Hallo, Rijstebloem is dacht ik vanaf 4 maanden, maar ja kan eerder ook niet veel kwaad als ik jullie ervaring lees. Voorkeurshouding is Luuk aan het ontwikkeling. Bij mijn dochter waren we er te laat achter en zijn we wel een dikke maand mee bezig geweest en het was in twee weken gebeurd. Je kan ze in d ebox met een speciaal kussen om en om op de zij laten spelen. En bij een afgevlakt hoofd moest mijn dochter toen ook slapen op de andere zij en hier hadden we de safetsleep voor gekocht. Kan je ze veilig laten slapen op de zij. En het is weer helemaal goed gekomen. Ik heb het nu aangekaart bij cb en als hij het over een week nog hefet dan krijgt Luuk ook fysio. Luuk komt hier met borstvoeding nog om de drie uur, maar vaak maak ik hem dan wakker in zijn onrustige slaap. Ik durf eigenlijk niet over te gaan op om de 4 uur erg he. Ik durf nu wel te zeggen dat hij 's nachts doorslaapt van elf tot 6 uur in de ochtend. Gisteren intakegesprek gehad en volgende week gaat Luuk een ochtendje wennen. En de week erop gaat hij dan voor het echt. HEB ADVIES NODIG NU gaat hij naar een andere groep als mijn dochter. Mijn dochter zit in groep 1 en Luuk in groep 2. De leidster die Luuk krijgt is niet mijn type, kan er niet zo goed mee. Ze had mijn dochter 2 middagen gezien en ze had haar conclusie al klaar die naar ons mening onjuist is. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Op woendag zit Luuk alleen in groep 2, maar ben ik dus bang omdt op woendag groep 1 niet volzit dat Luuk al snel naar groep 1 gaat met de leidster voor d egezelligheid. Ja raad is dus welkom wat zullen jullie hebben gedaan. verschonen van zijn wieg en ledikant eens per week, en dan wel een doek onder zijn hoofd. Vanochtend heb ik zijn wieg drie keer verschoont was wel heel veel aan het spugen. dwars door de doek heen. OOk drie keer omgekleed dus. En nu slaapt hij wer heerlijk in een schoon bed. voeding: ik zou gewoon op geveoel doen. Misschien heeft hij ene groeispurt e kan hij nu al wat extra gebruiken. Ik had hem meer gegeven en bij het volgende bezoek kijken wat hij heeft gedaan. Ik zou de voedingen niet hebben gerekt. ER komt bij dan baby's met borstvoeding zoveel mogen drinken als ze willen. hebben jullie baby hun handen al ontdeket? Groetjes Gaby
Mjannie, ik weet zo niet hoe zwaar hij is, ik moet vrijdag naar het CB, dus dan weet ik het. Lastig hè, die voedingen... Maar komt vast goed. Wel leuk ja, dat we gelijk op gaan en dan ook nog hetzelfde meemaken! Zal je vrijdag en anders zaterdag meer vertellen dus, misschien heeft mijn CB een ander idee?? Niek had heel duidelijk met 5 weken een sprongetje en nu net weer gehad en komt nog 1 met 12 weken.... Ben benieuwd hoe we ons er dan weer doorheen slaan. Niek heeft net een uur echt voor het eerst aan het spelen geweest in de box. Kon hem dingen aanbieden waarna hij er mee ging spelen. Zo lief! Daarna was hij ook echt moe en ligt nu weer in zijn bedje, even huilen en slapen. Ben zo trots op hem nu, hihi! Puzz, ik gebruik Avent met speen nr. 2 Tijdens het drinken laat ik hem maar 1x boeren, na de tijd. Maar soms hoeft hij geen eens te boeren. Zou ik dat anders moeten gaan doen denk je? Kon net niet op ZP komen, heb daar de laatste tijd wel vaker last van. Jullie ook?
Weet je wat ik denk? Dat je een drifraxflesje moet gaan proberen zoiezo tegen het facuum trekken van de fles Anders zit je meer de speen scheef in het mondje te doen dan dat je kleine relaxt kan drinken En het boeren Ik leg joey niet meer over de schouder maar leg hem op mijn buik op zijn buik (hhmm hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen hier haha) Dan boert hij sneller dan dat hij op de schouder hangt Relaxter zeg maar De drifrax heeft medium speen waardoor dan veel meer door komt dan de avent nr 2 Want met 7 schepjes jbpm komt het er nog steeds snel doorheen En na het boeren slaapt hij gelijk lekker in na een kleine 5 min liggen doe ik hem in de box
Okay... Heb net op hun site gekeken, maakt het dan ook nog uit welke speen? Je hebt kersspeen, brede speen, dental speen... En dan speen en dan Medium of Large... Of allebei, overdag Medium en als ik de nachtfles zwaarder ga maken de Large? En dan een Sfles, maakt niet uit welke maat? Zie 170, 250 en 310 ml.
