November 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knarboor, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden

Hier ook tegen mij gezegd.. maar ik heb zoiets van F-U... mijn huis en mijn kind inderdaad!!!
    Heb er zelfs aan gedacht om de kaarten 2 weken later te versturen.. de belangrijkste mensen horen het toch wel via de telefoon en de rest maar via via...

Maarjah dat is ook weer zo extreem.. haha krijg ik vast ook weer commentaar op.

2. linde90

linde90 Niet meer actief

hahaha inderdaad, ik wilde er eerst briefjes bij doen met tekst en uitleg, maar doe het toch maar niet, gaat alle aandacht naar dat briefje ipv naar het leuke kaartje.
    Dan maar aan de telefoon, en doen ze moeilijk , komen ze maar helemaal niet!!!

3. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

@miss moneypenny Ik ben er ook nog!
    Hubbie en ik slapen veel daarom ben ik er niet zo vaak

@chasmi noh apart zeg
    Joey doet het nu ook weer goed..
    Is het niet volle maan?:D;)

@Miracles heb je al wat gehoort van de cb?

@fl3xie...Je bent nu een kraamvrouw en hulp zoeken in deze 6 weken is niet erg!
    Je moet nu op krachten komen!
    Dus vraag hulp!
    Of meer uren kraamzorg
    Ik was mezelf ook niet de eerste 2 weken en nu begin ik mijn eigen dingen weer te doen
    Bedoel dan dat ik nu weer kan bukken en de was doen enz
    Ik moet nog steeds "rusten" tot de 6de week na de ks maar ben nu alweer mijn hele huishouden aan het doen whahah
    Hoezo eigenwijs!

Hoe je je voelt als je bevallen bent heeft niemand me ooit verteld
    Wat heb je je kop dan vol watten
    Een persoon die naast me lag in het z-huis dacht dat ik een zachtaardig persoon was :(:$
    Uhhh nope
    Ik was high van hormonen LOL

4. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Puzzcat: Ook al zo eigenwijs, net als ik dus...wil alles zelf doen maar merk dat het nog niet echt wil allemaal,ben snel moe en bukken gaat ook nog niet echt lekker ( heb ook een ks gehad) nu 2 weken geleden...

5. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ohh joh...
    Met 2 weken had ik ook nog pijn
    Het schoot mij vaak in de rug door die ruggeprik...
    Maar wat ik dus niet doe is zware dingen tillen,want toen ik een wasmand wou tillen voelde het net alsof er hechtingen los schoten
    Dat is echt een No no !
    Hubbie heeft spieren die niet doorgesneden zijn hij doet het maar :p

6. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Zware dingen til ik ook nog niet en dat blijft ook nog wel even zo...
    Alleen ik heb een dochtertje van bijna 2 die wel de trap op kan maar niet er van af en als ik dan alleen ben overdag dan moet ik haar wel zelf van boven tillen.
    Vaak denk je dan doe ik wel even maar het is toch een buikoperatie geweest dus mar even rustig aan doen nog he

7. Delfino

Delfino Niet meer actief

zow ben nu alleen heb wel ff uurtje op bed gelegen esmay was uur lang aan huile en spele en doen heb haar maar in bed laten liggen want heb me rust nodig kaylee ligt nu nog in haar wiegje boven die zal zo wel wakker worden voor eten tot nu toe gaat het goed ben nu half uurtje op hoop dat zo blijft gaan dan kan ik rustig eten voorbereiden enzo:)

heb enorme zere boobs!! kan esmay niet eens meer tillen:$

8. mamsie85

mamsie85 Actief lid

14 dec 2008
    186
    0
    0
    verzorgende
    Alteveer
    Hier nog niets van suusje gehoord of gezien???
    Ik ga ff tv kijken en daarna met eten bezig.

Hoop dat ik hier morgen nog ff kan spieken als er baby nieuws is. Moet morgen om 11:15 bij verlk. zijn om te strippen. Voor de tijd nog ff zoontje naar school brengen en met de kinderen boeken ruilen. Daarna kijken wat er gebeurt.

9. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames

iedereen die inmiddels ook bevallen is van harte gefeliciteerd ik zelf ben vorige week donderdag bevallen van een kerngezonde dochter jazmina de bevalling ddurde slechts 2 uur en wij zijn dolgelukig

iedereen die nog moet bevallen heeeeeeeeeeeel veel succes en sterkte met de laatste loodjes het zal jullie zeker niet meevallen nu maar meiden onthoud het eind is in zicht en dan hebben ook jullie je kleine wondertje vast

groetjes sapje

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hello allemaaaaal....

