November 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knarboor, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica26i

Jessica26i Niet meer actief

en de laatste ;)

2. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Leuk Jessica,maakt ook niet uit toch als jullie kindje maar een warm bedje heeft...hier slapen ze ook met z n 3en op 1 kamer en dat gaat ook goed hoor...

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ jessica mooi kamertje hoor:D:D:D

4. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

@Jessica, mooi kamertje!!!

Enne, aftellen nu he!

@Robijntje, inderdaad, nadat ik al vanaf de 1e week van juni niks meer kan... heb ik t echt gehad!
    Normaal is t voor ff wel te doen, maar dit is wel erg lang en blij als ik na de bevalling weer mn eigen gang kan gaan!

Auwieee... heb zo'n heftige contracties...

5. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo

Miracles; je moet goed aangeven wat je nog trekt. Ik kan mij voorstellen dat je met de 37ste week ook wel iets hebt van de weeen nu wel genoeg opgevangen. Heb je je sijmprop al verloren? Of al wat ontsluiting?

Over flesvoeding; was voor bevalplan in ziekenhuis. En wil voor de bijvoeding hyperallergeen geven, dus voreg of ik dat mee moest geven. In het ziekenhuis wordt er bij 7 procent afvallen afgekolfd en dat bij gegeven pas na meer dan 10 procent afvallen wordt e rbijvoeding gedaan. En dat is meetsal pas na 3 a 4 dagen, dus hoefde het niet mee te nemen. hbe nu wel wat in huis. Bij onze c1000 hadden ze toevallig chacets, zodta je neit een bus hoeft open te maken maar een voeding per keer. Is wel iets duurder, maar anders gooi je meer als de helft weg, want is maar een maand houdbaar na openen.

ja muntgeld handig idee voor de rolstoel

jessica mooi kamertje en goede oplossing toch.

ik zal zo eens proberne om een buikfoto in beeld te brengen. Ik heb zo mooie van elina en de buik. al zeg ik hetzelf, klinkt wel vol eigendunk! haha

Wie bij meer kinderen ook voorbereiding op baby en hoe gedaan?
    En hoe doen jullie het straks bij d ebevaling? Bijv midden in de nacht!

Gr Gaby

6. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Flex ze hebben bij de supermarkt kant en klare pakjes van Nutrilon 100 ml, daar heb ik er een paar van gekocht voor het geval dat. Kosten rond de euro per stuk.

7. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Zo de buikfoto van 33 weken
    de buik lijkt wel met de week te groeien, wie ook

8. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.389
    0
    0
    jessica hier 2 slaapkamers..
    1 voor zoon en 1 voor ons en baby
    Wilde niet tijdens zwangerschap verhuizen wonen naar ons zin enne voor zoon veranderd er al genoeg..
    we verhuizen dus over een jaartje ofzo (tenminste als er een leuk en betaalbaar huis voorbij komt..)

VErder nog tip van de kraamhulp om te informeren bij Flesvoeding in ziekenhuis om welk merk ze gebruiken daar zodat de darmpjes er maar 1 keer aan hoeven te wennen..

enne zoon wordt naar oma gebracht of opgehaald als ik naar ziekenhuiis moet als het spoed is (oma woont 5 km verderop) dan kan ik hem ook altijd naar vriendje aan de overkant brengen..bij nood kan ik ze wel bed uitbellen!!

9. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Mooie foto gepke!

En leuk jessica zo jullie gezinskamer! Mooie lieve kleurtjes zo bij elkaar.

Fl3x, ik heb inderdaad voor de eerste dagen voor de zekerheid een fles en van die kleine zakjes met flesvoeding.
    Ik heb trouwens geleerd op de borstvoedingscursus dat de baby als hij/zij geboren wordt, reserves heeft voor twee dagen. Dus als die eerste dagen de borstvoeding wat lastig gaat dan is dat niet meteen erg. Dat is dan wel bij gezonde baby's en een normale bevalling hè! Ik vond het wel een geruststelling om dit te horen.
    Vandaar dat ze pas zo laat gaan bijvoeden denk ik. Is ook beter want als een baby eenmaal de fles heeft gehad is het voor de baby lastiger weer aan de borst te drinken. Dit alles zegt de cursus dan, ik heb natuurlijk nog geen ervaring!

En Miracles, ja goed bedenken of je het nog trekt hè! Ik bedoel je bent na de bevalling natuurlijk ook niet meteen de oude. In principe is je kindje al klaar en natuurlijk is beter om te wachten tot 37 weken maar je snapt wel wat ik bedoel toch?!

