November 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knarboor, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    de napoleons! (kersensmaak, die rooie)
    en ik haal bij de liddl van die kleine ronde blikjes, die zijn heel zoet en zelf heb ik kersensmaak genomen

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik heb me aangemeld! onder marie-claire volledige naam :oops:

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hmmmm vitamientjes!

ik verslint heel veel groente :)
    ik slik de tableten van vsm puur mama
    daar had ik het beste gevoel over

4. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Hoi allemaal,ben ik ook weer...vanmiddag geen verbinding met internet....
    @ Bloempjuh heel veel sterkte,hoop dat je je snel wat beter gaat voelen..

Ook iemand die ijzertabletten slikt,ik ben er maar weer mee begonnen aangezien mijn hb tijdens de zwangerschap altijd heel laag is......

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    oooow bloempjuh :cry: wat een ontzettende klote start voor jou!
    hele dikke knuffs en sterkte!

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nou jullie gaan me echt veeeeeel te snel hoor haha..

Heb gister de echo gehad en alles was prima, geen bbz. Foto staat in mijn album.
    26 maart mag ik weer :p Dat is dan met 8 weken. Sta tot 12 weken onder controle bij de gyn maar dat is niet erg.
    Heb nog steeds nergens last van op die krampen/steken en boobiepijn na. Mag absoluut niet klagen gelukkig.

Liefs!

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ojee, lees net over jouw bloempjuh...jee meid, wat een ellende! Hoop dat je je snel beter gaat voelen want dit is inderdaad niks.

8. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

@Sterre, fijn dat je een al een echo hebt gehad en een bbz uitgesloten is, nu op naar week 8!

@Claire, heb je een pb gestuurd!

9. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

@Miracle meid het hoeft niet eens zo duur,de DA zwangerschaps tabletjes en de DA visolie tabletjes zijn samen rond de 10 euro

En voor de andere dames:

Goed eten, is tijdens je zwangerschap belangrijker dan ooit
    Een zwangerschap vergt immers heel veel van je lichaam, en ook de ontwikkeling van je kind wordt deels mee door jouw voeding beïnvloed. Indien je al gezonde voedinggewoontes hebt, hoef je normaal gezien geen extra aandacht aan je voeding te besteden. Het gebruik van foliumzuur is echter een ander verhaal. Zelfs met een prima uitgebalanceerd dieet is een dagelijks supplement aan foliumzuur aangewezen voor wie zwanger wil worden.

Wat is foliumzuur?
    Foliumzuur is een vitamine die je terugvindt in verse groenten, fruit, aardappelen, peulvruchten, volkoren- en zuivelproducten. Wil je zwanger worden, dan is een dagelijkse dosis van 400 microgram aan foliumzuur sterk aanbevolen. Om zeker te zijn dat je elke dag je 400 microgram binnenkrijgt, kan je je voeding aanvullen met foliumzuurtabletten. Deze tabletten kan je zonder voorschrift bij je apotheker verkrijgen.

Waarom foliumzuur innemen?
    Tijdens de eerste weken van de zwangerschap vormt zich bij de embryo de aanleg van het centrale zenuwstelsel. Hieruit ontstaan later de hersenen en het ruggenmerg. Indien deze ontwikkeling niet optimaal verloopt, loopt de baby kans op neurale buisdefecten. Een van deze afwijkingen is ‘spina bifida’ ofwel ‘open rug’. Een kind met deze afwijking is in de meeste gevallen lichamelijk gehandicapt en kan ook een verstandeliijke achterstand hebben. Nog een gevolg van een slecht ontwikkeld centraal zenuwstelsel is dat het kind zonder bepaalde delen van de hersenen wordt geboren (anencefalie). In dit geval is het kind niet levensvatbaar en zal vrijwel direct na de geboorte overlijden. Gelukkig is de kans op dergelijke afwijkingen gering. In België en Nederland wordt ongeveer 1 op 700 kinderen ermee geboren. Toch is dit percentage nog veel te hoog, als je bedenkt dat de inname van extra foliumzuur de kans op een dergelijke afwijking drastisch kan beperken.

Is foliumzuur goed voor alle zwangere vrouwen?
    Foliumzuur is aangewezen voor alle vrouwen die zwanger willen worden of die net in verwachting zijn. Ook als zij al één of meer gezonde kinderen hebben. Van foliumzuur zijn geen schadelijke bijwerkingen bekend: niet voor de aanstaande moeder en ook niet voor de baby. Moeders die reeds een kind hebben met een neurale buisdefect lopen meer risico dat hun volgend kind dezelfde afwijking heeft. Een hogere dosering (meer dan 400 microgram/dag) is dan meestal aangewezen. In dit geval zal de arts de aangepaste hoeveelheid tabletten voorschrijven.

