@All, wat betreft het buddy schap.... het is de bedoeling dat iedereen aan iemand anders gekoppeld wordt, dus 2-3 meiden die met elkaar het tel. nummer of email uitwisselen....tegen de tijd dat je bevallen gaat/bent kun je je buddy op de hoogte stellen middels een sms of mailtje....dit mag je ook door je hubbie laten doen....maar op deze manier kunnen we van elkaar op de hoogte blijven, en maken we elkaar niet onderling ongerust als we enkele dagen niks van iemand horen.... dus de buddy's melden dan hier op ZP hoe het met de ander gaat.... het ziekenhuis waar ik ga bevallen heeft iig op elke kamer internet, en de mobiele gaat standaard mee! @debby, wil je buddy wel worden
***Klaagmodus aan*** Belde de Arbo net en hij vond het allemaal erg vervelend. Hij wilde eigenlijk wel contact houden, want stel je toch voor dat het weer goed komt (yeah right...). Heb hem toen ook wel gezegd dat het de vraag is of ik nog van de medicijnen afkom en of ik uberhaupt weer mag gaan werken en toen krabbelde hij wel een beetje terug. Nu krijg ik een machtiging die ik moet tekenen en die hij aan de gyn opstuurt, zodat hij een overzicht krijgt van de medicijnen die ik gebruik. Dan kon hij mij verder met rust laten zei hij....we zullen zien. Kan wel even janken om zijn reactie eerlijk gezegd, alsof ik het hele verhaal verzin of zo?! ***Einde klaagzang***
Overigens klonk de bedrijfsarts ook alsof hij het echt niet geloofde, hij vond het allemaal maar vroeg in de zw.schap . Ja, dat vonden wij ook!!!
@debby, jeetje wat vervelend.... alsof je je hele gebeuren zit te verzinnen, wat een stelletje... ik moet komende maandag naar de arbo....en weet uit ervaring dat ik niet zo'n makkelijke arts heb...dus ben benieuwd.... heb gisteren de papieren van het UWV samen met mijn leidinggevende ingevuld dat ik vanaf 20 weken volledig ga stoppen, en na de bevalling in mijn oude functie terugkeer.... leuk dat we buddy-en.....zal je mijn gegevens ook sturen....
is ook niet normaal....ik weet het, het zijn niet echt mensen met een inlevingsvermogen, ze zijn er allemaal maar om de productiviteit op de werkvloeren hoog te houden.... heb zelf de ervaring dat als je iets hebt wat aan de buitenkant niet zichtbaar is, ze je absoluut niet (willen) begrijpen, maar zodra je zichtbaar "letsel"hebt, dan word je meteen als echt "ziek gezien".... maar als je ziek bent door zwangerschap moeten ze niet zeiken, je werkgever hoeft jouw niet te betalen, ze krijgen van het UWV een vergoeding of voor jou vervanging te regelen.... ik weet dat dat bij mij ook zo is, maar volgens mij steekt mijn werkgever het geld is zijn broekzak, want de werkdruk blijft hoog, en vervanging regelen ze niet.....
Het stomme is dat mijn werkgever juist beter lijkt te begrijpen/accepteren hoe de stand van zaken is. Bovendien hebben ze al lang een vervangster, dus ook daar is niets mis mee. Het is gewoon die stomme bedrijfsarts die moeilijk doet. EIKELS zijn het .
Luukske ik zal je pben! Debby ,hier idem mensen ,die hebben ze precies allemaal zo daarvoor uitgekozen voor zo'n job...:x Hier is het dus zelf zo dat als ze niet geloven dat je borstvoeding geeft je het daar ook mag tonen ,indien niet via bloedname. Ivm.kijkers ,ivm.vorige niets meer gehoord ,deze kijkers 1 koppel waren zeer geĆÆnteresseerd (hopende dat het zo zal blijven)willen morgen met hun enige zoon komen kijken.Die zou dan hun huis intrekken en dan zij naar hier (mocht het echt zo zijn). Dus als ik straks telefoon krijg komen ze kijken voormiddag rond 10 uur. Misschien in de namiddag meubels kijken ,in zo'n hal waar ze laaste stuks hebben en dan erna naar een shoppingcenter bij schoonfamilie om iets te ruilen en snuiten of ik nog wat vind voor ons prutsje. Had een heeeeeeeeeel mooi boxpakje en mutsje gekregen voor mijn verjaardag van ĆØĆØn van de peters van prutsje en het was te groot voor die periode.Dus ik ga proberen te zien voor pasgeboren maatje want het was zo schattig Groetjes!
