November 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knarboor, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica26i

Jessica26i Niet meer actief

nJA zo is het bij mij ook ongeveer..

2. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Meiden, ben dr vandoor!

We hopen op een rustig nachtje he!

3. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    jessica, ja dat is dan lastig dat hij het niet helemaal op krijgt. En hij ervan gaat spugen lijkt mij ook niet leuk en prettig voor hem. Ja dan zit er even niets anders op dantips van cb vragen. Hier geen tip meer dus.

Hier overleg gehad voor de uren van voeding en hier is voedng op verzoek, dus mag er veel tijd tussen zitten. Als ik maar minimaal 6 voedingen per dag doe. Hij komt er voor 7 en ja dan zit er iets minder tijd tussen.

Hier ook gevoed om de drie uur, maar dan was Luuk dus te moe en dronk hij slecht uit d eborst. En ja dan kwam hij dus ook om de anderhalf uur. Nu komt hij netjes op tijd.

gr Gaby

4. Jessica26i

mmm misschien dan ook maar eens proberen om hem pas te voeden als hij komt ipv hem speciaal wakker maken voor de voeding...misschien dat hij dan ook om de 4 uur wilt eten....

5. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    En kleine Demi is zo ontzettend mooi hihi.

Gefeliciteerd An en Man ;)

6. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    wat voeden betreft, fwoe, ik geef dus de fles en probeer overdag zo rond de drie uur aan te houden...soms meldt ie zich wel, als ie goed slaapt kan ie best 4 uur door denk ik...Maar dan wordt het 's avonds net zo'n tijd dat we er twee keer de wekker voor moeten zetten zeg maar...als het 10 uur is vind ik dat net te vroeg om hem daarna zelf te laten komen...zo probeer ik wat te voorkoemn dat ie 's nachts vaker komt...

tot nu toe gaat het de laatste dagen ongeveer 8 uur, 11 uur, 2 uur, 5 uur, 8 uur en dan tegen half 12 als hij zich niet eerder meldt..Meestal geeft maarten de laatste voeding en dan is hij niet altijd wakker...ik doe dan de nacht..en daar kan ik niet heel veel zinnigs over zeggen nog...vannacht was het 4.15, kan ook half 4 zijn, kan 5 uur zijn. Meestal krijgt milo om half 12 een flesje van 100 cc, overdag zo rond de 70 a 80 cc...tis elke dag weer uitvogelen en afwachten..overdag gaat het eigenlijk wel, 's nachts weet ik het niet...Alleeen vervelend dat ie na die nachtfles wat lastig in slaap valt weer...

Vandaag overdag wel af en toe in de box laten slapen, hij wil niet altijd in zijn bed slapen...kan ik me wel strak vasthouden aan een ritme, maar ik moet natruulijk ook wel iets flexibel kunnen zijn...straks toch ook de deur uit enzo he...Dus heb maar besloten, overdag zien wat hij fijn vindt, in de avond en nacht in bed...Maar dan ook weer niet te snel, hij moet wel echt een beetje moeig zijn...

Als je tips hebt van het cb, dan mag je ze altijd laten weten miracles!

7. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ hier totaal geen ritme kwa voedingen
    kaylee komt smorgens netjes om de 3 uur en vandaag in de middag om de 2 uur:| ze is nu al vanaf 12 uur vanmiddag wakker af en toe huilen (krampjes denk ik) en willen eten 1 voordeel dan is ze voor de nacht lekker moe hihi

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    november 2009 beebs lijst

Bevallingslijst:

17 september __ Amy__ 1425 gr - 41 cm - 30+6 wk - Dochter van Mischienmama

14 oktober __ Aimy __ 3120 gr - 49 cm - 37+2 wk - Dochter van Geluk2009
    21 oktober __ Thijs __ 3200 gr - 48 cm - 38+5 wk - Zoon van Chasmi
    22 oktober __ Joey Jayson __3395 gr - 50 cm - 39 wk - Zoon van PuzzCatt
    24 oktober __ Roann __ 3065 gr - 46 cm - 37+2 wk - Zoon van Miracles
    26 oktober __ Caleb __ 3990 gr - __ cm - 39+1 wk - Zoon van Jongemamainspe
    26 oktober __ Lindy __ 3730 gr - 50 cm - 38+2 wk - Dochter van Wenneke
    26 oktober __ Britt __ 3190 gr - 47cm - 38+2 wk - Dochter van lisa1983
    27 oktober __ Luuk Ruben __ 2840 gr - 47cm - 37+3 wk - Zoon van Gepke1979
    30 oktober __ Louise-Faye Anne Hubertina __ 3775 gr - 52cm - 38+6 wk - Dochter van Claire85
    30 oktober __ Délano Albert Hendrik __ 3820 gr - 52cm - 38+1wk - Zoon van Jessica26i
    30 oktober __... __...pond - ...cm - ...wk - Dochter van Romy1980

