zonnetje..als ik me nog ga vervelen.. hier volgende week vakantie..en heb t nog heel druk die week met verjaardagen, etentje enzo..dusse heb besloten dat de kleine daarna geboren mag worden - ook totaal nog geen gerommel in mijn buik enzo dusse denk ook wel dat t nog even duurt.
BEDZEIL: ik ga er nu ook maar zo'n kraammatrasje onderleggen.. nadeel is dat die dingen nooit goed blijven liggen.. maar met een handdoek erover misschien wel.. goed idee..THNX WENNEKE!! Vluchttas..whahaha.. Bij Marijn had ik alleen babykleertjes erin gedaan.. was er van overtuigd dat ie niet nodig zou zijn.. toen ik dus alsnog halverwege naar het zh moest was het dus zoeken..ga m ook vandaag maar klaar zetten..en ik wil de box van zolder halen.. s kijken of me dat lukt.. en volgens ed liggen er nog zakken met kleertjes achter t luik.. OH JAA????? nou dan moet ik daar maar s lekker tussen gaan neuzen..Ik ga er maar s een babyready dag van maken denk ik...lekker rommelen.. DIKKE BUIK!!... hier ook vaak van die opmerkingen als..: hoeveel zijn t er wel niet.. of goh ben je zwanger??.. MIJN ANTWOORD: Nee hoor.. ben gewoon dik!!!.. zijn ze meteen stil... Ik las hier ook de moeite die sommige dames onder ons hebben met t niet meer zijn van jullie eigen moeder..ik heb t onderwerp een beetje vermeden, maar merk dat ik hier steeds meer mee bezig ben..zeker nu de bevalling nadert zou ik heel regelmatig wel even mijn moeder gebeld hebben..dan komt t besef dat dit nooit meer kan wel heel hard aan.. ik kan t goed hebben, maar soms bevliegt t me toch wel heel even..tis nog zo kort geleden..vind t wel een fijn idee (niet naar bedoeld natuurlijk) dat ik niet de enige ben die dit meemaakt..de herkenning is wel prettig...
ik ga maar s douchen en aankleden enzo.. en dan lekker aan de rommel.. kom tussendoor zeker wel spieken...dus niet teveel beppen..!!!
goedemorgen dames, over bedzeiltje, ik heb de perfecte oplossing gevonden. bij de hema hebben ze waterdichte matrasbeschermers, is gewoon een groot zeiltje, met een zachte bovenkant, en elastieken aan de hoeken, het kraakt niet, zweet niet , en schuift niet. kost 15 euries, maar kan later ook gewoon gebruikt worden op bed van kind. maar ja, wij hebben wel 2 aparte matrassen, weet niet of ze ze ook in 2 persoons hebben.....
Mogge Dames, Hier weer een BLEH nacht gehad. Die expeditie gisteren in de stad was dus duidelijk te veel. Nauwelijks geslapen, zelfs een tijdje in de stoel op de babykamer zitten dutten omdat liggen zeer deed. Pfff. Vanmorgen werd ik wakker en toen had een flinke lekvlek op mijn borst, pyama en laken...zucht... Goed dat was mijn geklaag ff. Zeiltje, ja wij hebben een molton met zo'n plastic laagje. Ideaal. Je voelt geen verschil met een gewone molton maar het houdt wel vocht tegen. Manlief had hem al en weet niet waar hij vandaan komt. Ik vond het eerst een stom ding maar aangezien je geen verschil voelt vind ik het nu ideaal.... Dus dat is misschien ook een idee? (maar waarom zou je als het met een handdoek ook gaat....) Ichtus, kan me heel goed voorstellen dat het verlies van je moeder nu weer terugkomt en logisch dat die herkenning fijn is. Ik kan gelukkig niet met je meepraten daarover maar kan me er wel een hoop bij voorstellen. Dus sterkte en een knuffel voor jou! En als je je verhaal hier kwijt wil, gewoon doen...al typ je het 100 x! Dikke buik...ja dat valt hier wel mee. Hij is natuurlijk wel groot maar niet uitzonderlijk. Sokken aan gaat wel lastig. Ik kan er wel bij maar krijg dan kramp. Teennagels knippen daarentegen...dat lukt echt niet dus dat komt mijn zus vanmiddag doen . Mijn moeder komt ook en dan gaan ze hier beneden lekker door het huis heen. Fijn! Ik moet vandaag vooral proberen te ontspannen en veel zitten, anders slaap ik nooit meer ben ik bang. Miracles, heb jij een buddy eigenlijk? Kerstkaarten...hmja...nee dat gaan wij niet doen denk ik. Tenzij we zo trots zijn dat we foto's van ons meisje tot kerstkaart maken en rond sturen... Oja...postzegels....
