@ Roos,schrikken zeg bloed uit d'r mondje,hopelijk is het gauw over.... @ Miss,hier ook alleen maar wat mascara op en ook makkelijk zittende kleding...komt vanzelf weer goed hoor,ken het van de vorige keren ook nog... @ Zonnetje,Hier ook alleen maar bezig met huishouden en kids,en heb je eindelijk eens tijd voor jezelf is er de puf niet meer,maar ook dat moet weer goed komen...
@ puzz, het is echt ieders keuze, en als je de keuze hebt gemaakt voor BV wil je ook dat het goed gaat, en zeker weten dat je er alles aan gedaan hebt voordat je stopt. En over of je weet of het genoeg voedt, als je kindje goed groeit en tevreden is, weet je gewoon dat dat goed zit. En allergische reacties, dat weet je toch nooit. Je geeft wel met borstvoeding stoffen mee die juist goed zijn als de ouders allergisch of exceem achtig aangelegt zijn. Maar het is echt ieder voor zich....
over verslonzen, heel herkenbaar het is nu vaak pas eind van de morgen voordat ik een douche heb gehad, mocht dat al gegund zijn. en ja, soms moet je in de ochtend de deur wel eens open doen hahaha
BV/FV.. ik heb bij de eerste 3 bv geprobeerd, maar t lukte niet en ben al snel over gegaan op de fles..nu weer geprobeerd en t lukt nu wel.. vind t super..ik wil zoooo graag bv blijven geven... en dan idd de vraag waarom nu zo graag..met de fles worden ze net zo goed groot.. ik heb kerngezonde kids op de fles.. Maar goed. ik vind denk ik de bv zoooo mooi omdat t zo natuurlijk voelt.. buiten dat vindik het nu (eerst niet hoor) rete handig.. ging laatst naar mijn pa en hoefde alleen maar een luier in mijn tas te mikken.. geen gesjouw met poederpotjes en flesjes etc.. niet meer uitkoken...maar idd.. zeker in het begin vind ik de fles een stuk relaxter. bv isalleen mooi (vind ik) wanneer je er van kunt genieten, wanneer het goed gaat (is ook nietaltijd vanzelfsprekend).. als het hier niet goed zou gaan, of anna blijft te weinig groeien dan is de fles heel dichtbij.. staat in de kast naast de fv te wachten.. Ik ben niet Pro Fles of Pro Borst.. doe wat goed voelt..volg je hart hierin.. doodongelukkig de bv doorzetten is ook niet goed vind ik.. dat neemt zoveel tijd in beslag dat het genieten die kostbare eerste tijd helemaal niet aan bod komt.. nu kan een fles ook drama's geven hoor...maar dat verschilt per kind... BV bezorgt een kind geen allergien..FV ook niet..als een kind koemelk allergie heeft dan heeft t van beide last...BV kan wel allergien tegen gaan..Allergien van de moeder zitten niet in de bv...he ik nog speciaal nagevraagd..maar goed...die zitten ook niet in FV.. de antistoffen in de bv die allergien zouden tegengaan..of allergien helpen tevoorkomen zijn alleen maar mooi meegenomen, maar zeker voor mij geen reden om bv te blijven geven...ken genoeg moeders die bv hebben gegeven en die hebben nu kindjes met allergie ook genoeg die geen allergie hebben..hetzelfde met flesvoeding.. Ik vind t gewoon heeeerlijk zo.. en hoop dat t nog lang zo door kan gaan.. gelukkig weet ik ook dat de Fles net zo goed is... Ik vind fles geen alternatief voor bv.. ik vind het echt gelijk staan aan.. nou ja.. mijn punt is wel duidelijk denk ik.. VOLG JE HART!!!..
