November 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knarboor, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    in onderwijs tot een aantal jaren geleden ook 75% helaas nu maar 55% maar beter dan niets denk ik dan maar

2. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ja dat weet ik. Misschien dat ik na de zomervakantie tot verlof nog 5 dagen werk.
    Ik heb gehoord dat als je 1 dag per week wilt opnemen je na die tijd 6 maanden je oude werktijdsfactor moet werken.
    Dus ik moet er maar van uitgaan dat als ik ma t/m wo ga werken ik ...uur ouderschapsverlof krijg.
    Ik ben 25 november uitgerekend. Weet even niet wanneer de herfstvakantie is, maar stel ik werk tot de vakantie door, dan ga ik april pas weer beginnen met werken. Ohhhhh, heerlijk.

3. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Trouwens, ik zou ook maar eens moeten uitzoeken wat ik zou gaan verdienen als ik ma t/m wo ga werken. Werk al die jaren al fulltime en dat zal best een hoop schelen. Woensdag is ook belasting technisch goed.
    Ik vind het toch vreemd, volgend schooljaar moeten we ook op de woensdag tot 16.45 uur aanwezig zijn op school. Raar dat het aantal uren dan toch minder is.

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ja, 233 uur, ik zeg maar 10 dagen eerder uitgerekent en begin 21 april weer met werken, en klopt dat je dan 6 maanden je oude factor moet werken als je meer opneemt dan dat je daarna weer gaat werken

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    balen zeg dat jullie dan lang moeten werken, hier kan ik rond kwart voor een met goed fatsoen weg, ik werk denk ik jaar korter, heb nu factor van 0,6220 en verdien 1270.

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hebben trouwens geen adv als je partime werkt

7. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Nee wij ook niet, zit ook te denken of ik iets kan regelen zodat ik die dagen niet hoef in te halen. Weet niet of dat met ouderschapsverlof te combineren is.
    Ik weet niet hoelang jij al werkt, maar ik heb eerst andere opleiding gedaan. Ben even loonstrook voor wtf aan het zoeken.

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    fulltime is 1,0
    Weet niet in welke schaal je zit, ik in 7

9. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    dus je salaris zal wel ongeveer hetzelfde zijn straks

10. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik zit in schaal 6. Dat moest ik dus even weten. Jij in 7, dus volgend schooljaar zit ik ook in 7. Fijn om te weten dat ik dan dat bedrag ga verdienen.
    Wil wel even weten hoe zij dat met de uren berekening doen (de woensdag). Gaat volgend jaar in en hebben in juni eerst een plenaire vergadering daarover.

11. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Bedankt Debie voor alle uitleg. Het is me allemaal een stuk duidelijker geworden. Ik ga maar een rekenen, maar moet eerst nog even wat in huis doen.
    Spreek je later weer.

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    balen, hoeft geen vergoeding tegenover te zitten, ze kunnen je niet lesgebonden uren daarvoor gebruiken en bijv alle vergaderingen en werkgroepen dan de tijd geven. Heeft vriendin van mij ook, mijn directeur wil er nog niet aan maar weet niet hoe lang hij het kan tegenhouden

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ik ga de boodschappen doen,tot later

14. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meiden,

ik ben er weer
    Het was wel een beetje teleurstellend hoor :(

Zoals jullie misschien wel zien aan mijn banner ze gaan dus gewoon uit van 4 november ipv 30 oktober. echt belachelijk omdat de mevrouw er van overtuigd was dat het 30 oktober is.
    maar goed nu ben ik dus toch een officiele novembermama weer das het enige goede nieuws dan haha

ohja en hartje gehoort dat was wel erg mooi!

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hehmmm okay.... voel me een beetje blond maar wat is ouderschapsverlof? :(
    dacht dat t hetzelfde was als zwangerschapsverlof?

hier de brief bij mn chefin gedeponeerd van mn gyn
    en ik heb een dikke 3 maand vakantie nog staan
    ze melde even dat ik dat niet achter elkaar mocht opnemen na de zwangerschapsverlof :)

verder nog een positie broek geshopt en shirtjes en buikbanden en nog wat ondergoed
    heeeeeeeeeeeeeeerlijk

@ verloskundige .... geen idee hoe het gaat hier heb woensdag intake
    Mn moeder heeft deze nog gehad, weet niet of ze nog hetzelfde doen als 24 jr terug ;)

16. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    bah tekst weg

flex balen maar hier passen ze het alleen aan als het meer dan 4 dagen verschilt

17. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    claire ouderschapsverlof staat los van je zwangerschapsverlof, mannen en vrouwen hebben hier recht op, geloof 26 weken als je fulltime werkt. Het ligt aan je werkgever of je een deel betaald krijgt en je kunt dit opnemen tot je kind 8 jaar is.
    Je zou dus bijna een jaar een dag per week kunnen opnemen, of alles in een keer en dan langer na de geboorte thuis zijn.

18. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

@Ongikrampjes, die heb ik ook geregeld. Ook heb ik wel vaker het gevoel alsof iemand me met een naaldje in mn bm aan t steken is, doet dan flink pijn!

@Ichtus, dan zal jij lekker eten vanavond!

@Anakin, wow zeg, elke dag vanaf 2006? Dan is t inderdaad wel verslavend te noemen, al moet ik zelf niks zeggen eigenlijk!

@Claire, hier met 9 weken en 5 dagen ook een uitwendige echo gehad, onze kleine spruit liet zich ook niet goed op de foto zetten! Mooie echo!

@Annie, beterschap voor je katje! fijn dat je nog een echo krijgt met 12 weken!

@Debie, denk niet dat ik ouderschapsverlof neem, mn hubbie wel denk ik. Ik wil gewoon nog 3 weekjes vakantie opnemen en daarna weer aan de slag!
    Heb trowens nog geen urine hoeven te laten controleren hoor!

@Wenneke, gefeliciteerd met je echo!

@Fl3x, gefeliciteerd met je echo weer en ja, nu ben je dus toch officieel een novembermama! Ik ben waarschijnlijk ook 2 dagen verder, maar ze stellen de datum ook niet meer bij!

Ik heb vanmiddag eerst 2 uur helemaal voor pampus gelegen, geslapen als een blok, en ben nu alweer helemaal gaar! Pfff, heb t idee, dat ik nu meer last heb van moeheid dan 2 weken geleden!

Vanmiddag trouwens ook naar arbo arts geweest. Werk normaal 24 uur per week, maar de komende 6 weken moet ik t nog rustig aan doen en niet meer dan 15 uurtjes per week werken, moet 8 juni weer terug komen!

19. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    miracles minder werken nog steeds door de misselijkheid??? vervelend iig

20. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Hallo Allemaal,

ik let even niet op en er zijn pagina's bijgekomen :confused: . Gezellig.

Allereerst even zelf....de vk belde me om te vertellen dat mijn glucose toch ook nuchter iets te hoog was in mijn bloed. Ze had zaterdag de uitslag binnengekregen (de vk vrijdag heeft dus wel een beetje zitten slapen toen ze zei dat alles goed was....de muts...) en het was een tiende hoger dan het mag zijn. Daar BAAL ik van en dus ben ik nu sacherijnig en verdrietig. Nu moet ik dus opnieuw een test laten doen. Welke is niet duidelijk....grrrrr. Zucht.

@Debie, de pabo geen HBO? Wat een onzin!

@Miracles, en had je een fatsoenlijke arboarts? Ik lees nu van wel. Rustig aandoen. Fijn dat hij daar in meegaat wat dat doen ze niet altijd helaas.

@ Ha Annie...dat is alweer even geleden. Oh verdrietig hè, katten bij de dierenarts.

@haha leuk claire een dansertje/danseresje...

@Puzz, ik spreek je nog wel op msn...

@zo dat is mooi die ouderschapsverlof in het basisonderwijs. Wij (cao gehandicapte zorg) krijgen 25 % van het salaris en dan moeten we het in het eerste jaar opmaken. Daarna is het onbetaald. Ik denk aan een dag per week en misschien mijn verlof iets langer te maken. Ik moet nog eens gaan zitten met mijn baas.

@debie...haha dat zijn toch juist de ultieme geluksmomenten toch?

@ ik had afgelopen vrijdag zowel een inwendige als een uitwendige echo. Inwendig kon ze meer zien maar uitwendig was de foto weer beter.

Zo vanmiddag bij de H&M leuke tuniekjes gekocht. Helaas hadden ze daar het kattenpakje niet meer. Wel hele leuke andere dingen die ik met veel wilskracht heb laten hangen. Goed van mij!

Deel Deze Pagina