November 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knarboor, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Goedemorgen meiden, bedankt voor jullie tips over de raamsticker...

Droomde vannacht dat ik een jongentje kreeg, komt doordat ik gisteren een verhaal had gelezen over dat het heel erg vaak gebeurt dat ze er naast zitten met de echo :$

Het zal je maar gebeuren....

2. Chasmi

Chasmi Actief lid

28 feb 2009
    305
    0
    0
    Office Manager
    Goodmorning all!

@Koffieleutje, zekerheid heb je pas als de kleine is geboren;)

Was ook vroeg wakker, half 6 maar ben terug gegaan en kom nu het bedje uit gerold..

Heb gisteren de vluchtkoffer klaar gemaakt. Wilde morgen even naar de prenatal gaan. Dan ga ik even met mijn vader winkelen. Gaan we eerst even naar de Ikea en 's middags de stad in van Leiden. Wel gezellie.. Zaterdag waarschijnlijk lekker relaxen en bijkomen van vrijdag. En zondag geen idee... Kijken wat het weer brengt dit weekend...

@All, Have a nice day!

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meiden hoe gaat het met jullie??

met mij gaat het wat minder heb vooral savonds erg last van mijn bekken:( zo erg dat ik bijna niet kan lopen.
    ook vannacht slecht geslapen ben super moe en misselijk:(
    voel de baby tot nu toe ook nog helemaal niet w8 nog even af anders bel ik de vk maar.

*zucht* mag van mij wel 4 november zijn ben het geloof ik echt zat:)

ben nu me kolf even aan het schoonmaken effe in een sopje en strax uitkoken hoop dat ie schoon wordt anders moet ik even nieuwe onderdelen kopen.
    ook heb ik een lijstje gemaakt van de laatste dingetjes die ik nog moet hebben:)

zo ga even goed bijlezen :)

4. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ chasmi wilde ook met de vluchtkoffer gaan beginnen laat nou net zo wezen dat ik nie meer weet wat erin moet hihi
    heb iig mijn kraamgids en me bruine enveloppe klaargelegd vandaag of morgen me tas klaarmaken.
    @ koffieleutje leuk he zulke dromen azal je maar overkomen

@ bloempjuh hier ook die steken erg pijnlijk af en toe
    @ lianne dat is balen dat je verzekering het niet vergoed zeg! wel lief van je mams dat je er 1 van haar krijgt :)

5. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Hmm Fl3x, als je t niet vertrouwd, ff bellen he!

En dat bekken... praat me er niet over! Slaap niks meer de laatste weken, snap niet dat ik t allemaal nog trek! Kan niet eens meer zitten, liggen, draaien in bed en lopen word ook erg moeilijk en vooral sávonds, dan gaat t echt niet meer!

De vluchtkoffer... heb wel al een standaard tas klaarstaan, die ik al verschillende keren nodig heb gehad, maar wil nu ook wel gaan beginnen aan de echte vluchtkoffer.

-Wat nemen jullie mee?
    -Hoeveel setjes kleren voor de beeb en welke maat?
    -En wat doen jullie aan voor te bevallen?
    -Natuurlijk ook iets voor aan te doen als je gelijk naar huis mag en iets voor als je in t ziekenhuis zou moeten blijven? Wat en hoeveel?

Heb echt geen flauw idee... :(

6. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Zo mogge dames,

Zo ik heb een kl*te dag. Pff. Mijn darmen waren vannacht lastig aan het doen. Ik had het koud en temperatuur was aan de lage kant. Nu weer beter maar blijft rommelen. Zal wel van het AB-kuurtje komen.
    Gisteren bij de vk was alles gelukkig weer goed. Hoewel ze in eerste instantie een te hoge bloeddruk maten (125-95) maar de band zat niet goed en met de grotere band was het gewoon weer 120-80, zoals de hele zwangerschap al. En toch kreeg ik toen een preek zeg...pffff. Vond ik echt niet leuk. Ik kan zelf veel te goed stressen dat hoef iemand anders echt niet voor me te doen. Dus toen vannacht ik me zo raar voelde ging ik me ook alvast lekker druk maken. Ben nu dus kapot. Tot overmaat van ramp zijn ze hier al de hele ochtend bezig met het vervangen van de gasleiding. En ik wil zo graag gaan slapen.

Zo dat was het geklaag....
    Gelukkig groeit ons meisje en de buik goed en was het hartslagje prima enz.

Ja suus, kraamzorg gebeld (bedankt voor het herinneren overigens want ik was het alweer bijna vergeten) en die nemen contact op in week 35 omdat dan iedereen meestal wel thuis is met verlof.

Ik ga inderdaad ook maar eens een lijstje maken met wat ik nog moet kopen. Ik krijg ook geen kraampakket want ik heb het net niet pakket. Ik heb het wel nodig want ik wil thuis bevallen. Stom wel dat je bij een net iets duurder pakket en een kraampakket krijgt en kosteloos in het ziekenhuis kan bevallen...raar...