en verslonzen.. nou ik sta bewust een half uur eerder op dan d kids zodat ik juist rustig kan douchen, aankleden etc..heerlijk vind ik dat.. echt een moment voor mezelf.. dan maar om 6u op, maar dan ben ik wel heerlijk fris en fruitig en heb ik al heel wat gedaan als t grut beneden komt stuiteren..geeft me een beter gevoel dan dat ik tot 7.30 blijf liggen.. en vervolgens om 10u nog steeds in mijn pyama zit.. (want ervaring leert dat dit dan zeker t geval is)... Ik heb t moeten ontdekken dat dit voor mij errug goed werkt.. ben een frisse opgewekte moeder zo ipv een slaperige zwabber die koffiesnakkend door de woonkamer strompelt...whahaha.. nou ik ga wat doen in huis, pannekoeken bakken straks, vanavond repeteren voor zingen morgen avond..2 nummers..en da lekker slapen.. DUS TOT MORGEN LADIES
@ Roos: Jeetje, wat zal dat schrikken geweest zijn, bloed uit haar mondje... Hoe gaat het nu met haar? @ Princi: Ik ben ook aardig slijmerig momenteel, hahaha! Ik heb ook geen idee hoe dat komt, zal er wel bijhoren?? Ik ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld word, misschien is dit een voorteken??? @ Lara, ik heb nog niks ontvangen van mijn werk. Maar we hebben morgenavond een borrel + uit eten met de meiden... Dus misschien komt het dan! Heb er wel zin in, maar ook moeilijk omdat ik graag bij me mannen wil zijn... Maar wel vreemd dat jij nog niks gehoord hebt dan, en de anderen wel.... En erom vragen is ook wel wat raar, doe je ook niet zo snel lijkt mij... Of je moet heeeeeeeeeeeel onschuldig vragen of ze het van plan zijn, dat je dan rekening kan houden met dat iemand dan bij Chloë is... @ Puzz: Bedankt voor het lijstje, erg fijn!! Ik moest het zo doen van het CB, omdat Niek heel gevoelig is en druk. Daarom moet hij naar boven. Vandaag gaat het gelukkig alweer een stuk beter Bedankt En sowieso, de eerste 3 maanden kan je ze niet verwennen, dus gewoon doen waar je je goed bij voelt toch? En die pink... Die van mij is al bijna verschrompelt, hahaha. @ Suusje: Wat jammer dat hij niet in de wagen wil... Je vind wat uit ja, om hem er aan te laten wennen, succes! @ Miss: Ik wou het ook wel hoor, die eerste 3 maanden... Maar ben hard op weg naar de helft *zucht* En over het douchen: Ik móet wel, anders zit mijn haar écht niet! Lijk ik wel een ragebol. Dus zodra ik het eerste flesje heb gegeven, en hij lekker voldaan ligt bij te komen, jump ik snel onder de douche. @ Zonnetje: Ja, ik herken het, je wordt gewoon geleefd nu. Je leeft per 3 à 4 uren. En dan herhaalt alles zich weer... @ Ichtus: Fijn dat je borstvoeding zo goed wil... Bij mij lukte het niet, jammer. Maar nu op de fles doet hij het ook super! Zie bij de volgende wel weer verder (Moet er nu nog niet aan denken...) Pannekoeken... LEKKERRRRR!!!!!!!! Eet smakelijk alvast
He Lydia, Ik heb de vraag ff gesteld bij de vk hier op de site en die dachten ook dat het een voorbode was van de menstruatie. Die kan de eerste keer heel anders zijn dan dat we gewend zijn. Miss en anderen...ja verslonzen...ik heb wel al nieuwe kleren maar tussendoor heb ik het liefst mijn joggingbroek aan. Ik kan verder op een nieuwe broek na ook alleen mijn zwangerschapsbroeken nog aan. Dat helpt niet echt in het me leuk voelen maar ja. En als ik dan helemaal leuk er uit zie....dan ziet Mara natuurlijk vaak kans om er eens lekker over heen te spugen... Oh...pas stond ik lekker onder de douche...zet ik het water uit...gehuil uit de babykamer...oh ik voelde slecht zeg. Ik snel afdrogen...ben ik bij Mara, is ze klaar met huilen ....zucht....
Puzz de reden waarom ik zo graag bv wil geven is omdat ik heel erg eczeem heb. Ze zeggen dat kinderen die bv krijgen een verminderde kans hierop hebben (maar het is zeker niet uitgesloten). En ik weet dat het gezond is. Dus om er zomaar mee te stoppen lukt me niet. Je gaat toch steeds weer je grenzen verleggen. Ik heb trouwens het boek 'oei ik groei' gekocht. En volgens mij maakt Nils een sprongetje door. Dit doen de meesten rond 4,5,6 weken. Dan huilen ze veel en willen ze alleen maar bij mama zijn.
@ Princi: Okay.... Zal het in de gaten houden... Zit er totaal niet op te wachten eigenlijk, bleh, was wel fijn hoor, 9 maanden niet ongesteld. Zal de huisarts eens informeren, wanneer ik weer aan de pil moet. Heb geen idee hoe zoiets gaat!
@Joggingsbroekenmama... hier moet ik er ook op letten, dat als ik me s'morgens na t eerste flesje niet direct ga douchen en aankleden, dat ik vaak tegen 11 uur nog in mn joggingsbroek rond loop! En dan s'morgens gelijk stofzuigen, strijken, flesjes uitkoken... etc. Tussendoor vaak ook nog ff met Roann knuffelen, want hij is meestal tussen deze voedingen in wakker, dus ik kom dan tijd te kort! Hier heeft Roann een pyamadag! Aangezien hij nog steeds niet lekker is van zn eerste spuitjes gisteren... *Hij begint er spontaan weer van te huilen nu ik t hier opschrijf, haha* Ik ga ff bij hem kijken, tot zo!
