Miracles, coole tas! En van de vk-vriendin. Ik zou doen wat je fijn vindt. Als je denkt alleen de gyn is genoeg dan zou ik het zo laten maar als je het fijn vindt om met haar ook het er over te hebben, of een keertje extra controle te krijgen en vragen te kunnen stellen dan zou het gewoon lekker allebei doen. Het is tenslotte jouw zwangerschap en jouw bevalling toch? Ben je bang dat het misschien verwarrend zal zijn als twee mensen kijken en adviezen geven? Hier zei de vk tegen mij dat de kraamzorg tussen 32 en 24 weken wel contact zouden opnemen...ik ben benieuwd dus. Jeetje voel me een beetje bleh...darmen zij van het padje... En over twee weken hebben we een afspraak met kaatje katoen om te kijken en advies te krijgen over wasbare luiers. Ben benieuwd. We willen het wel proberen want het si toch milieuvriendelijker en kinderen zijn over het algemeen sneller zindelijk maar het moet wel een beetje praktisch zijn en niet te ingewikkeld anders heb ik er geen zin in.
Kijk Miss, een voordeel, een soepel bekken daar krijg je pijn van...maar dat is voor een bevalling vaak juist gunstig. Dus dat is fijn voor onze eigenwijze bekkens . Hoop ik dus.....
Net een lekkere badjas bij Ikea gehaald en ik heb een big shirt gehaald voor de bevalling, maar wat ik nou verder in de ziekenhuistas ga doen, geen idee. Iedereen alvast weltrusten en tot morgen. Hoop dat jullie vanacht allemaal een beetje kunnen slapen Het is weer warmer geweest vandaag en ik merk het gelijk bah Miracles, ik zou doen wat je wil nog naar je kenisje vk gaan als je dat een goed gevoel geeft en anders gewoon niet doen
Hele goedemorgen waar zijn jullie ??? normaal zijn sommige van jullie al driftig aan het schrijven. Vandaag komt mijn collega de box brengen die ik van haar overnmeem Nog 2 dagen en dan ga ik trouwen, geen superfeest ofzo zoals ik eerder schreef maar gewoon 2 handjes met mensen en een bakje koffie met gebak. hihihi ben toch wel zenuwachtig. Ik heb gisteren al een kaartje gemaakt met een foto van ons met een hartjesvormige spraakballon waarin we allebei ja ik wil zeggen. en als tekst op de achterkant Verassing wij hebben op 10 september elkaar het ja woord gegeven. ben benieuwd hoe de reaties zijn, we hebben niet veel kaarten alleen de voor ons belangrijkste mensen krijgen er een en de rest hoort het wel via via of via hyves Evelien
Evelien, wat leuk, nog ff saampjes in t huwelijksbootje stappen! Wat heb je voor kleren aan? Heb je wat moois kunnen vinden, of was t een ramp?
Meiden, ik vroeg me net iets af, misschien dat één van jullie dat weet. Het UWV betaalt je zwangerschapsverlof, maar moet je nu zelf doorgeven wanneer de baby geboren is, of doet je werkgever dat? En wat moet je allemaal regelen na de geboorte, ik heb dit lijstje gemaakt: · Geboortekaartjes · Aangifte gemeentehuis · Verzekeringen · Eventueel begrafenis verzekering · Kraamzorg Onbreekt daar nog wat aan?
ha meiden, eerst kraamzorg ff gebeld, sta in het systeem (ging ff aan mezelf twijfelen) en krijg binnenkort telefonische intake omdat het mijn tweede is, mooi! Zonnetje leuk toch trouwen..wij hebben t ook heel stilletjes gedaan in jan. Vond het wel prima..vond het bij gemeentehuis nog wel heel officieel! Verder nog rustig hier.. iedereen aan t uitslapen? Ik zo naar kapper, vanmiddag naar huis kijken, vanavond yoga. Dag is weer vol genoeg! miracles leuke tas! Heb helemaal nog geen tas... enne miracles jouw kennisje doet ws wel de nacontroles thuis misschien wel leuk om het contact dus sowieso een beetje aan te houden..ze is er ook echt in ziekenhuis bij, offe alleen als t uitkomt met haar dienst. In principe loopt in ziekenhuis natuurlijk verplegend personeel rond en een co die af en toe komt kijken..de gyn zie je niet zo snel hoor is mijn ervaring..