Hoi! Internet werkt weer, hopelijk voor heel lang! Vanmorgen bij de vk geweest en hartje gehoord! 6 juli heb ik de 20 wekenecho, dus weer iets om naar uit te kijken. 25 juni is de volgende controle vij de vk en ga dan ook even langs bij de lactatiekundige. I.v.m. een ingetrokken tepel is borstvoeding bij Isa niet goed gegaan, dus nu wil ik eerder advies en hulp inschakelen zodat het hopelijk nu wel lukt. @Debby; wat zijn sommige mensen ook &*&%^%$$#... Kop op, meissie!
Hoi hoi, ik heb weinig tijd om nu alles na te lezen, maar even EGO: de pijn in mijn baarmoeder is gelukkig weggetrokken en gisterenavond heeft de angelsound me weer gerustgesteld Nu straks lekker zwemmen en kijken naar de finale van "sterren op de dansvloer" hier in BE gaat het tussen Louis talpe (mega toby) en Kevin Janssens, en ben een reuze Louisfan
Hier weer thuis van het werk,heb geprobeerd een beetje bij te lezen,maar krijg het er niet in.Sorry.... @Debby,ik hoop dat je je snel beter gaat voelen,want dit is natuurlijk ook niet fijn. en de arbo,volgens mij worden die getraind in bot reageren. @Buddy, ben ik helemaal voor,als iemand mijn buddy wil zijn.Laat maar horen. Misschien probeer ik straks nog even,nu eerst even zorgen dat het eten op tafel komt.
Hey meiden, Ik zoek ook nog een buddy, misschien samen met lief en mercedes? Maakt mij niet uit hoor. Zeg het maar. Ik ben vandaag met mijn kleine meid naar het zwembad geweest. Was een erg leuke dag, maar wel erg vermoeiend. Lig dan nu ook lekker languit op de bank. Knuf voor iedereen!
@debby: watgoed dat de bloeddruk nu iets gezakt is! en tja arbo.....sommige zijn echt verschrikkelijk....! maar t is toch wel een fijn idee dat je baas/leidinggevende achter je staat! @ineke: gelukkig is de pijn weg! @bied me ook aan als buddy, ben zelf eind oktober uitgerekend...dus misschien handig als iemand die halverwege/eind nov is uitgerekend word gekoppeld.....
@Lilalien, ben erg benieuwd of de kopers nog terugkomen, zou super zijn natuurlijk als jullie het zo snel verkocht hebben! @Lief, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! En ook al een afspraak voor de 20-weken echo . Wat goed dat je nu alvast een lactatiedeskundige raadpleegt! @Ineke, veel plezier met zwemmen en met de finale van Sterren op de dansvloer. Ik keek daar ook altijd naar, hier in nederland . @Miza, lekker gezwommen met Ilse. Is Ilse ook zo dol op zwemmen? Ryan vindt het helemaal geweldig!
Oh wat voeld dat goed de immomensen hebben zonet gebeld en ze komen morgen weer kijken om 10 uur!! Dus mijn voorgevoel klopt ergens wel ,nu lmaar hopen op goede uitkomst want zij moeten geen huis verkopen dus dat is al 1 obstakel minder! Mijn man gaat wel met de kids naar het kanaal de eendjes voeren als ze komen ,onze zoon wordt te hyper met vreemden in huis of onaangekondigd bezoek en dat is dan echt een dikke no no. Erna lekker weekend vieren ,dus als jullie me niet horen geen zorgen maken
Hoi Dames Nou een nieuw begin dit kan ik tenminste nu gaan volgen Nog steeds erg last van vermoeidheid heel vervelend, maar ja heb het ook wel erg druk altijd Komende donderdag hebben we savonds een echo, ben heel benieuwd wat we gaan krijgen na twee dochters doe mij stiekum maar weer een meid hoor Ik wil ook wel meedoen met het buddyschap leuk!! zal vanaf nu actiever mee gaan doen.
Hey, ik zoek ook nog een buddy. Ben 10 november uitgerekend, dus wie wil mijn buddy zijn? @ Debby; wat klote meid, dat ze zo doen. Die mensen hebben gewoon geen gevoel. Bij mijn MA van vorig jaar deden ze ook ongelooflijk bot.. Volgens mij staat er na een curretage minsten een week om te herstellen. Ik werd na 4 dagen (inclusief weekend) alweer aan het werk gezet.. @ Lief; mooi dat alles goed was!!! En dat na alle zorgen deze week! @ Hier; rustig avondje, morgen weer vroeg aan het werk... Helaas..