Gisteravond zat ik weeer teleurgesteld op de bank.. de weeen die ik voelde (en achteraf geen hol voorstelde) kwamen ongeveer om t uur en ik had alweer alle hoop opgegeven..
    TOt ineens om 22.25 ik wat voelde lopen.. zomaar... ik schrok ervan.. keek meteen of het helder was en deed een maandverbandje voor.. Alles bleef helder en af en toe verloor ik wat vocht.. wel om 22.45 even de vk gebeld. Ik had immers nog nooit zelf gebroken vliezen gehad dus wilde even van haar precies weten waar ik op moest letten..We spraken af dat ik haar zou bellen als ik weeen had om de 4 a 5 minuten een uur lang.. prima.. doen we.. Dit was om 00.15u het geval...de weeen waren best heftig en ik had moeite om ze weg te zuchten.. tussen door had ik praatjes voor 10. De vk zou komen rond 00.45u. en zolaat was ze er ook.. ze schrok van mijn gekreun tijdens een wee en vroeg of ik persdrang had.. ik had idd wat persdrang.. Ze legde meteen alles klaar en belde de kraamzorg.. droeg edwin op om water te koken voor de kruiken etc..Het is immers een 4e kindje en dan kan het heel rap gaan....Paniek was er niet echt, maar ik vond t maar raar dat ze zonder ook maar getoucheerd te hebben meteen alles klaar aan het zetten was voor de bevalling... Ondertussen ving ik de weeen op..zo goed en zo kwaad als het kon....ze was klaar met klaarzettten...en ging toucheren.. de weeen duurde ruim1,5 minuut en er zat maar 2 minuten tussen dus t moest wel rap..Anna was een sterrenkijker en hierdoor lag de bmm ver naar achteren.. Deze moest naar voren gehaald worden en dit was niet prettig..(understatement)

Na wat voelen en een paar weeen verder had ik 6 cm ontsluiting.. prachtig dacht ik nog, maar daar bleef het wel bij...Omdat ik de persweeen maar met moeite kon wegzuchten en de vk zag dat ik het moeilijk had stelde ze voor om de laatste 4 cm weg te masseren.. zij ging masseren en ik ging persen!!!...

Nou dat vond ik geweldig...kon ik tenminste iets doen.. maar het lukte haar niet om de flinke rand te masseren.. een half uur onder de douche.. nog een half uur op mijn rechterzij.. geen resultaat.. nog steeds 6 cm..

Nieuw plan.. naar het zh. daar zou ik iig pijnbestrijding kunnen krijgen om zo de laatste centimeters te kunnen volhouden.. omdat alle kids sterrenkijkertjes zijn geweest zit t waarschijnlijk in de bouw/vorm van mijn bekken.. Hierdoor kan t hoofdje maar moeilijk door het baringskanaal en drukt t al snel met t achterhoofd tegen stuit en anus .. hierdoor ontstaat er al heel snel persdrang..

Plan van aanpak.. naar het zh...Ze heeft de ambulance gebeld.. kids waren inmiddels wakker geworden en oma was al paraat..

Om 3.50 ongeveer reden we richting zh.. Een helse rit.. echt vreselijk...de oerkrachten kwamen vrij en ik maakte geluiden waarvan ik niet eens wist dat ik ze kon maken..het wegzuchten ging maar moeilijk....de vk reed achter ons aan.. ed was bij mij in de ambulance...

om 4.15 in het zh. en om 4.20 lag ik aan de ctg en weeen meter.. De verloskundige van het zh werd er bij gehaald en nam het over... ze toucheerde en deed nog gemener... die rand moest weg!!!. (inmiddels wel 7 cm)...om 4.35 riep ze dat de rand weg was en ik 10 cm ontsluiting had.. WOW wat een boost zeg.. ik had t bijna opgegeven en gesmeekt om een ks....

Nu moest ik wel heeeel heeeel heeeel hard persen..anders zou ze nog steeds niet door het kanaal kunnen... het hoofdje moet de anus voorbij en dat is een helse klus. dit herken ik van de bevalling van Lisa en Marijn... het doet pijn.. maar ineens voel ik haar zakken.. ik schreeuw nog JAAAH.. en om 4.38.. in twee persweeen werd Anna geboren... Ik voelde haar hoofdje
    "staan" en begon automatisch te zuchten.."persen" riep de dienstdoende vk.. euh.. oke.. en 2 tel later.. ZUCHTEN.. ik dacht nog.. wat wil je nou...!!!... het zuchten lukte niet meer.. mijn benen trilden oncontroleerbaar... verpleging hield ze stil en ik deed meer dan mijn best.... 2 tel later was ze er.. zo klein...zo mooi... EINDELIJK... 13 Dagen "te laat" en toch maar 2940 gram.. maatje 50 is veel te groot, maar ze hebben haar niet gemeten dus geen idee hoe lang ze is..

Ik ben niet geknipt, gescheurd of gehecht.. ook voor het eerst..hihihhi...wel 700cc bloed verloren ondanks de nodige prikken en medicatie.....
    maar ik heb er weinig tot geenlast van...

Na het ontbijt mochten we naar huis...

Heerlijk.....

11. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

Er worden weer een aantal zwangeren gestript. ja en dan maar weer wachten. Ik hoop zo dat het voor jullie wat oplevert en dan ook nog een lekkere vlotte bevalling.

@mex griep: Hier het kraambezoek handen laten wassen voordat ze luuk vast mochten houden. En toch heeft hij de dans niet ontsprngen en toch griep gehad. ja de mex of de gewone seizoensgriep. Dus ja ontkomen kom je er niet aan.

@ mex griep; Bij de peuteergoep van mijn dochter mogen ouders met mex gre=iep gewoon komen om hun kind te brengen. ok kinderen die zich weer wat beter voelen na de mex griep mogen gewoon weer komen ook al zitten z enog in de besmetting fase. De GGD heeft dit besloten wle moesten de eetbare dingen uit de hushoek om bsmetting te verkomen. Of de niesspetters niet op puzzels komen. waarschijnlijk zijn we zo dus besmet.
    Met Luuk gaat het iets beter, maar ja is niet om naar huis te schrijven. Zijn ontlasting wordt weer groen en was juist al mooi geel. Ja kolf dus ook extra af en dat krijgt hij via een spuitje langs mijn vinger. Ja probeer er veel vocht in te houden.

Hier een dochter van 3 , maar ben er niet over uit om de prik te halen. Een maand geleden had ik oudervoorlichting voor Luuk en vroeg of Luuk er voor ingenet zou woren en toen zei ze: er is zo weinig onderzoek naar gedaan bij kinderen dat het niet velig genoeg is en een maand later wel veilig. Ja, vertrouw het dus niet helemaal. Zelf de prik halen is nog te doen, misschien wt fakolven voor mijn dochter van drie, zou ze dan mijn antistoffen niet krijgen van die prik?

Ja de tijd indelen is nu ene hele klus en ja dan efe snel lezen en wat teurg typen. En soms geen tijd meer om te typen want dan heeft een van d ekinderen je al weer nodig. Ja en de tijd gaat ook zo snel voorbij. De drie uur tussen de voedingen vliegen om.

Fijne maandag nog, gaby

12. zonnetjeE

zonnetjeE Bekend lid

8 mrt 2009
    786
    0
    0
    Rhoon
    Sapje en Sapjeman gefeliciteerd met jullie dochter, en jeetje wat een snelle bevalling!!!!!!!!!!!!

ichtus wat een verhaal zeg. Nogmaals geniet ervan en rust lekker uit voor zover dat kan.

13. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Ichtus!!:D

14. zonnetjeE

zonnetjeE Bekend lid

8 mrt 2009
    786
    0
    0
    Rhoon
    Lydia hoe is het gegaan ???
    ook nog geen nieuws van Suusje????

15. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ichtus.. Gefeliciteerd :D
    Dat heb je maar weer voor elkaar gebakken..

Lekker genieten!!

16. TJB

TJB Niet meer actief

Sapje en Sapjeman, gefeliciteerd met jullie dochter!!!

17. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    oh Ichtus, ben blij dat het voorbij is voor je!
    Jeetje, dan is het echt nog heftig geweest zeg.
    Je eerste berichtje heb ik niet eens gehoord vannacht. Sorry, schaam schaam.
    Na je tweede berichtje ben ik gelijk online gegaan en heb uren wakker gelegen daarna. Haha, viel weer niet in slaap.

Mijn kleine meisje is flink gezakt. Precies wat ik dacht te voelen. Vk zegt dat ze er helemaal klaar voor is.

Nou Ichtus, geniet van je mooie dochter. Ik wil wel snel een foto zien hoor!!!

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Ichtus, van harte gefeliciteerd met je dochter!!!

Toevallig dat wij allebei op 3 november uitgerekend waren en dus allebei 13 dagen overtijd waren en vandaag allebei zijn bevallen :D

Ik ben vanochtend om 11 uur thuis bevallen na een heftige maar toch snelle bevalling (in 9 uur tijd) bevallen van dochter Veda Leona :) Wel ingeknipt en ingescheurd, maar nu al bijna vergeten ;)

Meiden die nog aan het wachten zijn, heel veel succes!!!

19. zonnetjeE

zonnetjeE Bekend lid

8 mrt 2009
    786
    0
    0
    Rhoon
    Overtijd:
    suusje 9-11 uitgerekend
    mamsie85 10-11 uitgerekend
    zonnetje 12-11 uitgerekend
    Lara1 13-11 uitgerekend
    TJB 14-11 uitgerekend
    Lydia2906 15-11 uitgerekend

Uitgerekende data:
    Miss 18-11 uitgerekend
    Knippy 25- 11 uitgerekend
    Lautjuh 28-11 uitgerekend

20. zonnetjeE

zonnetjeE Bekend lid

8 mrt 2009
    786
    0
    0
    Rhoon
    Mosa en mosa man gefeliciteerd met jullie dochter!!!!!!!!!!!

het heeft even geduurt, maar ze is er. Geniet er maar lekker van

Deel Deze Pagina