miracles: je werkgever regelt alles wat betreft UWV Verzekeringen regel je wel zelf, aangeven ook (nou ja je partner dan..) kraamzorg bel je zodra je ziekenhuis in gaat en zodra t kindje is geboren en je weet wanneer je weer naar huis mag. Geboortekaartjes bel/mail je laatste gegevens door. Vaak kan je ze dan al snel halen of worden ze bezorgd en kunnen ze op de post.. verloskundige/consultatieburo wordt ook vanzelf op de hoogte gebracht van de geboorte hoef je volgens mij niet te doen.. Denk dat je lijstje wel compleet is. Zorg wel voor beschuit met muisjes/ koffie/thee ed dat je dat in huis hebt voor bevalling en ook voeding (klein beetje)voor de kleine voor als borst niet lukt of als je sowieso fles gaat geven..
Goodmorning all! @Bloempjuh, Kinderwagen jippie! Gefeliciteerd met het geristreerd partnerschap! Zo te lezen een leuke dag geweest! @Suusje, lekker vol dagje zo. @Flex, mooi buikje!! @Miracles, fijn om te lezen dat het allemaal rustig is op het moment. Zo kabbelen de weekjes rustig voort.. @luiertas, heb er een gezien van Oillilly... wil hebben... Maar zo duur Moet ik dus nog even geduld voor hebben... @trouwdag, wij waren 28 augustus 1 jaar getrouwd. Zijn lekker uit eten geweest en een bios avondje thuis gehad.. Was gezellie! Gaat inderdaad snel de tijd.. @Intake kraamzorg.. Gisteren ook maar eens even gebeld. Had nog niets gehoord.. Was helaas te laat voor het spreekuur (wel 10 hele minuten) dus er was geen zorgconsulent meer. Moet nu morgen even terug bellen... @klunzigheid, het is goed dat we genoeg glazen hebben want heb er nu in een week 3 uit mijn handjes laten vallen... En heb de gave ontwikkeld om te struikelen over mijn eigen voeten...knap he Gistermiddag een vriend op bezoek gehad en lekker bijgekletst. Is net een wijf af en toe, mijn god. Je stopt er voor een kwartje in en krijgt er voor een knaak voor terug.. Wat kan die gozer kletsen zeg.. Maar was wel gezellig hahaha Gisteravond kwam manlief thuis, lijkbleek, koortsig en helemaal rillerig. Gelijk in bed gestopt, paracetemol erin en slapen.. Hij ligt nu in bed en het gaat wel weer.. Vaag, hij is nog wel wat warm maar meer niet. Voelt zich verder ook niet ziek ofzo..... Zo maar eens wat in huis rommelen. Heb een "zit mezelf in de weg dag" merk ik.... Pff, wordt een lange dag...
