@ miracles.. beter dat het afzwakt na een bad. FF in de gaten houden maar weer.. maar wel irritant zo zeg!!! Hopelijk krijg je wel wat nachtrust! @ Princi.. mooi inelkaar geknutseld die ketting! ( jij bent echt fan van rood met witte stippen hè!! Leukkkkk) @ Lilage ... yep we gaan er nog steeds voor!!! Ikke nog 2 weken werken Verheug me er zo op! Trek jij het nog een beetje? Kan me voorstellen dat zo'n rapport met kritiek niet bepaald motiverend werkt. Kop op... TSJAKKAAAAAAAAAAAAAAAH Morgen lekker vrij!!!
hey meiden ff snel berichtje van mij hier gaat redelijk met de arm maar toch lastig en pijnlijk met een scheur erin maar gelukkig heb ik me hoog/laagbed dus breng daar dus veel op ipv op de bank iedereen nog steeds kwaaltjes enz bah bah bah hebben jullie het gehoord dat toch vrouwen die minimaal 4 maanden zwanger zijn de griepprik moeten hebben?? zo ja wat vinden jullie ervan en ga je dit ook doen ik twijfel of ik de HA er over moet bellen xx
claire en puzz gefeliciteerd! Leuke dag gehad?? De griepprik..nu weer wel?? Nee denk niet dat ik t doe..
Zeg suus, leuke dag gehad. Best veel te doen had je toch? Nee , ik doe geen griepprik denk ik. Daar kun je tenslotte in beginsel ook een beetje ziekteverschijnselen van krijgen en het is ook niet duidelijk of het helpt geloof ik toch? ja Miss, best wel een beetje fan . Bijna net zoveel als jij van zwart en zilver . Nog twee weekjes.....en dan...verlof...bikkel van me o ff theetje en op de bank...
Goedemorgen allemaal! @Puzz en Claire, beter laat dan nooit Alsnog van harte!!! @Griepprik..geen idee..... Denk niet dat ik het laat doen.. Meiden, even een vraag.. Ik ben er nog niet over uit of ik nu borstvoeding ga geven, ga kloven en de voeding via de fles geef of gehele flesvoeding.. Ik heb niet echt een gevoel van JAAAA bij borstvoeding.. Kweenie, lijkt me gewoon niet zo. Maar het schijnt wel beter te zijn voor zowel de kleine als voor jou (afbouwen vetreserves e.d.) Dus dacht ik dan kolf ik het en geef het via de fles...maar dat schijnt ook niet alles te wezen. Nu neig ik sterk naar flesvoeding maar ben dan weer bang dat ik er theezakjes aan overhou. Kortom..ik weet het niet meer!! Wat doen jullie??
Goeiemorgen! Nou, ik heb een behoorlijk onrustig nachtje achter de rug... MAAR, de weeën zijn gelukkig weer een stuk geminderd, al heb ik daar wel behoorlijk lang op moeten wachten, maar durfde niet naar t ziekenhuis... Vanmiddag naar de dietiste, dat vind ik wel vervelend, nu met mn onrustige buik! Voor hubbie was t ook niet alles gisteren, is toch ff schrikken als je zo'n stuk van huis zit! Maar gelukkig is ie vanavond weer thuis! @Chasmi, ik ben zelf wel een voorstander van borstvoeding. Zou t zelf ook heel graag willen, maar heb voor mezelf (met spijt in mn hart) moeten beslissen, om dit toch niet te doen. Ik moet gewoon voor mn eigen lichaam kiezen en zorgen dat ik er na de bevalling zo snel mogelijk weer bovenop kom, en daarvoor moeten eerst de hormonen voor verbannen worden! Maar ondanks dat ik nu dus voor flesvoeding heb gekozen, twijfel ik nog steeds heel erg, want wil t zelf dus eigenlijk wel heel graag!!! Maar t is dus eigenlijk beter van niet... Ik denk dat die keuze vanuit je zelf moet komen, denk niet dat iemand anders dat voor je kan beslissen!
