Hallo allemaal, Hier ook last van het zondagsgevoel. Maar na afspraak gyn weer in de weekritme. De controle van de gyn was weer goed. Volgens de echo 24 weken en 1 dag zwanger, was weer goed. De baby is dus iets groter. Ik heb nu wel fiat om met 38 weken inegleid te worden. Maar ja moet het eerst zien. Zo komt het einde gelukkig dichterbij. Hier nog geeen ervaring met kdv. Morgen intake gesprek. Ze hadden nog plek voor elina en de baby Ze zijn net gestart. Een andere in kampen van catalpa zag er wel erg leuk uit, maar geef deze eerst een kans en als hij niet voldoet en er is pek op de adere dan... kan ik zo overstappen. met opzegtermijn. Wat verveledn dat niets het doet. Fijn, dat je geslaagd bent voor een lakentje.
fl3xgirl..pfoei wat een avontuur..had mijn vriend laten lopen denk ik..erg he eigenlijk gepke fijn dat alles goed was meiden hier een rechterrib die steeds meer pijn gaat doen.. vooral als ik zit..zo maar ff op de bank..
@ fl3x... wowie eventjes lakentjes halen @ gepke fijn dat alles goed was! --------------------------------- hier net bij de vk geweest en tadaaaa tot nu toe nog maar 6 kilo aangekomen. wel ijzer prikken en suiker deze week. verder ligt de kleine met dr benen tegen mn ribben dus vandaar dat mn ribben savonds pijn doen t is dr favo houding hoofdje links bips rechts en in de lucht de benen nu ga ik effe ijsje smullen
Hi ladies, Zijn jullie stiekem ook zo bang dat jullie kindje afwijkingen heeft? Met name dan chromosoomafwijkingen??? Ik weet dat ik me er niet zo mee bezig moet houden maar het spookt maar door mijn hoofd. Ik ben een beetje op het net aan het neuzen maar ik kan maar niets vinden wat me gerust kan stellen. Wij hebben combi-test gedaan en daar heb ik achteraf wel spijt van. Sorry voor dit ego berichtje maar ik moest het ff kwijt... XXX
@ fl3xgirl Ik ben al moe als ik het zo lees van je wandelingen jeetje wie heeft hier nog belang bij. Wij krijgen een meisje dus tja Marktplaats.nl > Merk kledingjongens pakket 62 - Kinderen en Baby's - Babykleding | Maat 62 Marktplaats.nl > Leuke kleding pakket - Kinderen en Baby's - Babykleding | Maat 50 Marktplaats.nl > Maat 50/56 - Kinderen en Baby's - Babykleding | Maat 50 Fijne avond iedereen.
Ik snap dat best hoor meid Mijn zusje heeft het syndroom van down en toch heb ik er spijt van dat ik NIET een nekplooi meting heb laten doen Ik had toch liever gehad dat ik wel wist of mijn joey down had... Dus begrijp het best...
@Puzz: Thanx voor je begrip! Duurde al even voor ik het erover durfde te hebben. Het zal wel weer een fase zijn maar nu is het heel lastig. Maar misschien een nogal pers vraag hoor maar ben je doordat je zusje syndr v down heeft juist banger voor eventuele afwijkingen of juist niet omdat je weet hoe het in de praktijk is? Ik heb er eerlijk gezegd weinig ervaring mee. @Suus: Ik heb geen combitest gedaan en had het achteraf wel fijn gevonden als ik het wel had gedaan. Dan had ik nu tenminste iets aan om aan vast te houden. XXX
Ik zou wel weten hoe je met een kindje om gaat met down Maar waar ik dus tegenaan stoot is dat je kindje altijd blijft steken rond de 1 a 3 jaar geestelijk Mijn zusje is nu 22 jaar ben al 8 jaar haar voogd,maar geestelijk is ze nog maar 1 a 3 jaar... Er zijn downtjes die ouder zijn in hun koppie maar scheelt niet veel... En bij ons zitten er ook nog stoornissen in de familie ADHD,PDD-nos,borderline enz daar zou ik blijer mee zijn dan een downtje... Echt mijn moeder draait zich om in haar graf.... Ik dacht vroeger altijd ik zou het aan kunnen... Niks is minder waar...
He Trieske, De kans is niet zo groot dat er iets is met je kindje en als dat zo is, dan kun je dat! Dat denk ik echt! Ik vertel dat ook tegen mezelf. Als er een afwijking is dan is dat heeel erg en zal ik dat zeker heel moeilijk vinden maar daar komen we wel uit. Met hulp van familie, vrienden en instantie's lukt dat! Echt. Bovendien vind ik het altijd goed om te zien dat de ouders van zo'n kindje ondanks de afwijkingen en extra zorg toch zielsveel van zo'n kindje houden.... Misschien heb je hier wat aan? En verder, nee ik ben gelukkig niet bang dat er iets met het kindje zou zijn. Ik pieker altijd overal over maar hierover gelukkig niet. Zo heeft ieder zijn ding denk ik dan maar . Toch? Zeg ik kreeg weinig reactie op het meeting-op-welke-dag-plan...hebben we er niet zo'n zin in? Oh en ichtus, het was natuurlijk jouw plan maar aangezien je aangaf niet zo'n organisatie-typje te zijn, dacht ik (ook geen organisatie-typje) laat ik alvast eens wat balletjes opgooien...dat is oké toch? Werk ze vandaag!
