf werkelijk nog geen idee
    manlief is er van overtuigd een jongen en een meisje

10. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    @claire hoe zit dat met moeders voor moeders? ben zo bang dat als ze langs komen dat de hele buurt meteen weet dat we zwanger zijn... en dat wil ik natuurlijk nog lang niet! eerst maar eens schoonouders en fam vrienden inlichten..

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    geen idee eigenlijk
    Ze zouden telefonish contact met me opnemen voor een afspraak :D

12. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ok nou goede zaak hoor! Ik ga het zeker ook doen! tenslotte ook zwanger geworden dankzij moeders voor moeders! :thumup: :D

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Lynnes, daarom schreef ik ook dat je een eerdere echo krijgt als je in de mmm liep of een eerdere mk of ma hebt gehad.
    Veel eerder dan wanneer jij de eerste echo krijgt, zou ik denk ik ook niet willen. Maar waarschijnlijk krijg je dan een inwendige echo, daar zien ze toch al snel veel meer op.

Wat ontzettend leuk dat jullie al de meubeltjes uit je eigen babytijd nog hebben :) Dat is wel heel speciaal dan!
    Mijn schoonouders hebben nog wel een wieg waar mijn vriend in gelegen heeft, die gaan we wel gebruiken.

@ Geslacht, geen flauw idee!

@ MoedersvoorMoeders, volgens mij komen ze in een onopvallende auto langs als je een afspraak hebt. Dan heeft niemand door dat het van MvM is. Ik denk dat het lastiger geheim blijft voor de buren met de kannen van MvM.
    Ik ga me morgen opgeven!

14. Charlie78

Charlie78 Lid

1 mrt 2009
    60
    0
    0
    Mijn vriend en ik hebben allebei het gevoel dat het een meisje is....
    Ga me ook aanmelden voor MvM, had me alleen nog niet gerealiseerd dat die groene kannen wel erg opvallen ;)

Wanneer gaan jullie het vertellen aan famiie & vrienden?

15. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb het iedereen al verteld!

Ow en we denken een meisje ;)

16. Charlie78

Charlie78 Lid

1 mrt 2009
    60
    0
    0
    Leuke reacties gehad? Vast wel :)
    Wij hebben afgesproken dat we nog even wachten, tot een week of 8..... LASTIG! Want het liefste schreeuw ik het van de daken.
    Maar aan de andere kant, zo'n geheimje samen is wel erg speciaal.

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Mijn ouders en schoonouders weten het al wel, hele leuke en lieve reacties!

Tegen onze broers en een aantal vrienden vertellen we het binnenkort, de rest van de mensen vertellen we het pas na de eerste echo.

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    bij ons weet ook bijna iedereen het al

alleen we wachten even met t vertellen aan manlief zn halfzus...
    die heeft nogal een bloedhekel aan kids :(

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Heerlijk om te vertellen hè?!
    Maar om het tegen iemand te vertellen die een hekel heeft aan kinderen, is minder leuk. Maar ook al hou je zelf niet van kinderen, dan neem ik aan dat je nog wel blij voor iemand anders kan zijn?

Mijn zwager en schoonzus (vriend van broer) zijn al 7 jaar bezig en hebben pas, na een aantal mislukte IVF-pogingen, besloten te stoppen met de mmm en de kinderwens uit hun hoofd te zetten. Vreselijk natuurlijk, en tegen hen vinden wij het wel erg moeilijk om te vertellen.

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    Dat is idd heel moeilijk mosa :(
    het is ook per persoon verschillend hoe ze op je nieuws zal reageren

tja bij de eerste zs toen we het vertelde werd ze kwaad waarom wij kinderen wilde

Deel Deze Pagina