November 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knarboor, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    ik zie trouwens dat je een groei echo hebt gehad vandaag?
    Hoe is dat gegaan?

2. linde90

linde90 Niet meer actief

thanxs,

De groeiecho is goed gegaan, het is wel een kleintje tot nu toe, was volgens de berekeningen van de groei pas een week later uitgerekend:$, het is dus een kleine meid.
    (ik was zelf 9.5 pond , dat hoeft nou ook niet echt haha), wie weet als ik straks verlof heb, en meer rust neem, dat ze het wel een beetje inhaald. verder was alles helemaal keurig.!

3. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Zo zeg... 9,5 pond.. whahaha nou mag toch hopen dat jij dat niet voor je kiezen krijgt..hihihi

Kleine baby's hebben wel wat vind ik zelf... zo petite.. en kunnen lekker een tijdje in 50/56..hihi..
    Maar wel fijn dat alles verder goed is!!
    Waarom kreeg je die groei echo dan? (sorry dat ik er over heen gelezen heb...) ik hoor wel meer om me heen over zo'n echo voorbij de 30 wk.. mijn vk heeft er alleen niks over gezegd. is dat standaard?
    Lag ze ook al in de goede houding?

4. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Hoi Meiden,

Wat een lekkere drukke bedoeling hier...
    Ik ben net terug van de VK, alles gaat goed kleine meid ligt al een kleine beetje ingedaald en ligt mij lekker te pesten door steeds haar kont in de lucht te gooien.
    Mijn bloeddruk en ijzer was ook keurig en jawel.... ben eindelijk 1 kilo aangekomen.

Dikke knuf aan iedereen die hem kan gebruiken (en natuurlijk ook gewoon voor de rest ;))

5. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

@miss moneypenny Ik heb geen enkele idee welke voeding ik ga geven
    Ben ook in dubio over bv of fv...
    Want de ene zegt kan wel met predni de ander weer niet...
    Grrr...Word je ook vreemd van...

@lara wij hebben ook een tuin feest gegeven hoor!
    Wat super dat het een leuke dag was!
    Ook nog warm?

@Miracles Nou ik denk dat we die slingers en balonnen gaan kopen met hoera een zoon!
    Maar voor de rest niet echt met zulke buren haha

@miss moneypenny Ik heb de beeb kleertjes gewassen op de snelle was
    Denk dat het 30 graden is...
    Ik ga voor de hydroluiers en andere witte dingen die fanish oxy gedoe ophalen daarna weer met de normale waspoeder
    Heb 2de handse hydro gekregen die gewoon grijs was haha
    Ik ga het niet gebruiken maar gewoon omdat ik nu gezien heb hoe het zal zijn na een tijdje ;)
    En ik heb ook al een groei echo gehad
    Joey was toen 1200 gram hihi
    En alles zag er goed uit ;)
    Niet alle gyn's doen het standaard elke week je kan er gewoon om vragen lijkt mij

@veertje haha joey is ook een kont ventje
    Voelt gek niet?

Ohh en heb een vraag:
    Wat eten jullie vandaag?
    Heb geen creatieve bone in my body meer...

6. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Hier pasta a-la-flikker alles in één pan.....
    Inspiratie is hier ook ver te zoeken...

7. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

ik ben nog niet zolang actief op deze site maar lees wel actief mee vind het wel leuk om jullie verhalen te lezen
    maar ff over je vraag ik zelf heb met mijn eerste zoontje hypo alergeen voeding van nutrilon moeten gebruiken ivm exceem en andere alergiese reacties die hij had maar dat was 4 jaar geleden en toen had je niet veel keus in merken voeding waardoor we wel 15 euro per pak moesten betalen
    maar met de aankomende baby wil ik de extra care van kruitvat merk gaan gebruiken dat is in principe het zellfde als de hypo alergeen van nutrilon alleen kost dit 8 of 9 euro per pak scheelt dus een hele hoop voor de portemenee
    op zich hoef je niet hypo alergeen te gaan gebruiken als er geen directe aanleiding toe is maar volgens mij kan het zeker geen kwaad maar je moet dit even goed informeren bij het consultatie buro bij jou in de buurt die kunnen je wel goed informeren
    en ik lees ook dat je twijfeld over bv nou weet je je moet gewoon ff afwachten tot je baby is geboren en dan kijken wat het beste bij jou past mischien gaat de bv hartstikke goed en wil je dat gaan doen of juist andersom en is het 10 keer niks voor je maar dat merk je echt vanzelf wel