ik heb ook wel eens het probleem dat ik niet op zw kan. NOU volgens mij als hij niet hoeft te boeren is dat goed, omdat hij dan weinig lucht meedrinkt. Denk ik asl leek, geef namelijk geen fles hier wel 5 dikke boeren. groetjes Gaby
hoi mieden, alle tips die ik heb op een rijtje hahaha. - ik gebruik flessen van dr brown. die hebben een soort luchtafvoer systeem, waardoor ze geen lucht binnekrijgen -rijstebloem van bambix, eigenlijk idd vanaf 4 maanden, maar milo kan er goed tegen, dus als dat lukt, prima -voor de 'pap'gebruik ik of large spenen, maar ook 1,2,3 spenen van dodie. 'savonds twee eetlepels door de fles, goed schudden en drinken maar! -voor afplatting idd fysio vond ik ook niet zo geweldig. Mijn oudste heeft die afplatting nog steeds, is niet meer weggetrokken, maar het is een schatje en een pracht van een kindje, met een berg haar waardoor je er niet veel van ziet! -en...tja of iemand er iets aan heeft weet ik tuurlijk niet, maar ik gebruik voeding van kruidvat merk...nummer 1 kost 5,99 per pak...zelfde als nutrilon bijna. Die heeft kruidvat een proces aangedaan omdat de voeding zoveel op nutrilon zou lijken! Maar dan voor de helft van de prijs! Kruidvat heeft standaard, forte en comfort voeding... - osteopaat, cranio sacraal, helemaal voor! Ze werken met energiestromen en eigen lichaam van je kleintje...ook een homeopaat kan wonderen doen! Puzz, ik hoop echt dat het werkt!
lydia, de dr brownfles is echt heel fijn! Het systeem kan je met alle smalle spenen gebruiken, hoeft niet perse dr brown te zijn! voor de pap klun je ook goed large speen van bibi gebruiken bijv!
Ik heb met de s-fles 250 (als joey straks verhoogt dan ga ik ook over op grotere flessen) Met de speen heb ik kersen medium Het was voor mij een heel gedoe om eindelijk erachter te komen hoe joey het deed op verschillende spenen Omdat je de nacht fles alleen maar verdikt zou ik niet de large maar de medium doen zodat hij toch nog een kleine 20 min zou moeten drinken Als ik normale voeding deed had ik de small ook kersen Je doet alleen met de nachtvoeding verdikking erin? Ik zou het ten alle tijden doen zodat zijn buikje er goed genoeg eraan went Is het alleen omdat hij dan doorslaapt? Of omdat hij ook spuugt?
En ik moet nog een ding kwijt Met een halve schepje jbpm zal hij zich snel verslikken in medium speen want dat zal ontzettend snel gaan dan Met een halve schepje de small kersen
jeetje meiden, wat een gedoe is het eigenlijk flesvoeding. Ik ben er over aan het nadenken om de BV af te bouwen en te combineren met KV, maar als ik dit allemaal zo lees-......Dan is BV wel een heel stuk makkelijker. Ik heb gisteren wel de S fles van difrax gekocht met small kers speen. Dit omdat ze te snel klaar was met de afgekolfde melk. Ik zal deze vanavond proberen.
hihi, ja lara, net als bij bv even uitproberen. Maar ik moet zeggen dat bij mijn oudste zoon snel duidelijk was wat hij wilde het liefst... nu was even zoeken, maar na dr brown ben ik niet meer geswitched!
Als je de flessen ophoogt komt er meer tijd tussen de voedingen en kom je dus niet over de liter. Hier is het 4 a 5 x 180+6. Maar ja ieder kind is anders natuurlijk. Toch zou ik de fles wat ophogen als ik jou was. Probeer het eens een keer, als ie vol is spuugt ie de fles toch wel uit toch?! O ja ik geef pepti, die is dunner en vandaar dat de dikte hier wel meevalt. Wij gebruiken ook de difraxfles. De enige fles waar Roan goed uit drinkt...
Ik hoorde net van Renate (mamainspe) dat Caleb al kan zitten. Roan kan dat echt nog niet hoor. Zijn er nog meer kindjes die al zitten??? Renate, m'n tel ligt er weer uit. Kan je ff niet terug smsen of bellen. Maar wat geweldig van Caleb zeg. Een kanjer is het!
Dat is ook iets wat ik niet snap. Net wat je zegt, met BV weet je toch ook niet precies hoeveel ze binnen krijgen, plus dat er gevoed word wanneer het kindje honger heeft. Wie houd er dan bij of ze teveel krijgen?? Ik moet maandag weer naar het CB, zal dan ook eens vragen hoe het nou zit. Hoe verhogen jullie de flesjes?? Begin je met 1 flesje meer te geven om dan langzaamaan alle flesjes te verhogen? Of verhoog je alles in 1 keer? Want volgens mij deed ik dat de vorige keer fout Ik ben ook gek van die difrax S flessen. Gaat in het goede tempo leeg en merk dat Thyn veel minder lucht binnen krijgt. Eerst was het net zo'n pop die je omhoog deed en er kwam geluid uit, ken je die? Erg komisch, maar hij boerde zich suf! Nu komt er op het eind een klein boertje en verder heeft ie nergens last van! Ook zn krampjes zijn al minder, maar of dat door die fles komt?? Wij hebben ook nog wel gewoon die Avent flessen, omdat ik er anders te weinig heb, maar je merkt duidelijk verschil.
nou zonder steun lijkt me wel heel sterk hoor want de kleine zit toch met zijn hoofdje lijkt mij die naar voren zakt??? ja misschien 5 min maar niet langer
Met steun kan Luuk ook zitten, maar doe ik alleen om snel een foto te knippen hahaaaaa. verder niet, want is wel heel belastend voor zijn rug.
Weet ook niet zeker of Caleb zonder steun zit eigenlijk. Daar ben ik maar vanuit gegaan momdat Roan al een tijdje kan zitten maar wel met steun. Inderdaad net als Délano op de bank tv kijken, schattig is dat he?!
Oh is dat zo? Wist ik niet maar als je erover nadenkt wel logisch natuurlijk. Ze zijn nog zo klein en de ruggengraat is natuurlijk nog erg zwak. Dan zal ik Renate wel verkeerd begrepen hebben. Domme ikke