Hey meiden! @Fl3x, pfff... wat een gedoe zeg, maar fijn dat je uiteindelijk toch je lakentjes gescoord hebt! @Trieske, ik denk dat iedereen zich wel s een keer afvraagt of het kindje gezond is. Al moet ik zeggen, ik heb de combinatietest ook niet laten doen. Als daar nu een verhoogd risico uit was gekomen, dan had ik me de hele zwangerschap ongerust lopen maken... Denk dat dat helemaal frustrerend zou zijn geweest en misschien ook nog wel voor niks! @Princi, ik geef de voorkeur aan t weekend, t liefst zaterdag ivm openbaar vervoer! Als ik tegen die tijd wel in staat ben om te kunnen komen natuurlijk...
Hallo ben ik weer, Ben ff tijdje non-actief geweest qua schrijven. Had óf geen zin óf niks bijzonders te melden. Heb wel meegelezen hoor!! Dus ben wel op de hoogte!! Geen wonder dat je zo snel verkoopt, 8 euro voor zo'n rompertjes pakket met weet ik veel hoeveel stuks... wow hahaha @ Trieske.. Ik heb die combinatietest ook niet gedaan, puur omdat er geen aanleiding naar is. Jonge leeftijd + het komt niet voor in de fam. Dat heeft zeg maar de doorslag gegeven. En daarbij... het is een kansberekening, dus dat zegt ook nog niet alles. Probeer je niet al te druk maken, de 20 wk echo was toch goed?? Ik weet dat dat ook geen zekerheid is, maar toch gevoelsmatig!! Zorgen maken hoort erbij, als het maar niet de overhand krijgt. Mocht je wel zo'n kindje krijgen dan is dat ook niet het einde van de wereld, je houdt dan sowieso toch heel veel van je kindje, puur om het feit dat het jullie kindje is!! En ook sta je er zeker niet alleen voor, zoals princi zegt. Okey heel verhaal dat was het voor eerst. Nu op naar de VK! en boodschappen doen... ajuussss Kuzz
@minkep, ik heb wel interesse in het overgebleven pakket.. Wij wonen in Vlaardingen (omgeving Rotterdam), dus...eh... niet echt heel makkelijk aan te rijden.. Zou je het op kunnen sturen? Dan maak ik de kosten van 8 euro + verzendkosten naar je over?? Is dat een optie??
omdat 20weken echo super was maak ik me ook geen zorgen, lichamelijk (hartafwijking/hazenlipje/open rug etc) halen ze daar al zo veel uit en ook wordt door hartafw.vaak al verder gezocht en syndroom van down gezien (vrijwel alle(niet alle) kinderen met syndr.van down hebben in lichte of ernstige vorm hartafw.) verder geloof me als je jouw kindje in handen houdt komt er zo'n kracht vrij dat je er geheel voor gaat..adhd of pddnos etc is niet aan de buitenkant te zien en als jouw kindje dat heeft ga je een weg vinden om daarmee om te gaan. Mijn zoon is een schat maar supergevoelig..(high sensitive) ook daar heb ik een weg in gevonden om mee om te gaan hoe moeilijk dit soms ook was/is andere kinderen zijn op leergebied niet sterk.. echt een doorsnee kind bestaat niet en gelukkig maar maar het is jouw kind en voor jouw uniek! En je gaat er voor door t vuur!!!
princi afspreken:leuk maar ook dubbel..ligt een beetje aan waar en wanneer. voorkeur voor weekend net na de vakantie ergens maarre dan nog kan ik t niet altijd regelen enne een centraal punt is lastig te vinden denk ik..tja utrecht/rotterdam/breda is voor mij goed haalbaar..
@afwijkingen.. Wij hebben de combi test laten doen maar die was "goed". 20 weken echo was goed. Probeer het nu van me af te zetten. Kleine doet het goed en er zijn geen aanwijzingen dat het niet goed zal zijn. Dus daar houden wij ons maar aan vast. @afspreken. Hartstikke leuk plan! Het weekend is inderdaad een goede optie, centraal punt moeten we nader bepalen. Heb geen overzicht waar iedereen vandaan komt. Ik kom uit Vlaardingen (omgeving Rotterdam).. Periode, na de vakantieperiode. Ook omdat wij zelf augustus nog met verbouwing en verhuizing zitten zou voor mij begin september een mogeijkheid zijn... Als ik moet helpen met organisatie, let me know! Als Office Manager mag ik hopen dat ik wel enigzins organisatietalent heb ontwikkeld hahahaha...