Ja fl3x, ik begin er soms ook al echt genoeg van te krijgen. En voel dat ik er ook aan toe zou zijn als ze nu zou komen. Maar beternog ff wachten natuurlijk.

Gisteren wel nog lekker met mijn moeder bij de kringloop geweest en een aantal erg leuke en goedkope kleertjes meegenomen.

Vanavond borstvoedingsavond...ik hoop dat ik me dan wat beter voel...

zo het blijft een beetje geklaag hier hè....nou dan zal het wel nodig zijn vandaag.

Dus mensen met vrolijke verhalen, hou je niet in...ik heb ze nodig....haha. Zo word ik ook erg blij dat mijn zus een nieuwe leuke vlam heeft gevonden...leef ik een beetje via haar mee...haha!

7. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Oss
    Miracles, tis mij ook een raadsel hoe jij het volhoudt....:)....bikkel!

8. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Eigenlijk stom dat niet iedereen gewoon een kraampakket krijgt, vind het belachelijk dat sommige van jullie hem zelf moeten aanschaffen.
    Ik heb hem wel gekregen en kan ook kosteloos in het ziekenhuis bevallen mocht ik het willen.

Hier staat de vluchtkoffer al een tijdje klaar, heb natuurlijk al een keer een vroeggeboorte meegemaakt dus neem geen enkel risico.

Even denken wat zit er ook alweer allemaal in...?

2 setjes kleding voor mijn meisje
    2 rompertjes
    wat luiertjes
    een omslagdoek
    spuugdoekje
    jasje
    mutsje

toilettas voor mij (shampoo, tandenborstel etc.)
    niet te vergeten lippenbalsem
    een pyama (dezelfde als bij mijn eerste dochter)
    badjas
    pantoffels
    boek

Moet er alleen nog kleding in doen voor mezelf voor als ik het ziekenhuis weer ga verlaten.

Mocht ik langer moeten blijven kan mijn man nog dingen thuis halen, maar ik hoop de koffer niet nodig te hebben en deze keer gewoon thuis te bevallen.

Voor de rest alles zijn gangetje, vanmorgen lekker uitgeslapen tot half elf , mijn man was met de kleine meid naar beneden gegaan zodat ik kon blijven liggen .. en daar was ik echt aan toe!

Ja hier 's avonds ook erg last van mijn bekken en het idee dat mijn buik tussen mijn knieen hangt, dus loop ook niet meer zo geweldig, maar ja nog even volhouden.

Ik vind het nu wel spannend worden want ik zit nu een week voor de bevallingsdag van mijn eerste zwangerschap en vraag me af of deze kleine meid wel lekker blijft zitten tot na 37 weken, duimen dus!

Iedereen een hele fijne dag en sorry voor het ego bericht!;)

9. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Heb ook s ff een lijstje gemaakt, en kwam ook nog wat tegen:

fototoestel/camera
    dextro energy
    telefoonnummers, van kraamzorg, verloskamers etc...
    geld parkeermeter
    gsm oplader

Wat doen jullie trouwens aan bij de bevalling?
    Ik dacht aan een t-shirt van mn hubbie, kan dat?
    Zie mezelf namelijk niet echt in een Big-shirt of zoiets...

@Princi, jij kan wel een dikke knuffel gebruiken vandaag! *HUGGGG*
    Enne bikkel? We zijn allemaal bikkels! We moeten nog effetjes volhouden...

@Fl3x, kleine meid intussen weer gevoeld?

10. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb wat leuks voor jullie

Op deze site kan je punten erg snel sparen door dingen in te vullen

https://n10.noties.nl/invotes/

Je krijgt zoiezo per ronde vragen rond de 75 cent tot zelfs (wat ik vandaag had) 2,50 euro cent

Ik heb vandaag dus een woezel en pip knuffeldoekje,zachte bal en een nacht lampje besteld hoefde maar 1,80 via ideal te betalen :D

Je spaart dus tot 1000 punten = 10,00 euro en dan krijg je een cadeauboncode van de bart smit of bol.com en nog een paar dingen

Oh en als je meerdere emails heb des te meer cadeaubonnen!:D

11. Delfino

Delfino Niet meer actief

hier kleine meid wel were beetje gevoelt denk dat ze voelde dat ik niet lekker ben en zich even rustig houd:)

@ hier naastig op zoek nara mijn maxicosi verkleiner KAN HEM NIE VINDEN GRRRR:x:x
    snap nie waar ik dat ding heb gelaten kan het nie hebben maar ben te moe om verder te zoeken. zaterdag is manlief vrij kan hij effe gaan zoeken.

12. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ puzzz hoelaat krijg je je echo vandaag??? iig veel succes!

13. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    hej ladies,

Hoe is het met iedereen?

@miracles, ik had voor mijn eerste bevalling zo'n big shirt, maar heb uiteindelijk gewoon poedeltje naakt in het ziekenhuis gelegen hoor, veel lekkerder:)

Tas, nog niet klaar, nog niks gewassen ook, hihi, wordt nog druk straks!

