Ja, ik ga vandaag nog 165cc voeding proberen en dan zien we wel, kan ik altijd nog meer geven. Ik dacht al... wat is ie toch onrustig... die mutsen daar op t CB!!!
JA helaas nog wel hij slaapt nog niet de hele nacht door gister ging hij 12 uur slapen en werd om half 5 wakker dus wel redelijk,....
JA joh een bom er opgooien was er al helemaal klar mee vanmiddag moet je ff pagina terug mijn verhaaltje lezen....
Nah, das ook al lekker! Hier slaapt Roann nu van 12u tot 6.30u! Vorige week op t CB zeiden ze nog, kon wel s een dikke 3 mnd gaan duren! Omdat hij een fout dag/nacht ritme heeft!
Ik las t net ja... :x:x:x Ze zeiden over Roann ook al... hij krijgt de voeding van een baby voor 5kg! Ik zei ook... ja??? Ik ga m echt niet laten brullen van de honger!
hoi dames iedreen bedankt voor de tips ik ga er zeker wat mee doen vind het erg fijn dat iedereen zo meedenkt echt ideaal zo een forum zie het allemaal weer iets positiever in vele malen dank
ja fijn he zo'n forum, ik vind het ook fijn te lezen dat ik niet de enige ben die met bepaalde dingen worstelt...zo zie je dat sommige dingen 'erbij' horen en dat je je daardoor ook minder zorgen gaat maken over je kindje. Succes hoop dat je wat aan de tips gaat hebben...
Hey meiden, Ik heb alles even vluchtig over gelezen, maar ik zat eigenlijk met een vraag. Ik geef bv en dit is zo goed op gang dat als Nils een slok neemt dat ie gelijk loslaat omdat ie er zowat in stikt. Wanneer hij loslaat spuit het uit mijn tepel en ik spuit gewoon zijn gezicht eronder haha. Het is gewoon zielig. Hij laat iedere keer los en drinkt dan weer verder omdat hij anders teveel in zijn mondje krijgt. Nu heb ik 1 borst helemaal leeg gekolfd en haal er bijna 150cc uit. Tijdens het kolfen plonst het ook in het flesje haha. Dus ik ga hem zo de gekolfde melk in een flesje geven. Hebben meer meiden hier last van? En hoe doen jullie dit? Gewoon aanleggen? Ben niet van plan om steeds te gaan kolven hoor, maar hij drinkt mijn borst bijna niet leeg omdat hij zich steeds verslikt. Of moet ik er meer tijd tussen laten wanneer hij loslaat dat hij even op adem kan komen.....*zucht* lastig hoor.
jessica weet niet waar je woont maar is er geen cb op loopafstand? Hier in de wijk is er een op loopafstand (=wel buurgemeente) en het eigen cb moet je dus echt een auto hebben. Nu heb ik die dus voor mij is t geen probleem maar tijdens intake zeiden ze al dat als ik geen auto zou hebben bij wijze van uitzondering van het cb van buurgemeente gebruiken.. weet niet of dat bij jullie de mogelijkheid is?? PFF verder lekkere eerste ervaring! Sapje mijn zoon was ook altijd zo onrustig savonds..(hij is nu 9) is echt iets van eerste maandjes, daarna is t echt over. Heb je iets tegen krampjes?? Ik geef zelf bv en drink venkelthee..Sep heeft weinig last van krampen dus lijkt wel te werken..
Lautjuh, je zou voor het aanleggen kunnen proberen de druk er af te kolven, met kolf of even met de hand. Dan aanleggen en als het goed is moet het dan minder zijn.....