..waarom koken jullie allemaal de flesjes uit? Onze kraam vertelde dat dat niet meer hoefde...heeft ze meerdere malen verteld. Wij wassen de flesjes af in een heet sopje en als de afwasmachine draait dan gaat ze daar in mee...lui als we zijn waren we erg blij toen we hoorde dat dat uitkoken niet meer hoeft... Nee Lydia, zit er ook nog helemaal niet op te wachten. Ik dacht: zo, het vloeien is gestopt en ik heb geen kussentje meer nodig om te kunnen zitten ...mooi kan dat maandverband de kast in...krijgen we dit....
princi: vreemd hier moeten wij het wel iedere dag doen, ook de spullen voor kolfen en speentje iedere dag uitkoken.. wat betreft douchen, als Sep niet slaapt zet ik hem in wipstoeltje..hij kijkt rond en ik zie hem zitten..dit houdt hij wel een tijdje vol enne ik kan rustig douchen.
Hmm Princi... vreemd... Hier heeft de kraam ook aangeraden de flesjes en speentjes elke dag uit te koken! Wat raar dat dit dan toch kan verschillen, niet?
HIer ook slijmsliertjes ( bah) weer met de pil beginnen moet op de 1e dag van je menstruatie. zo trots onze meid drink heel de dag al 135 cc.
hey meiden, tis teveel om terug te lezen maar tis wat rustiger geworden hier heb alleen gisteren wat ontdekt bij kaylee eerst d8 ik dat het een gaatje in de bilnaad was was helemala overstuur en wist nie wat het was me mannetje was niet thuis cb gemailt maar die hebben me niet gebelt doen ze normala meteen toen mijn mannetje thuis was hebben we nog eens gekeken met fel licht erop bleek geen gaatje te zijn maar een deuk met een haartje weet iemand wat dit is? morgen de ha bellen want ik ben er niet gerust op
maar hoe gaat het met jullie meiden en jullie kindjes?? kaylee is alweer 6 weken vandaag gaat echt veeeeeeel te hard
# flex geen idee at het zou kunnen zijn #Puzz thanx voor de link naar de sprongetjes, nu begrijp ik wat er aan de hand is en het klopt, meer huilen slechter slapen en bij mama willen zijn. Maakt dat ik me gelijk weer wat zekerder voel, dacht dat het aan mij lag.
Mogguh.. Hier een baggernacht.. Anna kwam 2x.. om 2u en 6u.. niet erg hoor, maar wel ff vermoeiend.. ook Marijn is niet fit en had om 3.30u zijn hele bed ondergekotst.. dus er weer uit allebei...Gelukkig hoef ik vandaag niet veel te doen.. wat dweilen en de was inruimen.. de rest is al gedaan..Hoop dat Anna wat meer slaapt vandaag.. zal ook wel een sprongetje zijn denk ik.. @Suusje..dat in die wipstoel deed ik ook altijd.. bij de anderen...als ik ging douchen ...ideaal @Princi.. fijn he.. ongis.. hier hoog ik ook dat t nog ff wegblijft. heb ook net t maandverband in de kast gemikt.. @UITKOKEN... hier deed ik het alleen de eerste 2 wk elke dag.. daarna 2 x per week...maar hier werd ook gezegd dat t na de eerste week eigenlijk niet meer hoeft ...dit verschilt altijdper kraamzorgbureau en hun richtlijnen en ook deze "regeltjes" veranderen elke paar jaar weer.. net als met voeding.. eerst me gekookt afgekoeld water aanmaken en nu mag t gewoon met kraanwater.. en de zijligging is nu weer rugligging na de geboorte.. daar wordt je toch moe van.. whhahaha.. ach zo heb je bij elk nieuw kindje weer watnieuws te leren....hihihi.. VRAAAAAGJE: bv mama's die vitK he.. ik ben hier wat laks in merk ik.. lig regelmatig savonds in bed dat ik bedenk dat ik t vergeten ben.. ik zet de potjes vit K en D al op gunstige plekken.. heb alle tijden al geprobeerd, maar nog vergeet ik t soms.. ze krijgt t vaker WEL dan niet hoor, maar toch.. ben ik de enige die hier mee zit n dit lastg vind?? @FLEX.. welkom terug meis...fijn dat t wat rustiger is..
Oh en FLEX.. dat deukje zit die heemaal boven aan de bilnaad?? waar de naad ophoud zeg maar?? Dat hebben mijn kids ook allemaal.. lijkt op een gat, maar is een deukje.. hier zit er alleengeen haar in...
Heb ook ff OEI ik GROEI erbij gepakt.. net als de link van PUZZ.. THnx btw.. en idd Anna heeft sprongetje.. Net als.. euh Miracles toch? voelt dit altijd als een opluchting.. dan ligt t dus niet aan mij.. maar een goede bevestiging dat t juist goed gaat... Ik ga broodjes maken en aankleden etc.. tot later ladies..