November 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knarboor, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ hier heeeel af en toe flinke pijnlijke buiken:$ zit alleen paar uur tussen elkekeer

2. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Flex spannend!!!!!

Misschienmama hoe is het met je? En met je kleine meisje???

3. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Hier gaat het goed, zijn al aardig gewend zo thuis met Amy.
    Met Amy gaat het ook goed, heeft wel wat "kwaaltjes" die vaker bij prematuurtjes (blijf het een vervelend woord vinden...) voorkomen. Reflux, navelbreukje, persen en kreunen maar dit is allemaal niet in een ernstige vorm en prima mee om te gaan.

Volgende week wordt ze een nachtje opgenomen voor haar inentingen, spannend!

O ja ze weegt inmiddels al 2765 gram en is ongeveer 48 cm!
    Vandaag voor het eerst een pakje in maat 50 aan, hihi nog wel een beetje groot....

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Fijn te horen dat ze het zo goed doet. Wat een kleintje is ze nog he... Wanneer was je eigenlijk uitgerekend?

5. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

misschienmama wat een wondertje he en al goed gegroeid zo jou te horen super

6. misschienmama

20 november, wel vreemd dat die datum nu zo dichtbij komt. Had nu met een heeeeele dikke buik moeten rondlopen en hopend dat de bevalling zou beginnen....

Heb net twee nieuwe foto's in mijn album gezet voor de liefhebbers!

7. Delfino

Delfino Niet meer actief

oooooh wat een mooi meisje zeg fijn dat het zo goed gaat!!

8. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

wat een schatje zeg

9. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Zo heej..

ik heb een uur in de regen st maarten gelopen.. nou ja.. met de kids meegelopen.. zij de tassen vol met snoep en ik gesloopt..
    Maar t was voor hun heel erg leuk.... ;)

Nu lekker op de bank..

@Flex... DAT MEEN JE NIET!!!.. POTDICHT.. bah zeg.. kan me voorstellen dat je enorm baalt.. had t niet verwacht zeg na al die voorweeen.. Hoop dat t gewroet toch nog wat heeft uitgehaald....knuffie

@er was nog wat, maar weet niet meer.. tsssss.....

KNUFFIE VOOR IEDEREEN!!!..

Hier is het rustig... Kids op bed.. wij op de bank..tijdens het lopen daarstraks flinke harde buiken.. dan moest ik echt even stilstaan.. die harde buiken zijn nu weer verdwenen lijkt wel.. nou ja.. ook ik verwacht er niets meer van.. ik wacht het strippen donderdag af.. en we zullen t wel zien.. ik maak me er iig niet meer druk om.. scheelt een boel frustratie.

MEX GRIEP.. bah.. ik wil er niets meer over horen..steek mijn kop nog verder de grond in dan dat ie al zat en ik zie t allemaal wel...misschien heeel stom, maar ik weet t gewoon niet en kan geen keuzes maken hierin hoor.. laat ze eerst maar s duidelijk zijn die artsen..

Ik ga voor een bevalling vannacht.. Ed wil vakantie en ik wil van die dikke buik af.. whaha..(zei ik net niet dat ik nergens meer op hoop???? )

10. linde90

linde90 Niet meer actief

MIsschienmama, wat een mooi meisje, fijn dat ze nu bij jullie thuis is.....

11. zonnetjeE

zonnetjeE Bekend lid

8 mrt 2009
    786
    0
    0
    Rhoon
    hier lekker rustig. trouwens 30% korting op jassen sjaals wantjes etc bij lief. online

Op de hyves site van lief waarschuwen trouwens meerdere meiden voor mensen die ( toen het afgelopen week zo druk was op de lief site ivm sale) groot ingekocht hebben en de spullen op mp voor veel duurder verkopen.

Hubbie helemaal blij met zijn verjaardagscadeau ( hij is as zondag jarig) Hij mocht dat nieuwe spel dat vandaag uitgekomen is kopen. hij is nu al 3 kwartier even snle aan het testen of hij het doet. Want ja stel je voor dat hij het niet doet, dan kan hij er nog mee terug. ahum en daar is 3 kwartier voor nodig;)

12. Delfino

Delfino Niet meer actief

ff kleine update hierzo

net na paar enorme pijnlijke steken onderin me buik veel slijm met bloed verloren tis dus echt mijn slijmprop! daarnaast zeurt me buik nog steeds oooh hoop zooooooo dat het doorzet!!!

13. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    Hallo allamaal, geen beebnieuws vandaag?? Jammer...
    ichtus, waarom hebben jullie nu al gelopen? Is toch morgen pas Sint maarten?
    Of is dat bij jullie anders?

Ik had vandaag iets: Ik ging samen met mijn man naar de huisarts voor de gewone griepprik... Lever de briefjes in, eerst kreeg hij de spuit en toen ik. Zegt de assistente die die prik geeft ineens; En over 3 weken moeten jullie weer komen.
    HUH???? Ik zei; Ja maar dit is toch de griepprik???
    Oh nee hoor, zegt ze, dit is de Mexicaanse Griepprik!
    Ow, eeuh......... Okay, die zit er nu al in dus.
    Vind het niet netjes van de assistente!

14. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    Flex, jaaaaaaaaaaa spannend! Hoop het ook voor je! Dat we morgenvroeg inloggen en dat we lezen dat je een beebje hebt...
    Succes!

15. Delfino

Delfino Niet meer actief

ZOW das zeker niet netjes zeg!!

@ hier kreeg ineens erge pijn helemaal onderin me buik op me schaambod bijna moest echt zuchten tranen stonden in me ogen:$

weet nie of het een wee was maar zo voelde hij echt wel!

16. misschienmama

Spannend!!!

17. misschienmama

Dat is asso zeg!
    Wilde je de MG prik wel halen of niet?

18. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    Nou, ik was er nog niet helemaal over uit, neigde wel meer naar wel doen, maar dit was niet echt de bedoeling...
    Maar misschien ook wel makkelijker, hoefde ik niet meer te beslissen...
    Nee, het is niet goed wat ze gedaan heeft....

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    oooooooowwwwwhhhh.... FLEX DIE GAAT BEVALLEN!!!!!.. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH......ik duim duim duim duim duimd duim.....SUCCES MEID.. zet m op....

@Lydia.. SOOOOO WAT ASO.. nou ik mag hopen dat je heel erg uit je kapje gegaan bent tegen die assistente??? ik zou me toch een partij link zijn geweest...sjonge jonge zeg.. wat zei ze...???

en ja.. hier in Hattem zijn ze stom.. hier is t op 10 november st maarten.. geen idee waarom hoor.. zal t s opzoeken.. zal wel een reden voor zijn....

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    HATTEM - Sint Maarten de koeien hebben staarten.Volgende week gaan kinderen al Sint Maartensliederen zingend de deuren bij langs in de hoop wat lekkers te krijgen. Sint Maarten is een van de bekendste heiligen in de Rooms-Katholieke kerk. Zijn feestdag wordt elk jaar gevierd op 11 november. Vroeger ging men met Sint Maarten met fakkels door de velden om boze geesten te verjagen. Tegenwoordig zijn de fakkels vervangen door uitgeholde suikerbieten en lampions. Het merkwaardige is dat Sint Maarten overal ter wereld gevierd wordt op 11 november en in Hattem op 10 november.

door Angela van Erven

De reden moet volgens pastoor van Vegchel worden gezocht in het feit dat vroeger bepaalde heiligenfeesten de tijdvakken markeerden waarin het jaar op het platte land verdeeld werd. Vooral de boeren voelden zich afhankelijk van de natuur, waren overgeleverd aan het weer en zo werden bepaalde elementaire zaken op vaste dagen afgehandeld. Hattem kende in vroeger jaren binnen de wallen een aantal boerderijen. Het vee graasde in de Hoenwaard en het was ook hier een ongeschreven wet, dat de dieren op Sint Maartensdag naar de stallen werden gedreven om te overwinteren.Omdat de hele stad daardoor vol mest en koeienpoep lag, wilde men niet dat kinderen op die 11de november langs de huizen zouden gaan om Sint Maarten te zingen. Streekarchivaris G. Kouwenhoven memoreert aan een wet uit 1836.In dit reglement voor de gemeenschappelijke weide het Veen te Hattem staat: “Vóór den bepaalden omslag,en ná St Marten - of 10 november - zal geen vee in Het Veen worden toegelaten." De Hattemers wisten in de eerste helft van de negentiende eeuw dus al niet beter dat Sint Maarten op 10 november werd herdacht.Het argument van de koeienpoep gaat dus niet op. Het reglement van de Hoenwaard van 1802 rept met geen woord over het moment dat de dieren de wei ingaan en er weer uitkomen. In de heiligenkalender in Grotefends Taschenbuch der Zeitrechnung komt niet alleen op 11, maar ook op 10 november een Martinus voor. Deze heilige staat ook op 10 november in het middeleeuwse calendarium van de kerk van Hattem, dus hij en zijn herdenkingsdag waren in Hattem al eeuwen bekend. In het Hattemse calendarium staat uiteraard op 11 november eveneens de bekende Maarten van Tours. Een andere reden is dat Hattemers het Vieren van de “avond" in stand houden.Er zijn landelijk meer viermomenten die op de dag voorafgaande aan de eigenlijke dag vallen. De bekendste is Sinterklaas. Die viert heel Nederland op 5 december, maar zijn dag valt, op 6 december.Dat is op de dag voorafgaande aan de eigenlijke dag. Kerstavond is de avond voorafgaande aan de eerste kerstdag. Het kan dus ook net zo goed zijn dat we in Hattem gewoon Sint Maartensavond vieren, dat is de dag voorafgaande aan de elfde van de elfde. Niets bijzonders als je het zo beschouwt. Gezien het feit dat het hele land Sinterklaasavond, de vijfde december viert, is het onbegrijpelijk dat onze omgeving en wij zelf elke keer rond 10 november zoveel ophef maken over de Hattemer viering van Sint Maartensavond.Eigenlijk is het heel gewoon, aldus Kouwenhoven. Bron:Heemkunde Hattem,nummer 110 en 111 2007 door J.van Vegchel en G.Kouwenhoven. Met dank aan secretaris E.Liefers van Heemkunde Hattem

Deel Deze Pagina