Hoi hoi dames Wat een leuke fotop's van beebs! Onze joey heeft steeds last van maagzuur... Niet eens van melk die eruit komt.. Heeft iemand dit ook met een beeb? Het lijkt net water...
@puzz; Danique heeft ook last van maagzuur, sinds een paar dagen valt het me op, ze krijst ook heel hard als ze de hik heeft, of als ze wat gespuugd heeft. Ze slikt heel veel en steekt haar tong uit na de voedingen, dus ik ga maandag naar de huisarts met haar, want wat ik zo gelezen heb, zou het verborgen reflux kunnen zijn...
Komt mij bekend voor. Hier spuugt Luuk ook veel en slikt na de voeding ook ontzettend veel. Wat is reflux? Rara vraag misschien.
aaah wat leuk flex! dus jullie hebben pakjesochtend er al op zitten... wij vieren het pas dinsdag, beetje gek wel, maar mn broertje kon geen vrij krijgen vanaaf... dus dan dinsdag maar, is ook goed! heb ik nog even tijd om gedichten te maken... alles goed bij jullie?
ik zag dat ik meldplicht had. nou dames alles zit nog steeds binnen ga zo lekker bij me ouders sint vieren dus jullie horen me morgen wel. fijne sinterklaas allemaal
@sapje er is al een nieuwe mamatopic kijk bij et forum bij de mama's en dan ff november mama 2009 zoeken
hoii, vraagje, kleine heeft een witte tong, van de flesvoeding dacht ik, maar t gaat maar niet weg, en soms doet hij raar met zijn tongetje, alsof zijn tong vervelend voelt.. Nu heb ik een beetje gegoogled, en over spruw gelezen, zou dat het kunnen zijn?? En moet je daarmee naar de dokter? Hoop dat iemand weet wat ik bedoel.. Groetjesss
@gepke: reflux is het irriteren van de slokdarm door het veelvuldig maagzuur wat erlangs terug stroomt door spugen, en bij verborgen reflux spuugt je kindje niet of nauwelijks, maar loopt het maagzuur wel terug de slokdarm in.Als reflux niet behandeld wordt kan je kindje heel veel klachten krijgen omdat zijn slokdarm dan 'wegbrandt' . Vaak gehoorde problemen zijn dat je kindje slecht slaapt, spugen, ook soms een uur tot uren na de voeding, veel slikt, gaat huilen na de voeding, gaat huilen bij de hik, overstrekken, keelschraapgeluidjes maakt. Wat je thuis kan doen: bedje aan hoofdzijde iets ophogen door er een boek ofzo onder te leggen, na de voeding goed laten boeren en vooral een tijdje rechtop houden, verschonen voordat je gaat voeden ipv na de voeding
hey zoals ik het hoor is het zkr weten spruw mijn kleine man heeft het ook gehad je moet ff naar de HA dan krijg je spul dat moet je met een spuitje in de mond doen.... maar je moet ff kijken of je het met je vinger eraf kan schrapen...wij kregen ook als tip na de voeding met een zakdoek in het mondje gaan en de wangen schoon vegen want daardoor word spruw veroorzaakt omdat het in de wangzakken blijft staan de melk is wel beetje zielig maar dat is ff niet anders...