@Lara.. ja die beschermers zijn echt ideaal.. heb ik bij Marijn geleend van vriendin.. zweet idd niet.. kraakt niet..past goed.. echt fijn spul..en toch koop ik heel eigenwijs zelf niet.. vind ik zonde.. alhoewel.. nu kan ik m natuurlijk daarna ook voor lisa gebruiken..hmmmm.. dilemma..
THNX Princi... en lekvlekken..whahaa vind t altijd zo grappig klinken.. hier nog geen last van.. als ik er hard in knijp dan komt er een drup uit.. meer niet..maar das al meer dan bij de andere kids..whahaha.. en dat slechte slapen.. pfff. hoop dat t hier neit doorzet hoor.. heb t nu 2 dagen gehad en kan er niet zo goed tegen.. hoort er wel bij hoor.. je lichaam en geest bereiden je zo ook voor op de gebroken nachten die je tegemoed (of was t met een t?) gaat..maar toch.. ik heb ze liever alleen straks.. SCHOPT ZONNETJE VAN DE BANK AF... *vraagt zich nu af of het wel zonnetje en princi waren waar ik nu op reageer..*..hmmmm..* Hier inmiddels gedouched en aangekleed.. boven de was ingeruimd..bedden opgemaakt, kids gewassen en aangekleed boel aan kant.. badkamer weer netjes.. en nu even zitten.. dan ga ik zo mijn haar ff doen.. is nu net een zwabber... en dan wil ik ff boven stofzuigen en dweilen.. dan is dat weer helemaal klaar..kan ik beneden ook wat gaan doen, maar dat is altijd lastig met spelende kids..dus ik zet ze straks wel met een dvdtje op de bank als marijn ligt te slapen.. kan ik ff met de poetslap erdoor en ff zuigen en dweilen.. dan kan beneden er ook weer tegen.. dan nog ff de stad in.. en de achter t luik op zolder snuffelen.. dan is t wel weer avond...nou hoezo relaxen.. ??
Hm, lees allemaal nuttige tips over zeiltjes.. Ga zo maar eens kijken of het met dat badlaken lukt.. Hier was gedraaid en opgehangen en deel in droger gestopt. Gestofzuigd en gedweilt en nu pijn in mijn rug. Au au... Zit eraan te denken om de woonkamer wat aan te passen.... Hm, volgens mij toch wel wat kriebels om boel in orde te hebben Ichtus, kan me niet voorstellen hoe moeilijk het is zonder moeder vooral in tijden zoals deze zal je haar vreselijk missen.. Sterkte.. Uiteraard geldt dat voor iedereen die het zonder mams of paps moet stellen... Hier merk ik nu wel dat ik hoop dat mijn vader de kleine nog mee mag maken. Hij krijgt nu veel last van zijn buik veel pijn.. Dat is moeilijk om te zien. We hopen er maar het beste van maar dit gaat geen maanden meer duren ben ik bang. Ik hoop op een mooie kerst en oud en nieuw met mijn paps en alles wat daarne er nog bij komt is mooi meegenomen..