Vandaag bij verlos geweest...ze wist ligging weer niet zeker, maar vermoedde stuit, dus mocht even snel in de andere kamer langs voor een snelle echo check..En het blijkt idd een stuitligging te zijn...beetje balen wel, ik dacht toch dat ie goed lag...
    nu moet ie de volgende controle gedraaid zijn, anders ga ik over naar de gyneacoloog...en moet ik nadenken over een versie enzo...het lijkt me zoo naar! Heeft iemand daar ervaring mee of ken je daar verhalen over? Ik kan uiteindelijk ook kiezen voor een keizersnee, maar daar zit ik stiekem helemaal niet op te wachten..Hoop zo dat ik gewoon thuis kan bevallen!

Hihi, net met mijn tante wel mooie scenario's zitten bedenken...op handen en knieen door het huis, een muziekdoos voor mijn foef hangen en manlief flink tegen het gat laten brullen hahahahahahaha... ennnn, draaien maar!! :D
    verder op zich wel goed alles, bloeddruk, bm groei...maar dus ook nog geen indaling, morgen voor de check maar even een plasje doneren aan de huisarts:)

mijn buikomtrek is alleen in geen 4 weken meer gegroeid, zijn er hier meer meiden die hun buik meten? of groeien die van jullie gewoon nog flink door?

pfffiew, nou da was een lekker ego bericht:), ik zal er maar weer mee stoppen!

dikke knuf voor iedereen! x

14. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Dit is een lijstje van het ziekenhuis hier, misschien hebben jullie er iets aan:

Wat neemt u mee?
    Voor uzelf:

Een geldig inschrijvingsbewijs van uw ziekenfonds of ziektekostenverzekeraar (dus een pasje of polis van uw verzekeringsmaatschappij/ziekenfonds zelf, de vermelding van uw ziekenfonds op het ponsplaatje van het ziekenhuis is geen inschrijvingsbewijs!!);
    Het ponsplaatje van het ziekenhuis
    Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs);
    Een badjas en extra ondergoed;
    Slippers
    Foto/videoapparatuur
    Uw medicijnen als u deze gebruikt;
    Makkelijk zittende kleding voor na de bevalling.

Voor de baby:
    vier hemdjes/rompertjes;
    sokjes en vier truitjes/pakjes;
    benodigdheden voor de thuisreis.
    Enne bevallen doe ik lekker in een oud bigshirt hoor, neem 2 nieuwe mee voor na de bevalling.

15. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ lilage vervelend dat je beeb in een stuit ligt maar nie getreurt kan vanaklles gebeuren in 2 weken tijd (bij mij ook zo) en over draaipoging geen ervaring mee meeste verhalen die ik hoorde is dat de beeb vlak voor de draaipoging toch goed is gaan liggen dus weet niet hoe het is dat ze de baby gaan draaien...

16. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    @flex, ja esmay ook zo'n lange dwarsligger geweest? Ik hoop ook dat ie nog draait hoor, vind het maar naar om andere beslissingen te moeten nemen! Thanks

17. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hey hey,

ff een vraagje hoor: Wat staat er bij jullie op de zwangerschapskaart van de vk bij symf???

Thanx alvast...XXX

18. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Oss
    Trieske, bij mij staat bij symf nu 34...het aantal centimeters van schaambot tot bovenkant baarmoeder of zo...

Koffieleutje...4 paar kleertjes?????? Is dat niet veel???

Lilage, je kunt ook eens een haptonome zoeken. Onze haptonome kan ook draaipogingen doen en doet ze door het kindje uit te nodigen zoals dat heet. Net zoals het kindje zich tegen je hand op je buik aan kan nestelen, gebruikt de haptonome om te 'vragen' of het kindje wil draaien. Bij nichtje was het in een minuutje gepiept.
    Aan de andere kant, je baby-tje heeft nog een paar weken om zelf te draaien toch? En een tweede baby-tje daalt zoiezo minder snel in...

Nou hier...lijk me iets beter te voelen nu. Hoewel die darmen nog steeds onder de indruk zijn van de antibiotica. Nou morgenochtend de laatste gelukkig.
    Die gasleidingmeneren waren pas om 13 uur weer weg zeg...pffff...tot die tijd zat ik hier de hele tijd met de voordeur tot de kelderdeur open met mannen in mij huis....gedoe...

19. linde90

linde90 Niet meer actief

@ trieske, bij mij staat er 31 , dat was bij 32+4 weken

20. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.389
    0
    0
    hoi hier ook een haptonoom in vriendenkring die vertelde dat haptonomen het draaien op een babyvriendelijke manier doen ipv hard duwen en trekken (dat schijnt niet zo'n pretje te zijn..)

hier dagje gewerkt...vond het wel gezellig. Morgen nog een 3 uurtjes werken, volgende week nog 2 ochtendjes en danne stop ik ermee..

Deel Deze Pagina