Claire en Puzz van harte gefeliciteerd nog meiden ! De griepprik nee ik denk het niet...... Chasmi beter met liefde de fles dan met tegenzin de borst meis
Hier een stukje met FAQ's over de griepprik op: deGroteGriepMeting : Wat is griep? : Griepvaccinatie Belangrijk stukje: Aangezien ik vóór het "griepseizoen" beval neem ik hem niet. Had hem sowieso niet genomen...aangezien ik verder gewoon gezond ben.. Ik ben niet zestig jaar of ouder, ik heb geen hart- of longziekte en ben ook geen nier- of astmapatiënt. Dus ik vind niet dat ik ineens tot de risico groep behoor, puur om het feit dat ik zwanger ben... En wat zijn de effecten op lange termijn van Tamiflu of Relenza?? Voor jezelf of je kindje... nee wat dat betreft ben ik voorzichtig! Eventueel nog meer info: Mexicaanse Griep Pandemie | Over de Symptomen, Risicogroepen en Preventie voor Nederland
Mogge allemaal, Meiden, bedankt voor de complimentjes over het babykamertje. En dan is het nog niet eens af... Chasmi, tja, ik ga in elk geval borstvoeding geven (voor zo lang het lukt en te doen is dan he...). Ik wil dat graag. Zeker omdat zowel manlief als ik gevoelige darmen hebben en dan zou dat beter zijn. Maar flesvoeding is natuurlijk ook goed. Ben ik ook groot mee geworden tenslotte. In principe krijg je niet van borstvoeding theezakjes maar eerder van zwanger zijn in het algemeen en het dragen van een verkeerde BH. Eerst kolven en dan flesgeven zou ik ook niet doen als ik jou was. Dan heb je tenslotte dubbel werk. Dan toch beter flesvoeding zou ik zeggen. Het wordt al zwaar genoeg toch, in het begin? En Miracles, het is natuurlijk je eigen beslissing maar flesvoeding is toch ook goed...hup weg met die hormonen en lekker weer een beetje jezelf worden toch? En verder kan ik me voorstellen dat het voor je man weer schrikken was. En kan diëtiste niet naar jou toe komen? Want ik snap wel dat je liever met een onrustige buik er niet heen gaat. Nou ik heb een leuke dag vandaag. Eerst haptonomie en dan komt mijn beste vriendin. Ze woont ver bij me vandaan dus we bellen vooral. Toch altijd leuk om elkaar dan in het echt te zien. Kan ze me ook nog ff zien met buik. Verder is mijn buik/baarmoeder nog steeds gespannen. En daardoor de rest van mijn lijf ook wel wat. Ik heb vannacht dus elke anderhalf uur gezien op de wekker. Die bekkenproblemen van mij zijn best te hanteren, zo over dag....maar 's nachts...en dan slaap ik nog wel dus ik mag niet klagen maar toch...
@ Chasmi.. Idd wat koffieleutje ook zegt Hier ook in diepe twijfel hoor! Was er van overtuigd BV te gaan geven, maar hoe dichterbij het komt, des te meer het idee me niet aan staat. Dus in overleg met mijn ventje toch besloten flesvoeding te gaan geven. Gelukkig alleen maar lieve reacties van mijn omgeving, ook al hebben sommigen zo hun eigen mening erover. Maar jah je moet doen waar jij je goed bij voelt. Want JIJ bent degene die het moet doen. En het is niet het goede tegen over het slechte afwegen. Met beide zijn kindjes groot geworden!! @ Miracles.. weer een nachtje voorbij en je hubbie komt vanavond thuis!!! Wat fijn voor je Hoop dat het wat rustiger wordt in je buikie! @ Princi.. Gezellige dag voor de boeg dus!! Veel plezier! Beetje jammer van de nacht...knuffffff @ Flex en Claire.. Jullie alsnog van harte gefeliciteerd!! En idd whatsup met die emailnotificaties??? ik krijg ook geen melding meer.. elke keer als ik een berichtje post zet ik het weer aan, maar krijg niks Vandaag lekker vrij.. ga maar wat poetsen vandaag... Dit weekend kom ik er niet aan toe. Morgen werken en zondag de hort op naar vriendinnetje!!