@lautjuh: hier precies hetzelfde, vandaag spoot het ook in danique dr gezichtje, en later een keer in dr hals. Mijn tips: *Ik laat haar dus wel steeds tussentijds op adem komen, ik laat haar het tempo bepalen. *na 2-5 slokken laat ik haar even boeren, dus dan leg ik haar even tegen mijn borst/schouder aan dat ze rechtop komt. Zo komt er meer ruimte voor haar om verder te drinken *Onder de douche masseer ik mijn borsten, ik ga douchen vlak voordat zij een voeding krijgt. Zo masseer ik de druk er een beetje af *als mijn borsten echt bijna springen en ze heeft maar 1 borst gedronken en ik heb de tijd/mijn handen vrij, dan kolf ik de andere borst af en zet de melk in de vriezer. *Nog voordat ze echt wakker is/gaat huilen, haal ik haar uit bed, zodat ze niet al te driftig is met aanleggen, daardoor drinkt ze zelf namelijk ook rustiger, als ik haar aanleg terwijl ze heeft lopen brullen, gaat ze zo heftig zuigen dat ze er inderdaad bijna in stikt. *ik hou haar altijd gelijk even rechtop als ik zie dat ze zich bijna verslikt. *je kunt inderdaad de druk eraf kolven, maar hierzo lukt dat eigenlijk bijna nooit omdat ik mijn handen niet vrij heb van te voren met haar erbij...
nou suusje voor een gezond persoon is het wel redelijk op loopafstand maar ja voor mij met mijn ziekte is het totaal niet mogelijk om dat stuk te lopen dus ben echt afhankelijk van manlief
Lynn bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik laat Nils ook tussendoor vaak even een boertje laten. Ook is hij sneller verzadigd heb ik het idee. Dan slaapt hij alweer en krijg ik hem haast niet wakker en mijn borst is nog helemaal niet leeg. Als ik hem dan wegleg komt ie met een uurtje weer dat ie honger heeft. Het is echt even uitvogelen op dit moment.
ja het is niet anders kijk wel even hoe het volgende maand loopt helaas krijgt ons manneke dan al zijn eerste inentingen bah zo zielig als ik er nu al aan denk...
maf ik kon vanochtend en vanmiddag zp niet op Kreeg rare foutmeldingen maar we zijn bij t cb geweest ongelooflijk! vorige week met meten was ze 57 cm en nu meten ze en komen ze op 56 cm ik zeg zo heb r niet in de kookwas gedaan hoor nog 3 x gemeten en ze is echt pas 56 cm en vorige week 4680 gram en nu 4960 gram ze gaat netjes Ze mag nu 150 cc hebben (gister liet ze merken dat 120 te weinig werd) en dan wat meer tijd tussen de voedingen verder doet ze t prima en qua ontwikkeling loopt ze voor 7 jan terug komen en dan krijgt ze de eertste prikjes
Hoi, over te veel melk. Iets afkolven heb ik hier gedaan. Nu smijn borstvoeding redelijk op maat van wat hi nodig heb. Voordeel van iets afkolven is dat ze meer achtermelk krijgen en lekker lang verzadigd zijn. Het eertse is waterige melk, zitten ze wel snel vol, maar is ook zo weer uit hun maagje. gr Gaby ps moet snel weer voeden
dat probleem heb ik ook weleens, ik verschoon haar dan tussendoor (dus als ze in slaap valt) dan wordt ze weer wakker en dan kan ze verder drinken.
hoi suusje ik geef zelf ook bv en drink ook venkelthee dus of ze nu echt krampjes heeft ik weet het niet is zo lastig te zeggen he denk dat ik morgen infacol ga proberen kijken of het iiets voor haar doet en weet wel dat dit iets is wat ook wel weer over gaat maar als ze zo huilt en niks help om te troosten en ik zelf bijna mee huil dan lijkt het wel een eeuwigheid te duren maar ik houd ook wel in mijn achterhoofd dat dit een fase is
@jessica sorry dat ik niet eerder reageerde,maar joey heeft ook dat meegemaakt met de cb Ze zei ook dat zijn kontje niet goed was omdat er bovenin een soort holte zat Soort gaatje bovenin Nou geloof mij joey heeft ook geen fistel hoor Ze zei wel dat hij later in zijn leven als die haar op zijn reetje kreeg zijn kont haar moest scheren omdat het dan in kon groeien tot een fistel Nou we zien wel niet? En joey heeft zijn prikjes al gehad bij het cb Ging erg goed @miracles joey heeft ook 5 voedingen per dag Om de 4 a 4,5 uur en snachts doorslapen Nu zit hij WEER op 165cc Joey verslikt zich ook in de melk omdat hij het nu zelf allemaal moet doen zonder de reflex De grijp reflex is al weg en de zoek reflex