Wanneer beginnen met foliumzuur?
    Het is voor alle duidelijkheid belangrijk dat je foliumzuur begint in te nemen alvorens je zwanger wordt. Gebruik je nog voorbehoedsmiddelen terwijl je binnenkort zwanger wil worden, dan kan je toch al met de inname van foliumzuur beginnen. Idealiter begin je minstens 4 weken voor de bevruchting te slikken. Zo zorg je ervoor dat er voldoende foliumzuur in je lichaam aanwezig is op het belangrijskte moment voor de ontwikkeling van het vruchtje (namelijk de eerste 4 weken na de bevruchting). Ook als het je niet meteen lukt om zwanger te worden, blijf je best foliumzuur gebruiken. Blijk je echter onverwacht net zwanger te zijn, dan is het zeker nog aangewezen om met foliumzuur te starten.

Wanneer stoppen?
    Om deze afwijkingen van het centrale zenuwstelsel te helpen voorkomen, heeft extra foliumzuur zin tot 8 weken na de bevruchting. Bij een cyclus van 28 dagen is dat 10 weken na de eerste dag van je laatste menstruatie.

10. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Superrr meid!
    Wat goed!
    Ben blij voor je

@bloempje meid hou vol he
    Het is misschien wel het beste dat ze je helpen in het ziekenhuis

11. knarboor

knarboor Fanatiek lid

21 apr 2008
    1.201
    0
    0
    joepie 6 weken!

gaat weer goed met me alleen wat opstart problemen smorgens!

kheb nog niet terug gelezen moet haasten hebben kerk vanavond dus denk tot morgen

xx

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Sterre: gelukkig dat het geen Bbz is! Geniet er maar van :)

Grrr ik zou het zo graag op hyves enz willen zeggen maar het is gewoon nog veel te vroeg eigenlijk :( kan nog van alles gebeuren!

13. Niet meer actief

Meiden, ik kom me hier voorzichtig melden.
    Mijn naam is Naatje en na 3 jaar mmm voor ons 3e wondertje, geheel onverwachts na 4e IVF/ICSI spontaan zwanger. Eigenlijk waren we aan het wachten tot ik ongi zou worden omdat we nog een IUI mochten proberen van de kliniek waar we onderbehandeling zijn. Als ik niet ongi zou worden zou ik een kuurtje provera krijgen om mijn ongi op te wekken, maar dan moet je zeker zijn dat je niet zwanger bent. Vanmiddag een testje gedaan en ik ging er er echt vanuit dat die negatief zou zou zijn, maar die was positief....Ik heb de kliniek gebeld en 2 april hebben we onze 1e echo, het is echt heel onwerkelijk nog maar zo als het er nu uitziet verwachten wij rond mijn verjaardag 19 november ons 3e wondertje...

14. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    jemig NAAT.. Das idd pas een wonder zeg.. GEFELICITEERD meid.. en welkom natuurlijk..

@hier... heb ik een naar gevoel.. wat steken en krampjes bij mijn schaambot enonder in mijn buik... t voelt niet goed en eigenlijk ben ik best bang.. ik kan alleen maar hopen dat t iets van bandenpijn is ofzo.. al kan ik me dat anders herrinneren.. raar hoe snel je dit soort dingen weer vergeet...zolang ik geen bloed verlies is t goed houd ik mezelf voor....

*zucht* wat een onzeker gedoe toch steeds...

en dan straks de echo.. (over 2,5 wk) straks is er geen kloppend hartje te zien.. en dan..pfff..ik denk dat ik mijn ogen maar dichthou tot ze zegt dat t goed is.. ik wil t niet zien als t niet zo zou zijn..

owh waarom voel ik me nou zoo......

*einde ego bericht*

@Bloempjuh.. meid wat balen dat t zo moet gaan.. maar in t zh ben je wel in goede handen en hebben ze je er vast zo weer bovenop meid..

dikke knuff en heel veel sterkte..

misschien wil je bij claire (mag ook bij mij) je mobiele nr achter laten.. als buddy.. dan kun jij ons (als je dat wilt) en wij jou op de hoogte houden..tis maar een idee. geen moeten..

knuffie

15. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    @Sterre... wat fijn meis.. gelukkig geen bbz.. en nu genieten he..

16. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ bloem ow meid wat balen! dikke knuff

@ sterre wat fijn geen bbz! :D

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    Mssn idee dat ik mijn mobiele nummer op de november mama lijst zet?

Het is de telefoon van mn werk en staat dag en nacht aan

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    sterre wat fijn dat alles goed is!

19. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ claire thnx voor de info :D ga ze gauw aan schaffen!

20. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    als jij daar geen moeite mee hebt claire is dat misschien wel heel praktisch.. als er dan iets bijzonders is kan iedereen t jou melden als men dat wil...

Deel Deze Pagina