01 november __ Alisia Amber Charissa __ 2855 gr - 48cm - 38+4 wk - Dochter van Robijntje74
    02 november __ Lotte __ 3260 gr - 50cm - 40 wk - Dochter van Diddlmouses
    03 november __ Roan __ 3490 gr - ?? cm - 39+5 wk - Zoon van Trieske
    03 november __ Danique Milou __ 3100gr - 51cm - 39+2 wk - Dochter van Lynn77
    04 november __ Milo Geron Matiz __ 3080 gr - 49cm - 39+5 wk - Zoon van Lilage
    04 november __ Lisanne Johanna Gijsje __ 2730 gr - 47cm - 38+5 wk - Dochter van Veertje14
    04 november __ Minke __ ...gr - ...cm - ...wk - Dochter van Minkep
    04 november __ Jayvino __ 3610 gr - 48cm - 39+4 wk - Zoon van Lianne
    06 november __ Xander __ 2500 gr - 47cm - 38+1 wk - Zoon van Koffieleutje
    07 november __ Sarah Chloe __ 6,5 pond - 48cm - 40+1 wk - Dochter van Bloempjuh
    11 november __ Kees __ 3750 gr - 51cm - 40 wk - Zoon van Yihaaa
    11 november __ Kaylee Eloise __ 4210 gr - 54 cm - 41 wk - Dochter van Fl3xgirl
    12 november __ jazmina__ ........gr - ..cm - .... wk - Dochter van Sapje
    14 november __ Mara __ 8 pond - ...cm - 40+5 wk - Dochter van Princi
    15 november __ Jolien Marianne __ 3665 gr - ...cm - 40 wk - Dochter van Nina1982
    16 november __ Anna Celine __ 2940 gr - ...cm - 41+5 wk - Dochter van Ichtus
    16 november __ Veda Leona __ .........gr - ...cm - 41+5 wk - Dochter van Mosa1985
    16 november __ Tom __ 3920 gr - 53cm - 40+4 wk - Zoon van Nathaliejanzen
    17 november __ Tycho __ 3990 gr - 51cm - 41 wk - Zoon van Mamsie85
    17 november __ Sep __ 3555 gr - ... cm - 41+1 wk - Zoon van Suusje
    17 november __ Chloë __ 3245 gr - 49 cm - 40+4 wk - Dochter van Lara1
    18 november __ Niek __ 3830 gr - 52 cm - 40+3 - Zoon van lydia2906
    20 november __ Caithlyn __ 3565 gr - 51 cm - 41+1 - Dochter van ZonnetjeE
    21 november __ Nils __ 4440 gr - 55 cm - 39 wk - Zoon van Lautjuh85
    21 november __ Britt Charlotte __ ....... gr - ... cm - ... wk - Dochter van Lafo
    22 november __ Demi __ 2480 gr - 46 cm - 39+4 wk - Dochter van Annie1979

De Buddylijst van de november-mama's:

PuzzCatt - Fl3xGirl -
    Lautjuh85 - Claire85 - Jessica26i - minkep
    Bloempjuh - Claire85 -
    Princi - Ichtus -
    Suus - Princi - Ichtus - Miss Moneypenny -
    Trieske - Jongemamainspe -
    lilage - lianne
    lilage-Miss Moneypenny
    Veertje14-Minkep
    Nina1982 - koffieleutje
    Nina1982 - mamsie85

Er zijn al 22 meiden geboren !
    Er zijn al 16 knullen geboren!

-----------------------------------------------------------------

Lijst niet zelf wijzigen! ;)

werk het zelf elke keer bij na alles gelezen te hebben

Lafo en lafoman en amy Proficiat met jullie dochter / zusje! geniet ervan!

Annie & man Gefeliciteerd met jullie meisje! geniet ervan!

Zonnetje en man proficiat met jullie meid! lekker genieten nu!

