ik snap je wel hoor trieske.. hier net zo... tis gewoon doorbijten...enover je heen laten komen.. ik ga me maar niet meer in allerlei bochten wringen om de onzekerheid weg te halen.. als ik me zo voel.. dan jank ik een pot..snaai ik lekker en ga ik iets leuks kopen..komt vanzelf wel weer goed....tis een fase tis een fase...
tip: Baby art belly kit: http://www.babycare.nl/baby-art-belly-kit-p-1912.html Vet leuk!!! Dat ga ik ook doen rond de 25 wk ofzo!!! Zelf een leuk kunstwerkje er van maken!! Heb al veel ideeën van hoe en wat decoreren!!!
Thanx voor je reactie. Ik weet ook niet waar het nu ineens weer vandaan komt. Juist nu ik al dik over de 12 weken ben had ik gedacht dat het alleen maar genieten zou worden maar dat is toch niet zo. Ik ben gewoon zo down af en toe. Fijn om te weten dat ik niet enige ben met dit soort gevoelens. Ik loop nu ff snel naar de supermarkt want heb zo'n zin in chocolade...
Precies, is ook zo. Ken zowiezo 2 meiden die als een ketter gerookt hebben tijdens hun zwangerschap en toch 2 gezonde kinderen hebben! Dus dat zegt ook niks. En een andere vriendin van mij die ook zwanger is rookt er 3 op een dag, anders vind ze haar rust niet. En haar verloskundige weet dit ook en zegt er verder niks van. 't is allang een wonder dat ze van 1,5 pakje per dag naar 3 siggy's per dag is gegaan. Zelf probeer ik er toch echt van af te blijven, want het zou maar net wel mis gaan met je kindje. En dan kun je alleen maar jezelf voor je kop slaan. En als ik niet rook heb ik er tenminse alles aan gedaan om een gezond kind ter wereld te brengen. Voor mijn eigen gevoel dan. En wat jij doet of een ander is helemaal diegene's eigen zaak. Er valt idd veel over te zeggen en is/wordt ook veel over gezegd
@ trieske en andere onzekere dames... Zo voel ik me ook... Voel ik pijn... maak ik me zorgen Voel ik niks... maak ik me zorgen Eet ik wel gezond? groeit kindje wel goed? En ben zelfs al te ver aan het denken... kan ik het wel aan? ben ik wel een goede moeder... Maar goed, put maar gewoon kracht uit het feit dat alle a.s moeders zich zorgen maken. Het begint bij het zwanger raken, Kan ik wel zwanger raken?? Wanneer raak ik zwanger... Tot je uiteindelijk zwanger bent; een nieuw zorgen pakket erbij!!! En dan nog niet te spreken over zodra het kindje er is.... Zodra je begint met kinderen, heb je de rest van je leven zorgen en de zorg over je kind!
ja die mars die voorbij kwam, oei, heb er gelijk trek in hahaha, moet zo nog om boodschappen Hier zijn we bezig om de kamer die babykamer moet worden leeg te halen, word wel heel echt zo hihi. Over onzeker, ik had het de laatste dagen ook wel, waarom ??? geen idee, maar vandaag bij de verloskundige was alles goed! Bloeddruk, bloedonderzoek, hartje gehoord, \/ ik ben in totaal nog geen halve kilo aangekomen de laatste 12 weken, dus dat was ook helemaal goed. Hoeveel mijn gewicht is vertel ik niet, maar dat het teveel is weet ik wel., en nou maar hopen dat er niet TE veel bij gaat komen de volgende 6 maanden.
Nou meiden zoals ik hier lees hebben we allemaal dezelfde gevoelens. Hebben jullie soms ook het gevoel er eigenlijk ook met niemand over te willen praten omdat je denkt dat toch niemand je echt begrijpt? Op de meiden op zp na dan?
Hm ik praat er wel gewoon over. Vooral met mijn vriend. Maar ook als mijn familie of vrienden vragen van hoe het gaat, dan vertel ik ze het gewoon dat ik me zorgen maak enz. De meesten begrijpen het wel (of doen alsof) en zeggen me dan dat alles goed komt. Dat ik niet alleen ben op de wereld enz... en dat er altijd hulp en steun is in wat voor situatie ook. Ik denk dat het echt oplucht hoor als je gewoon es reallife tegen iemand aanzeikt. Dat je directe feedback krijgt in je gezicht en niet in tekst. En met je moeder er over praten dan? Of een goede vriendin? Zowiezo met iemand praten die zelf ook kinderen heeft scheelt een hele hoop. Heeft mij wel geholpen, want ik voelde me ineens zo'n schizofrene labiel persoon. En anders afleiding zoeken!! Films kijken, leuk boek lezen! En dan beide alleen met een goed afloop!!!haha Nou in ieder geval sterkte met je gevoelens en onzekerheid!! En kijk echt uit dat je geen depressie ontwikkeld!!! Is niet goed voor jou en je baby!
