Claire 85, ik zie dat je uit Gorinchem komt, leuk ,daar werk ik (Gorinchem-oost). Wat fijn dat de echo goed was.
@ fl3x.... vond t geweldig de gyn mopperen dat t een eigenwijs ding is Ik zeg tja zit in de genen effe later bromde ie : dat ding zit geen seconde stil manlief: tja net de moeder maar godzijdank was de gyn deze keer verder goed gemutst
Hoi meiden, Hoe gaat het hier? Wat leuk om te zien dat er al weer veel meiden voorbij de 12 weken zijn. Heerlijk lijkt mij dat. Ik ga straks de vk bellen. Wil toch nog een echo rond de 12e week en gelukkig begrijpt ze dat heel goed. Nu even verdrietig. Kat is onder narcose bij de dierenarts. Snik! En dat alles voor een genetisch onderzoek.
@ anakin.... hey wat gezellig!! ik ga nu eerst effe de zwangerschapsverklaring deponeren bij mn chefin
Zijn er hier trouwens meer meiden die na het verlof ook ouderschapsverlof opnemen? Ik heb het bij ilse gedaan en ga het nu weer doen, moet ik 21 april 2010 weer werken annie vervelend van je kat maar wel erg fijn dat je nog een echo met 12 weken krijgt
Ik denk dat ik het ook doe, maar moet me er nog helemaal in verdiepen. Ik werk in het basisonderwijs en heb begrepen dat het beter is om het gelijk op te nemen.
hier de echo was goed alles erop en eraan en een foto meegekregen zet die er vanavond effe op als ik tyd heb ga effe gaauw poetsen morge effe urine laten controlere op blaasontsteking.
annie werk ook in het basisonderwijs, ik werk nu ma, di, wo en dan heb je recht op 233 uur betaald ouderschapsverlof, dat houdt in 55% procent van je salaris.
Ja woon daar, maar werk daar niet. Woon jij ook in Hoogvliet? Ben straks terug. Ga even de kat bij de dierenarts ophalen. Die is als het goed is uit zijn narcose. Wil wel even wat info over ouderschapsverlof hebben. Werk momenteel nog 5 dagen, maar na de zomer ga ik naar drie dagen. Hopelijk ma t/m wo. Tot zo!
ja, dan heb je dus recht op 233 uur, dat is op basis van ma, di, wo werken, je mag het opnemen hoe je wilt, je kunt ook een dag per week nemen. Zelf vind ik clusteren fijner. Ik heb het toevallig vorige week laten uitreken. 13 nov uitgerekent, 4 weken van tevoren verlof, dus start met de herfstvakantie en dan verlof tot 6-02-2008 en dan ouderschapsverlof tot 21-04-2010. krijg dan 55% van mijn salaris tijdens de opname van het verlof. Je hebt dan voor de toekomst alleen nog onbetaald verlof over. Tijdens de vakanties neem je geen ouderschapsverlof op. Om ma, di neem je dan 5,5 uur op en op de wo 3,75.
Kijk, dat is handig. Ik werk ook in het basisonderwijs (woe, do, vrij) en ben van plan aansluitend ouderschapsverlof op te nemen. Ik weet nu dus dat ik recht heb op 233 uur, klinkt goed. Ik zal dan ergens in april weer moeten beginnen, vervelend hoor
heerlijk he anakin en je kunt het zelf makkelijk uitrekenen. Het verschil in salaris krijg ik trouwens via de belastingsaangifte weer terug omdat mijn baas maandelijks een bijdrage doet aan de levensloop, zelf doe ik daar niet aan maar heeft me dus praktisch niets gekost en wel heerlijk langer bij mijn meisje thuis geweest
hier volgens mij trouwens een ouderwetse vk, elke keer wegen, elke keer urine mee, meten met een cm de baarmoede op, hoor van vriendinnen dat dat bij hun niet zo is, ach maakt ook niet echt uit. Doen ze dat bij jullie ook of niet? hier mega vrolijk, keihard k3 concert op en heerlijk met mijn dochter aan het dansen geweest, waar je al niet vrolijk van kunt worden, haha
Daar ben ik weer. Ik heb geen idee hoe het zit wanneer je dus eerst 5 dagen werkte. Na mijn bevalling zou ik 3 dagen willen gaan werken. Binnenkort gaat mijn directrice mij tekst en uitleg over het verlof geven. Ik ben daar echt helemaal niet in thuis. Misschien raar hoor, maar snap er weinig van. Mijn schoonzusje krijgt 75% betaald. Werkt bij de politie. Wel een flink verschil. Werk jij op een katholieke school?
nee, openbare en als je nu fulltime werkt en daarna partime gaat neem je alleen ouderschapsverlof betaald over partime werken op, anders moet je daarna weer fulltime werken of het verschil terugbetalen. Bij Ilse ging ik ook van fulltime naar partime