Hallo meiden, Ik heb in het begin van de zwangerschap hier meegelezen. Kon het door het vele posten snel al niet meer volgen en ben af moeten haken. Toch wil ik jullie even laten weten dat wij op 13-11 een prachtige dochter hebben gekregen, Sophie, en het gaat super goed met haar ! Ik lees even over spruw ... wij hebben het helaas ook en ik baal er enorm van. Wat ook helpt is na de voeding een beetje citroensap of bosbessensap (zuur van smaak) met een wattenstaafje in de mond aanbrengen (het schimmeltke heeft een hekel aan zuur) Verder kun je bij de apotheek iets halen (zonder recept) Dactarin orale gel. Er staat in de bijsluiter 4xdaags aanbrengen, maar je kunt dit ook beter na elke voeding met een wattenstaafje aanbrengen in het mondje en dan vooral op de tong, het gehemelte en de binnenkant van de wangetjes. In geval van borstvoeding moet je zelf ook iets halen om te behandelen. De orale gel plakt nogal, dus is niet ideaal. Miconazolnitraat (te koop bij Kruidvat) helpt goed en is ook goed af te spoelen voor het voeden. Speentjes, flesjes e.d. altijd uitkoken en kleding en spuugdoekjes altijd minimaal op 60 graden wassen ... jullie horen het, we zijn ervaringsdeskundige ... ik hoop er snel vanaf te zijn. Groetjes, Nikki F
@fl3xie Kun je de witte aanslag er wel afhalen dan met je vingers? Joey doet het slecht hier... 100% maag zuur komt omhoog bij hem Morgen gaan we naar de huisartsenpost Want onze ha zegt: Over een half jaar is het weer voorbij Ik wacht daar niet op !!!
Ik wil ff in springen op Dactarin dit spul word momenteel door huisarts en kraamhulp afgeraden omdat dit spul kan gaan klonteren omdat het zo plakt en er bekend ook is dat je kindje er in kan stikken door dat het klontert dus lijkt me niet zo veilig als ze naar de Ha gaat krijgt ze een flesje wat je ongeveer 7 dgn moet gebruiken en 3x perdag in zijn of haar mondje moet spuiten...en er zit een lekker smaakje aan ipv die vieze dactarin waar totaal geen smaak aan zit en ze dit ook vaak niet makkelijk pakken hebben namelijk een nichtje die het spult moest gebruiken wat totaal niet hielp en nog vies was ook.....en nog steeds die wangzakken schoonmaken met een doekje in het mondje want die melk die daar dus in blijft staan veroorzaakt de schimmel...
bij ons is dat ook zo hoor puzz dat délano mondje uitspuugt of spuugt joey alles eruit??? délano heeft ook wel last van die maagzuur het helpt hier ook wel eens als de fles wat warmer is dan normaal wel redelijk af laten koelen hoor zodat hij het kan drinken....
Het komt eruit als een fontein namelijk En hij huilt erna ook... We hebben zijn bed op 45 graden staan Hij drinkt nu nutrilon AR (anti reflux) Ook houden we hem rechterop als hij gedronken heeft Het word van kwaad tot erger... Hij stikt nameijk ook dan en kan geen adem halen tot een kleine 5 sec... Snachts is het enger dan kan je het niet zo extreem in de gaten blijven houden... En slaap je echt niet super dan...
JA dat is toch allemaal wel eng en dan heb je totaal ook geen n8rust zelf omdat je toch ligt te luisteren of je hem hoort....hey en drinkt ie niet te gulzig??want délano doet dat dus wel en ik laat hem tussen door paar keer boeren en dan gaat het wel iets beter...bij ons kan ie ook aardig krijsen en huilen na de fles...
We laten hem ook boeren soms 3x met 1 fles Dat haalt jammer genoeg niet veel uit... Onze joey drinkt ook soms met grote slokken Dan hoor je echt *gloek gloek* Dan haal ik even de fles uit zijn mondje en laat hem gelijk even boeren Wat al na een nanoseconde baat heeft Het is echt steeds wikken en wegen Heb zelfs even gedacht of het van de infacol kwam Wat hij kreeg toen we een dag stopten was erge pijn in zijn buikie Dikke darmkrampen... Pfftt wanhopig word je er van
als het echt overgeven is puzz dan moet je er naar laten kijken (mag niet te lang duren ivm uitdrogen) sep had dat vorige week ook 1 dag.. enne duidelijk aangeven bij huisarts dat t niet gaat om een mondje melk teruggeven maar echt tot maagzuur toe..
*****breek even in***** heeft iemand als iets gehoord van knip? ze heeft zich nog niet gemeld vandaag! zou ze dan toch nog uit haar zelf komen? *****breek weer uit*****