Ik praat er wel met mijn vriend over en hij probeert me dan natuurlijk wel gerust te stellen maar zo'n vervelend gevoel blijft die dag dan toch overheersen. Voor een depressie ben ik niet zo bang want ik heb maar af en toe van die dagen en die zullen er wel gewoon bijhoren denk ik. Juist omdat ik weet dat het vlagen zijn wil er niet zoveel over praten omdat ik het voor mijn gevoel dan alleen maar oprakel. Maar af en toe een paar goede woordjes van jullie doen soms wonderen, hihi
8) graag gedaan... we zijn immers "lotgenoten" Ga hiero maar ff de vaatwasser leegruimen en weer inruimen.. wasje vouwen... ik haat het.... als toch het schip met geld langs kwam!!!! Had ik voor elke dag een huishoudster en chefkok
Ik heb het ook hoor meiden... Ik had eergister ruzie met hubbie over dingen waar we altijd gezeur over hebben We hebben alle 2 borderline en het werkt dan zo : De spanning bouwt zich op als we niet met elkaar praten,en explodeert op een zeer sadistische manier (niet aggressief verbaal) We moeten onze energie dan kwijt maar ik heb dus mijn beeb en daarna hubbie gezegt dat we dit op een andere manier moeten oplossen Niet meer knallen tegen elkaar maar opties vinden om het zo rustig mogelijk te laten verlopen Ik voelde me erna heel goed dat ik eindelijk onze spiraal ga doorbreken Maar beeb mag niet zo leven als wij deden vroeger Dat is onze doel samen
Mooi doel Puzz! En knap als het lukt. En als je ooit dan weer heel erg knalt dan is dat natuurlijk ook niet erg. Want ik wet niet hoe het met jullie zit, soms moet ik dat gewoon ff. Boos worden, knallen om niets. Het wordt trouwens wel minder nu ik ouder wordt (hahha moet je mij horen). Trieske, ja hoor heel herkenbaar. Zou ik wel zwanger kunnen worden, wat voel ik toch allemaal, wanneer gebeurt het dan en daarna inderdaad: Gaat het wel goed, wat voel ik allemaal en is dat normaal, hoe zal de bevalling lopen, zullen de echo's wel goed gaan...enz... Die twijfels en zorgen. Ik laat ze er maar gewoon zijn want dan zijn ze altijd het eerste weer weg. Wel idd ga ik er altijd even over praten met manlief en zusje en hier met jullie. Dan heb ze alweer wat van me afgekletst/getypt...
Heb maar even afleiding gezocht in het maken van een buikfoto...resultaat staat in mijn album. Mijn bui is wel een beetje overgewaaid nu... Ik maak me gewoon ook een beetje druk om mijn opleiding die ik (als ik even doorzet) in juni af kan ronden...
Hey meiden, Ik heb weer veel gelezen hier. Over de onzekere meiden. Hier nog 1tje. Ik ben ook erg onzeker. Leeft het nog wel? Straks krijg ik alsnog een mk? Ik heb gister een angelsound gekocht en even geprobeerd. En natuurlijk hoorde ik niks. Ik raakte niet in de stress ofzo, maar ben toch wel nerveus als ik de 25e naar de vk moet. Ik hoop dat er dan wel wat te horen is. En ik heb vanmorgen de HA gebeld. En ik heb zwangerschapsischias. Ik heb een vreselijke zenuwpijn in mijn bil wat doortrekt naar achteren in mijn bovenbeen. Ik krijg nu fysiotherapie. En helaas heb ik ook nog een lopend beroep. Ik werk in een verzorgingshuis en werk alleen maar 's avonds. Even kijken hoe lang ik dit volhoudt.
wow das vreemd: Ik heb ook al dagen pijn in mijn rechterbil wat doortrekt naar mijn rug en benen. Ik kan soms met moeite opstaan. Toch maar even naar de dokterdenk ik... En waar luister je precies lautjuh?
Ik luister heel laag. Ga van links naar rechts over mijn buik. Heb het ook al wat hoger geprobeerd, maar hoor niks.
Over de angelsound: Ik denk dat het normaal is dat je nog niets hoort, want bij de vk luisteren ze ook pas na 12 weken dacht ik... Niet echt leuk voor je natuurlijk,maar probeer over een week nog eens... Trieske ik heb net zo'n enorme buik als jij! haha... jammer he? Dat het zo lang duurt voor het goed te zien is voor de buitenwereld...
mijn vk moest trouwens gister erg veel moeite doen om bij mij het hartje te horen, bm zat nog erg diep en was ook maar heel zacht te horen mooie foto's meiden, wel een gedoe om bij de albums te komen trouwens