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ voedingen... het is me hier ook een raadsel!
    eerste 1,5 week kwam ze maar 1 x snachts

mar nu komt ze 2 keer snachts, echt om de 3 uur

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ lilage.... hele dikkke knuffs! vind t knap dat je er gewoon voor uitkomt! gewoon erover praten want opkroppen maakt t alleen beroerder voor jezelf! en t betekent echt niet dat je een 'slechte' moeder bent.

@ fl3x.... lieve foto's van je 2 meiden!

@ alle andere meiden... prachtige baby's!

----------------------------------------------------------------
    gister hele dag maastricht
    savonds na mn tantes verjaardag
    kleine weer bij mn opa gezeten

smiddags gingen we lekker shoppen
    en naar de sint serveas.... nou feest.....
    kleine wilde absoluut niet in de wagen ze wilde persee alles om dr heen zien helemaal gehypnotiseerd door alle 'bling bling'
    wij bang dat t te druk werd maar ze is echt een feestbeest gewoon
    halverwege de schatkamers begint ze inene te huilen :(
    vieze luier..... nou... het eindigde dusdanig dat we midden in de kerk provisorisch een luier stonden te verschonen
    aan de ene kant humor maar aan de andere kant een rooie kop!

tijdens de verjaardag savonds wilde we haar rustig boven leggen te slapen
    1 stap naar benee en huilen
    uiteindelijk manlief dr mee na beneden genomen in de drukte
    ze had de grootste lol

En mn jongste broertje was mee
    Jaja weten we t te presteren (ondanks dat t ons 2de 'thuis' is)
    om te verdwalen;)

eindigde we bij de universiteit... zien we daar een sinterklaas en 2 pieten staan en zwaaide nog vrolijk voor de grap.
    Mn broertje inene zwaai hop auto terug de weg aan sinterklaas vragen..... lachen gieren en brullen :D

verjaardag was ook super gezellig!

ook nog bij mn oma's graf geweest een een beeldje namens de kleine geplaatst.

uiteindelijk tegen 10 uur daar vertrokken en tegen middernacht thuis
    Kleine uiteindelijk om 1 uur de fles gehad en toen begon ze heerlijk te grijnzen de hele tijd en jaja gevolgt door echt gegiegel! :D:) zo lief!

en vandaag heerlijk voor t eerst onder de douche met mij
    Manlief zou dr aangeven en voordat hij dat deed plaste ze hm nog even onder ;)

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hello ladies..

Wat een gedoe he met die voedingen.. weet nog goed dat t met de fles vaak een kwestie was van rekken.. uitrekenen..etc.. was altijd blij als ik er wat nutrix of joh.broodpitmeel bij in kon doen voor de laatste voeding...

Ik geef nu bv en ben blij dat het op aanvraag is.. dan maakt t niet uit of het om de 2 uur of om de 4 uur is.. wel moet ik er niet meer dan 6u tussen laten zitten snachts, maar ze komt zelf wel eerder...ik zet iig geen wekker meer..

Meestal komt ze om de 3 tot 3,5 uur.. afgelopen nacht steeds om de 4u.. vanmiddag om de 2u.. nu ligt ze lekker te slapen.. zo rond 22.30 krijgt ze de laatste keer en dan zal t rond 2.30u zijn en dan weer om 7u..dus 1 x snachts.. maar t kan ook heel goed om 1u en om 4u en om 7u zijn.. 2 x eruit snachts vind ik wel heftig hoor, maar goed.. ze slaapt makkelijk weer in.. dat scheelt..Ik geef trouwens snachts eerst 1 borst..dan verschoon ik haar en dan geef ik de andere borst.. zo is ze weer goed wakker voor borst nr 2 en drinkt ze die ook goed leeg..dan is ze goed verzadigd en natuurlijk al verschoont dus kan ze zo slapend weer haar bed in..
    Eerst gaf ik beide borsten en ging haar daarna verschonen..maar dan was ze door t verschonen weer klaar wakker.. dat werkte dus neit zo goed.. toen kwam de kraamhulp al snel met deze tip en t werkt echt super..

Ik deed dit ook met fv.. eerst verschonen.. daarna fles..als ik merkte dat er tussendoor ook gepoept werd dan legde ik een kussen zo neer dat de fles daarop kon rusten..koppie naar een zijkant zodat er gedronken kon worden en zo kon ik ondertussen verschonen.. dan hoefde ik dit niet weer na de fles te doen met de kans dat de kleine weer klaar wakker zou zijn...
    Nu hoeft dat dus niet door de bv, maar goed.. wie weet voor iemand een tip...