succes ermee maar dat lukt vast wel

groetjes sabrina

8. linde90

linde90 Niet meer actief

@ groeiecho, die krijg ik omdat ik een te hoge bmi heb, dus overgewicht.
    Maar verder totaal geen problemen tijdens de zwangerschap, wordt alleen wat extra in de gaten gehouden , met suikers en groei.

9. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi lara

ik lees net ff je beichtje met dat je een te hoge bmi hebt en dat daarom de groei van de baby in de gaten word gehouden
    nu is mijn bmi ook te hoog en word mijn suiker wel goed gecontroleerd maar ik krijg geen groei echo ofzo en dat terwijl toen ik afgelopen vrijdag bij de vk was ze al zei dat de baby ws wel een flinkertje word
    weet jij of het standaard is dat je een groei echo hoort te krijgen met een te hoge bmi?

groetjes sapje

10. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Thnx voor je reactie...
    toch fijn om even feedback te krijgen van wat ervarender moeders :D
    Zal dat wat zijn die van kruidvat? Ben toch meer geneigd om naar de merken te grijpen.. stom hè.. zit vast tussen mijn oren. Net zoals met luiers.. heb de pampers gehaald van die 2+1 aktie bij trekpleister.

En wat die directe aanleiding betreft, niet dat we zelf wat hebben. Maar mijn zusje heeft een huisstofallergie en en mijn zwager heeft astma/cara (milde vorm)..
    en ik dacht ergens gelezen te hebben dat je dan het beste hypo-allergeen kunt gebruiken als het in je gezin voorkomt.. Of is dat overdreven?
    Ga deze vragen maar gewoon even afvuren op de VK.. lijkt me verstandig;) Maar anyway bedankt!!

@ Lara... aha vandaar!!! Nou jah toch fijn dan dat het zo goed in de gaten wordt gehouden!
    Zal de volgende keer eens polsen naar zo'n echo.. de onzekerheidskaart spelen, misschien dat ik gehoor krijg ;)

11. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou idd ben je snel geneigd om bekende merken te nemen maar het is wel zo dat baby voeding aan zulke strenge eisen moet fvoldoen dat alle merken goed zijn en ik heb zeer goede verhalen gehoord over kruitvat merk schijnt zelfs in dezelfde fabriek gemaakt te worden als nutrilon
    je moet ff goed rondkijken dan komt dat wel goed
    en wat luiers betreft gebruik ik ook alleen maar de dure merken hoor meestal huggies want mijn ervaring met goedkope merken is dat ze doorlekken of vuurrode billetjes trouwens in de aanbieding bij de etos huggies 2 halen 1 betalen
    ik lijk wel een verkoopster hahahaha:D

groetjes sapje

12. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    hihi misschien interessant voor de dames die nog geen luiers gekocht hebben..
    Heb volgensmij eerst wel genoeg voorraad.. de luiers uit de blije doos, uit de kruidvatdoos.. 3 pakken pampers.. daar moet ik toch zeker de eerste week wel mee door komen :p;):D whahaha

Nou ladiezzz manlief is thuis met de boodschappen, ga maar eens vissen tussen al dat lekkers ;) en beginnen met koken:D

Eet smakelijk 2 all!!

13. linde90

linde90 Niet meer actief

@ Sapje, bij mij wordt er via een protocol gewerkt, was nieuw sinds januari.
    Ze doen die echo's omdat ze niet goed kunnen voelen hoe de kleine groeit, en evt ligt. De enigste leuke bijkomstigheid is , dat ik vaker ff mag loeren naar de kleine, is wel heel technisch hoor, hoofdje, beentje en buikje, dan wordt er een schatting gemaakt, hoeveel het kindje weegt e.d.

14. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    foei wat een topic over die griet zeg...:$Wat een dom schaap, kan me niet schelen dat ze dit na kunnen lezen. Welke wereld leef je in?!