10. Jessica26i

Jessica26i Niet meer actief

@ meiden bedankt allemaal voor jullie leuke reactie zo op ons gezinskamer hahhaha ik had al groen dus ja kon moeilijk een andere kleur erbij nemen dat vloekt zo hahhahaha
    @ suusje ja wij blijven hier zkr nog wel 3 jaar wonen hoor het voordeel van dit bedje is dat de spijlen er uit kunnen en het dan gewoon een kinderbedje is dus ideaal en woon hier net 1.5 jaar en bevalt me zo goed omdat alles gelijk vloers is en ik geen trappen makkelijk kan lopen maar goed als er ons iets anders op het pad komt kan het altijd nog.... maar voorlopig niet....

11. Delfino

Delfino Niet meer actief

thnx meiden voor de tips:)

@ hier baal echt enorm!!!

had zo geen zin in koken nou toch maar gedaan ivm de kleine meid en ja ik moet ook eten he

had me eten bijna klaar gooi creme fresh ervbij en denk heh wat is het waterig ik roer het erdoorheen maar zat me niet lekker kijk op de verpakking gewoon over datum :| net gekocht maar goed! nu heb ik geen eten dus had gelukkig wel een potje voor me meisje! nu heb ik maar shoarma besteld *zucht* al het werk voor niks

12. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    flex wat vervelend zeg! Ja soms houden ze het allemaal niet goed bij inde supermakrt.

ijn dochter heeft ook bijvoeding gehad, maar niet uit een fles. Dmv fingervoeden. Het is een spuitje, met een slangetje eraan en in het spuitje zit de melke n spuit je heel lanzaam leeg in de mond. Of bij veel zuigkracht zuigt de baby dmdv het slangetje die je bij je borst legt ook het spuitje leeg. Misschien een tip om over te hebebn als bijvoeding nodig is. Want klopt speen en fles verpest de borstvoedinggreep. is toch heel wat anders voor zo'n kleinje en ze kunnen makkelijk in de war raken.

gr gaby

13. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.389
    0
    0
    hier heeft zoon ook eerste voeding gehad op die manier gepke..

mijn mannen thuis en vriend had ook zo'n trek in shoarma dat ik dat ook net maar besteld hebt..de macaroni dan maar voormorgen! Maar balen flx3..heb t hier al een paar x met de kip gehad die ik dan met mijn zwangere neus niet vertrouwde..

14. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Hey Gepke, als je hier vanavond nog komt, kijk je dan ook nog even op het hg topic!
    Groetjes van Sooner

15. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Hey dames
    Hebben jullie alle spenen en flesjes al uitgekookt?
    Ik heb het al liggen in de koelkast in een speciaal bakje :D
    We hebben ook al nutrilon gehaald

En wat vinden jullie?
    Boven alle spullen voor baby qua eten/voeding?
    Want hubbie wil de waterkoker (wat ik heb meegekregen dat niet goed is) beneden houden en de voeding
    Ik dacht dat het wel lekker makkelijk en rustig is om alles boven te hebben
    Wat doen jullie?

16. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

@Puzz, ff snel...

Flesvoeding word tegenwoordig geadviseerd om met koud water aan t maken. Dit eerst opwarmen in de magnetron en dan de poeder erbij, schudden en klaar... zo heeft de kraamzorg t hier tenminste uitgelegd!

17. Delfino

Delfino Niet meer actief

#11937 Delfino, 4 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2009
    heb een poll op hyves geplaatst over wanneer denk jij dat ik ga bevallen mssn heb je zin om te stemmen hihi vind wel grappig :D
    weet nie of iedereen um kan zien aangezien mijn profiel niet voor iedereen zichtbaar is;)

Wilma Profile - hyves.nl

18. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Helaas flex kan hem idd niet zien.

19. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

@ princi begin me hier steeds beter thuis te voelen al is het wel nog erg wennen hoor maar huissie schiet nu op dus ja dan is het ook echt van jou he

@ miracles vind het echt een wonder dat de kleine bij jou nog zit echt super hoor en hier schiet het gelukkig op ja

@ jessica ziet er leukuit hoor

zo hier ga ik ff douche en dan naar me bedje doei doei

20. Delfino

Delfino Niet meer actief

ooh das wel jammer :( d8 dat ik d epoll zo had ingesteld dat iedereen kon stemmen maar werkt dus niet zo helaas...:(

kan dus alleen als je vrienden bent ( voor degene die dat willen moeten me maar als vriendje maken :) )

Deel Deze Pagina