Ik denk dat het per kind ook beeeetje verschilt niet waar? Mij is geleerd dat je niet anders de voeding mag maken dan deze manier: 1 schepje per 30 cc. dat als je 150 cc wilt geven, je dus 150cc water maakt met 5 schepjes, en je 15 cc over laat in de fles, omdat je dan in totaal 165 in de fles hebt,dus die niet volledig aanbied. Mij is dus aangeleerd precies die water vverhouding precies zo te houden, vooral niet minder water om toch op die 150 te komen. en Caleb vraagt erom, ik ga hem niet honger laten lijden. hij zit bijna aan de 5 kilo en groeit als kool, en hij drinkt de ene fles leeg en de andere niet. ik bied aan en zie wel wat het brengt. Mijn instinct zegt dit, een CB kan me kont kussen. De kinderarts in eht ziekenhuis zei maandag nog dat dit prima was en was mega tevreden (zijn zn echte eigen woorden).
over voedingen....tja, milo krijgt er nog 7 en ik geef hem 90 water met 3 schepjes...Volgens de maten mag hij 600 cc per dag ongeveer hebben, maar aan 85 cc voeding per keer heeft hij gewoon niet genoeg! En hem om de 4 uur geven, dan kom ik uit op ongeveer 100 per 4 uur, en hij drinkt er nu met gemak 105 (ongeveer) per 3 uur! Ik vind het moeilijk beslissen of ik er zo goed aan doe, maar hij groeit goed, plast en drinkt zijn flessen leeg dus.... de 14e naar het cb en dan zien we wel weer...Ik heb trouwens nog nooit gedonder gehad met het cb hier...mensen zijn altijd erg vriendelijk en leggen me nooit iets op, ze adviseren alleen, maar zeggen ook wel vaak dat ik op gevoel moet vertrouwen...misschien moeten jullie ook maar naar cb in elst komen hahaha O ja, hier dan eindelijk ook een fotootje van mij en mijn kleine man!
Ieder zijn ding hoor jessica Mij is het zo geleerd en volgens mij staat het ook zo op de verpakkingen.
even wat anders, stond in een pashokje( heb wel wat nieuws verdient.) maar wat een confrontatie opeens, jee wat is mijn lichaam verandert!!!!!!!!!! oke is net 2 weken geleden maar toch hoop dat het nog goed komt. toch maar eens kijken hoe we vooral die buik snel weer iets strakker/ steviger kunnen krijgen tips?
Ja Zonnetje, dat gevoel ken ik....ook van vandaag. Ik heb leuke nieuwe buikverhullende kleren gevonden dat wel.... Wel een maatje groter nog. Maar goed. Ik hoop dat als ik dadelijk lekker met Mara aan de wandel kan, het er wel weer vanaf gaat. Nu kunnen we nog niets er aan doen toch? Qua oefeningen dan... Ja opletten met wat ik eet...en niet meer zo veel lekkere dingen eten zoals in de zwangerschap...hehe... Oja wat ik dus zeggen wilde...raar hoe anders je lijf nu is hè! En kun jij ook je buikspieren weer naar elkaar te voelen 'schuiven'? Maf gevoel vind ik dat. Ja hier ook een leuk cb tot nu toe... Erg ondersteunend in mijn keuze te stoppen met bv en geruststellend toen Mara een paar dagen wat minder dronk. Hier drinkt Mara nu 7x per dag en krijgt dan 90 of 120 water en dan de schepjes toegevoegd. In principe krijgt ze 90 (100 dus met schepjes) en mag ze als ze nog meer wil wel af en toe 120 krijgen. Ze was de laatste keer bij het wegen 4285.. Vandaag dan ook hier uiteindelijk toch nog eens de gehoortest. 2x voldoende...tja dat wisten we al lang. Vinden jullie het ook zo mooi dat ze echt elke dag veranderen en weer iets nieuws kunnen/doen...genieten vind ik dat! Ilse...leuke foto's! Knip...wachten duurt laaaaaaaaaaaang.....maar we wachten geduldig met je mee Miracles, Hoi!