morge meiden! hier vandaag 37 weken!!! @ bedzeil geen id welke van de tig dingen dat is maar heb nogh niks in me bed liggen vorige keer had ik een groen matje onder gelegd maar die ging alle kanten op
Een knuffel voor iedereen die het zwaar heeft! Ikzelf ben gister beetje ingestort bij de verloskundige. Mijn kereltje word een flinke 8ponder,gister nog eens bevestigd. Ik zat er helemaal doorheen en begon gelijk te janken.. Nu mag ik van haar niks meer doen,alleen maar slapen en rusten, geen huishouden..Erg moeilijk voor me maar goed, anders heb ik straks helemaal geen energie meer om de bevalling te doen.. Ik heb een blog een tijdje terug geschreven op hyves, ik ben benieuwd naar jullie reacties. Een beetje begrip graag: Zwangere vrouwen Je wilt toch alleen maar horen hoe mooi je er uitziet? Er groeit namelijk een wondertje in je buik, en blijkbaar vindt iedereen het dan nodig om dan iets van je omvang te zeggen... Top 10 dingen die je NOOIT tegen een zwangere vrouw zou mogen zeggen! 1."Wow, jij bent dik!"Hmmm. Zwangere vrouwen vinden dit echt heel leuk om te horen, echt. Net zo leuk als jij het vindt om te horen dat je kont echt heel dik is. Wanneer je dit ooit tegen een NIET-zwangere vrouw zou zeggen, had je een klap voor je kop gehad. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen denken dat het nu WEL oké is om te zeggen dat je dik bent omdat een vrouw zwanger is. Enige juiste reactie: Ja, jij bent ook echt dik! Ik ben zwanger, wat is jouw excuus? 2. "Zou je dat wel eten?" Nee, ze zou dat niet moeten eten. Dus? Is het vergif? Is het een kilo brownies? Niet? Waarom begin je er dan over? Zwanger zijn betekent dat er een nieuw mensje groeit binnenin je lijf. Het betekent soms dat je lijf schreeuwt om iets niet zo gezonds! Enige juiste reactie: Moet je zo nieuwsgierig zijn? 3. Is je baby op een natuurlijke manier verwekt? Wat betekent dat precies? Zijn niet alle baby's natuurlijk? Mits je niet aan het praten bent met je beste vriend, is deze vraag compleet onbehoorlijk. Ook insinueert het dat er verschil is tussen baby's die zonder hulp zijn 'gemaakt' en een die wat extra hulp nodig heeft gehad. Bovendien is dit een zeer persoonlijke vraag over haar en haar man zijn reproductieve organen! Enige juiste reactie: "Nee, het is eigenlijk een alien die in mijn baarmoeder is geplaatst. Erg onnatuurlijk, inderdaad." 4. Weet je zeker dat je geen tweeling krijgt? Zie irritant commentaar nummer 1. Wanneer er niet wordt gesproken over een meervoudige zwangerschap, vraag het dan ook niet. Want wat een zwangere vrouw hoort is: "Gee, wat ben je dik!" Enige juiste reactie: Oh, ik wist niet dat je een dokter was? Kun je me dan ook het geslacht van het kindje vertellen? En wanneer het wordt geboren? 5. Oh! Mag ik aan je buik zitten! Het antwoord is "Nee". Simpel. Wanneer je een vreemde bent is het zelfs: "Hallo! Tuurlijk niet!". Einde discussie. En ben je zo'n persoon die gewoon aan de buik zit zonder het te vragen, speelt echt met vuur!Eens even kijken, de vrouw is oncomfortabel, hormonaal en kampt met een lichaamsgrootte-uitdaging. Wil je echt aan haar zitten en zien wat er gebeurd? Enige juiste reactie: Zeg niks. Grijp gewoon zijn of haar buik en wrijf heen en weer. 6.Wanneer ben je uitgerekend? Lijkt een onschuldige vraag, valt onder 2 catagorieen, beide met hun eigen level van irritatie. Éen, de persoon die je het vraagt is misschien wel helemaal niet zwanger. Daarnaast lijken vrouwen die net bevallen zijn nog steeds zwanger, en ik kan je verzekeren, jij wilt niet degene zijn die deze vraag stelt aan deze humeurige, moeie, hormoon-razende post-partum vrouw. De tweede catagory is dat het eigenlijk zwangere persoon deze vraag al wel, oh, 5271 keer gevraagd is. Vandaag. Is het werkelijk zo belangrijk? Waarschijnlijk zal de zwangere vrouw deze informatie vanzelf een keer verschaffen. Enige juiste reactie: Wanneer bij JIJ uitgerekend? ( werkt het beste op vrouwen, die niet zwanger zijn) 7. Als je denkt dat nu al erg is, wacht maar tot de baby er is! Dit is meestal gerelateerd aan verschillende problemen, maar elke zwangere vrouw heeft vooral de klacht; gebrek aan slaap. Geloof me. Een zwangere vrouw die al een week geen goede nachtrust heeft gehad door snurken, maagzuur, minstens 20 keer plassen en elk ander assortiment van zwangerschapssymptomen wil NIET horen dat het nog erger wordt. Enige juiste reactie: Nou, Ik kan de baby dan toch wel een keer bij jou brengen voor een lekker nachtje slaap? 8. Laat mij je mijn horror-bevalling vertellen! Oke, dit wordt niet eens gezegd, ze beginnen gewoon. Deze genegeerde opmerking brengt vooral vrouwen die hun eerste kindje verwachten nogal in paniek. Zij hebben zowieso al stress van de komende bevalling. Voedt die stress niet. Enige juiste reactie: Goed verhaal! Laat mij je vertellen over mijn laatste ochtendmisselijkheid/ het rare gevoel in mijn borsten etc. 9. Ben je klaar voor een baby? Nee! Wie wel ooit? Meeste zwangere vrouwen zijn bang en onzeker over het antwoord op die vraag, in ieder geval een beetje. Geef een zwangere vrouw niet nog meer stress. Wanneer de baby er is, zal ze 1 blik op haar kindje werpen en dan zal ze meer dan klaar zijn. Enige juiste reactie: Ben jij klaar voor een trap richting je kin? 10. Wauw, jij ziet er moe uit! Duh! Ze heeft geen goede nachtrust gehad sinds, nou, de verwekking. Natuurlijk ziet ze er moe uit! Waarschijnlijk kostte het haar vanochtend elke ons energie die ze had om uit bed te komen. Daarna moest ze waarschijnlijk overgeven. Zwangere vrouwen voelen zich al dik, lelijk, er gebeuren allemaal vreemde dingen met haar lijf en ja, ze zijn uitgeput! Het is zo lastig om je mooi te voelen. In plaats van hoe slecht een zwangere vrouw er uit ziet, waarom niet vertellen hoe mooi ze is? Enige juiste reactie: Jij ziet er ook beroerd uit, wat is jouw excuus?
zow morge heb ik ook van deze zwangerschap een fotoshoot met bellypaint en ze komen aan huis ben benieuwd . bij niels had ik bellypaint op 9maande beurs laten doen
Hihi, inspe... Vooral nr7 is heeeel herkenbaar....de rest durven ze tegen mijn niet zo geloof ik...gelukkig maar... Maar dat wacht maar tot de baby er is vind ik inderdaad zo' dooddoener...en dat ze zich dan zichtbaar zorgen gaan staan maken of je het wel zult trekken omdat je het nu al zo zwaar vindt....idioten!
*Gniffel gniffel* Erg herkenbare opmerkingen idd... Had vorige keer een oud collega die nr.8 deed.. Het bloed hing bij haar aan de muren..... Oh, en ze had ook nog FOTO'S!!!!! Of ik die niet wilde zien..... NEEEEEE Ik ben drie dagen lijkwit geweest.... En dan inderdaad de mensen die ongevraagd aan je buik gaan zitten!!! Grrrr...... Leuke en herkenbare blog!
wat ik een hele irritante vraag van mensen vind is als je over tijd loopt rommelt er al wat? of ben je nou nog niet bevallen pffff
Praat me er niet van de opmerkingen wat sommige mensen wel niet hebben over het zwanger zijn pff. Maandag was een kameraad van me vriend bij ons op visite was er al een tijdje kijkt me aan en vraagt of `ben je zwanger` ik zei uh jah lijkt me wel he de box staat er niet voor niets of arjan (me vriend) moet erin willen spelen. Ik heb de enveloppen ook al geschreven zit eraan te denken om de kerstkaarten ook maar te schrijven dan hoeft dat dan niet meer te gebeuren. De vluchttas van mij moet ik nog inpakken heb al wel de vluchttas van me zoontje en de babytas klaargezet met de maxicosi. vanmiddag maar eens ff de kast van de babykamer opruimen heb ook veel dingen gekocht bij de wibra. Ik zag dat heel veel aan het rommelen in huis is alles op de plek wil hebben enzz. met andere woorden we zijn al bezig met het nestel gedrag hahah. chasmi- Ik hoop voor jullie dat je paps het allemaal mag meemaken het is en blijft moeilijk sterkte