meis lindy deed eerst keer ook krijsen in woombie en soms overdag ook maar laat haar kwartier huilen speentje geven en weer kwartier maar meestal valt ze na 5min in slaap
Hallo dames ik kom even inbreken omdat Lydia vroeg of het nu echt beter werd na 3 maanden. Ja echt waar na 3 maanden wordt het allemaal wat makkelijker Hier waren de eerste 3 maanden niet leuk, de eerste 7 weken hebben we een meisje gehad dat alleen maar kon krijzen (echt hysterisch) en niet te troosten was. En na die 7 weken zat deze mama huilend bij de huisarts, ik kon niet meer, was totaal opgebrand. Gelukkig heeft mijn huisarts ooit (in het stenen tijdperk) zelf een huilbaby gehad. Na wat onderzoeken door mijn huisarts wisten we ook dat Kinley dus eigenlijk constant pijn had. - probleem 1 was dat ze een luchthappertje was, daardoor blaasde ze haar eigen maag op (reikte van ribben totaan de navel en dan geheel overdwars), dit deed natuurlijk pijn waardoor ze huilde maar door dat huilen hapte ze nog meer lucht naar binnen. - probleem 2 ze had ernstige obstipatie, daardoor kon ze niet poepen en de lucht kon er dus ook niet langs. Met lactulose, een dubbele dosis infacol en haar zoveel mogelijk rechtop houden is het probleem opgelost en zagen we een vrolijk meisje te voorschijn komen zo rond de 9 weken. Ook vinden de meeste baby's zo rond de 3 maanden een ritme waardoor het allemaal ook wat makkelijker wordt (vond ik) Kinley slaapt nu meestal van 11 tot een uurtje of 2, maar integenstelling tot Kylian (die ik gewoon in bed kon leggen en meneer sliep wel) wil Kinley alleen naar bed meteen na een voeding. Dus om 11 uur vertrek ik met kind en fles naar boven en dan is het goed. Om 19 uur gaat ze naar bed en sinds 2 dagen slaapt ze door tot de volgende morgen 7 uur, eerder kwam ze altijd zo rond 2 uur nog voor een fles. En dan die irritante mensen die zeggen dat je moet genieten nu ze nog zou klein zijn, oooooh ik kon ze wel wat. Wat nu genieten als je 12 uur lang met een blerend monster in je armen 'moet' lopen:x Groetjes Anita
@Lautjuh.. ik lees hier overal..(bij borstvoedingtopics) dat om de 2 a 2,5 uur bij deze leeftijd heel normaal is...hier kwam ze juist wel om de 4u, maar das voor haar juist niet goed.. ik maak haar nu wakker om de 3u en hoop dat dit aankomende dinsdag te merken is in haar gewicht.. gedoe he die bv.. ik vind t ook prachtig, maar t mag niet ten koste van haar gaan.. ik maak me hier steeds zo'n zorgen om.. daarstraks lag ze zo te trekken aan mijn tepel.. ik herkende t meteen van Marijn en Lisa.. toen was de voeding aan het teruglopen en bijna op.. ik ben dus best geschrokken nu... hoop dat dit nu niet het geval is hoor.. ZUCHT
@Pluk.. hier was de eerste ook zo aan het krijsen.. eerste 14 weken waren een hell.. idd..iedereen zei.. LEUK HE.. zo'n kleintje.. of.. DAT WIL IK OOK.. pfff.. ik dacht dan steevast.. je weet niet waar je het over hebt..tis geen pop...en leuk???? tis een heleboel, maar LEUK NIET!!!... Hier was het na 14 wk (3 mnd dus) ook echt over..sliep overdag nog steeds bijna niet, maar werd duidelijk vrolijker, rustiger en bovenal.. ging doorslapen.. THNX voor je berichtje hier....
Pluk, wat fijn dat je ff berichtje achter hebt gelaten... We zullen zien, die 3 maanden... Wel sneu voor je dochtertje, dat ze altijd zo'n pijn had. Maar gelukkig dat de dokter de oorzaken heeft kunnen vinden. Ik vind het best vervelend hoor, dat je als moeder zo kan zeuren, want dit wilde je toch graag??? Tja... Maar dat het zo is, verteld niemand je! (Of je vergeet het snel weer...) Maar bedankt voor je reactie, we zetten door!!
Eventjes snel een berichtje, heb wel alles terug gelezen, maar we zitten nu met een manneke met 38,3 koorts... door de spuitjes dus van vanmorgen. we hebben hem om 19u een paracetamolletje gegeven en slaapt nu gelukkig... Vind t zoooo zielig... hoop dat hij zich morgen weer wat beter voelt. Ben dr weer vandoor, fijne avond nog allemaal!
lautjuh ik geef de fles en als ze komt dan krijgt ze gewoon hoor, ga daar niet moeilijk over doen net als wij wij hebben ook wel eens honger/ of niet en wij eten ook de ene keer wel ons bord leeg en de andere keer niet
pfff wat kun je soms onzeker zijn he. Meiden ik wil even zeggen dat ik zo blij ben dat ik jullie heb. Dat ik weet dat ik niet de enige ben en dat we hier lekker de zorgen en onzekerheden met elkaar kunnen delen. Dat geeft de burger weer moed en kracht om door te gaan. Thanx girls!