Miracles.. Als het goed is haalt de UWV de gegevens op bij het gemeentehuis, rond de tijd wanneer het kindje geboren zou moeten zijn. En volgensmij is jouw lijstje aardig compleet wat betreft regelen na de bevalling. Goed dat je dat onderwerp aankaart, heb er nog niet eens over nagedacht!!! Ja alleen dat van geboortekaartje en kraamzorg... @ hier... balen!!! Ik heb geen folders gekregen en de buren wel!!! Me Izzz FRUSTRATED!!!! hahahah grote onrecht is mij aangedaan. I LUV FOLDERS! Nu ga ik naar een dinnetje van mij, koffie scoren en kijken of zij wel folders heeft... Ja ik weet dat ik ze online kan kijken , maar ik mag graag bladeren.. Fijne dag 2 all
Miracles ook volgens mij heb je je lijstje wel compleet. Ik heb een witte broek met een witte blouse die ik open heb tot net onder mijn borsten. daar onder een roze shirtje en that,s it. wel schijn ik een bruidsboeket te krijgen dus ik ben benieuwd, as man is in een bruin pak met een roze overhemd en stropdas. dat roze is natuurlijk met het oog op de geboorte van ons meisje. Heb net weer even de trouwring omgedaan hahahaha kan niet wachten
@zonnetje Awww stoer dat je gaat trouwen Ben zelf ook 06-07-09 getrouwd met een bolle buik haha Geen jurk aan die paste niet meer... Ook een kleine trouwerij 10 man Bah waarom vergeet ik altijd wat ik wil typen hier... *denkt hard na* ...Hmm misschien komt het straks weer terug...
@Zonnetje, wel leuk zo, met dat roze! @Miss, veel plezier met koffieleuten! Ok, dus lijstje is in zoverre compleet. Dan nog een vraag, wat zijn jullie van plan aan te trekken tijdens de bevalling zelf en als je in t zkhs bevalt, voor onderweg naar huis? Ineens een hoop vragen, maar heb vannacht zo akelig gedroomt over mn bevalling en dat ik niet alles bij me had... was echt een rampscenario!
Ohh ik weet 1 ding! Ben erachter dat 26 okt niet veel scheelt met mijn uitgerekende datum... 29 okt is dat namelijk... Begin nu bang te worden dat hij komt voor die datum en dat ik met stress en ellende naar het ziekenhuis moet spoeden... Ipv lekker relaxt naar z-huis en infuusje keizersnee Grrr...Moet 21 sept maar alles opschrijven wat ik vind en wil zodat ik het niet meer vergeet zoals gister... Moet voormezelf opkomen! Voor het zelfde geval is mijn bevalling erg snel en kan ik niet eens meer in een taxi stappen en komt hij binnen een half uur... Dan begint mijn ellende...
@ miracles heb een jurkje dat ik er voor ga gebruiken zit lekker en net niet te kort maarre een groot shirt ofzo kan ook..
Goedemorgen dames, Oh Zonnetje, leuk joh trouwen. Klinkt alsof jullie er mooi en bruidsachtig uit zullen zien! Wij zijn 3 oktober 1 jaar getrouwd. Dan mogen we de top van onze trouwtaart opeten...joepie! Ik las over die traditie dat je de top bewaard en invriest en dan opeet als je eerste kindje geboren is of als je een jaar getrouwd bent. Nou die traditie wilde ik toen meteen in ere houden. Hahaha. Ik zal eens even foto's van ons en de taart in mijn album zetten. Kunnen jullie spieken als jullie zin hebben. Ja Miracles, die dromen he. Pas sliep ik op mijn rug met mijn handen op mijn buik en droomde ik dat er allemaal dingen uit mijn navel kwamen (jaiks). Ik denk dat onze kleien flink heeft zitten bewegen.... Oh ja Chasmi...glazen....het gisteren vijf keer net goed en dus de zesde keer fout. Kon ik kreunend en steunend de keukenvloer gaan vegen. Gelukkig heb ik een lieve man en nam hij het over van me.... Miss, de folderjunk..hihi...heb je ze nog gekregen van je vriendin? ehhh...puzz...ik heb het ook dat vergeten en typen enzo... Nou dan nu maar eerst ontbijten!
goeiemorgen allemaal @ zonnetje... spannend, klinkt erg leuk jullie kleding! hier niet lekker geslapen en vooral omdat manlief deze week de nacht heeft van elk geluidje wordt ik wakker en zodra ik zn fiets hoor dan ben ik klaar wakker om 10 over 6 en tadaa
mooie buik claire! hier ook nie echt goed geslapen esmay was overstuur vannacht pfff wat een ellende die tanden