Hmm, bij mij staat er 31 bij 34 weken zwangerschap dus. Zou dat in kunnen houden dat het een kleintje is?
DIt is de betekenis van afkorting symf... Hoogte van de fundus De verloskundige houdt bij hoe hoog de baarmoeder komt. Dat wordt ten opzichte van vaste punten gedaan. Bijv. "N" betekent dat de baarmoeder tot de navel komt. S=schaambot N=navel X=xyphoid, d.w.z. het puntje onderaan je borstbeenJe ziet ook wel eens "cm/symf" op de kaart staan, dan wordt er bedoeld de hoogte van de baarmoeder in centimeters
Volgens mij hoeft dat niet trieske want het zal ook afhangen hoe groot je zelf bent en hoe je draagt toch?
Thanx Jessica en Princi: Kan er niets aan doen maar maak me er toch een beetje zorgen om. Heb ook echt een klein buikje. Maar ja, afwachten maar...
Yoohoo! Onze joey is nu 2200 gram en het ziet er erg goed uit Ik moet suikers prikken eerst nuchter en dan prikken dan een drankje ofzo Dat had jij toch ook miracles? ENNE:Ik weet wanneer hij komen zal! 22 oktober! Stoer niet? Mijn hubbie was extreem blij en ik zweette peentjes haha Zo van omg komt wel heel snel dichterbij... Nog 28 dagen and counting...
Jeeeee puzz, dat is inderdaad wel snel, vreemd om dat al te weten. En Trieske, als het je onzeker maakt, gewoon de verloskundige bellen hoor, daar zijn ze tenslotte voor. Maar misschien draag je wel breed of naar achter waardoor je buikje wat kleiner is....
Jee Puzz, dat is al kei snel....wohoo... En ik en Bloempjuh hebben ook zo'n glucoseintolerantietest gehad. Valt mee hoor, het vervelendste vond ik het nuchter zijn en hoe mijn darmen daarop reageren. Snap ik wel hoor Trieske, doe ik ook gemakkelijk, me zorgen maken zie mij berichtje van vanmorgen . Anders bel de vk eventjes?!
nee esmay was gelukkig geen dwarsligger maar ken iemand die recent is bevallen die dat wel had en tijdens de laatste echo voor een draaipoging was kindje uit zichzelf al gedraait hihi en heb het ook wel eens op tv gezien bij programma's zoals kraamafdeling en de bevalling enzo
@ princi, ja dat klopt! puk heeft nog weekje of 2 om te draaien! heb 5 oktober weer controle, en dan gaan ze verder zien...Wil me gewoon heel even orienteren op wat en hoe zeg maar..Ik vond die tip over een haptonome wel een heel fijne! dat trekken en draaien vind ik niet echt wat @puzzz 22 oktober hihi, das inderdaad ineens snel gek he, dat je nu al weet wanneer je beeb gaat komen! pfiew, de kleine is wel flink aan het bewegen nu, hihi, ik bedoel flinke bewegingen zeg maar, haha, ik denk dat ie gewoon nog draait hoor heb ik vandaag nog even snel een blik op zijn mooie hoofdje mogen werpen! (was echt 1 minuutje!) Knuffies!
Ver... Onze snorrie is net naar de d-dokter... Zijn linkerlong doet het niet meer... Nu maar afwachten... Echt kl*** dat ik niet mee kan...
Snorrie heeft een ernstige longontsteking aan zijn linkerlong... Heeft meds gekregen en een prik prednison... Binnen 2 dagen moet hij al wat beter zijn.... Hij is echt keihard...
Goedemorgen meiden, hebben jullie dit al gezien ? Whoa, baby! Woman delivers 19-pound boy - Parenting & Family
Goedemorgen dames! Jeeeeeeeeeejjj vandaag mijn laatste ochtendje! Nog 3 uurtjes werken tot 12 uur en dan heerlijk 20 weken verlof Vanaf maandag ga ik weer fanatiek meeschrijven hoor! Liefs Bloempjuh
Joepie bloempjuh, veel succes die laatste uurtjes en dan...... genieten !!!! Ik moet volgende week nog 4 halve dagen en dan ook verlof.......