Pfff net naar de huisartsenpost geweest! Noëlle had 80cc op en begon in ene keer hard te huilen.. dus ik zeuren op haar dat ze niet moest huilen maar drinke... komt er in ene allemaal bloed uit dr mond.. Blijkbaar heeft ze weer spruw, de vorige keer toen ze het had was haar hele mond wit en had ze er bijna geen last van en nu zie je bijna niks en ziet het er anders uit en heeft ze er super veel last van.. Nu moet ik ipv 2 keer per dag gellen, 4 keer.. hoop dat het heel snel beter word want dan gaat ze waarschijnlijk ook meer drinken
Natuurlijk je wilt graag een kind, je houdt jezelf (mede gevoed door de omgeving) een ideaal beeld voor. En dan is daar eindelijk je kindje en dan blijkt dat je ideaal beeld een beetje heel erg rooskleurig is, je donderd van je roze wolk (als je er al opgezeten hebt). En al die verhalen over hoe leuk het wel niet is zo'n baby'tje die worden allemaal verteld door moeders die al lang (sommigen al eeuwen) niet meer in die fase gezeten hebben. Hun herinneringen zijn gefilterd, alle "slechte " dingen ver naar de achtergrond gedrukt zodat ze denken dat ze alleen maar genoten hebben van die eerste 3 maanden Zo en nu ga ik jullie verlaten want ik ben een september mama en bevuil nu jullie topic. Groetjes Anita
Oh Roos wat zal dat akelig geweest zijn... Miracles...arme Roann.... En ja ik heb weer iets hoor...ik verlies ineens veel slijm...draden echt... Heeft iemand van jullie dat ook?
Miracles, beterschap voor je kleine mannetje Roos, jeetje dat is schrikken, hopen dat het snel over is Pluk, fijn om te horen dat het wel weer overgaat haha Even een vraagje van heel andere aard..... Hebben jullie je kerstpakket ontvangen van het werk? Bij mij zijn ze vorige week uitgedeeld, maar niets gehoord van het werk. Ik weet dat je het niet moet verwachten, maar is toch altijd wel een leuke blijk van waardering.
@lautjuh Meid het geeft niet hoor echt niet! Je geeft borstvoeding? Ik zou overgaan op fles Je hebt dan minder vaak voedingen en je kan er dan toch meer afstand ervan doen Elke 3 uur voeding is het hier nu En ja soms denk ik nog steeds:"Alweer?" dan gaat de tijd zo snel En het is wetenschappelijk bewezen dat alleen de eerste 3 dagen na de bevalling de stoffen afgeeft die je kindje van je mee krijgt En daarnaast als je bv geeft en je eet op een bepaalde manier bijv. beetje kruidig of zoutig dan kan het zijn dat die stoffen te heftig zijn voor je baby's buikje Als je kindje allergisch is voor gluten kan het zijn dat jou inname alergische reacties teweeg brengt @roos89 Nou ik vind onze drifrax het beste want je hoeft een flesje niet meer 1000x te ontluchten je baby kan gewoon doordrinken en heeft minder kans op krampjes en boertjes Het heeft een ontluchtings ventiel aan de onderkant namelijk Joey heeft 1x een ander flesje geprobeert zonder ventiel (1 van kruidvat) en elke keer dat ik het ding ontluchtte ging hij huilen Want tja hij had trek! En hoe zit het met die 100cc?Drinkt ze die echt super schoon leeg? Dan zou ik overgaan op 10cc meer om te kijken of ze meer honger heeft Want bij joey was het huilen erna de boodschap:"IK wil meer mama!" @lydia onze joey ligt de hele dag beneden in de box of op onze arm ligt eraan wat hij wil En door dat hij de hele wereld wil ontdekken en alles wil meemaken is hij savonds moe en slaapt lekker door Tuurlijk doet hij kleine dutjes op de arm of in de box maar voor de rest is hij allert en wil hij alles zien Door de sprongen kan het zijn dat je kleine niek extreem veel bij mama wil en moet zijn Ik zou even de sprongen site erbij pakken voor je http://www.medicinfo.nl/%7B0d7d4ee3-75b2-47fb-9ee1-9fd45b0dccc6%7D/%7Be150b29d-735f-44ef-a231-2f964eb4e0f1%7D#{041d7a61-e0d0-4de9-9e5c-9d0409d64902} Je word echt wanhopig ervan maar wat je kleine wil is terug naar mama zodat jij hem kan troosten terwijl hij iets nieuws krijgt te verduren @roos89 Je kookt toch de spenen en flesjes uit elke dag? Dat zou genoeg moeten zijn En ik ben tegen het schoonmaken met schoonmaak middellen Dat chemische crap in de flesjes Wel kook ik ook joeys flesjes 1x per week uit met azijn zodat de kalk verdwijnt (ziet er stoer uit btw eerst harde crap en daarna maak je het schoon haha) @princi wat ik wist vroeger toen ik me met nod enz bezig hield (wat klinkt dat ver weg haha) dat het een eisprong is