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ jess... vind jullie mannetje veel op jou lijken ;)

13. Delfino

Delfino Niet meer actief

hier doen we ook eesrt 1`borst dan verschonen zodat ze wakker wordt voor cde v\olgende borst:)

14. Delfino

Delfino Niet meer actief

zoals je kan zien kan ik niet goed tikken ligt er 1 op me arm hihi ze slaapt eindelijk!!!

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @Lilage...

Zoals ik al zei herken ik je gevoel zeker.. Ik had t idd alleen bij de eerste...(ook een beetje bij de tweede)

Jurian was een huilbaby.. ik kreeg m wel rustig, maar alleen op de arm.. hele dagen wiegde ik m in slaap...zodra ik m ook maar ergens neerlegde of zelf ging zitten met m zelfs ging ie huilen.. en niet zachtjes.. hele dagen lang.. 14 wken lang.. ik werd er knettergek van... Die grote roze wolk was eigenlijk vanaf de kraamweek al verdwenen.. Snachts ging het iets beter, maar na een voeding was het zeker weer een uur krijsen...
    Ook dronk hij veel.. tenminste.. wij dachten dat ie heel veel honger had en gaven dus steeds meer dan dat ie nodig had.. Gevolg.. krampen.. vresleijke krampen..en nog meer huilen.. Achteraf was het een combi van zware bevalling, hongerwolfje, krampen, temperament en mijn onzekerheid.. Doordat ik bij elke kik hem uit bed haalde kreeg hij geen kans om de indrukken die voor hem veel te veel waren te verwerken.. dit doet een baby door te huilen.. ik onderbrak m steeds door m te willen troosten.. Je moet t maar weten en kunnen.. dat laten liggen.. ik kon het iig niet...

Uiteindelijk ging het na 14 wken beter.. hoor je wel vaker.. na 3 maanden worden onrustige babys vaak rustiger.. een soort omslag.. bij ons gold die regel wel...

Maar goed.. onze situatie toen zorgde er wel voor dat ik geen slaap, geen rust kreeg en ook absoluut niet kon genieten van die eerste zo kostbare periode... momenten van angs, zorg, boosheid, verdriet, schuldgevoel.. alles kwam te pas en te onpas voorbij.. dat zorgde voor versterking van al die gevoelens bij elkaar.. Hormonen en slaap tekort werkten ook niet echt mee..

Ik voelde me een waardeloze moeder.. ik wist niet hoe ik mijn eigen kindje het beste kon troosten, wist niet wat ik nu verkeerd deed en was veel te trots om hulp te vragen..
    Had ik dat maar wel meteen gedaan...
    Waarschijnlijk had bij ons de Osteopaat wonderen kunnen verrichten..en zeker RUST en REGELMAAT.. (iets dat ik ouderwets vond..)

Toen Lisa geboren werd was ik doodsbenauwd dat het gebeuren zich zou gaan herhalen.. Lisa was meteen een ander kind.. En ook ik wist best dat wanneer ze even huilde als ik haar in bed legde dat er niets gebeurde en ik dwong mezelf dan om eerst rustig beneden een kop koffie te drinken.. 9 van de 10 x sliep ze als ik mijn koffie op had.. hierdoor groeide mijn vertrouwen.. Kon ik de rust en regelmaat toepassen..(geen gesleep naar her en der..altijd slapen in bed.. ook overdag..gezette tijden in bad.. altijd hetzelfde ritueel..) het klinkt saai, maar het werkt wonderbaarlijk..dat is mijn ervaring tenminste..

hierdoor heb ik intens genoten van de eerste weken, maanden...ook toen lisa wat meer wakker was en de wakker periodes in de box doorbracht vond ik het heerlijk...natuurlijk huilde ze wel s.. maar ik kon er tegen...

Bij marijn was ik weer bang voor herhaling van de eerste weken met Jur..maar al snel bleek dat Marijn een enorme slaapkop was.. ik verveelde me stierlijk.. Moest m echt constant wakker maken voor de fles en na een boer lag ie weer diep in slaap en legde ik m weer lekker in bedje.. Heerlijk om te zien hoe tevreden een kind kan zijn..