ga morgenmiddag even shoppen met een vriendin.. ben benieuwd welke maat ik nodig heb maar ben de zwangerschapskleren zoooooooo zat..ze zijn ook voor mijn gevoel echt verwassen enzo!
maarre jullie zijn wel geslaagd?? Ik ga spullen sint opzoeken..gaan pakjesavond vieren bij ouders. Sep ligt nog te slapen dusse die moet eigenlijk wakker worden..en ook nog eten. Denk dat ik dat laatste maar bij mijn ouders doe want anders zijn we veeeeel te laat. LAstig plannen met zo'n kleintje!!
Heeft iemand hier belang bij. Ik heb zo veel rompers. Sommigen zijn gebruikt en er zitten ook nieuwe tussen. Maat 50/56. (prenatal,nijntje,Hema) Mag voor een laag prijsje weg.dan kan ik voor ons meisje nieuwe kleding kopen Bekijk bijlage 33732
kijk maar opde verpakking ik heb toevallig zelf gekeken 4-5 kg = 150 water en 5 schepjes en 5-6 kg is 180 en 6 schepjes...je moet het ook zelf weten maar dan heb je ook kans dat je hem overvoed...en dat hij te veel krijgt maar net als wat je zegt ieder zijn ding.
@ voeding... ik krijg er een punthoofd van!! lol kleine ligt bij mn moeder op bed zowel oma als kleindochter liggen allebei ko en te snurken ze had zich net helemaal ondergepoept terwijl we bij mn mam op de koffie zijn gelukkig had oma nog een badje staan en babyzeep en al in huis overigens ..... wanneer begonnen jullie met rijstebloem voor de mama's? Eergister gaf ze aan dat 120 te weinig werd toen zijn we 150 gaan geven maar gister stilde dat de honger ook niet uiteindeijk had ze 150 cc daarna borsten leeggedronken (zal niet al teveel zijn) en ze bleef gaan hebben dr een uur laten jengelen de fopspeen werkte ook niet toen mn moeder gebbelt en op haar aanraden een flesje gemaakt met rijstebloem.... ze vond t zalig en was daarna helemaal rustig en heeft in 1 ruk doorgeslapen net haar sinterklaascadeau van ons ingepakt zometeen effe t cadeau van mn ouders inpakken.
ps gaat alleen om de laatste voeding om die met rijstebloem te doen, de rest van de voedingen gewoon normaal
Oehh ik ga morgen shoppen ! Ik pas wel weer in mijn oude spijkerbroeken maar heb echt zin in iets nieuws! Sinds deze week heb ik eindelijk het gevoel dat het 'klopt' zeg maar.. Zat toch nog wel erg met de bevalling en het veranderen van leven en ritme in mijn maag. Als toetje kreeg ik ook nog vorige week vrijdag een fikse borstontsteking met hoge koorts waar ik dus echt super ziek van was.. Echt ik vind het iets heel moois borstvoeding en een kindje maar nu na de bevalling heb ik mijn portie hopelijk wel gehad! Van de blaren op mijn tepels en tepelkloven, baarmoederonsteking en dan nu die borstonsteking. Ik was er echt helemaal klaar mee! Vanaf dinsdag voel ik me eindelijk weer een beetje 'mezelf' om het zo maar te noemen. Ik denk ook dat het gewoon door het weer komt. Ik kan altijd al slecht tegen de herfst/winter en nu zit je nog verplicht binnen ook. Vandaag dan ook lekker een flink stuk wezen wandelen en mijn tranen de vrije loop gelaten. We mogen maar in onze handen knijpen met zo'n gezonde dochter! Liefs Bloempjuh
Ow ja ik was woensdag naar het CB en Sarah is nu 50 cm en ze woog 3650 gram. Dus in 2 weken tijd is 410 gram aangekomen met borstvoeding.
ik heb als tip gekregen kaylee op haar zij te leggen (alleen onder toezicht!) nu draait ze alle kanten op met der hoofd