Goedemorgen meiden, Ik ga borstvoeding proberen, bij mijn eerste dochter gekolft omdat zij nog niet de kracht had om zelf te drinken. Helaas waren mijn borsten na 2 weken rennen en vliegen naar het ziekenhuis leeg. Wel ga ik weer afbouwen tegen de tijd dat ik weer moet gaan werken, want ik zie het niet zitten om te gaan kolven op kantoor. Hier is de nesteldrang nog steeds aan de gang. Zondag badkamer, maandag woonkamer, woensdag hele keuken en gisteren de voortuin gedaan. Voor iedereen met kwaaltjes en ongemakken een dikke kus en natuurlijk ook voor de meiden die gisteren jarig waren.
hee meiden, Miracles fijn dat je vriend vandaag terugkomt!! (en dat je thuis kon blijven natuurlijk..) borst-fles-borst-fles.. twijfels ken ik. Bij zoon maar heel even (paar daagies) borst kunnen geven..kwam niet op gang en is dus een flessenkind..supergezond kind. En nu wil ik t gaan proberen? Vond het met zoon echt een hele heisa dus denk eigenlijk nee. Heb ook alles voor flesvoeding in huis maar wie weet als hij geboren is en ik toch de drang krijg.. zou op dat gebied echt je gevoel volgen! Princi fijne dag! Leuke dingen te doen!! gister had ik een lekker dagje vandaag rustig..wel druk weekend voor de boeg. zo net poging 2 gehad om uit bed te komen. Werd om half 8 wakker, gelijk wat ontspanningsoefeningen (ademhaling van de zwangerschapsyogajuf) gedaan in bed en toen bed uit..de hele wereld was een draaikolk..weer gaan liggen in slaap gevallen en net poging 2 gelukkig voel ik me weer een stuk normaler!!
Meiden, thanks voor jullie reacties! Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met van die twijfels.. Ik heb me zo bedacht om de dingen voor flesvoeding in huis te halen. Mocht ik bevallen zijn en toch de borst willen geven dan kan dat altijd nog. Borsten zijn immers altijd in huis hahaha.. sorry, flauwe humor op de vroege ochtend maar dat heb je als je al een paar nachten niet kan slapen @Mircles, wat fijn dat je mannetje weer lekker thuis komt vandaag!!! Geeft misschien ook weer wat rust.. @Koffieleutje, bedankt voor deze wijze spreuk. Zo is het inderdaad ook. Maar er zijn zoveel mensen PRO borstvoeding dat het bijna je strot door wordt geduwd en je een rotgevoel krijgt als je zegt dat je dat niet zo ziet zitten... @Princi, dat is inderdaad waar, kolven en flesgeven is dubbel werk en het wordt inderdaad allemaal zwaar zat.. Van de zwangerschap zijn ze (de borstpartij) in ieder geval niet naar een dieptepunt gezakt dus so far so good... @Miss, geniet van je vrije dag en een leuk weekend in het vooruitzicht!
Oh suus, akelige dat draaierige...doe maar rustig aan vandaag dan! Chasmi, ja ik heb ook een flesje en speentjes en zuigelingevoeding in huis hoor . En die borstvoedingsmaffia...inderdaad...pfff....ik zou bijna expres flesvoeding gaan geven om hen te treiteren.... Ik ga wel kolven denk ik op mijn werk. Denk ik nu dan he. Lijkt me ook heerlijk om er af en toe legitiem ff tussenuit te knijpen . Veertje, je mag altijd, maar dan altijd de rest van je nesteldrang bij mij komen uitrazen .
Hihi, een van mijn favoriete woorden!!! Kan er zo boos om worden dan mensen bv je door de strot duwen en je schuldig willen laten voelen omdat jij er niet voor kiest. Nou kus mijn ****! Ik moet het doen toch Ga dus lekker flesvoeding geven en zoals mn mannetje en ik zeggen, ik heb 9 maanden gesjouwd, nu mag manlief ook lekker snachts wakker zijn Hihi, zonder gein, we vinden het wel zo eerlijk en ook fijn voor papa dat die ook gaat voeden.. en het leuke is dat opa en oma of oom ook nog eens een flesje kunnen geven op deze manier.. Meiden die wel bv gaan doen ook prima, respect, maar voor mij nee danku!
Verdorie zeg....toch weer een blaasontsteking....pfff Een troost, voel ik me na het kuurtje vast weer een beetje beter!