@lara ik vind dat werkgever ook moet zorgen dat jouw kerstpakket bij jou terecht komt..je hoort er toch gewoon bij! Meiden denk dat de eerste je vooral onzeker kan maken..moet zeggen dat ik met sep al heel anders om ga dan met tim. Bij tim heb ik ook de eerste maanden zo geworsteld met het feit dat hij overdag weigerde in zijn bed te slapen, laten huilen zeiden ze..dat deed ik maar werd af en toe gek van het gekrijs en uiteindelijk viel hij dan op mijn arm in slaap..ooo fout dacht ik maar t gebeurde wel..op een gegeven moment liet ik tim wel die eerste maandjes gewoon bij mij slapen, in draagdoek of in box.. en weet je het is zo'n lief en aanhankelijke knul geworden die echt al jaren zonder problemen in zijn eigen bed slaapt. Probeer echt gewoon te doen waar je zelf en je partner zich prettig bij voelen. Let er op dat je kind niet oververmoeid raakt want dan kom je in een vicuele circel terecht van niet slapen-huilen-niet eten-nog meer huilen.. enne meiden met 6 weken heb je de huilpiek daarna wordt het echt minder.. Hier heb ik een baby die weigert in de kinderwagen te liggen..alleen maar huilenhuilen als ik ga wandelen..om hem wel aan de wagen te laten wennen doe ik af en toe een kort rondje en hoop dat t vanzelf minder erg gaat worden.
Wat ik dus niet echt snap is waarom willen vrouwen zooooooooooo graag bv geven en bijna alles eraan doen om dat te houden? Je weet niet of je bv goed voed je weet niet of kindje er allergische reacties op krijgt door voeding van mama Oh en wat ik dus echt niet doe is adviezen van anderen nemen over het weg leggen van baby omdat "het zo hoort en baby er verwent van word" Das bull want je kindje heeft die band nodig met je en het is troosten wanneer je kleine niet wil slapen door een sprong of buikkrampjes Joey huilt zelfs even omdat hij moe is en op mijn pinkje wil zuigen Hij voelt mij dan even en slaapt binnen 3 seconden
*zucht* Wou dat de eerste 3 maanden voorbij waren!! (voel me wel een beetje schuldig om dit te willen..)
Nou dames het lijkt vandaag weer als vanouds.. mevrouwtje wil alleen bij mij slapen en niet meer op bed of in de kinderwagen.. Had eerst de logica bedacht, ze zal het wel koud hebben alleen, dus hup kruik erbij.. bedje voorverwarmen.. maar nee hoor zet het weer op een krijsen. Bedje omhoog gezet,kinderwagen omhoog gezet.. misschien dat ze toch weer last heeft van oprispingen (terwijl ik dat normaal toch echt wel zie..) maar nee hoor zodra ik haar slapend weg leg en weg probeer te lopen.. huilennnnnnnnnn Zal dan wel gezelligheid willen, maar mama wil ook ff wat voor zichzelf doen.. als in; EEN KEERTJE DOUCHEN ZOU FIJN ZIJN!!!
whaha sarcasme ofcourse.. maar jeetje zeg hebben jullie soms het idee dat je jezelf aan het verslonzen bent?? Ik doe nu gewoon de deur open en bezoek ontvangen in mijn slobberlook, terwijl ik normaal altijd tot in de puntjes verzorgd ben.. kleertjes zo, make-upje hier.. haartjes zo en nu? DRAMATISCH.. En het rare is, je went er ook nog aan... *huil* ik ben een joggingbroek-moeder...
Roos89, jeetje zal wel schrikken zijn geweest bloed uit het mondje zien komen, hoop dat de gel 4 maal daags snel gaat werken. @miss, hier ook dat ik het niet meer red om elke dag een douche te nemen. Ik probeer wel gewoon leuke kleren aan te doen en met wat geluk mijn tanden te poetsen en een mascara en eyeliner op te doen maar daar houd het dan ook mee op. voorheen ook wat meer maar het zal wel goed komen toch ?? Ik ben ook bang een slobberbroek mama te worden dus probeer zoveel mogelijk om dat met kleine dinge te voorkomen. Trouwens voelen jullie je ook opeens een beetje ene huisslaaf. Ik bedoel hubbie doet genoeg en veel hoor daar gaat het niet om, maar zodra de eerste ochtend voeding erin zit( meestal rond 6 uur) dan ga ik even eten en dan aan de slag met stffen, strijken wasje draaien, flessen steriliseren etc. dan zit je net even voor wat trijd voor jezelf en hup ja hoor tijd alweer voorbij en moed de kleine eten etc.