Anna is ook rustig..niet zoals Marijn, maar meer zoals Lisa.. ze slaapt goed.. al heeft ze zo haar momenten.. die momenten ben ik blij met de bv..zo is er altijd een "troost" bij de hand.. al wil ik dat niet ieder uur gebruiken natuurlijk... is voor haar niet goed en ook voor mijn tepels niet bevordelijk...hihihihi.. Maar het hoeft ook niet.. ze is tevreden.. en ik ook...

Meid.. Ik weet niet meer heo je bevalling was, maar wanneer Milo een "ontevreden" ventje lijkt dan is de Osteopaat wellicht DE oplossing.. je kan m iig altijd bellen.. hij ziet bij een eerste bezoek al direct of hij van betekenis kan zijn om niet.. vaak herken je je kindje (van horen zeggen) na 1 a 2 behandelingen niet weer en vaak zijn er maar 4 a 5 behandelingen nodig om een kindje weer helemaal tevreden te krijgen..
    Voel je iig niet schuldig..en praat vooral van je af..spui maar als je er doorheen zit... en krop t niet op.. GOed dat je naar je ha gaat.. hij kan je wellicht helpen...En idd.. besef dat je vol hormonen zit..en dat een overgang van 1 naar 2 kindjes een hele stap is.. daar verkijkt men zich nog al s op vind ik.. (al rollen sommigen er zo in..ik vond t erg moeilijk)

Meid.. dikke knuff en hoop dat je gevoel snel weer plaats kan maken voor genot en geluk.....

16. Delfino

Delfino Niet meer actief

te vroeg gejuigd hoierzo ze is alweer wakker en huilt alweer weet echt niet wat ze heeft vandaag :(

17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik zie heel erg op tegen eerst morgen.. dan is de kraamhulp voor het laatst hier en dan tegen donderdag.. dan gaat edwin weer werken.. Hoe doe ik dat met het brengen en halen van de kids.. het voeden tussen door.. geen auto bij huis etc.. zucht.. Gelukkig is schoonmama in de buurt en wil ze wel helpen met brengen en halen van school etc.. dat scheelt echt enorm.. ik hoop dat ik snel daar een ritme in vind.. dat zal iig vroeg opstaan worden zodat ik gedwongen eerst kan voeden zodat Anna daarna weer gaat slapen en ik me bezig kan houden met de andere 3 aankleden, ontbijten en schoolklaarmaken etc..

Ik heb wel zin om weer zelf in huis bezig te gaan... om te poetsen en een straks schema op te zetten zodat ik ook nog een eigen leven kan behouden straks ipv de hele dag aan de poets te zijn.. wil ook graag wat quality time met de kids kunnen doorbrengen overdag....

Nou ja.. het gaat vast lukken.. is altijd nog gelukt en de vorige keren zag ik er ook als een bult tegenop.. het loopt zoals t loopt.. ik bekijk t per dag..(heeft de kraamzorg me op t hart gedrukt..) niet te ver vooruit kijken.. iedere dag genieten en zorgen... morgen komt vanzelf en hoewel je er natuurlijk wel mee bezig bent in sommige praktische dingen, zie ik wel hoe het morgen gaat lopen....voor nu.. gaat t goed...

Ik ga lekker op de bank....

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ze is 11 dagen oud.. meestal rond dag 10 heb je bij bv toch een regeldag?? dat ze vaker komen voor de voeding zodat er ook meer productie is??
    Hier had de kraam het er toevallig vanmiddag nog over.. dat ik daar niet van moest schrikken als er rond dag 10 een dag (misschein 2) tussen zou zitten dat ze meer huilde en veel vaker en rommeliger zou komen voor voeding.. dat was helemaal normaal.. aan toegeven en ik zou zien dat t een dag later weer over was en dat ze haar ritme weer zou oppakken....

Misschien is dit bij jou een regeldag?? Heb er dus geen verstand van hoor.. ben nog nooit zover gekomen zonder bijvoeding/fv.. dus ik ga nog volledig op de adviezen en raad van kraam en vk af...

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    oh en dan had ik nog en vraagje.. ik heb sinds een paar dagen..last van mijn rug en dan wel tussen mijn schouderbladen en er net onder...Kraam dacht dat het mijn spieren zijn omdat die natuurlijk nu veel opvangen omdat de buikspieren nog helemaal niks doen.. Hebben jullie dat ook?? beetje de longregio zeg maar..

20. Jessica26i

@ hahha is dat zo de 1 roept hij lijkt op edwin de andere roept dat ie op mij lijkt :p edwin roept hij lijkt op sinterklaas hahahhahahha :p:p:p

Deel Deze Pagina