Hier is het ook niet altijd een vet pot maar hebben ondanks alles wel alles voor elkaar, met alleen maar nieuwe spullen etc etc, gewoon heeeeel hard gewerkt;)

Ook ik ben pas 21, maar heb mijn (onze) zaakjes voor elkaar, dan pas dan heb je het recht in mijn ogen om eens na te gaan denken over een zwangerschap, tenslotte is het heel wat, een kindje, niet dan? Niet alleen voor jezelf, maar ook de maatschappij!

ZO.. en nu lekker wachten tot mn ventje mn prakkie voorzet, hoef eens niet te koken:D Was ook inspiratieloos..!

15. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    @puzzcat,

Ja is inderdaad een gek gevoel iedere keer die kont omhoog, ik vind het soms zelfs een beetje pijn doen, bij jou ook?

@iedereen,

Ik ga in principe eerst bv proberen, ik gebruikte bij Charissa daarna Nutrilon, maar ik ga nu ook kijken naar een goede goedkopere variant want die bussen vliegen erdoorheen.

Ik heb bij Charissa gewoon kruidvat luiers gebruikt en ik vind ze wel goed zij heeft nooit last gehad van doorlekken of luieruitslag, dus die ga ik ook gewoon weer gebruiken.

Liefs van mij

16. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi lara

oh oke op die manier nou bij mij kunnen ze het gelukig wel goed voelen hoe de baby ligt en groeit en groeien doet ie hahaha

ik d8 dat het mischien standaard was met een te hoge bmi
    zou wel graag willen weten hoe zwaar de baby nu is maar moet het maar gewoon geduldig afwachten;)

17. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Tja luiers, mijn zus zweert bij de luiers van de Aldi omdat mijn nichtje bij bijna alle andere doorlekt. Dus het zal ook wel per kindje verschillen denk ik.
    Wij hebben volgende week een afspraak over wasbare luiers. Goed voor het milieu en erg goed voor de portemonnee. Tegenwoordig heb je hele leuke die op gewone wegwerpluiers lijken en dus heb je dan geen gedoe met veiligheidsspelden, overbroekjes en dat soort dingen. Dus ik ben benieuwd. Het moet wel praktisch zijn anders weet ik zeker dat ik er zo weer mee op zal houden :D.

Goh Lara, ik krijg geen extra echo's...wat jammer nu. Ik moet wel op de begane grond (als ik thuis beval...) bevallen. Dat dan weer wel.
    Zeg heb je ook foto's van je trouwdag? We zijn nieuwsgierig!!!!

Ik ga zeker eerst borstvoeding proberen. Heb voor de zekerheid wel een fles en nutrilonmelk in huis. Maar ik denk idd dat al die malk wel goed zal zijn. Miss, ik zou het idd de vk ff vragen. Te snel hypo spul geven lijkt me ook weer niet goed. Babytjes en kinderen moeten ook weerstand opbouwen toch?

Verder heb ik eergisteren van vriend een geboortetens te leen gekregen. Heeft iemand van jullie er ervaring mee?

18. Delfino

Delfino Niet meer actief

heb nie echt bijgelezen maar lara gefeliciteerd met je huwelijk!

en zag ook een hele gave buikband!:D

19. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    even een ego bericht want zit er ff doorheen..

Manlief is boos dat ik nog veel doe en heeft daarom vandaag gekookt.
    Vervolgens laat hij de afwas staan en gaat zitten..
    Dat kan jij dan mooi even doen.. ehh...hallo?!
    Gister stond ik in de tijd dat mijn uitgebreide lasagne in de oven stond af te wassen, alleen en werd ie boos dat ik zoveel deed... nou moe...:(

Word ie nu boos dat ik zeg dat ik niet de afwas wil doen.. :(
    Kan echt irritaties van niks niet meer hebben..stomme hormonen...

20. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.389
    0
    0
    @ miss volgens mij is het zo dat je met gewone voeding begint en alleen op advies van arts/vk ander soort voeding gaat gebruiken..

@princi ben benieuwd naar je wasbare luiers!

hier net yoga gehad. Lekker relaxt en echt t idee dat ik er veel aan heb!

Deel Deze Pagina